În vara anului trecut, Mercedes-Benz a lansat oficial prima versiune pur electrică a Clasei G. Versiunea cu zero emisii a celebrului model de teren are 4 motoare electrice care dezvoltă împreună 587 de cai putere și un cuplu de 1164 Nm. Cei care aleg această versiune au doar o singură baterie la dispoziție, cu o capacitate de 116 kWh, care asigură o autonomie de 473 de kilometri în regim WLTP.
Pe piața din România, noul Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology, așa cum se numește oficial versiunea electrică, are un preț de pornire de 144.120 euro la momentul redactării. Ca o comparație, versiunea cu motoare termice pleacă de la 134.200 euro.
Se pare însă că noua versiune electrică a Clasei G nu a reușit să atragă foarte mulți clienți până acum. La aproape un an de la momentul lansării, mai mulți oficiali Mercedes-Benz au recunoscut că vânzările modelului sunt mult sub așteptări.
Potrivit publicației germane Handelsblatt, un director al mărcii germane, care a ales să rămână sub anonimat, a declarat următoarele: „Mașina stă pe loc ca plumbul la dealeri.
Este un eșec total.”Un alt oficial al mărcii a fost ceva mai blând în declarații, însă a scos în evidență vânzările mici ale Clasei G electric: „Este un model de nișă, volumul de vânzări este foarte mic.”
Conform publicației germane, versiunea electrică a lui Mercedes-Benz Clasa G a fost vândută în doar aproximativ 1450 de exemplare de la momentul lansării până la finalul lui aprilie, la nivel mondial. În același interval, versiunea cu motoare termice a Clasei G s-a vândut în aproximativ 9700 de exemplare.
Un al treilea oficial anonim al mărcii germane a recunoscut că: „Oamenii vor o Clasa G adevărată, cu motoare cu 6 sau 8 cilindri.”
Din cauza vânzărilor sub așteptări, Mercedes ia în considerare o schimbare de plan în privința unei noi versiuni de dimensiuni mai mici pentru Clasa G. Acest model, care urmează să fie lansat în 2027, ar putea să primească și motorizări termice pentru a atrage mai mulți clienți.
via Motor1
S-o punem sub acuzare ?!?
P.S. Love is Noise!
Personal, fara sa fac nici un fel de caz din treaba asta, mi se pare ca lucrurile stau la fel si acum, la peste 100 de ani.
G Wagen e un caz aparte, o nisa cum spunea oficialul de mai sus. Versiunea electrica a ajuns la 14% din vanzari, in primul an. O fi bine, o fi rau? Eu zic ca mai trebuie asteptat un pic. Indiferent cum o dai si ce scuze gasesti, pana la urma piata (vanzarile) vor decide succesul unui produs. Daca omul nu semneaza hartiile, produsul dispare rapid de pe piata pentru ca nimeni nu se baga in faliment de buna voie.
Eu unul, nu m-as mai intoarce la masini pe benzina. Asa gandesc acum. Poate la anul o sa am alta parere, dar momentan, sunt sigur de asta.
CLK-ul decapotabil pe care abia asteptam sa-l scot la soare in fiecare an, a vazut soseaua o singura data anul asta. E foarte drept ca n-am fost la birou de peste o luna de zile. Dar chiar si asa, cand merg la tenis, tot cu o electrica prefer sa ma duc. In fine, om trai si-om vedea. Deocamdata, trebuie sa ne bucuram de vremea calda si de ce avem. Ca timpurile astea de liniste si pace nu se stie cat mai tin in contextul politic din ziua de azi.
Fii mai ingaduitor !
Daca vrei liniste deplina, Gradina Botanica este una dintre solutii.
Evacuarea unui Brabus este o veritabila simfonie, un act de cultura autentic.
Asta e.
Oricum, marea greşeală este că nu au făcut un branding , reclamă şi PR serios pentru versiunea electrică.
PLUS IMENSA GREŞEALĂ MERCEDES CU DESIGNUL EXTERIOR al maşinilor electrice. Cele electrice anoste iar cele termice superbe.
Aceiaşi probleme are şi Audi şi parţial VW cu IDx
BMW în schimb stă mult mai bine !! De aceea are şi vânzări mai bune.
Nu s-au pregătit bine.
Pai cand cristosii si mortii ma-tii pui un prety de vanzare abject de mare si nejustificat, INTENTIONAT, ca sa nu ai vanzari....si apoi te vaiti ca nu se vinde.
Tot managementul mercedes trebuie incarcerat pt manipularea pietei, si frauda la cel mai inalt nivel.
Pentru voi sunt mașinuțe de jucărie la....Bălăceanca.
V-a fi recuperat pentru ca e o conditie sine qua non.
Is mishto tare electricele dar sa nu fii tu ala care trage linia si face socotelile la sfarsit.