Mercedes-Benz: mai mulți oficiali recunosc că Clasa G electric este un eșec comercial

de Tiberiu Safta
Marti, 03.06.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Câțiva oficiali anonimi din partea Mercedes-Benz au recunoscut că noua versiune electrică a Clasei G este un eșec comercial. Potrivit unei publicații germane, vânzările acestei versiuni sunt foarte mici, fiind vândute sub 1500 de exemplare până la finalul lui aprilie.

În vara anului trecut, Mercedes-Benz a lansat oficial prima versiune pur electrică a Clasei G. Versiunea cu zero emisii a celebrului model de teren are 4 motoare electrice care dezvoltă împreună 587 de cai putere și un cuplu de 1164 Nm. Cei care aleg această versiune au doar o singură baterie la dispoziție, cu o capacitate de 116 kWh, care asigură o autonomie de 473 de kilometri în regim WLTP.

Pe piața din România, noul Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology, așa cum se numește oficial versiunea electrică, are un preț de pornire de 144.120 euro la momentul redactării. Ca o comparație, versiunea cu motoare termice pleacă de la 134.200 euro.

Se pare însă că noua versiune electrică a Clasei G nu a reușit să atragă foarte mulți clienți până acum. La aproape un an de la momentul lansării, mai mulți oficiali Mercedes-Benz au recunoscut că vânzările modelului sunt mult sub așteptări.

Potrivit publicației germane Handelsblatt, un director al mărcii germane, care a ales să rămână sub anonimat, a declarat următoarele: „Mașina stă pe loc ca plumbul la dealeri.

Este un eșec total.”

Un alt oficial al mărcii a fost ceva mai blând în declarații, însă a scos în evidență vânzările mici ale Clasei G electric: „Este un model de nișă, volumul de vânzări este foarte mic.”

Conform publicației germane, versiunea electrică a lui Mercedes-Benz Clasa G a fost vândută în doar aproximativ 1450 de exemplare de la momentul lansării până la finalul lui aprilie, la nivel mondial. În același interval, versiunea cu motoare termice a Clasei G s-a vândut în aproximativ 9700 de exemplare.

Un al treilea oficial anonim al mărcii germane a recunoscut că: „Oamenii vor o Clasa G adevărată, cu motoare cu 6 sau 8 cilindri.”

Din cauza vânzărilor sub așteptări, Mercedes ia în considerare o schimbare de plan în privința unei noi versiuni de dimensiuni mai mici pentru Clasa G. Acest model, care urmează să fie lansat în 2027, ar putea să primească și motorizări termice pentru a atrage mai mulți clienți.

via Motor1

Comentarii (14)

  • Ce idioti, pai aia de cumpara G il iau pt zgomotul de V8, cum naiba se mai dau mari cu un EV silentios???
    10 1
  • Banditos
    Ieri seara, prin sat la mine, in parcarea unui Lidl, mandrul proprietar de G Brabus a avut geniala idee sa accelereze rupand linistea care domnea in tot cartierul speriind concomitent si niste tanci de cel mult 5-6 anisori. As fi vrut sa-i aterizez o flegma pe parbriz, dar m-as fi ales in mecla cu cel putin o directa din fundu' gradinii pentru ca ceafa lata de la volan nu ar fi putut pricepe mesajul, adecvat totusi nivelului sau de inteligenta.
    14 5
  • Jian de la Calafat
    Umanitatea refuză să devină hipoacuzică.

    S-o punem sub acuzare ?!?

    P.S. Love is Noise!
    8 8
  • Trilulilu
    Păi numai Matei se pregătește să ia câteva. Să nu vă pună sfântulu să opriți producția
    8 3
  • Ford a fost intrebat odata, la vremea lui: "Ce isi doreste omul in ziua de azi"? Raspunsul a fost: "Un cal mai iute" :):):):)
    Personal, fara sa fac nici un fel de caz din treaba asta, mi se pare ca lucrurile stau la fel si acum, la peste 100 de ani.
    G Wagen e un caz aparte, o nisa cum spunea oficialul de mai sus. Versiunea electrica a ajuns la 14% din vanzari, in primul an. O fi bine, o fi rau? Eu zic ca mai trebuie asteptat un pic. Indiferent cum o dai si ce scuze gasesti, pana la urma piata (vanzarile) vor decide succesul unui produs. Daca omul nu semneaza hartiile, produsul dispare rapid de pe piata pentru ca nimeni nu se baga in faliment de buna voie.
    Eu unul, nu m-as mai intoarce la masini pe benzina. Asa gandesc acum. Poate la anul o sa am alta parere, dar momentan, sunt sigur de asta.
    CLK-ul decapotabil pe care abia asteptam sa-l scot la soare in fiecare an, a vazut soseaua o singura data anul asta. E foarte drept ca n-am fost la birou de peste o luna de zile. Dar chiar si asa, cand merg la tenis, tot cu o electrica prefer sa ma duc. In fine, om trai si-om vedea. Deocamdata, trebuie sa ne bucuram de vremea calda si de ce avem. Ca timpurile astea de liniste si pace nu se stie cat mai tin in contextul politic din ziua de azi.
    8 4
  • Jian de la Calafat
    @Banditos

    Fii mai ingaduitor !
    Daca vrei liniste deplina, Gradina Botanica este una dintre solutii.

    Evacuarea unui Brabus este o veritabila simfonie, un act de cultura autentic.
    5 10
  • Elektrikkk
    Cefe late le plac Mercedesul zgomotos....

    Asta e.

    Oricum, marea greşeală este că nu au făcut un branding , reclamă şi PR serios pentru versiunea electrică.

    PLUS IMENSA GREŞEALĂ MERCEDES CU DESIGNUL EXTERIOR al maşinilor electrice. Cele electrice anoste iar cele termice superbe.

    Aceiaşi probleme are şi Audi şi parţial VW cu IDx

    BMW în schimb stă mult mai bine !! De aceea are şi vânzări mai bune.

    Nu s-au pregătit bine.
    2 3
  • este po narativa creata...si vedemn si la altii.
    Pai cand cristosii si mortii ma-tii pui un prety de vanzare abject de mare si nejustificat, INTENTIONAT, ca sa nu ai vanzari....si apoi te vaiti ca nu se vinde.
    Tot managementul mercedes trebuie incarcerat pt manipularea pietei, si frauda la cel mai inalt nivel.
    1 9
  • Cele mai multe G Classe V8 am văzut parcate in fata bordelurilor din Hamburg și Koln. Menționez că eu eram acolo să admir mașinile.
    5 1
  • Mi se pare ca producatorii auto sunt intr-o mare bula, crezand ca sunt multi doritori de masini care costa mai mult si care te fac sa stai cu orele cautand statii de incarcare la fiecare 200 km.
    7 4
  • Cred ca Mercedes nu se adresează celor care au fobii cu căutat ore în șir stații de încărcare la fiecare 200km.
    Pentru voi sunt mașinuțe de jucărie la....Bălăceanca.
    4 7
  • Pai 14% vanzari electrice sunt in grafic cumva. Pe acolo e piata momentan. Hai maxim 20%. Incet incet vor creste dar nu exploziv cum se astepta lumea odata nu de mult. Partea buna la modelele care nu sunt exclusiv electrice e ca pot produce in functie de cerere. Partea nashpa e ca efortul dezvoltarii variantelor electrice s-ar putea sa nu fie recuperat niciodata si vor papa din profitabilitatea modelelor clasice.
    5 1
  • Banditos
    "Partea nashpa e ca efortul dezvoltarii variantelor electrice s-ar putea sa nu fie recuperat niciodata"

    V-a fi recuperat pentru ca e o conditie sine qua non.
    2 4
  • Nu toate modelele electrice isi vor scoate banii. Si nu cred ca miliardul (optimist) bagat in G-ul electric va fi recuperat prea curand cu vanzari de 1-2000 bucati pe an.
    Is mishto tare electricele dar sa nu fii tu ala care trage linia si face socotelile la sfarsit.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru