Nissan, Mazda, Honda, Mitsubishi şi Suzuki închid uzine din China după tensiunile sino-japoneze

de Bogdan Mirică
Marti, 18.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mai mulţi constructori japonezi au anunţat închiderea unor uzine din China pe fondul escaladării aversiunii localnicilor faţă de produsele din Ţara Soarelui Răsare.

Tensiunile diplomatice apărute între China şi Japonia par să capete o amploare din ce în ce mai mare în ultimele zile. Tensiunile şi revoltele populaţiei chineze par să dea peste cap întreaga activitate a companiilor japoneze cu punct de lucru în Ţara Marelui Zid.

Protestele din faţa ambasadei Japoniei de la Beijing s-au mutat în magazine şi chiar în showroom-urile auto. Acest boicot naţional s-a resimţit şi la nivelul vânzărilor, producătorii japonezi de automobile înregistrând o scădere considerabilă pe piaţa din China în ultima lună. În schimb, brandurile germane, americane sau sud-coreene au bifat creşteri cu până la 10 procente. Evoluţia din China este extrem de importantă pentru orice constructor auto fiindcă vorbim de cea mai mare piaţă din lume.

Mai mult decât atât, Toyota, Nissan şi Honda au raportat incidente serioase la nivelul reţelelor de dealeri din zona estică a Chinei, în regiunea Qingdao. Violenţele au degenerat apoi până la vandalizarea mai multor automobile de provenienţă japoneză, asupra cărora s-a aruncat cu pietre.

Esential 2 uzine Nissan din China şi-au închis deja porţile.
10 procente reprezintă creşterea vânzărilor maşinilor germane, americane şi sud-coreene în China, pe fondul scăderii vânzărilor de maşini japoneze din ultima lună.
Nissan a anunţat că a oprit deja producţia la două uzine din China ieri şi azi, în vreme ce Toyota susţine că mai mulţi furnizori cu sedii în Ţara Marelui Zid au fost nevoiţi să-şi închidă porţile.

La rândul lor, Mazda, Suzuki, Honda şi Mitsubishi au fost nevoiţi să ia aceeaşi măsură.

Mazda şi Suzuki au anunţat însă că vor redeschide uzinele în cursul zilei de mâine.

Protestele chinezilor au apărut după ce guvernatorul oraşului Tokyo a anunţat că intenţionează să cumpere insula Senkaku, cunoscută pentru resursele sale bogate, de la un proprietar japonez. Tensiunile au escaladat recent, după ce cumpărarea a fost aprobată pentru 26 de milioane de dolari, iar chinezii au pretins că insula le aparţine. 

via bloomberg

Comentarii (9)

  • Nu ma omor dupa asiatici, dar nu am cum sa tin partea chinezilor, ditamai tara cu peste un miliard de locuitori, e in stare sa provoace chiar si-un conflict armat pt o insula de 26 de mil de dolari, are resurse, ok, dar pt China e zero ce-i acolo.
    28 5
  • Dane, situatiile tensionate dintre China si Japonia sunt de foarte multi ani. Ce s-a intamplat acum cu aceasta insula este un nou pretex pentru pornirea unor noi proteste si conflicte. Pe de alta parte China isi permite in acest moment si sa "dea la geoale", pentru ca este "pe cai mari".
    Totusi, daca chinezii renunta la masini japoneze, oare renunta si la Sony, Panasonic, JVC, Sanyo sau Toshiba? Ma cam indoiesc.
    29 2
  • kumite
    Imaginati-va cum ar fi daca toate brandurile s-ar retrage din china>Deja au inceput.E mult mai important sa creezi locuri de munca acasa decat in China.Lumea a inceput sa se strice cand toti s-au mutat cu productiile in China.Prin anii 80 nu era nici un produs electronic "made in China".Acum....Eu sper ca se va reveni la normal.Cu cat mai repede,cu attat mai bine!
    28 1
  • @kumite
    Nu e nevoie sa se retraga toti, e nevoie de jumatate dintre ele si deja se vor trezi cu vreo cateva milioane de oameni fara munca si cu o economie care nu va mai creste ca acum, nu zic ca trebuie sa plece toata lumea din China, competivitatea preturilor are si aspecte negative, si unii occidentali trebuie sa inteleaga ca nu prea se mai poate cu 2000 pe luna indiferent de situatie, dar nici sa se tinda ca toate produsele din lumea asta, indiferent care ar fi ele, sa se faca in China pt ca acolo sunt sute de milioane de oameni care sunt dispusi sa munceasca pe 100 de dolari pe luna, lasand alte zeci de milioane fara munca in Europa si SUA, adica e vorba aia, decat someri la noi, mai bine la ei. De ex, unele firme care se retrag din China si nu le convine sa mai plateasca salarii mari in Vest pot veni in Est, si chiar vin, din pacate mai putin in Romania, toata lumea stie dc, nu vor da 2000 de euro, dar nici 100 ca-n China.
    21 1
  • @kumite
    De aceeasi parere, umplem conturile chinezilor si ne mai miram de ce europa se ingroapa in datorii si somaj ..
    22 0
  • AndreiRN
    Pai toti cei care cumpara Made in China suporta muncitorul de acolo in defavoarea celui local. Lasa pe chinezi sa lucreze la produse chinezesti si pe restul la produsele lor. Daca vor si pot sa cumpere firma. De aceea sunt foarte impotriva la brandurile Vestice care vand marfa chinezeasca sub emblema lor si asta se vede clar la calitatea VW sau Ford. Sa vanda Volvo si Saab ca doar au cumparat firma.
    7 10
  • Da impotriva brandului GM esti? Ca doar este si el prezent pe piata chinezeasca, ce se vede la calitatea Ford? Se vede unde-ti convine tie.Fara toate brandurile vestice China ar mai produce doar tricouri, slapi si pix-uri, si alea copiate dupa firmele cunoscute, o sa vezi peste ani ce-o sa se "dezumfle" China
    15 2
  • kumite
    Din pacate,daca se va continua asa,omul alb va disparea.Natalitatea in tarile dezvoltate este in continua scadere.In schimb,lumea a treia continua sa scoata copii pe banda rulanta.Omul alb devine din ce in ce mai puturos.Scolile sunt la pamant(peste tot).Oamenii calificati(clasa de mijloc)sunt pe cale de disparitie.Din ce in ce mai putini.Vor ajunge sa cheme un electrician sa schimbe un simplu bec.S.a.s.m.d.Din pacate ne autodistrugem.Sunt o gramada care in loc sa puna osul la bataie,prefera sa fure oxigen.Eu sunt perfect de acord ca o masina sa fie extraordinar de scumpa.Cine isi permite(foarte putini)sa-si cumpere.In felul asta vom scapa de o gramada de soferi "profesionisti".Chinezii mananca tot ce are 4 piciore(sau mai multe),in afara de masa.
    10 2
  • Giga Motors
    Da' GM nu inchide nimic in China? Se pare ca mastodontul american, dar si "triada" nemteasca, vor profita de conjunctura creata...Animozitatile istorice dintre cele doua mari natiuni budiste continua chiar si in plina epoca de extremism economic - atrocitatile savarsite de ocupantii japonezi in prima jumatate a secolului trecut nu vor fi uitate vreodata de chinezi...Am auzit la stiri ca au fost mobilizate nave chinezesti de razboi, iar un consulat al Chinei in Japonia a fost atacat cu grenade fumigene. Pe de alta parte, Iranul este amenintat de Israel cu beligeranta...Cred ca amatorii mitului "razboi economic/psihologic, nu clasic/conventional, cu arme" vor avea parte de o surpriza de proportii, iar tentatia re-trasarii zonelor de influenta ale lumii, bogate in resurse naturale si...mana ieftina de lucru, pare sa se reactiveze incet-incet...Mai trebuie doar un pretext "persuasiv", a la Sarajevo 1914, si gata, fitilul va fi aprins, spre bucuria butoiului cu pulbere...
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru