Feedback

Nissan va introduce în Europa în 2022 sistemul de propulsie e-Power: motor electric și baterie alimentată de la un motor pe benzină

Publicat Miercuri, 06.03.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 13
Nissan va introduce în Europa în 2022 sistemul de propulsie e-Power: motor electric și baterie alimentată de la un motor pe benzină - Poza 1
Nissan va introduce în Europa în 2022 sistemul de propulsie e-Power: motor electric și baterie alimentată de la un motor pe benzină - Poza 2
Nissan va introduce în Europa în 2022 sistemul de propulsie e-Power: motor electric și baterie alimentată de la un motor pe benzină - Poza 3
Nissan va introduce pe piața europeană cel târziu în 2022 sistemul de propulsie e-Power care utilizează un motor pe benzină pentru încărcarea bateriei care alimentează motorul electric al mașinii.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Nissan a dezvăluit conceptul IMQ care anticipează lansarea viitoarei generații Qashqai.

Pe lângă elementele de design, conceptul este important pentru constructorul japonez în special datorită sistemului de propulsie e-Power dezvoltat după modelul mașinilor electrice cu range extender (prelungitor de autonomie).

Astfel, sistemul e-Power dezvoltat de Nissan include un motor pe benzină cu un generator de energie, un invertor care transformă curentul continuu în curent alternativ, o baterie și un motor electric.

Motorul pe benzină este folosit exclusiv pentru a încărca bateria de înaltă capacitate și rulează în permanență la viteză optimă, ceea ce conduce la un consum mai eficient și la o cantitate mai mică de emisii comparativ cu o mașină care folosește doar motor tradițional cu combustie internă. Astfel, propulsia sistemului e-Power este asigurată doar de motorul electric, fără intervenția direcția a motorului pe benzină.

În cazul conceptulului IMQ prezentat la Geneva, sistemul e-Power are un motor pe benzină de 1.5 litri și două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care generează echivalentul a 340 de cai putere și un cuplu de 700 Nm.

Sistemul de propulsie e-Power este deja disponibil pe modelele Note și Serena comercializate pe piața din Japonia. Constructorul a anunțat acum că e-Power va fi disponibil și pe modele de pe piața europeană cel târziu în 2022.

Pentru moment, Nissan nu a oferit detalii despre modelele care ar putea beneficia de această tehnologie, însă oficialii mărcii au precizat că și-au propus ca în 2022 să vândă de cinci ori mai multe mașini electrificate comparativ cu datele din prezent.

Via Nissan


Comentarii (13)

  • Edikk e la biserica...deja aprinde o lumanare la VII
    13 0
  • Motorul termic n-o fi diesel 1,5?! Si motorul termic va fi utilizat si pentru aer condiționat?!
    Ăștia reinventează locomotiva diesel-electric!
    9 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Volt reloaded dar facut inteligent

    n-ar fi prima data cand americanii au avut in fata solutia dar nu au reusit sa profite
    9 1
  • someone
    si trebuie sa recunosc, un electric de vreo 200 cai cu motor termic pe post de range extender nu e o solutie deloc rea. daca si bateria asigura macar 200 km autonomie, atunci de ce nu?
    9 1
  • Clique
    Nissan mai bine și-ar schimba partenerul ce produce cutii automate și CVT, fiindcă sunt varzăăăă, cei de la Jatco, chiar nu doresc să facă cutii mai bune ? Pff..
    9 4
  • :))) exact dle Vianu

    Greu tare cu japonezii ăştia... din noiembrie - decembrie 2017 se vând în Japonia. Era mai bine 2020, dar 2022... Mda.
    3 4
  • andrei
    se pot vinde si de 100 de ani, tot o aberatie sunt,. nici cal nici magar, noxe emite in continuare. ce sa zic, merge la turatia optima. dar noxe tot emite. sunt doar o etapa intermediara. solutia e cu electrice full. nici nu stiu ce se tot chinui cu struto-camilele astea
    9 8
  • pai da
    Cel mai propabil motorul merge pe ciclul Miller (ciclu folosit pentru generatore de electricitate de multa vreme) daca este turbo si Atkinson daca este aspirat (cum au cei de la toyota).
    8 0
  • In sfarsit, mult le-a luat. Daca solutia este deja implementata in Japonia deja ii banuiesc de ceva limitari/intelegeri facute pe sub masa pentru a tine tehnologia sub pres.
    Asta mi se pare de departe ca este solutia ideala cu singurul amendament ca as vedea motorul termic ceva mai mic, undeva la 500-800 cmc.
    6 3
  • pai da
    revenim cu detalii:
    e-POWER with 1.5-liter turbocharged gasoline engine and multi-motor AWD
    Output: 250 kW and 700 Nm of torque
    Asta au dat publicitatii cei de la Nissan, deci cel mai probabil vor folosi ciclul Miller.
    5 0
  • pai da
    Scuzati, puterea de mai sus este de la " IMQ concept vehicle", dar motorul pe benzina cred ca ramane la fel, motarele electrice pot fi mai mici. In Japonia deja se vinde Nissan Note e-power 4WD selectabil de la buton.
    5 0
  • Extraordinar!
    Nissan a reinventat "roata" hibrida.
    Acest sistem este folosit de foarte multa vreme de Toyota la Prius (din 1997).
    1 6
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @vlad Nu chiar ACEST sistem.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru