Noua generație Opel Insignia vine în 2017. Mai mare, mai ușoară și cu un nume ușor schimbat: Insignia Grand Sport

de Mircea Meşter
Miercuri, 26.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a publicat astăzi primele imagini cu noua generație Insignia. Deși mașina este camuflată, descifrăm o siluetă sportivă evident modificată față de generația actuală și aflăm informații interesante despre noul model.

După ce a întinerit Corsa și Astra, Opel se pregătește să lanseze în 2017 cea de-a doua generație a lui Insignia, vârfului de gamă a mărcii germane. Modelul german urmează să fie prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva, care va avea loc la începutul lunii martie 2017, ceea ce înseamnă că producția va începe cel mai probabil în primăvara-vara anului viitor.

Până una-alta, avem și primele imagini oficiale cu modelul german, singurul mare inconvenient fiind faptul că acestea ne arată mașina camuflată. Deși nu ne oferă prea mult detalii legate de designul exterior al modelului său, Opel scapă însă un detaliu interesant: noua generație a unuia dintre cele mai apreciate modele ale mărcii va fi inspirată din conceptul Monza (foto), pe care marca din Russelsheim l-a dezvăluit acum 3 ani.

Insignia devine Insignia Grand Sport

Prima informație legată de noua generație Insignia este faptul că aceasta își modifică numele oficial. Nu e vorba însă de ceva radical, ci de o adăugire care va face ca numele modelului de segment mediu al celor de la Opel să fie, începând cu a doua generație, Insignia Grand Sport.

Logica noului nume este una legată de caracterul noului model, despre care Opel susține că va fi avea o siluetă atletică și că va fi "grandios".

Actualul Insignia și noul Insignia Grand Sport

+9 centimetri în ampatament, dar -175 kilograme

Trecând peste afirmațiile și autocaracterizările Opel, aflăm că noul model va fi mai lung (+9 centimetri), dar mai scund (-3 centimetri), ecuație care oferă o siluetă plonjată și sportivă pentru modelul german. Diferențe mari la nivel de ampatament, acolo unde noua generație Insignia crește serios, cu 9 centimetri. Acest lucru se traduce prin mult mai mult spațiu pentru pasageri în modelul care va fi prezentat de Opel în versiune sedan cu cinci uși, deci cu hayon "camuflat" care are și rolul unui pseudo-capac de portbagaj.

Cea mai bună veste pentru fanii Opel și nu numai este faptul că Opel Insignia Grand Sport va fi produs pe o platformă nouă, iar utilizarea unor materiale constructive ușoare a dus la eliminarea a 175 de kilograme din masa proprie a modelului german. Constructorul german elimină astfel una dintre cele mai mari probleme ale actualei generații Insignia, penalizată la nivel de consum și peformanțe în raport cu rivalii din segment.

Noua generație Insignia își propune să elimine parțial distanța din vânzări față de Volkswagen Passat, liderul absolut al vânzărilor segmentului la nivel european.

Până în acest moment, Insignia a fost preferată de 900.000 de clienți din 2008, atunci când modelul german a înlocuit defunctul Vectra.

Comentarii (11)

  • inexorabil
    Mă simt oarecum bulversat ȋn privința lui Opel; nu știu ce să mai cred și la ce să mă aștept de la preferații Detroit-ului. Odată (doar cu vreo 50 de ani ȋn urmă), Blitz-ul juca ȋn liga premium, vorba aceea, fiind alternativa germană de lux la hegemonicul Mercedes-Benz, dacă nu cumva părea chiar mai impresionant pentru ochii sensibili la frumos (grație epocii “KAD A”).

    Eu consider că ultimele Opel-uri “adevărate” au fost modelele Senator și Omega A. De peste 20 de ani mă gândesc la o revoluție la Rüsselsheim, dar n-am avut alt motiv de satisfacție ȋn afară de Astra J OPC, care nu-mi lasă panorama netulburată, din orice unghi l-aș privi (niciun alt hot-hatch nu mă captivează ca acesta).

    Monza…Mai degrabă Monza clasic, interior-exterior! Camuflată sau “nudă”, nu cred că ȋmi va stârni vreun interes “noua generație Insignia”, dar nu impun nimănui aceeași atitudine, deci cine va dori s-o admire și va conchide că merită…foarte bine. Totuși, ȋmi amintesc că acela care pilota un Opel la noi, pe vremea comunismului, nu putea primi alt calificativ decât “boier” sau măcar era văzut ca individ cu gusturi fine. Ȋn ziua de astăzi ȋnsă, am identificat emblema Blitz chiar la mai mult de jumătate dintre mașinile aflate ȋntr-o parcare obișnuită, de cartier amărât (ȋn mod sigur, n-ar fi un caz izolat). Nimic mai banal…
    11 9
  • Va arata mai mult sau mai putin la fel ca viitorul Buick Regal, model year 2018 (care se va vinde deci din vara lui 2017):

    http://gmauthority.com/blog/2016/04/rendered-2017-buick-regal/

    E o randare, insa e pe acolo probabil.
    10 1
  • Daca va arata asa va fii ceva super pt Opel la clasa medie unde nu au prea excelat vreodata .Evident nu atat de atragator ca Mazda 6. Sper totusi ca noul Insignia sa nu renunte si el la combinatia cu suspensie independenta pe spate. Astra nu prea exceleaza acolo, si ofera Watt link, iar la versiuni de baza nici macar ....
    2 10
  • @inexorabil. Fapul ca intr-un cartier amarat gaseti jamatate de parcare cu opel, e bine. Oamanii aia apreciaza masinile. Ce te faci cu aia care-si iau bmw si audi la pret egal cu opelul din parcare? Azi la noi, opelul paleste in fata fanilor si mitului VW desi (parere personala) nu dau un opel pe un VW. Despre trecut, de acord cu tine dar lumea este in schimbare. Partea nasoala este ca si opelul a luat-o pe urma VW- ului si a crescut enorm si nejustificat preturile in ultimii ani.
    3 2
  • Tralala
    Mai scund? Pai deja dadeam cu capul de tavan pe bancheta din spate.
    3 0
  • Opfail
    Opel sunt masini ieftine si omul nu are alternativa in banii aia. Ca nu sunt masini bune si fiabile, asta este o alta discutie...
    1 5
  • Din păcate Opel a ajuns să fie o mașină comună. Nu mai este cazul să fie integrată pe lista de așteptare/speranta la ceva pentru opțiunea de viitor în nici o clasă auto. Opel sunt mașini ieftine pe toate palierele de modele și nu fac altceva decât să implementeze concepția GM în Europa
    0 5
  • @Coco: da, adevarat! Cand vad un Audi A4 vibreaza ceva in mine, e ca de pe o alta planeta!!!!!! Sau un Pasat...nimic comun in design, parca ar fi o sculptura.

    Sincer, daca ma uit la tot ce apartine de concernul VW, Opel mi se pare deja deosebit in cea ce priveste designul.

    Ce priveste pretul: Incearca sa deosebesti intre ieftin si "raport pret/performanta" bun!!
    In cea ce priveste a doua categorie ati dau dreptate!
    3 0
  • @Opfail: Ca sa inteleaga lumea mai bine comentariul subtil, plin de detalii, ar trebui sa specifici macar la ce perioada intre 1862 si 2016 te referi?

    Am impresia ca ai ramas pe undeva prin secolul 19....
    4 0
  • iulian
    nu știu ce părere au alții despre opel dar eu am un astra 2004 vreo 325000 de kilometri schimb uleiul cînd î-mi aduc aminte cred că și acu ar cam trebui că am vreo 25000 făcuți deja distibuția am schimbato în 2007 cînd lam cumpărat la vreo 90000 de km cînd a fost urgență m-am urcat și am plecat în țară urgent vreo 2000de km ce mai sunt bune nu sunt mașini de fițe sunt mașini pentru cei ce vor să-și facă treaba cu ele.
    0 2
  • asterix
    mai pune mana pe carte. te exprimi groaznic
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru