Feedback

Parlamentul European a aprobat noua legislație post-Dieselgate: amenzi de 30.000 de euro pe vehicul la încălcarea normelor de emisii

Publicat Vineri, 20.04.2018
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 4
Parlamentul European a aprobat noua legislație post-Dieselgate: amenzi de 30.000 de euro pe vehicul la încălcarea normelor de emisii - Poza 1
Parlamentul European a aprobat o lege prin care va putea amenda cu 30.000 de euro pe vehicul constructorii care încalcă normele de poluare. În plus, UE va putea aplica recall-uri la nivel european.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Parlamentul European a adoptat joi o nouă legislație pentru normele de emisii ale mașinilor comercializate în Uniunea Europeană, prin care Comisia Europeană va capăta un rol asemănător cu cel pe care îl are în prezent Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) din Statele Unite.

Cea mai importantă noutate este că Uniunea Europeană va avea dreptul să amendeze constructorii cu până la 30.000 de euro pe vehicul în cazul încălcării normelor de poluare. În plus, Uniunea va putea anunța recall-uri la nivel european pentru a obliga astfel constructorii să remedieze problemele în toate cele 28 de state membre.

Practic, prin aceste două măsuri, Uniunea Europeană va putea răspunde mai bine în cazul apariției unui nou scandal Dieselgate. La vremea respectivă, Volkswagen a rechemat în service peste 8.5 milioane de mașini din Europa, fără însă să ofere compensații clienților afectați și fără să primească amenzi usturătoare, așa cum s-a întâmplat în Statele Unite.

Pe de altă parte, noua legislație prevede o obligației și pentru fiecare stat membru în parte. Astfel, în România, RAR va fi obligat să efectueze periodic verificări în trafic ale mașinilor pentru a se asigura că acestea respecta normele de poluare. A fost stabilit inclusiv numărul de mașini care trebuie verificate: una la fiecare 40.000 înmatriculate.

Măsurile au fost propuse inițial în primăvara anului trecut, iar pentru a intra în vigoare este nevoie și de un vot final din partea Comisiei Europene. 

Via European Parliament, Bloomberg


Comentarii (4)

  • ACE - Craiova
    Foarte de acord !!!!
    Un mic exemplu:
    Europenii NU SUNT PROTEJATI CU ADEVARAT contra inselaciunilor marilor producatori decat in mica masura.....
    In SUA concernul VW a platit peste 20 MILIARDE USD pentru scandalul Dieselgate.
    In Europa, pentru un numar de masini mai mare vandute pe Batranul Continent, s-au platit doar cateva MILIOANE de Euro.....frimituri.....
    20 1
  • @UE: cam tarziu....
    12 3
  • AlexDon
    Asa fratilor ! Noi , europenii , sa poluam cat o farama , iar restul lumii ( america, india , china ) sa polueze in continuare fara numar ! Cu asta nu sunt eu de acord . Ori sa fim toti constransi .. ori mai usor cu normele de la noi . Oricum platim suprataxa si in acciza carburantilor , ceea ce la ei nu este cazul .. etc ...
    2 2
  • Alex, ideea este ca vrem sa evitam poluarea acolo unde traim. Faptul ca poluam mai putin in europa inseamna ca putem sa respiram in orasele din europa (cel putin in mod teoretic).
    Ca la nivel global polueaza unii in china sau in alte parti mai mult ne afecteaza pe toti, dar in mod mai vag si pe termen mai indelungat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru