Premieră: un prototip hibrid pleacă din pole în Cursa de 24 de ore de la Le Mans

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 15.06.2012
Audi a reuşit să producă imposibilul la Le Mans şi a ocupat primul loc în calificări cu un prototip hibrid. Germanii

Cele două sesiuni de calificări ale Cursei de 24 de ore de la Le Mans, desfăşurate în cursul zilei de ieri pe circuitul francez La Sarthe, au confirmat ceea ce pasionaţii aşteptau de la Audi, dar au venit cu o semi-surpriză interesantă din partea constructorului german. Astfel, Audi a reuşit să îşi adjudece trei dintre primele patru poziţii la start, singurul loc rămas neocupat de germani fiind al treilea, pe care a venit prototipul Toyota cu numărul 8. Pe de altă parte, pole position-ul ocupat de echipajul Lotterer/Fassler/Treluyer cu hibridul Audi R18 e-tron reprezintă prima astfel de performanţă a unui model cu sistem de propulsie alternativ în istoria celei mai cunoscute curse de anduranţă din lume.

După retragerea celor de la Peugeot - concurentul tradiţional al celor de la Audi în ultimii patru ani la Le Mans, dificila sarcină de a contraataca marca germană le revine acum japonezilor de la Toyota. Aceştia au reuşit să ocupe locurile 3 şi 5 la start cu cele două maşini înscrise în concurs, echipajul Davidson/Buemi/Sarrazin reuşind să-i devanseze pe Wurz/Lapierre/Nakajima. 

Dacă lupta în categoria LMP1 se va da între Audi şi Toyota, categoria inferioară LMP2 va fi disputată de echipele ORECA-Nissan şi de Judd-Morgan Oak. Primii la start vor fi Martin/Charouz/Graves (ORECA-Nissan ADR Delta), care vor pleca de pe locul al 14-lea pe grilă după ce a reuşit un timp cu 14.4 secunde mai slab decât pole-ul din LMP1. 

Nissan DeltaWing, prototipul experimental pe care vor concura în cursă Franchitti/Krumm/Motoyama, s-a clasat pe locul al 29-lea al grilei de start, undeva la mijlocul grupului de prototipuri LMP2. 

CURSA ÎNCEPE SÂMBĂTĂ LA ORA 16

Cursa de 24 de ore de la Le Mans începe sâmbătă la ora 16 (ora României), urmând ca transmisia să continue neîntrerupt pe Eurosport şi Eurosport 2 până duminică la aceeaşi oră, atunci când maşinile implicate în concurs vor ajunge la finish.

LE MANS 24h 2012 - GRILA DE START

1. (LMP1) Lotterer / Fässler / Treluyer - Audi R18 e-tron quattro - 3'23'' 787 
2. (LMP1) Gene / Dumas / Duval - Audi R18 Ultra - 3'24'' 078 la 0'' 291 
3. (LMP1) Davidson / Buemi / Sarrazin - Toyota - 3'24'' 842 la 1 055'' 
4. (LMP1) McNish / Capello / Kristensen - Audi R18 e-tron quattro - 3'25'' 433 la 1 646'' 
5. (LMP1) Wurz / Lapierre / Nakajima - Toyota - 3'25'' 488 la 1 701'' 
6. (LMP1) Jarvis / Bonanomi / Rockenfeller - Audi R18 Ultra - 3'26'' 420 la 2 633'' 
7. (LMP1) Leventis / Watts / Kane - Strakka HPD - 3'29'' 622-5'' 835 
8. (LMP1) Prost / Jani / Heidfeld - Lola-Toyota Rebellion - 3'29'' 837-6'' 050 
9. (LMP1) Belicchi / Primat / Bleekemolen - Lola-Toyota Rebellion - 3'31'' 866-8'' 079

10. (LMP1) Minassian / Ara / Bourdais - Dome-Judd Pescarolo - 3'33'' 066-9'' 279 
11. (LMP1) Brabham / Chandhok / Dumbreck - HPD JRM - 3'35'' 421 la 11 634'' 
12. (LMP1) Montagny / Trim / Kraihamer - Oak Oak Pescarolo-Judd - 3'35'' 584 la 11 797'' 
13. (LMP1) Collard / Boullion / Hall - Pescarolo-Judd - 3'37'' 485 la 13 698'' 
14. (LMP2) Martin / Charouz / Graves - ORECA-Nissan ADR Delta - 3'38'' 181 la 14 394'' 
15. (LMP2) Nicolet / Lahaye / Pla - Morgan Judd-Oak - 3'38'' 598 la 14 811'' 
16. (LMP2) Ragues / Panciatici / Rusinov - Signatech ORECA-Nissan - 3'39'' 152 la 15 365'' 
17. (LMP2) Thiriet / Beche / Tinseau - ORECA-Nissan Thiriet by Tds - 3'39'' 252 la 15 465''

18. (LMP2) Perez-Companc/Kaffer/Ayari - ORECA-Nissan Pecom - 3'39'' 711 la 15 924'' 
19. (LMP2) Firth / Hartley / Warren Hughes - ORECA-Nissan Murphy - 3'39'' 877 la 16 090'' 
20. (LMP2) Heinemeier Hansson / Leinders / Martin - Morgan Nissan-Oak - 3'39'' 899 la 16 112'' 
21. (LMP2) Sims / Buurman / Iannetta - Lola-Judd Status - 3'40'' 280 la 16 493'' 
22. (LMP2) Potolicchio / Dalziel / Kimber-Smith - HPD Starworks - 3'40'' 471 la 16 684'' 
23. (LMPC) Briere / Petersen / Nakano - ORECA-Nissan Boutsen Ginion - 3'40'' 727 la 16 940'' 
24. (LMP2) Brundle / Brundle / Ordonez - Zytek-Nissan Greaves - 3'40'' 738 la 16 951'' 
25. (LMP2) Hancock / Dolan / Kurosawa - Jota Zytek-Nissan - 3'41'' 287-17'' 500

26. (LMP2) Tresson / Maillieux / Lombard - Signatech ORECA-Nissan - 3'41'' 982 la 18 195'' 
27. (LMP2) Tucker / Bouchut / Diaz - HPD Level 5 - 3'42'' 224 la 18 437'' 
28. (LMP2) Zugel / Julian / Gonzalez - Zytek-Nissan Greaves - 3'42'' 292 la 18 505'' 
29. (HC) Franchitti / Krumm / Motoyama - Nissan-Delta Wing - 3'42'' 612 la 18 825'' 
30. (LMP2) Frey / Meichtry / Hirschi - Race Performance ORECA-Judd - 3'43'' 619 la 19 832'' 
31. (LMP2) Holzer / Schultis / Moro - Lola-Lotus - 3'45'' 664 la 21 877'' 
32. (LMP2) Giroix / Badey / Johansson - Lola-Nissan Gulf - 3'47'' 244 - 23'' 457 
33. (LMP2) Rosier / Thirion / Haezebrouck - Norma Judd-Extreme Limite - 3'48'' 025 la 24 238''

34. (GTE Pro) Makowiecki / Melo / Farnbacher - Ferrari Luxury - 3'55'' 393 la 31 606'' 
35. (GTE Pro) Mücke / Turner / Fernandez - Aston Martin - 3'55'' 870 la 32 083'' 
36. (GTE Pro) Gavin / Milner / Westbrook - Corvette - 3'55'' 910-32'' 123 
37. (GTE Pro) Bertolini / Beretta / Cioci - AF Corse Ferrari - 3'56'' 484 la 32 697'' 
38. (GTE Pro) Garcia / Magnussen / Taylor - Corvette - 3'57'' 181 la 33 394'' 
39. (GTE Am) Neiman / Pilet / Pumpelly - Flying Lizard Porsche - 3'57'' 594 la 33 807'' 
40. (GTE Pro) Lietz / Lieb / Henzler - Felbermayr-Proton Porsche - 3'57'' 606 la 33 819'' 
41. (GTE Am) Alfaisal / Curtis / Edwards - Prospeed Porsche - 3'58'' 035 la 34 248'' 
42. (GTE Pro) Bergmeister / Long / Holzer - Flying Lizard Porsche - 3'58'' 717 la 34 930''

43. (GTE Am) Nygaard / Poulsen / Simonsen - Aston Martin - 3'58'' 725 la 34 938'' 
44. (GTE Pro) Ehret / Montecalvo / Jeannette - Ferrari Luxury - 3'58'' 800 - 35'' 013 
45. (LMP2) Ihara / Deletraz / Rostan - Lola-Nissan Gulf - 3'58'' 895 la 35 108'' 
46. (GTE AM) Ried / Roda / Ruberti - Felbermayr-Proton Porsche - 3'59'' 181 la 35 394'' 
47. (GTE AM) Bornhauser / Canal / Lamy - Larbre Corvette - 3'59'' 192 la 35 405'' 
48. (GTE Pro) Cocker / Walker / Wills - JMW Ferrari - 3'59'' 638 la 35 851'' 
49. (GTE Pro) Fisichella / Bruni / Vilander - AF Corse Ferrari - 4'00'' 025 la 36 238''

50. (GTE Am) Perazzini / Griffin / Cadei - AF Corse Ferrari - 4'00'' 288 la 36 501'' 
51. (GTE Am) Pons / Narac / Armindo - Porsche IMSA Matmut - 4'00'' 332 la 36 545'' 
52. (GTE AM) Kauffman / Aguas / Vickers - AF Corse Ferrari-Waltrip - 4'00'' 691 la 36 904'' 
53. (GTE Am) Krohn / Jonsson / Rugolo - Krohn Ferrari - 4'02'' 323 la 38 536'' 
54. (GTE Am) Rodrigues / Illiano / Ferte - Ferrari JMB - 4'02'' 461 la 38 674'' 
55. (GTE Am) Bourret / Gibon / Belloc - Larbre Corvette - 4'02'' 969 la 39 182'' 
56. (GTE Am) Daniels / Palttala / Camathias - JWA Porsche-Avila - 4'03'' 661 la 39 874''

Comentarii (6)

  • Astia nu s-au plictisit de la audi sa tot castige?Ca altii sa piarda am vazut s-au retras!!
    4 13
  • s-au retras din alte considerente ca de castigat mai castigasera si ei cate ceva...

    acum audi e normal sa castige pentru ca concureaza singuri, iar primii care au venit cu un hibrid la le mans au fost chiar cei care s-au retras... porma audi in spiritul lor meltenesc-nemtesc au facut si ei unul....de fapt audi doar asa traieste, asteapta sa vada ce face bmw sau mercedes si dau replica... uneori le iese, alteori sunt patetici.
    7 13
  • Castron
    @AKIT daca cascai ochii si nu te aruncai in razboiul asta prostesc nemti vs restul lumii ai fi vazut ca Audi au un competitor serios si anume Toyota. Timpii spun totul si pun pariu ca daca anul asta nu o sa reuseasca Toyota o sa fie mult mai "rea" anul viitor. Acum eu inteleg ca Toyota nu naste pasiuni asa mari Ca Reno in romania dar sa nu uitam ca este o ditamai marca auto, are buget are si ceva palmares la Le Mans.

    Am tinut cu Peugeot dar am respectat Audi si sper ca noii veniti sa le dea de furca si sa fie o cursa frumoasa.

    Sa nu uitam de Deltawing. Este un proiect superb.
    9 3
  • Imi pun mari sperante in Toyota. Au avut parte de prea mult ghinion in ´99 cu GT1, dar era net superioara celorlalte. Sincer, sper sa mai intrerupa dominatia Audi.. pentru ca ce-i mult, strica.
    3 5
  • chuck norris
    de ce hibrid tocmai in lemans?
    0 1
  • AKIT @Castron
    te rog sa numai pui reno in aceiasi fraza cu Toyota care e o marca foarte apreciata.

    sunt total de acord cu ce ai zis tu, dar realist vorbind amandoi stim ca Toyota nu va face nimic impotriva Audi, nu pentru ca Audi e Audi mancatias sau mai stiu eu ce, ci pentru ca in aceasta competitie chiar se pricep destul de bine...

    te salut
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru