Feedback

Programul Rabla continuă în 2016: prima de casare rămâne 6.500 lei

Publicat Joi, 14.01.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 8
Programul Rabla continuă în 2016: prima de casare rămâne 6.500 lei - Poza 1
Programul Rabla va continua să funcţioneze în 2016 după aceleaşi reguli ca şi anul trecut, cu o primă de casare de 6.500 lei, însă bugetul total nu a fost încă stabilit, astfel că numărul total de tichete este necunoscut.

Esential 6.500 de lei este valoarea unei prime de casare Rabla în 2016
2.500 de lei este valoarea suplimentară a unui eco-tichet la achiziţionarea unei maşini electrice
Programul Rabla este una dintre puţinele iniţiative ale autorităţilor legate de industria auto care s-a bucurat de succes, întrucât primele de casare au fost folosite aproape de fiecare dată în întregime.

Prin urmare, nu este o surpriză că Ministerul Mediului a anunţat continuarea programului în 2016. Pentru moment, bugetul alocat nu a fost încă stabilit, însă autorităţile au dat asigurări că principalii parametri ai programului vor fi valabili şi în continuare.

"Programul Rabla va continua şi în acest an. Nu avem încă un buget pentru Rabla, dar cu siguranţă va exista. Prevedem ca programul să continue aşa cum a fost", a declarat Cristiana Paşca-Palmer, Ministrul Mediului.

Prin urmare, valoarea primei de casare va rămâne de 6.500 lei, la care se adaugă diverse bonusuri: 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de dioxid de carbon mai mică de 100 g/km, 1.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid şi 2.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou electric.

Anul trecut, autorităţile au acordat 20.000 de tichete valorice pentru persoane fizice şi 5.000 pentru persoane juridice, pe baza unui buget de 162.5 milioane de lei.

Totuşi, viitorul programului Rabla este în pericol, întrucât autorităţile vor să analizeze dacă acesta are într-adevăr efecte asupra calităţii aerului. "Trebuie să facem un studiu, să vedem cât s-a îmbunătăţit calitatea aerului în mările oraşe în ultimii 10 ani. Rabla rezolvă o problemă, dar nu toate problemele. Trebuie să ne gândim, însă, ce vrem să facem şi în următorii ani", mai precizat Paşca-Palmer.

Via Economica


Comentarii (8)

  • Ce-i cu afirmatiile acelea de la sfarsit ? :))
    Adica pe bune, chiar si cu emisii scazute, numarul de masini e in crestere asa ca nicio sansa ca emisiile sa fie mai scazute in orase acuma fata de acum 10 ani... Mai mult, astia au impresia ca doar masiniile produc emisii sau ce saracie ?! Fabricile nu? centralele de cartiere, de blocuri, de apartamente ? Acestea produc cumva flori ? Nu imi dau seama la ce rezultate s-ar astepta.
    19 1
  • Also, programul ajuta si la curatenia oraselor de rable abandonate care ocupa locuri de parcare, sau masini invechite care chiar sunt un pericol pe drumuri, si mai si pune putina frana importurilor de masini second.
    13 3
  • calin: Mi am pierdut cheile de la un Seat Toledo,cum fac rost de alta noua sa pot... Raspunde
  • "Trebuie să facem un studiu, să vedem cât s-a îmbunătăţit calitatea aerului în mările oraşe în ultimii 10 ani. Rabla rezolvă o problemă, dar nu toate problemele. Trebuie să ne gândim, însă, ce vrem să facem şi în următorii ani" . Vor ajunge la concluzia ca poluarea este mai mare si vor renunta la proiect
    8 2
  • razvanis
    Degeaba dispar rablele de pe sosea daca in orase se aduc autobuze SH din vest care polueaza cat 100 de rable. Hai sa nu fim incuiati si ipocriti.
    18 1
  • Mariusenko
    Am crezut ca pe ROVANA-CAP-DE-PLUMB n-o poate intrece nici o baroneasa dar a aparut PALMER asta. De unde ati luat-o dom' CIOLOS, din TWIN PEAKS?
    21 0
  • Mariusenko
    Pai de ce sa nu mai facem un studiu bre? Ca ne mai trebe' neste bani mokka
    21 0
  • Mariusenko
    Zice ca mai tare in studii decat ROVANA-CAP-DE-PLUM nu este decat CRISTIANA-PLEASHCA-PALMIER
    21 0
  • cipp77
    daca am masina inmatriculata in tara din anul 2009 pot sa primesc tichetul?
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru