Noutățile Rabla 2022: casarea a două mașini, tichete bonus pentru mașini mai vechi de 15 ani

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Vineri, 14.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Mediului și Administrația Fondului Pentru Mediu au anunțat că programul Rabla 2022 va începe în luna februarie. Noutatea din acest an este reprezentată de posibilitatea de a casa două mașini vechi, în loc de numai una.

Conform anunțului făcut de Ministrul Mediului, Tzanczos Barna, programul Rabla din acest an va debuta în 4 februarie. Cele două programe, Rabla Clasic și Rabla Plus, vor avea o valabilitate de trei ani, până în 2024.

Cea mai mare noutate din acest an este posibilitatea de a casa două vehicule, față de numai unul singur, așa cum a fost până în prezent. Clienții care au mașini mai vechi de 15 ani și cu norma de poluare Euro 3 sau inferioară, vor primi un bonus de vechime care valorează 1500 de lei.

Cei care doresc să cumpere o mașină nouă prin programul Rabla Clasic vor primi o primă de casare de 6000 de lei și bonusul de vechime de 1500 de lei pentru cei care au mașini mai vechi de 15 ani. Astfel, pentru o singură mașină, suma totală este de 7500 de lei, iar pentru două mașini, suma este de 12.000 de lei. În cazul casării a două mașini se acordă o primă de casare de 9000 de lei și câte două ecobonusuri de 1500 de lei pentru vechime, dacă este cazul.

Clienții care optează pentru Rabla Plus vor primi, pentru o singură mașină, un tichet de casare de 45.000 de lei, plus un bonus de 1500 de lei pentru mașinile mai vechi de 15 ani.

Doritorii de mașini cu propulsie plug-in hybrid vor primi un tichet de 20.000 de lei, plus bonusul de vechime de 1500 de lei.

În cazul în care sunt casate două mașini, clienții primesc tichetul de 45.000 de lei, o primă de casare de 3000 de lei și bonusurile de vechime care valorează câte 1500 de lei. În acest caz, suma totală ajunge la 51.000 de lei. La fel, cei care doresc o mașină plug-in hybrid, vor primi același tichet de 20.000 de lei, plus tichetul de casare și cele două bonusuri de vechime.

Programul Rabla 2022 permite casarea unei mașini care are o vechime de cel puțin șase ani de la data fabricației sau a primei înmatriculări în România. Mai mult, valabilitatea notei de înscriere va fi de 300 de zile de la eliberare, față de 240 de zile ca până acum. Termenul de 60 de zile de casare sau radiere al mașinilor vechi este eliminat, iar clienții pot cere să fie casate sau radiate vehiculele lor vechi până la momentul emiterii facturii autovehiculului nou.

Bugetul total pentru Rabla 2022 este de 1.24 miliarde de lei.

Pentru Rabla Clasic sunt alocate 560 de milioane de lei, iar Rabla Plus beneficiază de 680 de milioane de lei.

via Lifenews

Comentarii (23)

  • Bine că au eliminat primăriile din schemă. Cum anunțaseră acum câteva zile o parte din bonusul de vechime ar fi trebuit plătit de primării iar acestea puteau înlocui banii cu trotinete/biciclete electrice. Mânca și gura primarilor o pâine...
    18 2
  • LUCCI LUCIANO
    Da, dar......producatoirii vor primi toți banii pe preturile nesimtite afisate de circa un an, chiar daca aceasta diferenta e de ls mine, de la tine, de la altii care nu au bani pt avans/rate samd. Ceea ce nu e cinstit. Vrei masina? Plateste-o jntegral, frate. Daca ai ! Daca nu ai..... Ca, oricum, peste 7-8 ani tu se va spune ca masina ta este extrem de poluanta
    19 6
  • Flavius
    In liniste , pe nestimtite , incet ,incet valoarea subventiilor pentru electrice scade. E normal. Asta e tendinta peste tot in lume. Frumos este ca scade fara sa se spuna si fara ca multi sa priceapa ce se intampla.Cand s-a introdus subventia de 45.000 lei ea insemna fix 10.000eoro. Mai intai a raschetat-o inflatia si a ajuns anul trecut sa valoreze fix 9000 euro(sa nu iutam ca la cumpoarare , cursul de echivalare a pretului in lei este cursul bancii prin care se vinde + niste procente (de regula 3-5) , nu cursul oficial. Acum in baqnii astia dai si o masina pentru care anul trecut ai mai fi primit suplimentar inca 15000.eduro. Acuma mai primesti 300 doar daca are peste 15 ani si cel mult euro3(conditii cumulative!Daca are 15 si euro4 mai iei praful de pe toba!) Asa ca , daca scadem 6000 lei (1200euro) din subventia primita de fapt , strict pentru electrica , se mai dau 7800euro.
    10 1
  • Flavius
    @ds Nu au scos din schema pe nimeni! Aia este alta schema , pentru cei ce vor sa o dea la rabla fara sa cumpere nimic in schimb. Inca nu s-a lansat nimic in s3ensul asta. Doar vorbe.
    4 1
  • Sume ridicole pentru un program ridicol.
    Fara limitare pretului masinii, programul e o mare nedreptate intr-o tara cu atatea probleme de mediu si nu numai. Trebuie limitari de 25k euro pentru electrice, 20k plugin/hibrid, 15k masini clasice.
    Se califica foarte putine modele? Asta este. Nu trebuie subventionat un Taycan sau un Etron.
    Scopul este ca programul sa fie accesat de cine are intr-adevar nevoie, nu de unul care isi bifeaza optiunea de frane ceramice la un Taycan pentru ca e acoperita de subventia prin programul rabla.
    32 2
  • andrei
    @lucci lucciano: scuza-ma, dar logica ta e total eronata. maine o sa tipi ca de ce se dau subventii pt producatorii de energie verde, ca tu personal nu produci nimic si nici nu te intereseaza?
    raspunsul e foarte simplu: pt ca asta inseamna politici ale unui stat. si asa functioneaza peste tot. daca romania maine vrea sa creasca natalitatea si da bani mamelor iar tu personal nu faci copii, nu inseamna ca da din banii tai, cum eronat afirmi. la fel si aici. ti se ofera o oportunitate. ca nu profiti din varii motive, e treaba ta. nu rezulta ca nu trebuie facuta ca tu personal nu profiti de ea. logica total eronata.
    8 12
  • Mai revizuieste-ti textul la cifre si calculul matematic, apoi scrie ceva util.
    0 5
  • https://www.activenews.ro/stiri/Ipocrizia-Verde-Avioanele-cu-reactie-private-si-iahturile-Miliardarilor-vor-fi-scutite-de-la-Taxa-de-Poluare-172081
    12 3
  • Scopul e înnoirea parcului auto național ( nicidecum flotei naționale... așa cum zic unii)...
    7 3
  • China va renunta la subventii din 2023, de abia aștept și-n Europa, atunci se vor " ieftini " cu adevarat electricele .

    De acord cu acordarea lor la o limită de preț, zero pentru mașinile scumpe, indiferent ca-s termice, hibride, electrice, subventionam bogăția, taxam fraierii .

    Europa culege "roadele" politicii din ultimii ani, dintre continentele dezvoltate, cel mai rău stă Europa în mijlocul crizei energetice, (electricitate și gaz ), a visat doar certificate verzi, norme, restricții, a închis centrale nucleare, acum stai ca-i problemă, cererea de curent crește, producția de la eoliene a scăzut c-a bătut mai puțin vântul, acum nu mai vrea UE toate locuințele încălzite electric ? Ia zi Edikk, cu pompa de căldură, cum era ? " Curentul se va ieftini "....cu gazele este problemă iarna, dar cu electricitatea tot anul . Dar stați că vin milioanele de electrice, vor avea curent din fabrică pentru primii doi ani, fără limită de km .
    16 2
  • Cred ca orice cetatean cu bun-simt ar trebui sa se impotriveasca unui asemenea "program". Eu am beneficiat de el, recunosc, ca doar n-oi fi prost, dar cu toate astea sunt impotriva si as fi preferat sa NU mi se dea niciun ecotichet.

    In continuare e un program profund nedrept, intr-o tara cu atatea probleme de toate felurile, intr-o tara care isi bate joc de proprii batrani, de proprii bolnavi, tratati mizerabil de multe ori in conditii deplorabile samd. Intr-o tara cu infrastructura precara, cu cetateni care traiesc ca acum 200 de ani.

    Asta nu e ecologism. Asta e o prostie facuta fara cap si sfidator la adresa oricarui cetatean care poseda un cortex functional. Pur si simplu e absurd si total nedrept sa arunci bani in buzunarele producatorilor auto in numele ecologismului. Stim cu totii la un calcul simplu ca acest program nu rezolva de fapt nimic. E strigator la cer.

    Reavointa e vadita, e in fatza oricui sta sa se gandeasca 2 minute la asta. Daca chiar s-ar dori inoirea parcului auto, in niciun caz nu asa ar trebui sa se faca, nu sa se arunce banii oamenilor pe chestii scumpe, fara cap.

    Am mai spus-o si repet: macar de ar avea decenta sa ofere prime doar pentru autoturisme fabricate in Romania. Macar atat de-ar face. Sa incurajeze companiile producatoare din Romania, sa creeze locuri de munca si sa pastreze bunastarea in tara.

    Ce fac politicienii romani (din toate partidele) cu acest program e un scuipat in fatza oamenilor sarmani si cu venituri modeste din tara asta. Ar trebui sa le fie rusine si sa nu mai fie votati de nimeni niciodata.
    12 5
  • Dar tu nu ai auzit de bebelusii care mor de cancer la plămânii, de ce spui ca e un program profund nedrept ?... cât despre acordarea acestor prime doar pentru mașini fabricate in țara... sunt surprins ca n-ai aflat ca ue nu ne lasa sa subvenționam doar mașinile produse la mioveni și Craiova... dar se poate pune o limita de preț... maxim 15 000 sa zicem... dar in banii ăștia sigur vei găsi multe alte modele fabricate in alte tari...
    8 5
  • @dCi: sincer sa fiu, nu stiam ca UE interzice in mod explicit asta. Oricum, nu ma mai mira absolut de la nataraii aia din Brucsel. Dar sunt solutii, asa cum foarte bine ai spus. Pui o limita de 10000, eu as pune o limita de finantare foarte jos, cat mai jos posibil. Ca intotdeauna, daca vrei sa gasesti solutii, se poate, nicio grija. Dar pentru asta trebuie sa-ti pese cu adevarat si sa gandesti in interesul cetateanului. Sa il ajuti pe cel care chiar are nevoie, nu sa dai subventie de 10.000 de eur celui care isi cumpara o electrica cu 40.000 de eur.

    E absolut uluitor ce se intampla. Si stupefiant ca aceasta mizerie continua de la an la an. Nimeni nu se ridica in parlamentul ala de netrebnici sa spuna ca e o bataie de joc si o mizerie nationala acest program.
    9 3
  • Sincer nici eu nu știu concret... dar zic ca va fi considerat ajutor de stat și asta clar e interzis...statul roman nu poate spune îți dau bani doar pentru mașini românești...poate știi povestea cu fratii nicula
    7 5
  • @16:09... cursul de cumpărare nu este al băncii ca nu banca vinde mașina ci agentul de vânzări (reprezentanta)... la reno este cursul BNR + 0,5%
    7 4
  • Flavius
    Unde si de ce a disparut comentariul lui inexorabil?
    6 1
  • LUCCI LUCIANO
    @andrei- Ce zic eu si ce intelegi tu ! Ca sa nu mai incurci/compari natalitatea cu afacerile auto, iti dau alt exemplu: daca maine se da de veste precum ca Loganul va costa 30.000 de euro, chiar daca pe Renault ii costa 7000 producera lui, iar statul roman, baiat bun cu strainii care ne fura tot, va da o lege ca plateste el 25.000 si tu doar 5.000 din pretul asta infect de mare, probabil ca vei fi fericit si nu vei fi de acord cu mine. Eu ma refeream la faptul ca nu este normal ca un stat sa dea bani publici, prin diferite manevre( ,,stimularea inoirii parcului auto'' Hai , nu zau!") unor straini( producatorii auto) care au sau nu au fabrici in Romania ! Ce treaba am eu ca vrei tu masina noua? Sau tu , cu mine, daca vreau eu o masina noua? Ia-ti nene, indiferent cat ar costa, PE BANII TAI !!!Nu imi veniti cu argumente cretine ca ,,asa fac toate statele lumii" Aia poate au bani si oricum sunt majoritari in productia de masini. Deci banii, tot la ei se intorc, intr-u final. Dar cand tu, stat roman, rupt in gura si in cur, arunci cu bani in tot felul de astfel de,,afaceri ecologice'' dar nu ai construit /facut NIMIC bun pt oamenii de rand, de 30 de ani, ce sa mai inteleaga cel care nu are bani de avans-rate- masina? Ca o parte( mica- mare nu conteaza, dar e tot mai mare cu anii) se duce la producatorii auto, majoritari strarni, pentru niste preturi umflate ca asa vor ei Asta ,,andrei,, tie ti se pare normal !? Repet : ai bani, Ia-ti ce vrei , dar nu ma obliga sa-ti dau si eu, prin stat, ca sa iti satisfaci tu un moft. P.S. Planeta se salveaza altfel, nu cu banii dati pt masinile astora !
    6 1
  • Seriff
    Eu nu inteleg asta cu sa salvam planeta? Ce are planeta? E bine mersi, nu vine sfarsitul lumii, nu o sa disparem precum dinozaurii, daca isi ia gigi ion din vale maine masina cu programul Rabla apar paduri noi sau ce?
    7 2
  • Salvam planeta la fel cum diverse ong uri salvau câinii maidanezi cu ani in urma...
    4 2
  • Lucian
    Eu nu inteleg calculul facut pentru 2 masini,adica:Pentru 1 masina euro 3 sau mai jos 6000+1500 =7500 Pentru 2 masini euro 3 sau mai jos 9000+3000=12000 ?De ce nu 7500+7500=15000 ????Cum e aritmetica asta?
    2 0
  • Tot așa o văd și eu - 15.000Lei, pentru 2 tichete.
    1 0
  • Andrei Gabi
    am două mașini pe numele meu si vreau sa le dau cum se procedează
    0 0
  • Andrei Gabi
    am două mașini pe numele meu este de 20 ani
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru