Renault a construit prototipul unui model încadrat între Clio şi Twingo

de Sebastian Toma
Luni, 15.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a dezvoltat un concept pe nume Value Up, menit să fie banc de probe pentru viitorea platformă de clasă mică a mărcii. În paralel cu acesta, francezii lucrează la o motorizare diesel cu doi cilindri, care să lucreze în doi timpi şi să fie semnificativ mai eficientă decât unităţile actuale cu patru cilindri.

Renault pregăteşte noua sa platformă de clasă mică şi va folosi ca banc de probe pentru aceasta un concept numit Value Up, titrează englezii de la Autocar. Conceptul nu a fost încă prezentat de oficialii mărcii franţuzeşti, dar detaliile sale au fost dezvăluite în cadrul unui eveniment special organizat în Franţa, în cadrul căruia au fost prezentate mai multe inovaţii şi proiecte ale mărcii din Hexagon. Printre proiectele la care lucrează cei de la Renault se numără conceptul menţionat mai sus şi un nou motor diesel inovator, care are doi cilindri şi funcţionează în doi timpi, dar este semnificativ mai uşor şi mai eficient decât orice alt propulsor din oferta actuală.

Oficial Renault: "Dacă am face o versiune de serie a lui Eolab, nu ar fi mai scumpă decât un Clio diesel"

Conceptul Renault Value Up are o lungime de 3.8 metri şi este încadrat între Twingo şi Clio. Modelul este echipat cu un propulsor de 1.0 litri alimentat cu benzină care emite doar 100 de grame de CO2 pe km.

O versiune hibridă plug-in a modelului ar asigura emisii CO2 de numai 45 de grame pe kilometru, estimează reprezentanţii mărcii franţuzeşti. Partea inovatoare a noului concept Renault stă în materialele folosite pentru construcţia sa, vehiculul având o masă de numai 830 kilograme. Atât caroseria, cât şi interiorul au au elemente din bambus pentru reducerea masei totale. Din nefericire pentru cei care aşteptau o versiune de serie a lui Eolab Concept, noua creaţie a francezilor de la Renault nu va avea o variantă de producţie, ci va fi doar un laborator de teste pentru probarea şi planificarea viitoarelor tehnologii ale mărcii.

Aşa arată motorizarea diesel cu doi cilindri a celor de la Renault.

Esential 730 cmc are motorizarea diesel twincharger în doi timp şi cu două pistoane ale celor de la Renault.
Motorizarea diesel cu doi cilindri a celor de la Renault este cu 50% mai mică decât cel mai bine vândut propulsor cu aprindere prin compresie al concernului francez.
Datorită dimensiunii reduse, motorizarea nu necesită la fel de mult spaţiu în compartimentul motor, ceea ce permite coborârea centrului de greutate şi îmbunătăţirea antifonării. În plus, prototipul de 730 centimetri cubi cântăreşte sub 100 de kilograme (cu 40% mai puţin decât 1.5 dCi) şi este cu 15% mai eficient decât o unitate echivalentă cu patru cilindri în linie. Prototipul realizat de cei de la Renault este gândit pentru pieţele emergente, dar nu este încă gata pentru producţie. Motorizarea prezintă o configuraţie twincharger, cu turbosuflantă şi compresor mecanic, dar asigură un nivel de putere situat între 48 şi 68 CP, iar reprezentanţii Renault s-au angajat să realizeze o variantă mai puternică pentru momentul introducerii în producţie.

Via Autocar | Renault

Comentarii (7)

  • Urmeaza sa se uite peste gard la vecinii din nord-vest si sa-si vanda conceptul hibrid (prin leasing) ca masina de "serie redusa" pe 110.000Eu

    renault inoveaza vad eu, da' parca nu stiu sa faca bani....tz,tz,tz
    11 4
  • Bine punctat ! Chiar merita ironia cei de la Volkswagen ! Dar deh, prototipul Renault nu va fi lansat dom'le in Qatar, dec nu pot cere >100k
    9 0
  • iar tu vianu ...........regresezi.
    2 5
  • Tralala
    @vianu daca te refereai la Germania, ei sunt in nord-est. Of, geografia asta...
    6 6
  • @tralala

    scuze, ai dreptate. M-ai prins, acum poti sa ma spanzuri....
    2 2
  • Ia zi mah "geografule" : Germania e in nord-estul carei regiuni??
    Europa?! :)) Rade ciob de oala sparta! Vai de capul tau!
    2 2
  • sailor
    downsizing in trend. problema e ca motoarele diesel in doi timpi polueaza mai mult decat cele in patru timpi(vezi motoarele navale lente) ...ma intreb daca vor monta scrubere pe evacuare:D....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru