România: Skoda şi Volkswagen au obţinut vânzări cumulate apropiate de cele ale Dacia

de Sebastian Toma
Marti, 11.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda şi Volkswagen au realizat vânzări cumulate pe piaţa din România apropiate de cele ale mărcii Dacia în primele opt luni ale anului, informează Money.ro.

Skoda şi Volkswagen au fost aproape de a depăşi marca Dacia pe piaţa internă la vânzări în primele opt luni ale anului, anunţă Money.ro. Vânzările cumulate ale Skoda şi Volkswagen au însumat 9.627 unităţi, pe când vânzările Dacia au atins 10.827 unităţi. Spre deosebire de Skoda şi Volkswagen, care şi-au păstrat ratele de creştere din 2011, Dacia a înregistrat o scădere de 19.82 procente a vânzărilor pe piaţa internă. Potrivit datelor obţinute de DRPCIV, Volkswagen a vândut mai multe unităţi decât Skoda pe piaţa din România în primele opt luni ale anului.

Volkswagen a vândut 5.253 autoturisme între ianuare şi august 2012, marcând o scădere de 081 procente, în timp ce Skoda a vândut 4.374 unităţi în România în aceeaşi perioadă, înregistrând o scădere de 7.21 procente. Spre comparaţie, Dacia vindea 13.503 unităţi în primele opt luni ale anului 2011, anul curent marcând o scădere de 19.82 procente a vânzărilor din România.

În 2011, cele mai bine vândute modele de pe piaţa auto din România au fost Dacia Logan, Skoda Octavia şi Renault Clio.

În timp ce Logan a fost cel mai bine vândut model românesc, Octavia a fost cel mai bine vândut model de import. Clio a fost modelul de import cel mai bine vândut în România anului 2010. Pe locul patru al topului de vânzări pentru piaţa din România în 2011 s-a clasat Volkswagen Golf, urmat de Opel Astra. Piaţa auto din România a scăzut cu 7.4%, cu vânzări totale de 110.668 unităţi, în timp ce livrările s-au redus cu 11%, atingând 94.624 unităţi.

Via Money.ro

Comentarii (16)

  • andrei
    sfarsit de cariera pt logan...potentialii cumparatori Dacia asteapta evolutia sau cumpara vw
    10 19
  • Nu stiu cum un potential cumparator Dacia asteapta evolutia sau isi cumpara VW in conditiile in care diferenta de pret este cel putin de 2 ori mai mare.Vanzarile Dacia au scazut datorita vechimii lui Logan, dar nu are legatura cu vanzarile VW si Skoda.
    31 4
  • antonny
    pai e si normal sa vanda cat dacia din doua motive dacia are modelul logan care are deja 8 ani si prea putine modele
    11 1
  • Tembelus Rex
    Sunt mai multe cauze pentru care nu se mai cumpara Dacia si in special logan:
    1 - a crescut TVA de la 19 la 24% (deci o diferenta de 5 procente - ENORMA ...in Germania TVA e 17% ...in Elvetia e 7 % ...fara cuvinte)
    2- nu se mai dau credite asa usor
    3- nu mai iau oamenii credit pentru masina
    4-sunt multi romani care nu au servici
    5 prin mai 2007 euro era cu aproximatie 32 800 lei vechi acum e aproape 4,5 diferenta ENORMA
    6-au disparut multe echipari intermediare si s-a mai scumpit masinile azi cu 100 euro ...maine 200 si tot asa......
    7 logan e la sfarsit de cariera
    8 clientii potentiali de logan "au saracit" prin diverse artificii...crestere TVA, curs euro/leu, salarii inchetate sau chiar micsorate, seceta si pretul exploziv al alimentelor care incepe sa se observe la rafturi.....si bineneteles scumpirea benzinei aproape in fiecare saptamana la bascalie din partea petrolistilor.......Benzina raportata la salariile din Romania ar trebui sa fie 1 RON litrul.......
    9 cei cu ceva banuti au migrat spre Duster
    10 Dacia trebuie sa se mentina neaparat cu modele pana in 10 000 Euro - e un prag psihologic ......daca vrea sa vanda si in Romania

    MAREA PROBLEMA - este o anormalitate sa se vanda mai multe VW decat Skode.....decat Opeluri, decat Hyundaiuri etc ( prin definitie stim ca o skoda sau un opel e mai accesibil decat un vw) .....din perspectiva faptului ca asistam LA POLARIZAREA SOCIETATII....bogatii devin mai bogati si saracii saracesc si mai mult ....iar clasa de mijloc o ia usor in jos sau brutal depinde de tara.....nu e normal sa creasca vanzarile an de an la marci scumpe vezi succesul nebun al lui Porsche, Ferrari etc.
    37 2
  • Tembelux, ce ai spus tu este valabil pentru marca, nu doar pentru Dacia. Mai mult, as putea spune ca Dacia isi permite sa vina cu cele mai avanajoase oferte. Gandeste-te ca prin Remat poti cumpara un Logan dotat ok cu 7000 de euro. Ori la banii astia nu exista nicio Skoda si niciun VW.
    Eu cred ca principalul motiv pentru care Dacia are vanzari mai slabe se datoreaza Loganului care e la sfarsit de cariera (a se observa vanzarile lui Duster care e pe piata de vreo 2-3 ani). Dar nu este cazul sa-si faca cineva griji, este un fenomen general valabil, ca la sfarsit de cariera un model sa aiba vanzari mai slabe.

    Ah, si inca ceva: comparatia e usor fortata. Ma gandesc ca s-a avut in vedere ca Skoda apartine de VW si de-asta s-au luat in calcul vanzarile impreuna. Dar in cazul asta ar fi frumos sa se ia in calcul vanzarile Dacia si Renault. Iar in cazul asta stirea nu isi mai are rostul.
    18 1
  • Scuze, in timp ce scriam a raspuns si Mafia, caruia as vrea sa-i spun ca tocmai am facut un drum de 1400 de km cu al meu VW. Si la cum s-a comportat masina as putea spune fara retinere ca am o masina buna. Nu o ridic in slavi, insa e o masina careia nu am avut ce sa-i reprosez. Deci masini nu stie sa faca doar Toyota, de lucrul asta m-am convins singur (in conditiile in care cand imi cautam masina nu am vrut o masina nemteasca). Abea astept un comparativ intre Golf 7 si Auris 2.:p
    18 2
  • Iar eu cred ca daca s-ar face o comparatie referitoare la motorizari (din cate stiu in clasa compacta Toyota nu are nimic peste 200 CP), la transmisii si cutii de viteze (gen DSG, 4 Motion sau cutii cu dublu ambreiaj) atunci cred ca VW ar rade mai mult. Ah, parca la un moment dat VW avea sub capota cel mai puternic diesel din lume: Tuareg,V10 TDI, 313 CP, 700 Nm, 2002 sau 2003... nu mai stiu exact. Nu stiu daca Toyota a atins puterea asta in 2012.
    Si inca ceva: Top Gear este o emisiune de divertisment auto, nicidecum una tehnica. Mai mult, cam pe toate masinile VW, Top gear le apreciaza (foarte) mult. Intereseaza-te.
    Iar comparatia cu Hilux... a fost o chestie funny care a aratat robustetea unei masini. Dar cati dintre noi isi cumpara masini sa mearga la Polul Nord sau sa se catere pe vulcani? :)) Vezi, asta face parte din frumusetea show-ului auto, numit TG.
    Oricum, comparatia nu isi are rostul, pentru ca nici Golf si nici Auris nu sunt masini gandite pentru asa ceva. Deloc. :)
    17 2
  • Offf, ca ne tot lungim...:)) dar vezi tu, Beetle pe sub caroseria de "bombonica" este toata un Golf. :)
    13 0
  • Asa, hibrizi: nu prea este timpul lor in Europa. Motiv pentru care vanzarile sunt cam slabe in general. Mai mult, combinatia la Toyota este motor electric + motor pe benzina. Ori trendul in Europa este motor electric + diesel. Eu zic ca asta este un punct slab la Toyota in Europa.
    Mai departe, eu nu cred ca Toyota le are pe toate. Sau daca vrei, nu este singurul care le are. Fie ca e vorba de clasa mini premium (A1), limuzine de lux (gen Bentley) sau supersport (gen Lamborghini, Bugatti sau mai nou, Porsche, sau de ce nu Audi R8)- asta ca tot ai adus in discutie si altceva in afara de Toyota, motoare suraalimentate considerate exemplu sau V12, W12, intr-un timp W8, unul din cele mai bune sisteme de tractiune din lume, probabil cea mai buna cutie de viteze automata din lume etc. Revenim astfel la vechea poveste: uneori fiabilitatea nu inseamna totul. Dpmd o masina buna inseamna un compromis din toate.
    Ah, o chestie pe care am sesizat-o zilele trecute. Daca iti amintesti saptamana trecuta ti-am zis ca voi face o tura cu o Corolla Sedan. As vrea sa te intreb, nu ti se pare cam naspa ca o masina fabricata in 2006 sa aiba duzele de spalare a parbrizului pe capota, ca la un Golf 3 sau stergatoare sa nu fie sub capota motorului, precum la Golf 2? :p
    Si repet, nu iti cumperi o masina sa vezi daca rezista cand arunci o cladire pe ea, ii dai foc sau o bagi in ocean. Ceea ce s-a intamplat a fost just for fun. Nu contest robustetea lui Hilux, insa aici este vorba de altceva. Daca vroiai sa vada de ce este in stare un Hilux IN VIATA DE ZI CU ZI, inconjurau Pamantul de cateva ori. :)
    13 1
  • @Mafia .... salut, ma distrezi .... nu te judec si nici nu te acuz ca ai ideile care le ai, dar imi aduci aminte de un amic ce nu stia altceva decit audi ! tu ai fix-ul cu toyota. da, sint masini fiabile, dar tot nemtii dau tonul in industria auto. trebuie sa recunoastem. japonezii fac masini bune ca le fac mai simple. inclusiv motoarele de care te legi. vw a avut motoare de avantgarda. nu as zice ca-s cu probleme. dar vezi, vw a participat la raliul dakkar acum vreo 2-3 ani cu vreo 2 sau 3 echipaje si cu un touareg tdi si a cistigat primele doua locuri !!! si nu uita ca si toyota nu e perfecta. frate-meu are colegi de munca chinezi si aia ziceau ca in china vezi gramada de toyota pe marginea drumului din cauza defectiunilor ! inclusiv arbore cotit rupt ! pe cind modelele germane ..... aproape deloc. eu personal am avut si masina americana si japoneza si nemteasca .... fiecare are plus-uri si minus-uri .... in plus depinde de ce doresti de la masina respectiva. eu sint de parere sa schimbi marca sa vezi si alta cum e, sa poti compara! am chiar vrut o toyota dar erau prea nesatui de bani si aveau niste programe de finantare mai mult decit neobrazate, asa ca am mers cu hyundai, varianta cea mai ieftina si cu garantia cea mai mare .... inainte am avut un amarit de golf 4 facut in brazilia .... nu a fost rau dar nici grozav de fiabil (ti-l compar cu honda lui frate-meu si aia nu a avut multe batai de cap: ~ 1200$ reparatii si intretinere in 3 ani iar golf-ul meu m-a costat cu totul 3500$ inclusiv cauciucuri de iarna-romanesti/sic!; dar ca sa faci comparatia, honda a costat 11.000$ si golful 7.900 $ deci daca faci socoteala cam tot la banii aia ajungi, atit ca golful consuma mai mult ca era motor de 2.000 cmc raportat la cel de honda de 1.700 cmc; dar asigurarea hondei era mai scumpa decit a golfului asa ca .... el sau eu cam tot banii aia i-am cheltuit, deci ma intreb unde-o fi avantajul masinii japoneze ?), in schimb cu ala puteam face 1.000 km intr-o zi fara sa ma simt obosit iar pe ploaie si zapada statea de ziceai ca e lipit de sosea si nu-mi era teama sa merg oriunde .... deci .... fi te rog mai putin subiectiv si mai corect chiar si cu tine insuti nu doar cu ceilalti participanti la acest forum. si apropos de tipul cu audi, i-a luat nevestii lui un bmw si a ramas masca de ce e capabil ..... deci n-ar fi rau sa incerci si tu alte marci/modele si vei vedea ca si alti utilizatori au ceva dreptate. in rest respecte pt opiniile tale si alte celorlalti ....o zi buna tuturor.
    8 1
  • @mafia
    Bai frate ne-ai innebunit cu Toyota. Am inteles, sunt superbe, o repeti obsesiv de cate ori ai ocazia. Dar mai lasa-ne, mai schimba subiectul. Or fi ele de ceva bune ca mecanica, dar ca si gama de masini cred ca e printre cele mai anoste si mai triste pe care le are vreun producator.
    12 4
  • Hai ca e tarziu @mafia, lasa tamburusii de pe fata usii, inseamna ca de fapt Lexus a copiat de la Daewoo ideea si le-au montat langa manerele de pe interior, auzi idee revolutionara ce-a facut Lexus, siguranta de pe interior nu este langa geam la vedere, este langa maner, extraordinar, asta da evolutie.
    6 3
  • Indiferent de preferintele noastre in materie, obiectiv vorbind, marcile germane sunt cu mult inaintea oricarui producator auto din restul industriei. Chiar daca uneori modele ni se par anoste, din punct de vedere tehnic si de calitate a asamblarii, din punctul meu de vedere, avantajul este la ei.

    Dacia in schimb, este o marca accesibila pentru nivelul economic actual al Romaniei. Cand romanii vor castiga mai bine, se vor orienta spre alte modele.
    8 2
  • BaditzaEx
    cand romanii vor avea un salariu de minim 700 euro pe luna si un salariu mediu de 1500 euro, atunci cred, ca va fi normal sa se indrepte spre altceva, cu toate ca pana atunci eu cred, ca Dacia va evolua ...pana atunci o sa mi se para in continuare de prost gust, culmea grotescului si al cocalarismului sa-ti cumperi x5 stand la bloc cu chirie, incercand a agata provincialele si pitzipoancele de la facultate sau din centrul vechi/coltul blocului...
    3 0
  • BaditzaEx
    VW - o masina pe care incepi sa o iei de la 15k cu motor de 86cp;
    Skoda - o masina un PIC mai bine asamblata decat Dacia dar cu preturi cu cel putin 40% mai mari.
    Nu gasesc totusi relevanta acestei comparatii, Skoda este un fel de Dacia a celor de la VW, asa ca...?, daca era vorba de Opel si Skoda mai sa zicem ca intelegeam ceva...
    2 3
  • @Badita de la tara
    Domnule ia vezi-ti de tractorul tau ca nu stii ce vorbesti. Skoda nu e nici pe departe Dacia pt VW. Skoda foloseste platformele tehnice ale lui VW. Dacia are platorma special creata pt a avea pret mic si foloseste multe componente scoase din uz de Renault. Ma rog nu toate, nu intelege gresit. Vezi ca acum ceva timp a fost sedinta la VW in care au dezbatut problema cum de Skoda iese mai bine la calitatea fabricatiei decat VW (cred ca se refereu mai mult la Octavia fata de Golf). Si dupa au conceput Rapid, o inlocuitoare pe ideea de low-cost a Octaviei initiale.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru