Schimbări tehnice pentru Peugeot 308 GTI: minus 7 CP, plus 10 Nm

de Mircea Meşter
Sambata, 29.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După instalarea unui filtru de particule necesar pentru "absolvirea" noilor teste de omologare WLTP, Peugeot 308 GTI trece prin modificări tehnice care îi scad puterea, dar cresc cuplul maxim disponibil.

Pentru a alinia Hot Hatch-ul 308 GTI la rigorile regulilor de emisii impuse de noile teste WLTP, Peugeot a anunțat în luna mai  că scoate din ofertă temporar acest model. Ei bine, Peugeot 308 GTI a revenit acum în lista de modele care pot fi comandate de clienții Peugeot, însă hatch-ul sportiv al francezilor suferă câteva modificări la nivel tehnic și în special la nivelul cifrelor afișate în cartea tehnică.

Astfel, motorul 1.6 turbo de pe 308 GTI are de acum o putere maximă mai mică, dar un nivel mai ridicat al cuplului maxim. Sportiva franceză scade de la 270 la 263 de cai putere (la 6000 rpm), însă cuplul crește de la 330 Nm (disponibil anterior de la 1900 rpm) la 340 Nm (disponibili ceva mai sus pe plaja de turații, la 2100 rpm). Pe lângă aceste modificări, modelul celor de la Peugeot primește un filtru de particule, iar software-ul de control al motorului a fost regândit. 

De notat că o schimbare importantă vizează masa proprie a mașinii, care crește substanțial: de la 1205 a 1315 kilograme.

În ciuda acestui fapt, modelul francez reușește o accelerație 0-100 km/h în 6 secunde, valoare neschimbată față de varianta anterioară.

La nivelul consumului, Peugeot 308 GTI anunță 6.5 litri/100 km în ciclul nou WLTP, în timp ce emisiile cresc de la 139 grame CO2/km la 148 de grame CO2/km.

Comentarii (4)

  • SIMPLE MINDS
    Iata ca *leul din Sochaux* a reusit odata cu implementarea normelor WLTP pe compacta GTI sa aiba tocmai :-)) o abordare HDI pe supraalimentatul Otto de 1600 cm3 !Si anume:au scazut puterea si au crescut cuplu motor ! O fi pesemne doar marketing? 340 Nm sunt oare mai vandabili decat 330 Nm ?! Cele 110 kg suplimentare adancesc si mai mult misterul......
    6 1
  • Chiar nu înțeleg cum au reușit "performanța" de a crește masa unui GTI! Și nu cu puțin!
    1 1
  • Masa proprie efectiv măsurată a diverselor 308 GTI testate de-a lungul anilor a fost de cca. 1.400 kg.
    Nu-i deci vorbirea de nicio minune: PSA pur și simplu a mințit pînă acu de-au înghețat apele și cineva din structura org. de omologări i-a obligat să fie cît de cît onești.
    9 0
  • SIMPLE MINDS
    In situatia in care au *omis adevarul* atata timp , exprimarea potrivita la *premium* :-)) abordarea vis-a-vis de greutatea de peste 1400 kg ale lui Megane 4 rs ,incriminata inca de la debut n-ar mai trebui sa aiba fundament si implicit nici atatia adepti ,mai ales ca *poarta* dupa ea si o axa spate directoare si o pereche in plus de usi comparativ cu precedenta generatie.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru