Seat Leon Cupra ar putea dezvolta 261 CP

de Sebastian Toma
Vineri, 12.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generaţie a lui Leon Cupra, echivalentul iberic al lui Golf GTI, ar putea dezvolta până la 261 CP, anunţă sursele citate de englezii de la Autocar.

SEAT Leon Cupra, echivalentul spaniol al lui Golf GTI, va fi echipat cu un motor 2.0 Turbo care va dezvolta până la 261 CP, anunţă Autocar. Potrivit publicaţiei britanice, care susţine că citează surse din cadrul companiei iberice, noul Leon Cupra va fi capabil să accelereze de la la 0 la 100 km/h în mai puţin de şase secunde, va avea un diferenţial cu alunecare limitată, un sistem de frânare de performanţă şi o suspensie sport.

Singurele declaraţii oficiale are reprezentanţilor Seat cu privire la noul model vizează data de lansare, programată fie în ultima parte a anului curent, fie la începutul anului viitor şi faptul că modelul va oferi mai multe decât actualul Leon Cupra R. Astfel, ne putem aştepta la un design mai agresiv, o listă de dotări corespunzătoare segmentului şi performanţe demne de top trei în segmentul compactelor sport de volum.

Urmareste Automarket
Dat fiind faptul că gama Leon are şi o variantă Cupra R, despre care ibericii nu ne-au spus nimic, ne putem aştepta şi la versiuni şi mai puternice ale lui Leon, care ar putea să preia motorizarea lui Golf R, care ar putea fi acompaniată şi de sistemul de tracţiune integrală 4Motion al concernului Volkswagen.
Însă, reprezentanţii constructorului spaniol nu au prezentat niciun fel de informaţie despre un succesor al lui Leon Cupra R, ca să nu mai vorbim despre specificaţiile tehnice ale acestuia.

Via Autocar

Comentarii (42)

  • ultra mega supersonic
    Incearca marea cu degetul si n-o sa le iasa nimic ca de obicei... Falimentul Seat nu ar mira pe nimeni. E o marca inutila.
    53 49
  • Giumbix
    Nu as fi chiar de parerie ca este o marca inutila. Chiar arata mai bine decat un Golf 7. Cel mai mult imi plac oglinzile exterioare.Socoata ca si pretul sa fie mai mic decat un GTI, si mai puternic.
    42 45
  • @Giumbix
    Cam totul te contrazice. De la cifre de vanzari pana la politica interna a grupului Volkswagen. Si de ce sa fie numai Golf vs Seat, cand poate sa fie Seat vs. orice alta marca japoneza, frantuzeasca, germana sau italieneasca? De ce sa nu fie cel mai bun produs al VAG - Golf - versus marcile astea? Atunci devine evident ca Seat e o marca inutila si net inferioara ca si conceptie altor marci. Repet: cifrele de vanzari vorbesc de la sine (chiar si in Spania).
    49 15
  • @ ultra mega supersonic
    Seat este singura marca VW Group in prezent cu crestere in Europa, in special pe cele mai importante piete ( Germania, Marea Britanie si Franta ) . Germania a devenit de fapt cea mai mare piata pentru Seat, iar faptul ca foarte multi nemti ( fani VW Group ) prefera sa cumpere un Leon in detrimentul unui Golf face ca existenta acestei marci sa nu fie deloc inutila . Vom asista la disparitia mai multor marci auto de pe piata europeana ( dupa iesirea Daihatsu nu ar mira pe nimeni daca si Mitsubishi si alti producatori niponi ar parasi Europa ) inainte ca sa se puna problema inchiderii Seat . Iar debutul recent de pe piata chineza nu va face decat sa imbunatateasca si mai mult finantele Seat . Problema cea mai mare a lui Seat ( am descoperit-o urmarind varianta in spaniola a lui autoblog.com ) este ca foarte multi spanioli considera Seat o marca catalana si prefera sa cumpere masini cu emblema VW sau din grupul PSA sau Renault-Nissan . Asa se explica de ce VW este cea mai vanduta marca din Spania si nu Seat .
    15 32
  • Giumbix
    @@Giumbix pai hai sa comparam domnul mieu, cu Lada Kalina cu Golf, ce zici ? Si il punem pe GAZ rezista ?
    6 19
  • @@ultra
    si marmota invelea ciocolata in staniol...
    34 8
  • razvanis
    Incercati sa treceti peste prejudecati si faceti un drive-test cu noul Leon si apoi discutam daca e inutil sau nu in comparatie cu Golf sau orice alta concurenta compacta,
    Noul Leon este peste majoritatea clasei compacte la orice capitol, materiale interior, calitate, dotari, tehnologie si mai ales personalitate, toate dublate de preturi excelente vs. ce ofera masinile.
    20 31
  • @ ultra mega supersonic
    Iesirea Honda de pe piata europeana nu va mira pe nimeni . Au o cota de piata sub 1.0 % in Europa ( Seat are peste 3% ) si nu au mai avut profit in Europa din 2007 . Si nu au nicio scuza, uzina lor din Marea Britanie este mai mare decat cea Seat din Martorell, Spania . Si nici Suzuki si Mitsubishi nu stau pe roze ( la fel nu au mai avut profit din 2007 in Europa ) . Singura marca mica japoneza care are sanse in Europa este Mazda .
    18 23
  • George
    Degeaba faci tu pe interesantul ptr ca te-ai descalificat complet cu ultima fraza. Da, Mazda e o marca cu potential in Europa, dar e departe de ce reprezinta Nissan si Toyota pe continentul nostru. Nissan e la ora actuala marca nr.1 in Europa si are cea mai puternica dezvoltare.
    25 13
  • Vasilica
    Imi poate spune un specialist cat de fiabil este acest model ?
    10 17
  • 2 George
    Am precizat singurul producator mic nipon in Europa cu sanse sa reziste pe piata este Mazda . Credeam ca e de la sine inteles ca greii niponi ( primii doi producatori japonezi ) Toyota si Nissan vor continua fara probleme si in viitor in Europa . Honda insa a inceput concedieri importante in Marea Britania iar vazand cum arata noul Mirage ( interiorul are un design specific anilor 90 ), Mitsubishi nu are nicio sansa sa continue in Europa .
    17 4
  • Honda da afara 800 din 3500 muncitori, cu sanse sa-i reangajeze din nou cand incepe productia la civic tourer / civic crossover / cr-v 1.6 diesel, noul jazz....
    8 9
  • Citat azi din editia europeana autonews.com privind vanzarile Seat din luna martie 2013 : " Sales at the Seat rose nearly 9 percent to 87,100, helped by 27 percent growth in Germany and 8 percent in Mexico . ''

    Read more: http://www.autonews.com/article/20130412/ANE/130419973/vw-sees-tougher-markets-after-flat-march-sales#ixzz2QFxNKhR0
    Follow us: @Automotive_News on Twitter | AutoNews on Facebook
    11 19
  • Sa deschizi sampania, sa strangi mainile pt felicitari si sa citezi vanzarile dintr-o singura luna ca si cum anul are 30 de zile, mi se pare o mare idiotenie. Esti asa amator vanzatorule?
    23 10
  • @ @Alex
    De 5 luni Seat e in crestere ( de 2 cifre ) pe principalele piete din Europa . In schimb analizeaza vanzarile PSA, Fiat, Honda, Opel, etc si mai vorbim . Toti constructorii citati au inregistrat scaderi de 2 cifre . Seat are in spate cel mai puternic si profitabil grup auto din lume ce isi permite si are timp si rabdare sa revitalizeze marca Seat ( profitul din 2012 al VW Group a fost de 100 ori mai mare decat pierderea Seat din 2012 ) .
    15 17
  • Acuma cine isi va cumpara Leon in derimentul unui golf,inseamna ca a gandit bine alegerea si nu se lasa doar in baza ca scrie VW.Pentru un G7 highline 1.4 TSI 140cp cu dezactivarea cilindrilor+dsg=22.952 euro,iar in acelasi pret iti iei Leon 1.8 tsi 180 cp+dsg=22.120 euro.
    12 11
  • @@Alex
    Vrei sa intri doar vanzatori de Renault cu texte din brosurile de prezentare? Sa mai intre si aia de Seat, care e problema, pt diversitate macar.
    13 15
  • Pentru mincinosi
    "James Muir "If one would want to get rid of Seat, one would have to give the other part money to take it."

    Plans include better use of Seat's Martorell factory near Barcelona, which can produce 500,000 vehicles a year but currently runs at only 60 per cent capacity.

    Seat's previous three-year turnaround plan failed: sales fell 8.5 per cent to 336,683 cars in 2009.

    The company's first quarter losses in 2013 were lower year-on-year, at 110 million euros." sursa-autocar
    19 8
  • @ Pentru mincinosi
    Problema utilizarii uzinei Seat la capacitate maxima a fost aproape rezolvata odata cu inceperea productiei lui Audi Q3 ( se produce exclusiv la Martorell ) care este un succes pentru Audi si VW Group . Iar noul Seat Leon se anunta un succes de proportii pentru Seat pe pietele care conteaza cu adevarat in Europa ( Germania, Marea Britanie si Franta ) .
    15 18
  • Alo, Seat nici macar nu-i o marca ! Seat e o SUBMARCA a vw! Cum iti permiti tu sa o compari cu marci in toata puterea cuvantului, cand Seat doar in visele tale se bate la vanzari cu Renault de exemplu ! Seat e concurent direct pt Renault cand o zbura porcu'. Mori de invidie? Foarte bine! Nu ma intereseaza din ce "brosuri" iei , numai sa fie adevarul. Ori ce scrii tu sunt inventii personale.
    23 26
  • @io
    Dc sa nu fie concurent direct Seat pt Renault? Cu modelele pe care le mai are, ca nu mai are prea multe este altceva, dar dc un Leon nu este concurent pt Megane, dc Toledo nu este concurent pt Fluence made in Turcia? Ca este o submarca, ca in cadrul VAG e ultima ca importanta, iar este altceva, iar noul Leon chiar a inceput bine cu vanzarile, Seat in ansamblu are pierderi da, dar noul Leon se vinde bine, ce-i asa greu de crezut.
    21 16
  • Nu e deloc ultima ca importanta, decat pentru un vanzator caruia ii bate vantul in showroom si are timp sa scrie comentarii interminabile pe AM.
    Este evident ca-ti pui ultimele sperante disperate in Leon si cosmetizezi date & hiperbolizezi lansarea in actualul context auto. Totusi, revenind cu picioarele pe pamant, sunt sigur ca Renault nu se gandeste la Seat cand isi face strategia oriunde in lume. Si nici clientii. Cifrele de vanzari vorbesc de la sine.
    20 14
  • Si eu sunt vanzator Seat? Adica oricine are anumite argumente pt o marca este vanzator, dar cei care apara Renault nu pot fi la fel? :). Eu n-am zis ca cei de la Renault se gandesc direct la Seat cand isi fac planurile de vanzari, am intrebat doar dc actualul Leon sa nu fie concurent pt Megane, spune-mi tu te rog care sunt motivele pt care nu sunt concurenti directi? Ca asa spui tu? daca cineva vrea o compacta dc sa nu se uite si la Leon, nu sunt in aceeasi clasa, cam acelasi nivel de pret, sau crezi ca Megane este undeva departe, mult superioara? Vanzarile vorbesc de la sine pt ca au fost lasati de caruta de VAG, in ultimii ani au investit f putin, s-au inchis reprezentante, gama s-a invechit si normal c-au scazut vanzarile, aici e vorba de decizii de management, dar eu astept sa-mi spui dc Leon nu este concurent pt Megane, chiar sunt curios. Asa cu vanzarile si eu pot spune ca vanzarile Lagunei 3 tot de la sine vorbesc, dupa aceeasi logica inseamna ca este foarte proasta si ca nu este concurenta pt Passat, Mondeo, etc.
    19 17
  • Si cum sa nu fie ultima ca importanta, dar care este ultima in VAG? Skoda? Esti pe langa, este evident ca este ultima din investitiile care s-au facut in ultimii ani, drept urmare si vanzarile de cativa ani, asta o stie oricine, nu trebuie sa fii vanzator la Seat, dar stai ca ma contrazic cu-n fan Renault, daca zici ca Seat este ultima, el spune ca nu este adevarat si ceilalti ii dau dreptate, mi se pare normal:). Si stai ca-ti zic eu cu cine concureaza Megane, cu Volvo V40 direct concureaza, e clar, adica Leon apartine unei submarci, nu conteaza ca este un Golf 7 pe dedesubt, ceva mai slab dotat, dar mai ieftin si nici vorba sa fie o noua alternativa chiar si la Golf, dar in niciun caz la Megane, asa este. La revedere!.
    13 16
  • Lasa abureala. Esti unul si acelasi anonim ce ne bate la cap cu informatii cosmetizate. Si stai tu linistit, ca Laguna 3 e un adevarat succes comercial comparativ cu Exeo. Laguna 3 e o masina buna cu un design gresit, dar Exeo ce scuza are? Ah e un Audi resapat de peste 12 ani. Pai asa zi !
    19 14
  • Sa fim intelesi
    Notiunea de "submarca" nu e deloc ultima ca importanta. Si nici "altceva"
    15 9
  • Nu eu am comentat mai sus cu vanzarile sau cu link-urile si chiar n-am treaba cu Seat, poti intelege ca daca cineva are o alta parere poate sa nu fie vanzator la vreo marca? Ce treaba are Exeo aici, este un A4 de 12 ani, exact, am spus eu ceva de acest model? Dar asta nu-ti arata faptul ca Seat chiar este ultima in VAG daca au putut sa scoata un asa model si sa-l numeasca model nou? Asta a fost chiar o bataie de joc as putea spune, dar eu vorbeam de noul Leon care poate sa fie o alternativa si la Megane, chiar si la Megane daca poti sa crezi, in rest crezi ce vrei, dar dupa rationamentul tau si tu esti un vanzator de Renault si cam toata lumea de pe aici este cate un vanzator la vreo marca.
    12 12
  • Cifrele de vanzari nu mint ! Priveste cifrele de vanzari pe luna martie 2013 din Germania, cea mai mare piata auto din Europa ( http://es.autoblog.com/2013/04/12/ventas-marzo-2013-alemania/ ) si Marea Britanie, singura piata majora din Europa care nu este in criza ci inregistreaza o crestere ( http://es.autoblog.com/2013/04/10/ventas-marzo-2013-reino-unido/ ) in care Seat se comporta mult mai bine decat multi competitori pe care tu ii slavesti iar in Marea Britanie, o piata foarte pretentioasa de altfel depaseste la vanzari Renault, in ciuda faptului ca are o gama de modele mai redusa decat constructorul francez iar preturile Seat sunt similare cu cele Renault .
    12 14
  • @io: o masina cu vanzari slabe nu inseamna neaparat o masina slaba... asta ca tot ai amintit si de Laguna.

    Problema acestei masini (Leon Cupra) nu este aceia ca nu ar fi performanta, ci faptul ca este foarte aproape de VW ca si plasare pe piata. Seat nu mai emana acel "auto emocion" cu care se laudau. Este o masina care se chinuie sa se faca placuta si sa fie aleasa intr-un mod fortat.
    Plus ca la acest nivel de pret concurentii sunt mai renumiti precum Golf GTI, chiar daca banii ajung tot "in casa" sau Megane RS. Mai mult decat atat aceste masini cam sunt primele alegeri cand vine vorba de un hot compact, fiind de cele mai multe ori si referintele segmentului.
    Ah, nu am condus masina asta insa m-am urcat in ea si am analizat putin finisajele (ok), ergonomia (ok), designul (puteti sa dai cu parul, nu prea mi-a placut ) pozitia la volan (ok) si feeling-ul general (... parca era un copil care a luat nota 8 sau 9 dar se jura ca a invatat de 10+). In mare mi s-au parut in regula, dar altii se descurca (mult) mai bine.

    Deci eu nu cred ca este o masina rea, insa personal nu mi-as cumpara asa ceva.
    12 3
  • Sa fim seriosi, nici macar spaniolii nu cumpara Leon. In Spania cea mai vanduta compacta e Megane, nu Leon. Dar despre ce vorbim aici? O masina aparuta in 2008 cu una aparuta in 2013? Nu merge.
    Germania? Who the f cares ce e Germania? Germania e la fel de subiectiva cu marcile implicite (seat are tehnologie vw) ca majoritatea tarilor cu industrie producatoare de automobile.
    Marea Britanie? Stiai ca Nissan Qashqai, un produs al aliantei renault-nissan, se vinde mai bine ca Golf si e vazut ca o alternativa mai buna la acesta? Renault si-a schimbat recent imaginea de marca, deci corect si obiectiv ar fi sa nu se puna accentul pe modele vechi.
    14 16
  • io@LauCalin
    Nu am amintit eu de Laguna, ci antevorbitorul meu. Si crezi ca eu am spus ceva diferit? De ce te-ai gasit sa mi te adresezi tocmai mie? hmm
    11 8
  • Cum iti explici atunci ca VW Golf 7 este pe locul 2 in martie 2013 in Franta in clasamentul compactelor ? Lider este Renault Megane dar VW Golf a depasit la vanzari in Franta (!!!) compactele PSA, Citroen C4 si Peugeot 308 . De ce in cazul asta francezii nu sunt nationalisti ?
    13 11
  • Ti-am mai zis de 1000 de ori: anul NU ARE 30 de zile ! Vanzarile pe o luna sunt insignifiante si fara relevanta. E copilareasca observatia. Megane e o masina veche lansata in 2008, pe cand Golful e de cateva luni.
    12 12
  • @io
    Cineva aici este culmea, eu n-am spus ca Leon se vinde mai bine decat Megane, am spus ca noul Leon nu se vinde rau, se vinde bine, care este dezinformarea sau minciuna? n-am spus ca Renault nu vinde mai mult decat Seat, ar fi chiar culmea, am spus ca Seat la 2 modele cel putin este concurent si pt Renault, Leon este concurent pt Megane, nu conteaza de modelul nou sau vechi, si vechiul era concurent pt Megane 2, daca tu vrei sa crezi altceva e treaba ta, repet, daca vrei poti sa consideri ca Megane concureaza cu V40, sau cu A3, nu cu Golf, Leon, Focus, 308, etc, am inteles, deci Seat concureaza Dacia atunci.
    12 10
  • ar putea dezvolta 261CP foarte bine dar este degeaba sunt într-o carcasa dizgrațioasa dacă arata ca în poza
    Cred ca, cumpărarea Alfa Romeo este o varianta buna pentru VW
    Pentru fanii Renault cautați-va și voi un adversar cu calibru nu pe amaresteni ăștia
    6 11
  • Eu cred ca daca iti doresti si iti permiti o compacta sportiva precum GTI sau RS nu ar trebui sa fie o problema intretinerea mai scumpa sau consumul mai mare. Sau cel putin asa ar trebui. Se presupune ca daca iti permiti sa dai aproape 30000 de euro pe o masina nu te mai uiti la 3-4 l/100 in plus sau o revizie cu cu cateva sute de euro mai mare, ca la un simplu Golf sau Megane.

    Iar piata nord europeana s-a schimbat destul de mult si datorita mentalitatii lor. Imi spunea zilele trecute un prieten care lucreaza in Norvegia ca acolo nu prea se pune problema ca nu ai unde sa incarci o masina electrica. Astfel de "statii" sunt in multe locuri, de la parcari si benzinarii, pana la gradinite, market-uri de cartier sau cafenele.
    10 1
  • zarMesteanu,
    Daca tot vrei sa vorbesti cu LAuCalin, de ce nu-ti faci un cont? Chiar nu inteleg la ce iti trebuie sa te ascunzi dupa numele meu. Acum pe bune ... :)
    3 2
  • Pai mai Mafia, chiar ai vrea sa te omoare ala cu VW TDI pentru ca tie nu iti merg airbagurile si lui ii merg? Ai un suflet bun. :))

    Iar daca marea majoritate si-ar cumpara masini dupa statisticile de fiabilitate, majoritatea marcilor nu ar mai exista, sti tu cine. Dar daca majoritatea si-ar cumpara masini dupa ce fac un drive test si dupa cum se simt in masina, ar fi marci care la fel nu ar mai exista. Diferenta este ca ele ar fi mai putine, intr-un loc fruntas din nou ar fi sti tu cine (sau nu?!)
    :p
    14 2
  • Fiabilitate este ca un '' punct de incheiere si de respect '' al lor. Odata ce ti-ai cumparat o masina japoneza si te-ai bucurat de unele dintre acele atuuri spuse de mine mai sus, ea te va recompensa la sfarsit de ciclu cu fiabilitatea '' transei '' de a o detine in continuare.

    Putem vorbi si despre fiabilitate in primii 4 anii ai masinii, dar asta voi spune cu alta ocazie fiindca va deschide alt subiect de discutie.
    4 17
  • Catalin
    S-au dus demult anii 2004-2005 cand am vazut, probabil, cele mai frumoase masini din aceasta gama. Stilul asta nou, cu unghiurile astea drepte, nu sunt deloc atractive. Parca iti zgarie ochiul. Grilele astea atat de discrete sunt urate. Referitor la performanta..e noua e puternica..nu comentez. Sunt convins ca e mai mult decat OK pentru unul ca mine (un om simplu fara aer de cursangiu).

    OFF Topic.
    Chiar nu vad rostul acestor dispute cu vanzari si topuri si etc. Ma credeti ca majoritatea ce isi cumpara o masina noua habar nu au de aceste cifre si atatea chestii din interiorul companiilor? Nu..le pasa de masina (le place sau nu le place). Punct.
    3 0
  • Calingura
    Se discuta prea mult de fiabilitate in conditiile in care cei care isi permit isi schimba masinile la 5-8 ani iar ceilalti isi cumpara la mana a 2-a.

    Primii nu vor apuca sa strice prea multe iar cei din urma ... care cum apuca... pentru ca nu ai nici-o garantie ca cel dinaintea ta nu ara ogorul cu masina.

    Cred ca unora le scapa sensul fiabilitatii. In Romania nu exista statistici relevante iar cele de afara nu se aplica la noi din cauza infrastructurii.

    Pe termen scurt vorbim de rata de caderi nu de fiabilitate. Eu unul am avut o problema la directie la prima masina japoneza la 20.000 km in schimb niciuna la cealalta pana acum. Dar tot nu imi pot da cu parerea pentru ca nu avem 15.000 de proprietari de masini noi, trecuti de 100.000 in Romania care sa ne spuna cinstit prin ce au trecut.

    Restul sunt preferinte si barfe. Ti-a placut masina la teste si la salon? Ti-o perimiti? Atunci ti-o cumperi si gata.

    Stric referitor la Seat au mai mentionat si cei dinaintea mea: Enjoyneering este o mare farsa, un pas inapoi fata de Auto Emocion si culmea ca se si reflecta in produsele lor.

    Lui Seat i-ar trebui in Europa cam ce aducea Civicul in America in anii de glorie: personalitate puternica si distincta.
    6 0
  • @multi
    SEAT este o marca tare cu masini comparabile cu alte marci care produc masini din aceleasi clase. Leon este un adevarat rival pentru Golf(eu sunt fan vw) si este o masina tare. am fost cu una si va spun ca are un control al tractiunii foarte tare(luam curbe destul de stranse la viteza de peste 130 km/h si nicio roata nu suiera). Leonul este o masina tare. Ca fiabilitate va spun ca motoarele vw sunt foarte fiabile. Deci nu mai spuneti ca este o marca inutila.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru