Feedback

Studiu ADAC: Climatizarea maşinii creşte consumul între 0.2 şi 0.4 litri la suta de kilometri

de Mircea Meșter
Joi, 19.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germanii de la ADAC a anunţat rezultatele unui test care şi-a propus să analizeze aportul climatizării la consumul maşinilor.

Temperatura perfectă a climatizării trebuie setată la 21-23 grade Celsius. Pentru a fi eficient, aerul trebuie setat să bată deasupra umerilor ocupanţilor din faţă, dar nu înspre corp.

Raportul ADAC
Germania
Lunile de vară toridă din România ne impun în ultimii ani utilizarea din ce în ce mai frecventă a sistemului de climatizare a maşinilor. Confortul de a circula fără să simţi toropeala de afară vine însă cu un preţ: consumul mai mare de carburant.
Ei bine, germanii de la ADAC au avut curiozitatea de a supune la test sistemul de aer condiţionat şi de a stabili care este creşterea consumului de combustibil pe perioada verii în maşinile ai căror şoferi nu pot să reziste fără acest sistem de confort.

Prima concluzie la care au ajuns cercetătorii ADAC: sistemele de aer condiţionat manual sau semi-automat cresc consumul în mod clar mai mult decât sistemele de climatizare automată. Asta pentru că, pentru a fi siguri că cifrele consumului nu cresc degeaba, este de preferat ca sistemul de climatizare să fie setat pe modul Auto. 

Modelul utilizat pentru testul ADAC a fost un Skoda Octavia 1.6, rezultatele fiind mult mai bune decât la testul anterior, organizat de organizaţia germană acum patru ani.

Iată rezultatele din 2012:

Plus de consum la ralanti
(l/oră) 
Plus de consum în oraş
(l/100 km) 
Plus de consum extraurban
(l/100 km) 
Climatizare
manuală
0.35 0.36 0.2
Climatizare
semiautomată
0.33 0.39 0.3
Climatizare
automată
0.26 0.28 0.25

via Autopresse.de

Comentarii (33)

  • nu sunt de acord.. am un c-klasse din 2008 creste consumu de la clima cu 1,5 litri cel putin..
    27 5
  • confirm @mirel. Si mie la Seat tot cam cu 1.5 imi creste.
    Acum. ei daca eu testat in germania la 25 de grade afara..e normal sa consume putin daca il pui pe 23.
    27 1
  • testat pe opel GTC 1.8 benzina 140 CP pe drumuri cluj-bucuresti (mai multe cu si fara AC): creste cu exact 0.6 la mine..

    Logica mea imi spune ca, consumul creste mai mult sau ai putin si in functie de puterea masinii.
    19 0
  • Vasilica
    Nu va suparati dar daca testul a fsot facut pe o skoda octavia de ce puneti imaginea cu bordul ala jalnic si hidos, sper ca skoda nu au inceput sa faca interioare asa cumplite, recunosc ca nu m-am urcat in octavia facelift
    17 44
  • georgian
    am motor de 2.0 benzina si cu clima pornita imi sare consumul cu 2%.
    9 1
  • Interior a la reno
    12 6
  • ai un c-klasse din 2008 si ai calculat cu cat iti creste consumul cu clima pornita? Sincer sunt blocat de cati dintre voi cu masini de peste 14k euro si au stat sa faca acest calcul.... sper ca nu porniti clima decat de la 35 grade in sus ca sa nu cumva sa consume cu 1 litru mai mult
    26 32
  • lol nu mam plans.. domane multumesc este de unde sa bag motorina.. ziceam doar..
    18 4
  • Vasilica dar ce are acel bord ? are niste linii de bun gust si rotunjite dar probabil conduci un seria 5 din 1992 si preferi non-forma. gandire tipica de roman
    40 12
  • @Vasilica
    E bord de Renault, din cauza asta arata atat de cheap.
    17 41
  • ce interior ieftin......scarbos... bleahhhh


    eu am un 2.0 diesel si imi creste consumul cu 1-2 cand pornesc clima...
    10 31
  • tavone
    la relanti, +0.6l/ora, la drum intins +0.3l-0.4/100km
    astra H 1.8 benzina.
    5 0
  • consum la relanti 0.5 l/h fara clima 0.9-1.2 l/h in functie de temperatura de afara motor 1.4 tsi 122 cp
    9 0
  • Astra 1.9 cdti: 0.5/h fara-1.4/h cu aer conditionat. La drum se adauga in plus 1.5-2l la suta.
    4 0
  • Germanii de la... si pui poza cu climatronicul de la Renault :)
    11 2
  • marius
    ooo,vai ce interior ieftin !!! oare cat de penibili sa fie unii? :) luati-va si voi un loc de munca :)
    8 9
  • La masinile tehnologizate japo climatizarea scade consumul cu cel putin juma de litru la suta.





    Acum ma scuzati dar trebuie sa mi reiau tratamentul.
    3 11
  • climatizarea creste consumul cu un x% ... vrei sa transpiri? o faci cu banii in buzunar .... vrei sa-ti fie mai bine? o faci consumand ceva mai mult combustibil.

    Impactul climatizarii pe un traseu de 20km dus-intors la munca este fix 0(zero) comparativ cu vre-un sant in intersectie care te face sa stai la coada 20min miscandu-te cu 2km/h. Eu as fi de parere sa ne calmam cu subiectele astea de "week-end" si sa incercam sa studiem chestii folositoare, cum ar fi "un nou mod de a colecta-stoca-transporta-folosi emergia" care sa inlocuiasca petrolul cu ceva mai mult succes decat biocombustibilii sau acumulatorii cu Li.
    19 5
  • razvan
    Temperatura perfectă a climatizării trebuie setată la 21-23 grade Celsius. Pentru a fi eficient, aerul trebuie setat să bată deasupra umerilor ocupanţilor din faţă, dar nu înspre corp.
    4 4
  • @unckle...pentru ca tu esti un anti acumulatori Li-x si biocombustibili astept cu interes si nerabdare ceva solutii concrete, ca din gura vad ca stii sa dai....

    a, mersul cu bicicleta a fost deja inventat

    deci....
    7 5
  • STIE cineva sa explice tehnic de ce creste consumul de benzina atat timp cat instalatia este electrica?
    1 10
  • octav71
    O completare?
    Temperatura aerului conditionat ce iese din instalatie(manuaal, semi-automaat, automata) ar trebui setata cu maximm 10 grade sub temperatura de afara. La mai mult de atat, organismul uman sufera.
    Daca afara sunt 42 si am setat la 23, cand cobor din masina nu e bine.
    Dar, sunt off-topic.
    10 0
  • La Symbol creste consumul cu aproape 1l/100km, nu sunt de acord cu aceste studii.
    7 0
  • @ras ... consumul de benzina creste ori de cate ori prornesti un sistem electric (cat timp e motorul pornit se va alimenta din "dinamul" masinii :) ). Trebuie sa stii ca vei consuma mai mult carburant daca ai pornite luminile si chiar radio-ul. Aerul conditionat este pus in miscare de motor. Are nevoie de mult prea multa energie pentru a schimba temperatura.
    3 0
  • gabriel
    eu nu doresc sa contrazic pe nimeni....dar eu detin un ford focus 1.6 16v benzina din 99 si cind pornesc climatizatorul se cunoaste la consum. si nu cred ca se vorbeste doar de 0.4-0.7/100km,asta e doar o solutie ideala,"in vitro" cum se zice,dar oricun mie imi convine cu temp de afara.
    4 0
  • sbalazs085
    Mare, mare greseala. Intr-adevar creste consumul in relanti cu 0,2-0,4 l/ora, insa folosind in oras acesta ajunge peste 1 l/100 km.
    1 0
  • Vw passat 1.9 130cp la relanti fara aer 0.8 cu aer 1.4-1.5
    2 0
  • consum
    1.8 tsi 160 cp ....consum relanti 0.7 consum aer conditionat pornit 1.2-1.4
    3 0
  • cristi
    si eu am o skoda octavia 1,6 mpi de 4 ani,si cand dau pe automat la climatronic imediat consumul instant creste cu aproape 1 litru la 100 km. ( eu circul cu calculatorul de bord pe consum instant ).Asa ca..daca ce spune autorul este real,sa facem schimb de masini..poate aceea are vreo imbunatatire.
    3 0
  • clima automata creste consumul mai mult ca , Ac ul manual ... experimentu il fac de vreo 4 ani cu aceiashi tip de mashin dar echipate manual /automat .. nemtilor le place substantza maromie la greu...
    1 0
  • Dar asta se stia , ca daca dai drumu la clima , iti creste si consumul ......
    3 0
  • Sa le spunem si la fraierii care merg cu geamurile deschise cat creste consumul daca lasi geamul pina jos ;-)
    0 2
  • Mie imi consuma cam cu 2 l/100 km mai mult daca pornesc clima. E drept insa ca am si motor cam mic pe o masina de peste o tona, iar aerodinamica nu prea e punctul ei forte. Deci nu o cert :)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru