Feedback

Toyota oferă acces gratuit la 24.000 de patente despre sistemele hibride: "Vrem să popularizăm tehnologia"

Publicat Miercuri, 03.04.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 11
Toyota oferă acces gratuit la 24.000 de patente despre sistemele hibride: "Vrem să popularizăm tehnologia" - Poza 1
Toyota a anunțat că va oferi acces gratuit la aproape 24.000 de patente despre sistemele sale hibride cu scopul de a populariza tehnologia și, implicit, pentru a reduce costurile de dezvoltare.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a anunțat în această săptămână ca va pune la dispoziția altor producători aproape 24.000 de patente legate de sistemele sale hibride.

Pachetul de patente include descrieri amănunțite cu privire la motoare electrice și diverse sisteme și componente utilizate în cadrul tehnologiilor hibride. În plus, patentele sunt utile inclusiv la dezvoltarea unor sisteme plug-in hybrid sau a unor vehicule electrice alimentate cu hidrogen.

"Credem este timpul să cooperăm, pe baza volumului ridicat de cereri primite pentru sistemele noastre de electrificare din partea companiilor care simt nevoia de a populariza tehnologia hibridă. Dacă numărul de vehicule electrificate crește semnificativ în următorii 10 ani, tehnologia hibridă va deveni standard", a declarat Shigeki Terashi, vicepreședinte executiv al Toyota.

Patentele pot fi utilizate gratuit de firmele interesate până în anul 2030. În schimb, companiile care solicită suport tehnic dedicat din partea Toyota vor plăti o anumită taxa pentru acest serviciu.

Anterior, Toyota a anunțat că va dezvolta tehnologii hibride în parteneriat cu conaționalii de la Mazda și Suzuki.

Noul anunț confirmă unul dintre trendurile recente ale industriei auto, prin care producătorii vor să coopereze strâns la dezvoltarea unor tehnologii pentru a reduce costurile. Cel mai recent exemplu este Volkswagen, care oferă acces oricărui constructor la platforma MEB dedicata mașinilor electrice.

Via Autocar


Comentarii (11)

  • Foarte frumos din partea lor ca urmeaza exemplul Tesla de a da acces la tehnologia dezvoltata de ei.
    In principiu cred ca este un lucru bun ca se pun in comun niste tehnologii, desi poate avea ca recul faptul ca se vor reduce niste bugete pentru cercetare si vor ajunge sa foloseasca toti fabricantii aceleasi solutii tehnice.
    5 0
  • mircea badea
    ar trebui sa fie o lege care sa oblige la asta dupa un timp rezonabil.
    4 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Care tehnologie? invechita si depasita? Astazi sunt foarte multi producatori peste Toyota, ei sunt ultimii dupa parerea mea, dar mai au ultimele zvacniri. In 5 ani nu mai auzi de ei in vanzarea de masini. Cilindree mare, CP putini, consum mare, vai de capul lor, mai merg din inertie la cei nedocumentati. Auziti vrajeala cu fiabilitatea, revizie la 15.000 km. Dacia la 20.000, altii la 25-30.000 km sau cand spune computerul. A apus Japonia, acum Europa si China.
    10 20
  • Care tehnologie veche mai frustratule? Am avut germana, plina de probleme și consum mare în oraș. Acum am japoneza de la Toyota, zero probleme și consum cu 30% mai redus. Haide, du-te și completează uleiul și lasă-te de povesti.
    10 3
  • @Dan, dupa ce lume vii fiule, sa stim si noi? Ne-am cam satura numai de destepti ca isi tot dau cu parerea la toate. Vad treaba asta numai la noi in tara. Destepti la tot pasul, dar de facut ceva nu se inghesuie nimeni. Noi le stim pe toate.
    15 9
  • Clique
    Cai putere vă interesează atât, dacă mașina are 1000 de cai e mașina perfectă, dacă are cai puțini, e varză praf. Credeți că toți merg pe drum ca descreierații ca tine sau ca alții? Unde folosiți mă atâția cai, pe unde mergeți, să înțeleg că voi circulați doar pe piste de F1, Nascar și piste pentru avioane.

    Personal mai mult de 110 cai mi se pare exagerat, mai ales la noi în țară, unde ai curbă după curbă și drumuri extraordinar de "bune".

    Dacă ai spus că sunt alți producători mult mai superiori ca Toyota, de ce nu ai dat exemplu. Dacă vrei să știi cele mai fiabile și sigure mașini sunt cele de la Lexus aka Toyota. Deci te rog, dacă aduci în discuție BMW, Audi, deja nu mai avem ce discuta.
    Dacă aduci în discuție Tesla vs Toyota, vorbești despre două categorii total diferite și două ideologii diferite.

    Fiecare producător s-a axat pe anumite ramuri, nu toți fac mașini sport, nu toti fac off road-ere.

    Și desigur că revizia se face la 15.000, un ulei de motor cât rezistă, deșteptule care ești ?
    Duduie țara asta de deștepți ca tine, păcat că v-au dat acces la internet.

    China are putere economică foarte mare și da sunt în stare să producă și mașini fiabile, dar să zici de Europa că duduie la fiabilitate, mă faci să râd, germanele sunt la pământ scumpe de cumpărat, scumpe de întreținut. Italiencele... alea sunt mai mult de nișă, doar francezele ce mai sunt de Doamne ajută, raport calitate-preț-întreținere-fiabilitate.

    Ai măcar 18 ani. întreb și eu de curiozitate că la cum gândești îți dau 16 unde se mai adaugă bămveuri, audi-uri ca așa e moda la gagici.
    6 6
  • O veste mai mult decât bună, o veste excelentă !
    8 0
  • Ei vor să dea aceasta tehnologie tocmai pentru că pierd lupta, așa vor încerca să țină de această tehnologie încă câțiva ani. Din fericire trendul este deja dat, full electric pare a fi cartea câștigătoare.
    4 3
  • pt. Roha si Clique.

    1.8 hibrid 122 CP? 2,5 hibrid si 197 CP? Da, acum 5 ani erau ok si singurele. Vezi kIA, Hyundai, Ford, grupul VW, Volvo, samd. iti doresc sa mergi cu CHR sau Auris, 122 CP, 11 sec. acceleratie, sa auzi zgomotul de polizor cand accelerezi de iesi din masina si mai scriem. Sa mergi si in concediu cu prietenii tai cu alte marci, tu sa alimentezi la fiecare 300-400 km, ei la 700-800 km, apoi tu sa mergi la revizii la 15.000 km si ei la 30.000 km. Toyota este o masina pentru cei cu venituri reduse, tarile slab dezvoltate,etc, are preturi mici. In Romania s-a vandut foarte scump ca au fost smecheri si drumurile erau proaste. Masinile nu sunt avansate tehnologic si sigur nu are ce se strica. Si acum au punti rigide ca la dubite. Conectivitatea astazi si sisteme moderne? Va rog sa verificati voi.

    https://www.autoexpert.ro/noua-toyota-yaris-informatii-si-fotografii-oficiale/ ASA CEVA ASTAZI?
    2 3
  • @Dan

    de-asta din 2 masini in usa, una este toyota!
    3 2
  • Clique
    Dane, trebuie să te gândești în felul următor, la versiunile hibrid, au cutii CVT, (probabil și la motoarele normale sunt CVT-uri) sunt cutii fiabile, făcute de către Aisin, însă, trebuie să ne gândim că acele cutii, nu sunt făcute-gândite pentru cai mulți sau performanțe, ele sunt făcute pentru economie, iar acel zgomot este așa din cauza CVT-ului, fiindcă nu au trepte de viteze, este liniară treaba, da, trebuie să te obișnuiești cu acel zgomot, asta face parte din, să zicem farmecul cutiilor CVT.

    Și dacă ai observat, o parte din mașinile producătorului Toyota, sunt destinate pentru mediul urban și probabil au dreptate, fiindcă majoritatea timpului o petreci la volan în mediul urban.

    Calitatea materialelor trebuie să fim realiști, toți producătorii nu mai bagă materiale de calitate în mașinile lor, posibil să vezi pe la modelele de top, dar să fim serioși nu-și permite oricine acele mașini.
    Prefer fiabilitatea, în locul materialelor super-ultra de calitate și brizbrizuri...
    Fiindcă până la urmă este o mașină, nu dorm în ea.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru