Toyota: Un vehicul hibrid plug-in este cu 46% mai eficient decât un vehicul convenţional

de Sebastian Toma
Miercuri, 17.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a publicat rezultatele unui studiu derulat pe trei ani şi patru milioane de kilometri. Acesta a relevat economia efectivă de carburant realizată de un vehicul hibrid plug-in în comparaţie cu un automobil convenţional.

Esential 3 ani au durat testele derulate de Toyota în Strasbourg.
4 milioane de kilometri au parcurs, în total, cele 600 de vehicule de test împărţite publicului din întreaga lume.
Toyota a publicat rezultatele experimentului derulat în urmă cu trei ani în Strasbourg. Acesta fost realizat în parteneriat cu francezii de la EDF şi a vizat testarea la scară largă a unei flote de vehicule hibride plug-in, pentru a le observa eficienţa şi uşurinţa în utilizare. După trei ani, timp în care Toyota a lansat şi o versiune de serie a lui Prius Plug-in Hybrid, constructorul nipon a publicat şi rezultatele testelor derulate în Strasbourg. Astfel, studiul a aratat că, la o medie de 1.1 încărcări pe zi, consumul de carburant este redus cu 46% în raport cu un vehicul convenţional alimentat cu benzină.

Cei de la Toyota sunt mulţumiţi că au obţinut o dovadă documentată a corelaţiei între încărcarea unui vehicul de la priză şi economia de carburant.

La o frecvenţă medie de 1.6 încărcări pe zi, consumul de carburant al unui vehicul scade cu 70% în comparaţie cu cel al unui vehicul convenţional alimentat cu benzină, spun cei de la Toyota. Autonomia în modul electric a lui Prius PHEV, de până la 25 kilometri, este suficientă pentru 80% dintre drumurile zilnice pe care le fac europenii. Încărcarea de la priză la momentul în care şoferul ajunge la destinaţie asigură reducerea dramatică a consumului de carburant al modelului respectiv, tradusă ulterior prin economii semnificative şi emisii de CO2 reduse.

Urmareste Automarket
Studiul derulat de japonezi a inclus o infrastructură generoasă, de 145 de puncte de încărcare.
Majoritatea încărcărilor aveau loc în timp ce şoferii vehiculelor se aflau la birou, restul fiind realizate la staţiile montate la casele acestora. Punctele de încărcare publice ajutau la suplimentarea nivelului de energie din acumulatorii vehiculelor testate, relevă studiul Toyota. Încărcările planificate ajută la reducerea emisiilor de CO2 cu 10, până la 15 procente. Costul mediu al încărcării este de 0.30 euro, pe când economia anuală este calculată la 1.400 euro pe an pentru un rulaj de 20.000 kilometri, spun cei de la Toyota.

Via Toyota

Comentarii (10)

  • foarte bine.
    problema vine la costul de achizitie care e cu 100% mai mare decat al unei masini conventionale.
    Si atunci....mai conteaza 4-5000 euro economie la carburant cat tu pierzi de 2 ori...odata la achizitie si o data cu devalorizarea?
    Cred ca per total iesi minim 20000 euro in minus la toata afacerea.
    Cand o sa fie similare la pret cu restul masinilor atunci vor avea succes!
    O diferenta similara cu cea actuala intre benzina si diesel sa fie intre diesel si hibrid.Si atunci ar fi ok. Altfel mai greu...
    7 3
  • E clar pretul petrolului e ff mare daca merita tot deranjul asta cu incarcarea acumulatorilor, nemaivorbind de investitia in partea tehnologica.
    Deci viitorul nu suna roz pentru cei implicati in industria petroliera...lacomia lor s-ar putea sa-i coste in timp disparitia motorului cu ardere interna
    7 1
  • @eu...Am o intrebare pentru tine....crezi ca daca n-ar avea succes s-ar mai vinde? Sau tu crezi ca producatorul o vinde asa... de flori de cuc?
    Aparitia gamei prius si transferul tegnologiei hibride catre celelalte modele infirma logica cu care ti-ai construit comentariul.

    mai incearca ;)
    5 8
  • razvanis
    46% mai eficient cum ?
    Sunt masini normale, pardon conventionale, care scot consumurile de 3,5 la suta fara sa coste 40mii euro si sa scrie hibrid pe ele, or fi mai eficiente decat truck-urile americane v8 aspirat in state probabil, ca in europa ma indoiesc,
    totusi inainte sa publicati rezultatul unui studiu verificati sursa, certificarea lui, autorii, daca sunt toyota, e clar,
    9 5
  • 46% mai eficient astfel: la o medie de 1.1 încărcări pe zi, consumul de carburant este redus cu 46% în raport cu un vehicul convenţional alimentat cu benzină.
    4 5
  • In lumea asta se vand vreo 70 de milioane de masini conventionale anual si doar cateva milioane hibride si electrice cateva sute de mii maxim, deci crezi ca de flori de cuc se vand in continuare 95% masini clasice? Ca n-au succes?:)
    6 5
  • @noname

    asta e de un fel de "ba pe-a matii", nu? lipsa logicii este compenasata de o contraintrebare fara sens....

    imi aduc aminte ca faceam vorbire despre hibride. Dar ma rog, fiecare scoate pe gura ce vrea, doar sa se faca auzit.
    3 4
  • Marius
    inca carburantii sunt ieftini....peste cca 8-10 ani se vor dubla/tripla costurile si atunci cred ca vor exploda vanzariile de electrice !
    Pt ca vor fi mai ieftine , baterii mai bune +timpi de incarcare mai scurt , statii de incarcare numeroase, facilitati etc si mai ales vor fi la moda si cred ca toti vrem sa fim in pas cu lumea....asa ca :

    Vom mai vedea !
    10 0
  • economie de 1400 euro pe an, adica in 15 ani iti scoti banii dati in plus ... sa nu luam in consideratie ca aceasta suma anuala scade pe masura ce masinile conventionale evolueaza si devin din ce in ce mai eficiente deci in vreo 20 de ani va scoateti banii, si nu-mi spuneti ca aceste panarame ofera vreo placere la volan sau altceva de genul in afara de economie ... deci ... aruncati banii pe mofturi japoneze cu aere de superioritate sunt si snobii buni la ceva pana la urma ...
    5 4
  • AndreiRN
    O masina hibrid are acelasi pret cu una normala sau cu 15 - 20 % mai mult.
    Ca sa faci plinul la bateri acasa costa $2.50 si in multe locati o faci pe GRATIS.
    Am un coleg de servici care si-a luat una si face 60 km pana acasa fara sa porneasca motorul si o tine in priza la servici si apoi acasa face plinul iar.
    Se merita sdi se vor vinde in continuare deoarece sunt mult mai econome si mai curate decat restul.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru