Feedback

Trump anunță planul de relaxare a normelor de poluare în SUA: consumul mediu maxim la 100 km, plafonat la 5.38 litri în loc de 4.32 litri

Publicat Vineri, 03.08.2018
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 13
Trump anunță planul de relaxare a normelor de poluare în SUA: consumul mediu maxim la 100 km, plafonat la 5.38 litri în loc de 4.32 litri - Poza 1
Donald Trump a anunțat că intenționează să plafoneze consumul mediu maxim oficial la echivalentul a 5.38 litri pentru 100 kilometri, în loc de 4.32 litri, conform regulamentului actual.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Regulamentul actual pentru emisii din Statele Unite a intrat în vigoare în anul 2012 și prevede o reducere treptată a consumului pentru mașini până în 2025. În acel an, o mașină americană ar trebui să parcurgă 54.5 mile cu un galon de carburant, adică să aibă un consum mediu oficial de cel mult 4.32 litri la 100 kilometri.

Cu toate acestea, administrația președintelui Donald Trump a anunțat la sfârșitul acestei săptămâni detaliile complete ale planului prin care intenționează să relaxeze normele de poluare.

Astfel, propunerea lui Trump este ca reducerea consumului să se plafoneze la nivelul anului 2020, atunci când valorile ar trebui să ajungă la 43.7 mile pe galon, echivalentul unui consum de 5.38 litri la 100 de kilometri.

Noile propuneri au fost făcute de Agenția pentru Protecția Mediului din Statele Unite (EPA), care argumentează că relaxarea normelor de poluare va avea ca efect o îmbunătățire a siguranței auto.

Autoritățile susțin că prețurile mașinilor noi sunt în creștere din cauza actualului regulament, ceea ce înseamnă că proprietarii preferă să conducă în continuare mașini mai poluante și mai puțin sigure. Prin urmare, în opinia autorităților, o relaxare a normelor de emisii va conduce la "scăderea prețurilor la mașini cu 7.200 de dolari și, implicit, la o creștere a vânzărilor". Al doilea efect ar fi o la eliminarea mai rapidă a mașinilor vechi din circulație, care "va preveni 12.700 de morți pe șosele în următorii 10 ani".

În plus, Trump încearcă să găsească o metodă legală prin care să interzică statului California să stabilească propriul regulament pentru emisii.

Via New York Times, The Verge


Comentarii (13)

  • Arogantul
    nu as fi crezut vreodata ca voi fi de acord cu donald trump, presupunand ca el a venit cu ideile astea
    8 9
  • Nu înțeleg un Ford Explorer 3,5l are consum mixt 13l. Fac media consumului la mașinile vândute, cei care depășesc cota plătesc mallus sau nu mai fabrica astfel de masini?
    5 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • mircea badea
    diliu...masinile oricum se scumpesc/raman scumpe, doar electrificarea le poate ace mai ieftine.

    planurile astea pe termen lung nu ar trebui sa permita oricarui trump/klaus sa le schimbe.
    5 7
  • din seria "Un dereglat mintal si followers-ii lui"

    la modul general, de-a lungul istoriei, orice populist a fost inconjurat de o ceata de ignoranti. Trump nu e primul si nici ultimul din pleiada de dezaxati cu idei marete doar in mintea mica si scurta a vulgului care vrea (si i se ofera) raspunsuri simpliste la probleme complexe.

    succesuri
    6 9
  • O măsură care protejează dinozaurii americani. Fără o astfel de măsură GM, Ford, TVA ar intra in budă instant având în vedere că piața americană este formată preponderent din V6 și 8. Constrângerile de mediu ar fi pus o presiune mare pe producătorii autohtoni, trebuind să scadă cilindreea și/sau să vina cu variante hibrid/electrice, situație care ar fi dus la eforturi financiare enorme și scăderi de cotă de piață.
    4 4
  • @Zuzu

    si in felul asta se asteapta sa faca vanzari in europa cu sugatoarele de benzina? mari, proaste si gurmande...astea-s produsele auto (medii) americane
    6 5
  • Păi, de! Ce neșansă că incomparabilul guru (cu “g”) auto vianu from Dacia (Land) nu s-a născut pe tărâm american și n-a fost contemporan cu Ford, Durant, Buick, Olds, frații Dodge, Chrysler ș.a. I-ar fi ȋndrumat el, de la bun ȋnceput, cum se plăsmuiesc mașinile mici, bune, economice și non-dieselgate-ice (scuze de barbarism).

    PS. Ce lipsește? Ah, da: “pieces of shit” care, desigur, manifestă ruliu și “se răstoarnă ȋn curbe”. Dar așa se ȋntâmplă cu “avansații” care fredonează șlagăre vechi…
    0 2
  • PPS. Măi, mistifianu, nici nu-ți ȋnchipui câți amatori de “vapoare” americane descopăr eu – adică din ce ȋn ce mai mulți – ȋn această țară gotică, pardon, getică. Și sedanuri “cuminți”, și “sportive”, și camionete. Unii pur și simplu vor și altceva decât platitudine și placiditate. Cine ȋi poate acuza? Evident, ȋși asumă riscuri, dar pentru că prevăd și satisfacții la orizont…Numai că ăștia “multilateral dezvoltați” la sediul gândirii n-au cum să se dumirească; ei știu doar atât: ridicați copita cu paie, bravo, acum ridicați copita cu fân.
    0 1
  • XXX media se face pe intreaga companie, nu pe model. Daca o companie face masini hibride, electrice, diesel, cum motor mic pe benzina, etc, si masini care consuma mult, media trebuie sa iasa la cota respectiva.

    In rest, multi dati dovada de ignoranta si spalare pe creier. Trump e un geniu politic si pana in prezent a luat in mare parte decizii corecte. In cazul de fata, vorbiti aberatii fara sa cunoasteti.

    Trump nu ia decizia asta pentru ca sa protejeze industria auto americana. Deja 80% din modelele americane se vand cu motoare cu 4 cilindri, iar cele cu 8 sunt o raritate prezenta doar la cateva modele. For fucks sake, Cadillac are numai trei modele in gama cu motoare V8 si motoarele pushrod americane sunt atat de avansate ca consuma doar putin mai mult ca un motor cu 4 cilindri. Vedeti consumul extraurban a lui Corvette C7.

    Trump incearca doar sa projeteze consumatorul american si sa urmeze filosofia partidului de a avea "small government", adica o implicare minima a guvernului in treburile private a cetatenilor. Acest concept ne-ar face si noua mult bine daca l-am aplica. Duce implicit la libertate, progres si avans economic.

    Ce faina ar fii o Romanie cu mai putina birocratie, in care poti incepe o afacere mai usor, mai putine regulatii aberante, mai putine taxe, mai putini paraziti care traiesc de pe urma statului si oameni care nu asteapta sa le dea statul mura-n-gura casa, servici, masina, etc. Trump asta vrea pentru tara lui. Fara ajutoare sociale, fara taxe, fara regulatii, fara guvern mare. Libertate.
    3 3
  • @Sam93 - Trump face un mare sh.t, impreuna cu USA pe toata lumea. Cand n-a mai avut bani de gaz, ca na, ii pute americanului o cilindree mai mica sau consum scazut, s-a dus si a facut pulbere Irakul. Dupa aceea s-a apucat de fracturare hidraulica. Urmatoarea vaca de muls este, cel mai probabil, Iranul. Normal, pentru democratie. Siria la fel, si vedem efectele: fura toti, din toate pozitiile petrol, gaze etc. Daca va fi cine trebuie la putere or sa faca si in capul nostru si cu gazele din mare si cu fracturarile hidraulice.
    Daca ar consuma numai ce produc ei acolo, ar fi ceva, dar cand sub amenintare armata isi mentin nivelul de trai(vezi cel a mai mare consumator de resurse desi sunt 5% din populatia lumii) ma cam jeneaza.
    0 1
  • ma cam jeneaza. Si ma mai jeneaza ca pt lacomia/prostia/ineficienta americanilor intervine statul cu arme impotriva altora sa le asigure alora benzina. Daca tot se cred asa mare democratie ar trebui sa le spuna: descurcati-va fratilor! Inovati, inventati, fiti mai cumpatati etc. Dar nu si nu. Ce vrea putoarea de 120kg, vrea Ford din gama F? Conteaza ca are consum de minim 20% in oras?! Nu. Fara numar baieti. Bagati!

    Cam d-aia ma jeneaza, ca toate tarile incearca sa reduca poluarea, inclusiv China de 2 ani incoace
    0 1
  • @zuzu, ȋnainte de a ȋnfiera, cu mânie proletară, “sălbaticele” SUA pentru că “sug” resurse externe folosindu-se de redutabila lor armată, nu ignora realitatea istorică incontestabilă, conform căreia Europa “civilizată” a constituit, vreme de secole, acel vast sistem colonial care a jefuit Globul până n-a mai putut (ce crezi? – impunând un regim de teroare tot prin mijloace militare), iar răscoalele juste ale băstinașilor le-a ȋnăbușit ȋn sânge, fără milă – după ce, datorită acestui fapt, a devenit prosperă, și-a permis (și ȋncă ȋși permite, cu o nerușinare care te lasă perplex) să le predea “fraierilor” și, nota bene, “ȋnapoiaților” din fostul bloc comunist, respectiv din Estul pravoslavnic, lecții de “democrație”, “capitalism” și “management de succes”. Mai ales Germania, care a ȋndoliat lumea ȋn două rânduri, iar rănile provocate sunt ȋncă departe de a se vindeca…

    Ȋn loc de concluzie: bleah! Aaa, stați, că tot este la modă: mUE.
    0 2
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Rudolf D.
    @zuzu
    Irakul era pulbere inainte sa vina americanii acolo. Si s-au dus prima data justificat, ca lui Saddam nu-I mai ajungea teritoriul si a ocupat militar o alta tara. Si facea si santaje cu productia de petrol. Trebuiau sa-l dea jos atunci. N-au facut-o. Greseala. Micul dictator care guverna prin teroare a crezut ca-i merge in continuare si s-a tinut de prostii. A trebuit o noua interventie, de data asta ca sa-l dea jos definitiv.
    Si spui de China ca reduce poluarea! Pai astia construiesc in draci centrale pe carbuni la ei si aiurea prin lume. Practic masinile lor electrice polueaza mai mult decat cele clasice. Ha ha ha. Halal grija pentru mediu.
    N-o fi Trump un geniu, dar macar nu musca din propaganda pepenilor, ceea ce e salutar pentru America.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru