Un german a încheiat o aventură începută acum 26 de ani: 884.000 kilometri în 215 ţări cu un Mercedes-Benz G-Klasse

de Sebastian Toma
Luni, 13.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Gunter Holtorf, un german care a început aventura vieţii sale în 1989, a ajuns cu G-Klasse-ul său la poarta Brandenburg din Berlin după 26 de ani, 884.000 kilometri şi 215 de ţări vizitate.

Mercedes-Benz G-Klasse a fost maşina aleasă în 1988 de germanul Gunther Holtorf pentru a porni o aventură care ar fi trebuit să dureze doar 18 luni şi să implice traversarea Africii, un continent care îl fascina pe vremea când era angajat la Lufthansa. Gunther şi-a trimis maşina, un Mercedes-Benz G-Klasse 300D în deşertul Sahara cu vaporul şi a început prima parte a călătoriei sale. A traversat întâi Algeria şi Niger, ca apoi să petreacă un total de cinci ani pentru a traversa toată Africa la bordul maşinii sale. Următorul pas a fost călătoria în America de Sud şi America Centrală, după care maşina a fost trimisă cu vaporul în Australia şi în Asia. În total, germanul a parcurs 884.000 de kilometri la bordul maşinii sale, fără să schimbe motorul original. Cu toate că a avut mici probleme tehnice pe parcurs, Gunther n-a întâlnit o defecţiune pe care să nu o poată remedia cu piesele de la bord. Fiabilitatea maşinii a fost asigurată de întreţinerea preventivă şi de faptul că maşina nu a depăşit niciodată viteza de 80 km/h, explică aventurierul german.

Singurul incident al şoferului german în cei 26 de ani de aventură alături de Mercedes 300GD a avut loc în Madagascar, când maşina a derapat într-o depăşire făcută pe un drum neasfaltat şi a ajuns într-un şanţ.

Şasiul a fost neatins, dar caroseria a necesitat înlocuirea, aşa că vehiculul a fost trimis în Europa pentru reparaţii. Întreaga caroserie a fost demontată de şasiu prin desfacerea a şase suruburi, spune Gunther în interviul acordat conaţionalilor săi de la Deutsche Welle. Maşina sa va fi expusă la muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart. Întreaga aventură a costat aproximativ 450.000 de euro, din care 85.000 de euro au reprezentat piesele de schimb folosite de german.

Din când în când, până şi un G-Klasse poate să rămână împotmolit în noroi.


Esential 16 ţări au fost "ratate" de Gunter în aventura sa. Unele i-au refuzat accesul, iar altele au fost prea nesigure sau aduceau costuri prea ridicate de traversare.
400 de piese de schimb a transportat Gunther în cutiile de aluminiu montate pe plafonul maşinii pentru a putea remedia singur orice problemă întâlnită pe traseu.
La bordul maşinii sale, Gunther a străbătut 200 de râuri, a mers cu 100 de feriboturi peste oceane şi a văzut 215 ţări. Doar 16 ţări din totalul celor de pe Glob i-au scăpat lui Gunther, dintre care două i-au refuzat accesul. Germanul spune că a fost nevoit să nu meargă în celelalte 14 deoarece erau prea periculoase sau traversarea acestora era imposibilă deoarece era vorba despre atoli care nu aveau drumuri de niciun fel şi nu avea rost să încerce să le viziteze.
Destinaţiile favorite ale lui Gunther au fost Ghana şi Australia.

Povestea germanului nu este legată doar de maşina sa, aventurierul începând călătoria în 1989 alături de soţia sa de la vremea respectivă. După cinci ani şi traversarea continentului african, cei doi s-au despărţit. Un anunţ la ziar i-a adus-o în faţă pe Christine, o mamă din Dresda, alături de care şi-a continuat aventura până în 2010, când aceasta a decedat în urma unei lupte de şapte ani cu o tumoare. Aventura 100% independentă a lui Gunther a continuat apoi cu sprijinul Mercedes-Benz, care l-a ajutat pe acesta să viziteze China, Coreea de Nord şi Vietnam.

Via Deutsche Welle

Comentarii (12)

  • Foarte interesant. Am mai citit despre el cu un an - doi in urma. Atunci avea 800 000 km la bord si masina urma sa fie expusa la museul Mercedes. Probabil nu era inca gata de pensionare :)

    Oricum, impresionant.
    24 3
  • Senzationala poveste, mersi AM. Poate reusiti sa obtineti mai multe detalii, poze, interviu, ar fi tare interesant.
    28 2
  • Intr-adevar m-a impresionat povestea lui de viata. Mai rar sa ma miste prezenta unui neamt in film. Ei sunt ceva mai reci.
    Totusi...Mercedes-Benz... sa mai zica cineva ceva de ei !
    Tot respectul ! Jos palaria !
    23 5
  • S-au ratacit ecologisti si pe aici. Who cares?
    10 2
  • @World reject, adica mai putin decat polueaza o vaca in aceeasi perioada. Cu astea vreau sa zic ca, comentariul tau e "da-n pu...".
    Ai uitat sa iei in calcul ca ala o facut ceva in viata asta, tu probabil ai ars motorina umbland dupa buci in cluburi si ma indoiesc ca ai gasit vreo buca, cel putin nu de femeie, caci altfel nu erai asa de frustrat.
    27 0
  • world reject
    @mowgli
    As zice sa ti bine de sapun , sa nu-ti cada din mana ........
    1 16
  • Bai asta @eject sau cum zici ca-ti spui,tu chiar intelegi ultimul comentariu al tau? Probabil ca ai calcat si tu in urma de smecher.
    Chiar nu puteti folosi si cel de al doilea "i " ?
    9 0
  • Din 1989 pana in 2014 sunt 25 ani, nu 26. Sau invers, acum 26 ani era 1988, nu 1989.
    1 8
  • Si apropo... sunt 197 tari in lume, deci nu avea cum sa viziteze 215.
    0 11
  • leonardo
    fi sigur ca un merc de acum nu ar tine cum tine asta ce-l are el. e plin de probleme merc-ul actual ca si bmw-ul de altfel stai linistit masinile au fost cu adevarat fiabile pana la sfarsitul anilor 90 2000 maxim. doar masinile japoneze mai sunt facute pentru a tine mult in timp. restu is facute special sa se strice sa cumparam piese la ele. din aia traieste mercedesul bmw-ul si alte companii de genu nu din masinile vandute
    7 8
  • Leonardo,tu ce stii concret despre joarsele japoneze? Ai constatat din propria experienta problemele lor? Pot sa spun ca au multe probleme de care tu nici nu-ti inchipui.Vorbesc din proprie experienta.Aici majoritatea masinilor sunt asiatice,iar de 12 ani eu sunt un simplu bagator de seama in workshop.
    3 4
  • Nenea nu cred ca a trecut si prin Romania . "drumurile erau prea periculoase"
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru