Volkswagen: "Am păcălit testele pentru noxe din 2005 pentru că era imposibil să respectăm normele"

de Daniel Popescu
Vineri, 11.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a dezvăluit că a început să păcălească testele pentru emisiile de oxid de azot în 2005 pentru că inginerii au descoperit că este imposibil să respecte normele dure ale americanilor.

Esential 2005 este anul în care inginerii Volkswagen au decis să păcălească testele de emisii
Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”

Oficialii Volkswagen au rupt în sfârşit tăcerea cu privire la motivele pentru care au apelat la trucarea testelor de emisii şi au dezvăluit inclusiv modul în care a început întreaga poveste a software-ului capabil să ascundă adevăratele emisii de oxid de azot.

În cadrul unui amplu comunicat de presă, Volkswagen afirmă că decizia de a promova agresiv maşinile cu motoare diesel pe piaţa americană începând din 2005 a stat la baza unui întreg şir de greşeli.

La vremea respectivă, restricţiile impuse de autorităţile americane pentru emisiile de oxid de azot (NOx) ale motoarelor diesel de 2 litri erau semnificativ mai dure decât cele din Europa, iar inginerii au realizat că este imposibil să le respecte în intervalul scurt avut la dispoziţie până la lansarea noilor modele pe piaţă, dar şi din cauza limitărilor de buget.

Dezvoltatorii implicaţi în proiectul motorului EA 189 nu au putut găsi o cale prin care să respectele limitele mai dure pentru emisiile de NOx.

Hans Dieter Poetsch
Presedinte Volkswagen
"Regretabil, trebuie să recunoaştem că dezvoltatorii implicaţi în proiectul motorului EA 189 nu au putut găsi o cale prin care să respectele limitele mai dure pentru emisiile de NOx în Statele Unite sau cel puţin nu au putut găsi o cale care să aibă sens, să se integreze în termnele limită şi în bugetul pe care îl aveau la dispoziţie", a explicat Hans Dieter Poetsch, preşedintele Volkswagen.

Astfel, inginerii au realizat două software-uri: unul prin care motorul furniza emisii mici de NOx în testele de laborator şi unul pentru condus în regim real prin care motorul avea emisii de NOx semnificativ mai mari.

Primele modele diesel lansate în Statele Unite care aveau instalat software-ul pentru păcălirea emisiilor au fost Volkswagen Yetta 2009 şi Volkswagen Jetta Sportwagen 2009, urmate de Volkswagen Passat TDI 2012, iar în 2015 toate modelele diesel foloseau deja a treia generaţie a motorului EA 189.

Pe parcursul timpului, inginerii Volkswagen au identificat o serie de măsuri prin care putreau respecta normele de emisii, însă au evitat să le implementeze. "Elementul cheie este că nu vorbim despre o singură greşeală, ci despre un lanţ de greşeli care nu a fost întrerupt în niciun moment. Când soluţiile tehnice pentru a reduce NOx au devenit disponibile, acestea nu au fost de fapt folosite aşa cum ar fi trebuit, aparent în interesul greşit al clienţilor", a mai precizat Poetsch.

Via Automotive News

Comentarii (19)

  • Au pacalit fiindca motoarele lor sunt atat de depasite, incat nu ar fi recompensat ca performante trecerile de la Euro X la Euro Y si tot asa. Asa ca practic motoarele arau aceleasi de 15 ani ( adica depasite si invechite ) doar ca pacaleau testul de emisii . Nici la cele turbo-benzina nu stau prea bine la performante. S-a demonstrat deja ca Mazda le cam da clasa cu aspiratele lor celor de la VW la capitolul performante, asta in cazul in care sunt axate REAL pe norma de poluare REALA si nu trunchiata.
    41 26
  • Na, ca s-a intamplat si asta.... I-am dat o manuta verde lui Madalescu. Adevarul este ca efectiv nu poate fi contrazis.
    23 15
  • A se citi "Am păcălit testele pentru noxe din 2005 pentru că era imposibil să vindem altfel în America mașini cu motoare diesel, ca să facem un ban "

    De ce s-au încăpățânat să vândă mașini diesel în SUA, când regulile erau draconice, numai ei pot să răspundă.
    30 1
  • Bine măi vag-tdi,,super-tehnologia,, lui pește împuțit, păi atunci ce v-ați mai băgat la așa ceva dacă nu erați în stare... Alții cum au putut respecta normele euro în vigoare cu 2 ani înaintea voastră fără a umbla cu prostii pe la motoare ?!
    20 9
  • Nu prea inteleg nici eu obsesia asta a VW cu vandutul de diesel in America din mai multe motive. In primul rand, dieselul nu-i popular deloc in SUA. In al doilea rand, majoritatea producatori mainstream de succes(Chevy, Ford, Toyota) nu prea ofera modele diesel deloc cu exceptia Chevy Cruze diesel. Deci chiar nu inteleg care-i faza la ei. Au vandut maxim 50,000 de unitati diesel pe an. Asta in cel mai optimist scenariu. In contextul in care vand cel putin de 10 ori mai multe masini pe benzina pe an. Chiar nu are sens.
    27 2
  • AndreiRN
    Si cu toate astea Ford, GM, Dodge au motoare diesel care respecta normele de poluare "draconice" din California.
    Erau pusi pe furt si asta e adevarul.
    17 8
  • Nu inteleg de ce toti facem ¨gura¨ pe aici,pentru ca pe mine unu chiar nu ma intereseaza in mod special ce norma este,cu toate ca in Romania ne cam intereseaza deoarece ¨fiindca timbru¨..
    Eu de la o masina diesel am asteptari la fiabilitate,cuplu si putere,ceea ce grupul Volkswagen la majoritatea o ofera,chiar si cel de 2,0 TDI,cu un singur ax,am vazut pe taxi la 650.000 km,omul fiind foarte multumit de acea masina,e vb de un Passat.
    Daca ne referim la acualitate,Volkswagen in categoria Diesel sta foarte bine,si nu ma refer la capitolul emisii reale,deoarece nu vei putea scoate dintr-un motor de 2000cm3 diesel sa aive si 240 cp,sa fie si economic,si sa ai si emisii excelente..
    Daca nu era timbrul de mediu,mi-as fi luat cu incredere ceva de la ei TDI,pt ca am cunostinte,prieteni,care imi spun ca sunt niste ¨tancuri¨ dpdv al fiabilitatii,cat al puterii stau foarte bine,sunt in top zic eu la putere,cuplu si performante.
    3 5
  • @mishazaitev, pai asta este un adevar, faptul ca aspiratele alea ''depasite'' ofera performante superioare oricarui motor FakeVAG , si nu numai Mazda . Spre exemplu :

    Honda Accord 2.4 I-VTEC CVT ( cu cutia aia de viteza anesteziata ) si 185 CP face 0-100 in 7,6 sec

    Skoda Superb mk 3 1.8 tsi 180cp dsg ( cutia aia de viteze super performanta ) si cu cateva zeci de kg mai usoara ca Accord face 0-100 in 8,1 sec .
    6 4
  • Poate ca VW a vrut sa vândă diesel-ul in America din acelasi motiv pentru care Toyota insista cu hibrizi in Europa. Adica pe piata de baza se axează pe acel produs si vor sa il extinda.
    Dar ce este cel mai curios in toata treaba cu Dieselgate este ca absolut nici un constructor nu ii judeca pe cei de la VW si prefera sa evita acest subiect sensibil. De ce? Poate pentru ca toti constructorii ii inteleg pe nemti? Toata lumea stie ca aceste reguli uneori sunt aberante. Amintiti-va ce iures au facut constructorii cand UE a adus in discutie limita de 99g/100 km. In plus, cateogoric ca ce a facut VW este o marlanie adevarata. Dar oare un 2.0 TFSI vreo 300 CP, emite la fel de multe emisii ca un V8 aspirat de peste 4000 cmc si care are aceiasi putere? Si cu ce consum? Nu zic, VW isi merita soarta si nemtii recunosc. Dar oare ceilalti sunt niste îngeri?
    9 3
  • @madalescu
    Nu exista Honda Accord care sa ajungă la 100 km/h in 7.6 secunde. Acea cifra nu o reuseste nici cu motorul de peste 201 CP. Daca mai luam in calcul si cutia automata cum ai pus la Superb cu DSG, Honda spune ca motorul de 201 CP ajunge la 100 km/h in 10 secunde. Acum poate vei spune ca Superbul e mai usor. Da, dar Accordul e mai puternic.Sau poate ne dai si noua sursa de unde te-ai inspirat ca a mea poate e gresita.
    Iar in privinta Superbului ca tine am gasit si eu.
    5 3
  • Deci nu a fost "din greseala" cum au zis inainte? Toyota, Ford de ce nu e nevoie sa pacaleasca testele si tot au motoare in limitele legale?

    Au pacalit testele sa vanda MAI MULT, sa fie pe primul loc la performante/consum/pret/vanzari. Au fost prinsi, au dat vina pe niste ingineri care au pus softul fara stirea fabricii si acuma se tot contrazic.

    Penibil, patetic, copilaresc. VAG
    9 2
  • P.S. - in 2005 erau deja normele Euro 4 aplicate, motoarele lor erau construite deja in aceeasi forma....au fost prinsi cu motoarele Euro 5 dupa 2009...astia niciun model nu l-au putut reusi sa fie legal?????
    5 1
  • @Mada, taica-miu are Accordul Exec din 2008 de 2.4 190 cp cu automata in 5 trepte (nu CVT). In acelasi an a aparut modelul nou care avea 200 cp. Pentru cea de 190 cp 1-100 e in 9 secunde pe automat si 7.8 daca o trece pe manual. Acceleratie mai buna avea Type S cu manuala, parca undeva pe la 7 si ceva din cate imi amintesc (stiu ca le studiase pe ambele inainte de achizitie insa Carpati Motors aduceau mai greu Type S plus ca nu avea atatea dotari ca Exec)
    3 1
  • @:).........In locul tau nu m-as fi dat cu parerea daca as fi stiut ca nu am nici cea mai mica legatura cu domeniul automobilistic. Iar negatia matale ma face sa iti pun la indoiala profesionalismul din domeniu.

    Noua generatie Honda Accord 2.4L CVT varianta destinata pt tarile NON-Europene, a carei greutate este mai mica decat cea Europeana cara a iesit din productie, accelereaza de la 0-100 ( sau 0-62mph ) in 7,6 sec cu cutia CVT, iar cea manuala in 6 trepte 0-100 in 7,1 sec . Mai exista si un motor V6 aspirat de 278CP putere asemanatoare cu Superb care accelereaza in 5,6 sec , iar Superb 2.0 TSI 280CP in 5,8 sec. Deci care-i smekeria cu turbo FakeVAG ?



    @Andy,

    Acordul European este o masina aparuta acum 7-8 ani, de aceea si acceleratiile sunt mai slabute, iar greutatea e si ea mai mare.
    5 5
  • Si ca inca o dovada a faptului ca motoarele lor sunt de-a dreptul depasite moral si ca performante.

    Hyundai Elantra 1.8 145CP 0-100 > 8,0 sec

    VW Jetta 1.4 TSI 150CP 0-100 > 8,6 sec ( +5CP )

    Diferenta de impozit intre cele doua fiind de 106 Lei ( suma nesemnificativa )
    3 8
  • Pai hai matale atunci cu niste surse ca sa nu murim prosti. Niste linku-uri de unde ai luat datele astea ca eu am gasit altceva.
    6 2
  • @:)........... Mai ''anonimule'' mai, chiar tu un ''expert'' absolut in domeniu sa nu stii de aceasta motorizare pe Accord ? Ma dezamagesti......slabe sunt cunostiintele tale auto......... Nu sunt obligat sa iti dau eu link. La fel cum nu sunt obligat sa iti fiu profesor ......... Daca esti pasionat de un domeniu studiezi totul despre acel domeniu. Mai simplu de atat nu se poate. Te las sa fierbi. O zi buna !
    5 8
  • Pai dovedeste, amice daca tot te dai destept. Eu iti spun ca nu am gasit acele date. Hai, fi tu profesorul meu si lumineaza-ma. Pana nu pui aici dovada, ramai un mincinos pentru ca acele cifre nu sunt reale. Simplu.
    6 1
  • Decât eu
    Nemții , în general , sunt cei mai corecți și cinstiți - dar mint cu nerușinare( în special cei de la vw). Haideți să cumpărăm produse VAG.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru