Feedback

Volkswagen: "Lucrăm la o tehnologie care va ieftini cu 66% acumulatorii pentru maşinile electrice"

Publicat Luni, 27.04.2015
de Sebastian Toma
Comenteaza 11
Volkswagen: "Lucrăm la o tehnologie care va ieftini cu 66% acumulatorii pentru maşinile electrice" - Poza 1
Şeful departamentului de dezvoltare al Volkswagen a anunţat pregătirea unui nou tip de acumulator, care să facă bateriile maşinilor electrice mai ieftine cu până la 66% şi cu o capacitate de cinci ori mai mare.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen pregăteşte un nou tip de acumulatori pentru vehiculele electrice, care vor fi cu 66% mai ieftine decât unităţile actuale. Vestea vine de la Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului de dezvoltare de la Volkswagen, care anunţă un acumulator unificat pentru toate viitoarele vehicule electrice de la Volkswagen. Acesta ar fi în continuare într-o formă modulară, care să permită capacităţi diferite, dar ar avea acelaşi tip de celulă pentru fiecare model din oferta de electrice, ceea ce ar reduce dramatic costurile. Soluţia germanilor prevede ca fiecare membru al concernului Volkswagen să folosească acelaşi tip de celule pentru acumulatorii litiu-ion pentru a obţine sinergiile dorite din noua investiţie.

Concenul Volkswagen foloseşte în prezent doi furnizori de celule pentru acumulatorii Litiu-Ion folosiţi de maşinile hibride şi electrice din grup, Panasonic şi Samsung. În timp ce Panasonic este furnizorul pentru modelele e-Golf, Golf GTE şi Audi A3 e-tron, Samsung este furnizorul viitoarelor Passat GTE şi viitoarei game de electrice din oferta Audi. Pentru viitoarele modele electrice şi hibride ale concernului, Volkswagen Group va dezvolta în Germania, la Braunschwig, un nou tip de acumulator, care va fi produs la fabrica din aceeaşi localitate şi va utiliza componente de la mai mulţi furnizori.

Urmareste Automarket
Viitorii acumulatori litiu-ion proiectaţi pentru noua generaţie de vehicule electrice de la Volkswagen au ţinta de a asigura o densitate de energie de cinci ori mai mare pe celulă decât cea a celulelor existente. Soluţia tehnică ar asigura atât o autonomie mai mare în cazul utilizării acumulatorilor de aceleaşi dimensiuni, cât şi posibilitatea utilizării de acumulatori semnificativ mai mici şi mai compacţi pentru autonomiile anunţate astăzi de vehiculele electrice ale concernului.

Via AutomotiveNews (înreg.)


Comentarii (11)

  • 10 23
  • someone
    acu 100 si ceva de ani , la inceputurile automobilului, puterea motoarelor era problema. acum, la inceputul erei electrice, problema este " rezervorul" de combustibil, adica bateriile. sper sa rezolve problema asta si sa o aduca la nivele satisfacatoare mai repede decat au rezolvat-o pe cealalta
    11 0
  • popescu adrian: tipul de motor b m a de la vw.an fabr.2006 este cel cu o axa cu un ax cu... Raspunde
  • Fix 66%! Nu mai mult sau mai putin!
    7 9
  • 2 19
  • @Bombardierul: Sunt curios la cate operatii te tine pe tine wastgate-ul de la portofel cand o sa cotizezi in la primarie cu un impozit de peste 3000euro pe an de la HEMI-u ala, iar eu o sa merg cu 50 euro pt tsi-ul de 420cp :)))))))))))))))))))
    14 1
  • @Bomba

    Aici sunt de acord cu tine, iti dau dreptate. Este absolut laudabil faptul ca Americanii produc masini mai fiabile, folosind tehnologii renegate in Europa anilor '80.

    Sa luam drept exemplu Chevrolet Camaro SS 1LE. Aceasta bijuterie tehnologica, o adevarata inovatie pe piata auto din Cuba, Namibia, Sudan, Burundi si Papua Noua Guinee.

    Vorbim desigur de aceeasi motor care pur si simplu a revolutionat industria dinainte de primul razboi mondial:
    un V8 de 6200cmc, cu 2 supape pe cilindru si da... culbutori.
    Cu alte cuvinte, Americanii considera axele cu came in cap, ceva de domeniul science fiction.
    Oricum, bestia asta ofera 426 de cai si o acceleratie de la 0-100 in 4,5 secunde, totul pentru un modest consum de 24% in oras.

    In acelasi timp, Europenii ofera un banal, patetic chiar, BMW M4.
    Un gunoi de masina care ar fi cat de cat ok, daca n-ar avea 2 wastegate-uri care sa explodeze subit, lasand in urma o ciuperca nucleara, de indata ce treci de 1300 de rotatii pe minut.
    Oricum, aceasta incercare futila a Europenilor produce
    430 de cai putere dintr-un motor de 3000cmc, accelereaza in 3,9 secunde si consuma 11-12% urban. Poate si faptul ca e mai bai robust, mai bine construit, mai sigur, mai avansat tehnologic si totusi e cu 250 de kg mai usor, are ceva de-a face cu asta.

    Daca vorbim de Hellcat, consumul mixt, conform celor de la EPA este de 14,7% si toata lumea stie ca EPA sunt foarte optimisti.
    In fine, M6 consuma 9.9% mixt.

    Deci domn' injiner, la ce fel de consum va referiti ? probabil cel de lichid de parbriz...
    Domn' injiner, va mai spun ceva socant: o tehnologie rudimentara folosita de zeci de ani, intotdeauna va fi mai fiabila decat o tehnologie de ultima ora.

    Ce urmeaza sa ne spui, nea Bomba? ca arcurile lamelare de pe Mustang (de exemplu) sunt mai robuste si fiabile decat suspensia adaptiva de pe un Porsche ?
    Da, doar ca ultima data cand am vazut arcuri lamelare, erau pe o caruta din Romania si pe primele generatii de Ford Transit.
    In America sunt inca "cutting edge technology".
    15 2
  • Lasand la o parte "ciorba" de mai sus, cred ca este un lucru foarte bun. Nu stiu in ce masura acei acumulatori ar fi mai performanti, a se intelege fiabili si cu autonomie ridicata (ma refer la viata de zi cu zi, nu la comunicate oficiale), dar insusi faptul ca ar putea fi mult mai ieftini, cu peste 50% decat in prezent, e ceva. Asta poate face ca asemenea tehnologii sa fie mai accesibile. Pe de alta parte modul cum VW vrea sa puna in practica asa ceva nu inseamna mare lucru. Stim cu totii ca folosirea platformei comune la cat mai multe modele inseamna si costuri mai mici. Acum nu este vorba neaparat de platforme tehnice, ci de acumulatori. Deci "aceiasi Marie cu alta palarie". Sunt curios care vor fi costurile unor masini electrice precum Golf sau Up! peste cativa ani cand tehnologia asta va putea fi oferita pe piata. In opinia mea, in acest moment principalele dezavantaje ale masinilor electrice sau chiar si hibride, este pretul ridicat.
    Singurii pe care ii vad in stare sa coboare pretul electricelor ii vad a fi francezii de la Renault care in general au preturi mai mici.
    8 0
  • mowgli
    M-ul ala mult laudat si-a luat bataie pe circuit de la Megane rs in mai multe ocazii(vezi Chris Harris si altii pe youtube)
    Nu e tocmai un etalon ;)
    1 2
  • @mowgli Vezi ca un Ferrari si-a luat bataie de la un Fiat Panda, tot pe circuit. Si ce-i cu asta ?
    1 1
  • Blower0
    Mowgli.....atat de prost esti...

    Cand am citit ce ai scris m-am gandit la 2 variante:
    1. Sau tu special scrii prostii ca sa provoci
    2. Sau tu chiar ai o problema . Una serioasa.

    Cele mai frumoase perle au fost alea cu "cele 2 supape" (habar n-ai ce inseamna 2 supape vs 4 )...faza cu consumu...(mai ai de luat date din capul tau ?).....ironiile tale de 3 banuți..

    Oare are sens sa iti explic, tu care nu ai nici un fel de logica elementara? Tu nu ai creier ba baiatu'

    Ca să vezi...motoarele anilor 90 erau de 10 ori mai fiabile decat cele de azi...
    1 1
  • Blower0
    PS: Interesant de ce cutia AUTOMATA de pe Vette Z06 schimba vitezele cu 80 milisecunde decat PDK-ul cu dublu-ambreiaj de pe Porsche-uri --- alte r**aturi scumpe ca naiba cu fiabilitate zero.

    Sa nu vorbim de BMW = cel mai stricacios brand "premium".....

    In fine: Germania investeste bani in aspect si design, ca prostălăi alde tine sa le laude :D

    Iar NEDC are grija sa iasa consumu frumos :D ca tot un prostălău alde tine sa masturbeze la datele oficiale.

    Stii ceva ?? Simt ca vorbesc cu un copil care nu a terminat 12 clase.

    Succes la f***t capu' mai departe.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru