Volvo pregăteşte un rival pentru Audi A1 şi gama Mini

de Mircea Meșter
Luni, 20.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce noul V40 îl va înlocui pe C30, iar gamele 60, 80 şi SUV-urile vor primi schimbări de generaţie sau facelift-uri, Volvo se va orienta spre segmentul mic, acolo unde Audi A1 şi Mini vor primi un rival suedez interesant.

Volvo îşi va diversifica gama de modele în jos, următorul segment pe care marca suedeză îl vizează fiind cel subcompact. Un Volvo de segment B ar deveni un rival interesant pentru modele precum A1 sau Mini, modele care astăzi îşi împart felia premium în această clasă.

Conform declaraţiilor preşedintelui Volvo, Stefan Jacoby, dezvoltarea unui astfel de model nu va putea fi însă realizată 100% independent de Volvo, compania suedeză urmând să aibă nevoie de un partener cu care să împartă costurile. De asemenea, în ecuaţie intră şi dezvoltarea unui motor de cilindree redusă, acesta putând fi realizat cu ajutorul companiei-mamă Geely.

Totuşi, lansarea unui model Volvo de segment B nu este în acest moment o prioritate pentru suedezi. "Prioritatea mea este să reînnoiesc gamele-cadru ale Volvo: 60, 80 şi SUV-urile. După ce voi rezolva acest lucru, mă voi orienta spre diversificare, voi merge pe nişe, voi dezvolta un sportback şi, de asemenea, voi urmări să intru pe piaţa modelelor de segmente mici", spune Jacoby într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News.

Într-o discuţie pe care Automarket a avut-o acum doi ani cu directorul de design Volvo de la acea vreme, Peter Horbury, nu excludea complet posibilitatea ca Volvo să dezvolte un model de segment mai mic decât C30, afirmând că "limita pe care o putem atinge este segmentul Mini, Audi A1".

În interviul acordat celor de la Automotive News, Stefan Jacoby explică şi logica din spatele unei astfel de decizii: "Clienţii modelelor premium nu mai definesc luxul pe baza dimensiunilor maşinii sau a cilindrilor de sub capotă. Acum avem alte atribute care intră în ecuaţie".

via Automotive News

Comentarii (7)

  • Heinrich Himmler
    De unde naiba are Volvo atatia bani pt noi planuri?
    6 10
  • Are bani de la firma mama: Geely. La chinezi banii sunt fara numar deocamdata.
    12 1
  • Faptul ca acel motor va fi realizat si cu colaborarea lui Gelly sper sa se rezume doar la bani.
    Mai departe, un colaborator bun in opinia mea pentru segmentul asta ar putea fi Mitsubishi. Colaborarea pe care a avut-o acum 8 ani cu Mercedes a dus la niste masinute bune, exemplare in ceea ce priveste fiabilitatea (ma refer la Mitsu Colt si Smart ForFour). Mai mult, colaborarea lui Mitsubishi cu PSA a demonstrat ca se poate face treaba buna cu ei (vezi 4007, Outlader si C-Crosser sau masinutele electrice).
    6 2
  • AndreiRN
    Pai din bani de jucarii chinezesti cumparate cu miliardele in toata lumea acuma se face Volvo si va iesi o jucarie frumoasa de care vor fi tare mandri miliardele de chinezi.
    Bravo lor.
    7 12
  • de ce nu sunati voi la Volvo sa intrebati?

    V40 inlocuieste doar V50 si S40. C30 se produce in continuare. V40 nu inlocuieste C30!!!
    4 2
  • Suedezu
    Cea mai tare marca din lume.
    7 3
  • Nu pregateste un rival, pregateste o masina mai buna in realitate.
    Inca un articol care il supara pe Andrei. Oare cum reuseste o firma falimentara de 20 de ani sa mai aiba si planuri de viitor si sa produca in continuare masini sigure ?
    Mai AndreiRN, daca nu te intereseaza subiectul, citeste si tu numai despre masini germane si comenteaza pe acolo.
    Sunt destui mandri de Volvo, nu numai miliardele de chinezi. Chiar si o multime de germani.
    11 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru