Volvo termină 2014 cu rezultate record: 465.000 de maşini vândute, cu 9% mai multe decât în 2013

de Bogdan Mirică
Luni, 05.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a avut un an 2014 de excepţie. Constructorul suedez s-a bucurat de vânzări în creştere cu 8.9& faţă de 2013, reuşind să se apropie de jumătate de milion de maşini vândute.

Volvo se află la jumătata proiectului său de reînoire a gamei, un proiect amplu care prevede introducerea unor noi modele, crearea unor noi platforme, regândirea filosofiei de design şi construirea de la zero a unei noi game de motoare diesel şi benzină. Totodată, suedezii continuă planul de extindere a tehnologiilor revoluţionare de siguranţă, care le permit să declare că începând cu 2020 nimeni nu va mai fi grav rănit sau va muri în maşinile lor.

Toate aceste eforturi, puse cap la cap, nu puteau rămâne fără rezultat în plan financiar. Vânzările continuă trendul ascendent şi în 2014, Volvo reuşind să comercializeze 465.866 de unităţi. Mai mult decât atât, suedezii anunţă că decembrie a fost a optsprezecea lună consecutivă cu vânzări în creştere, mulţumită în primul rând pieţelor din Europa de Vest şi China.

La o analiză mai atentă, Suedia, Marea Britanie şi Germania au fost pieţele care au contat cel mai mult pentru Volvo pe Bătrânul Continent.

Dacă în ţara natală XC60 şi XC70 au fost la mare căutare, vesticii au preferat compacta V40 şi acelaşi crossover XC60.

Pe piaţa din China, Volvo a crescut cu 32.8 procente, totalizând 81.221 de unităţi vândute. Cele mai căutate modele au fost XC60, S60L (varianta cu ampatament mărit a lui S60) şi V40. Lucrurile nu au fost atât de pozitive pe piaţa din Statele Unite, unde s-a înregistrat o scădere cu 7.9% a vânzărilor: dacă în 2013 se vindeau 61.223 de maşini, în 2014 numărul unităţilor Volvo ajungea la 56.371.

Esential 465.866 de maşini a vândut Volvo în 2014.
La nivel global, cel mai vândut Volvo rămâne crossover-ul XC60, care totalizează 136.993 de exemplare, cu 20.2% mai multe decât în 2013. Practic, asta înseamnă mai bine de o treime din ceea ce a vândut Volvo în 2014. Pe locul al doilea se află V40 şi varianta pentru teren accidentat al acestuia, V40 Cross Country, cu un total de 110.528 de unităţi livrate la nivel global.

Piaţa analizată Vânzările Volvo
în 2013
Vânzările Volvo
în 2014 
Evoluţia în procente
China 61.146 81.221 +32.8%
Statele Unite 61.233 56.371 -7.9%
Europa de Vest
(inclusiv Suedia) 
218.567 243.514 +11.4%
Alte pieţe 86.894 84.760 -2.5%
TOTAL 427.840 465.866 +8.9%

Comentarii (8)

  • Volvo se afla pe drumul cel bun, mai ramane ca noul XC90 sa creasca vanzarile in SUA, unde scaderea a fost destul de mare.
    16 5
  • Marian
    Se pare ca reclama e sufletul comertului. Daca pana acum 4-5 ani multi nici nu au auzit de Volvo, sau credeau ca "va muri", iata ca face surprize placute. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca in Germania, tara cu traditie auto insemnata, in ultimii doi ani Volvo V70/XC70 a iesit pe primul loc la categoria Large and Luxury, germanii recunoscand ca, citez: "Cea mai apreciata masina din Germania este produsa de Volvo si se numeste V70/XC70, un model estate de clasa medie care are performante superioare masinilor germane la capitolul fiabilitate si calitate de fabricatie".
    Avand in vedere ca aceste lucruri se intampla in Germania (a se vedea mare producatoare de masini premium Audi, BMW, Mercedes si alte marci de volum renumite ca VW, OPEL ...), nu are rost sa comentam prea mult.
    Si eu sper ca prin lansarea noului XC90 sa-si revina si piata americana, mare amatoare de masini mari. Motorul T8 hybrid de pe XC90, ar trebui sa-i multumeasca destul, avand performante superioare concurentei germane (Audi si BMW) si consum mai mic.
    Succes celor de la Volvo si sa nu uite ca siguranta si calitatea sunt pe primul loc, nu vanzarile !
    14 13
  • Acum 4 ani scriam pe acest site ca umeaza ca Volvo sa renasca frumos. Incet, dar sigur. Astepati-va la surprize placute si in acest an. Bine, mai e mult pana departe pentru ca vanzarile sunt in continuare slabe. Dar cel mai important este ca exista potential de crestere si se vede asta.
    22 4
  • @Marian

    Cu atat mai mult merita laude Volvo, ca este foarte apreciata si-n Germania, dar categoria Large and Luxury, la care a iesit pe primul loc V70/XC70, se refera doar la clasa din care fac parte aceste doua modele, deci cand spui ca " cea mai apreciata masina din Germania este produsa de Volvo" trebuie sa precizezi clar ca e vorba doar de aceasta clasa, pentru ca sunt multe alte clase la care n-a avut la fel de mare succes, din diferite motive.

    Oricum felicitari pentru comentariu, ai fost foarte indulgent cu marcile nemtesti, in primul rand le-ai scris numele corect.
    15 10
  • Marian
    Ești simpatic Dane. Citatul a fost dat dintr-un articol, deci nu am spus eu acest lucru, ci alții care au mai multă experiență în domeniu.
    Am avut plăcerea sa conduc și câteva mașini germane, deci măcar numele ar trebui sa-l scriu corect :) Mai mult de atât, eu am ținut cont mereu și de "vocea" clientului din Germania, când mi-am cumpărat câte o masina.
    Pentru comentariu nu trebuie sa-mi mulțumești ironic, consider ca fiecare are dreptul la o părere și fiecare ar trebui respectat pentru asta.
    Dacă nu ești de acord, poți apasa pe mânuța cu degețel în jos și dormi liniștit.
    Asta nu va schimba insa preferințele germanilor sau ale mele. Din câte se menționează în articol, creșterea se datorează si Europei de vest, deci a unor țări în care gradul de educație și bunăstarea sunt mult superioare altor țări din Europa de Est, piețe de desfacere importante pentru mașinile (mai mult SH-uri obosite din păcate) germane.
    A se mai vedea ca Toyota este mai apreciata în Germania în ultimii 10 ani decât Vw sau Opel, în timp ce în România, Toyotele sunt mașinile alea urate și cu motoare vechi de 50 de ani, iar mașinile germane sunt la mare căutare. Asta și din cauza ca am fost un popor mai limitat în cea ce privește accesul la informații. Și mai sărac din păcate. Și din cauza asta, se apelează la cumpărat mașini obosite din Germania, apoi inmatriculate prin Bulgaria, cu kilometraje modificate și inspecție tehnica făcută doar pe hârtie. După care ne vaitam ca suntem pe primul loc în Europa la numărul de morți în urma accidentelor rutiere. De parca vin alții sa ne omoare la noi în țară.
    Și acum referitor la Volvo, se pare ca, în general (nu un model anume), în 2011, 2013 și 2014, a fost mai bine apreciat (a se citi apreciat și nu vandut) în Germania, decât mărcile premium autohtone. Asta conform studiilor făcute de germani la ei în țară, deci nu zic eu sau alții, ci recunosc anumite lucruri chiar ei.
    16 8
  • Niste masini exceptionale, motoare foarte bune as putea zice ca se bat cu japonezele la fiabilitatea motoarelor.
    18 6
  • @marian - nu m-am putut abtine sa nu-ti dau manuta verde! :) Deci cand vrei poti fi fluent si argumentat! :)
    10 5
  • Am citit recent ca oamenii din conducerea marcii Volvo au decis sa nu mai participe pe viitor cu niciun model la saloanele auto. Motivul este succesul de care s-a bucurat comercializarea online a noului XC90, in numai 48 de ore s-au vandut 1927 de masini, mult mai multe decat a vandut marca Volvo la orice salon auto. De asemenea, se spunea in stire ca alt motiv este reprezentat de costurile mari pe care le implica participarea la saloanele auto, pe langa solutia mult mai convenabila de a vinde masinile online. Vom vedea pe viitor daca vor renunta sa mai participe la principalele saloane auto internationale si ce va insemna aceasta (posibila) decizie pentru cifrele de vanzari. Ma bucur ca noile modele Volvo au adus cifre foarte bune de vanzari in 2014 si apreciez liniile elegante cu care se prezinta gama lor actuala.
    8 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru