de Dragoș Băltățeanu, AUTOCAR
Marti, 30.01.2007
Marti, 30.01.2007
- Comenteaza
- Trimite pe:
Doua masini intr-una singura
Uitati de Skoda ca marca conservatoare. Uitati de masinile simple si
eficiente. Uitati de modelele cu nume de rezonanta feminina. Intra in
scena Roomster. Un concept total nou, un model de nisa, un crossover.
Este o masina a viitorului ce poate fi cumparata acum. Modelul
previzioneaza noua imagine de marca Skoda. Partea frontala o vom regasi
intr-o forma asemanatoare si pe generatia urmatoare a modelului Fabia.
Roomster devine astfel al patrulea model al gamei Skoda alaturi de Fabia, Octavia si Superb. Este greu de definit carei clase apartine Roomster. Este un crossover de dimensiuni compacte cu veleitati de mini MPV. Accentul este pus pe confortul pasagerilor din spate care au la dispozitie trei scaune individuale. Dar, in acelasi timp, cel de volan este tratat cu atentie, postul de conducere fiind ergonomic. Interesant este cum a tratat Skoda cele doua zone ale automobilului. In fata avem Driving Room cu zone vitrate mici si decupate ce dau senzatia de cockpit de avion sau casca de pilot atunci cand masina este privita de afara. In spate este Living Room, cu geamuri de dimensiuni generoase ce permit luminii naturale sa patrunda in habitaclu si sistemul VarioFlex ce permite modularea spatiului interior dupa bunul plac. Platforma noului model Roomster este un mix intre elemente de la Fabia, vechia si noua Octavia si parti originale. Mixul este reusit, tinuta de drum fiind buna desi folosirea solutiei cu punte semi-rigida in spate in locul unei suspensii independente se simte. Chiar si asa, Roomster este incredibil de placuta la condus. Foarte relaxanta si confortabila, este exact masina de care are nevoie o familie tanara.
Am avut ocaza sa testam doua propulsoare din gama modelului Roomster. Ambele diesel. Primul a fost cel mai puternic propulsor diesel oferit pentru acest model: 1.9 TDI 105 CP. Cunoscut de pe modelele Octavia si Golf, acest motor este omogen si ofera un cuplu mai mult decat suficient pentru a face din Roomster o masina foarte zvelta. In schimb este zgomotos, propulsorul facandu-si simtita prezenta in habitaclu indiferent de regimul de rulare. Al doilea propulsor testat a fost dieselul de 1.4 litri in varianta de 80 CP. Acest motor cu trei cilindri este disponibil si intr-o varianta de 70 CP. Desi de cilindree mica, motorul este suficient de puternic pentru ca Roomster sa isi pastreze calitatile agile. Ceva mai lenes decat fratele de cilindree mai mare, 1.4 TDI PD contraatacta printr-o economie de carburant de invidiat. Consumul mediu anuntat de constructor este de 5.1 litri pentru 100 km. Modelul testat era in echiparea de top ce includea un plafon de sticla acoperit. Acesta are doua obloane semitransparente care lasa sa treaca o lumina difuza. Daca vrem, acestea pot fi indepartate si astfel avem cerul liber deasupra capului. Habitaclul devine astfel extrem de luminos si parca mai mare decat este in realitate. Viata la bord este placuta pentru cel de la volan. Plansa de bord este simpla si usor de citit, designul instrumentelor in stilul noii Skoda Octavia. Intre cele doua instrumente analogice se afla doua display-uri multifunctionale pe care sunt afisate informatii de la computerul de bord si sistemul audio. Acest display poarta denumirea de maxi-dot. Pentru variantele inferioare de echipare exista un singur display care ofera informatii digitale si despre cantitatea de combustibil. Pasagerul din dreapta are la dispozitie doua torpedouri, deci spatiu de depozitare din belsug. In ceea ce priveste vizibilitatea, daca de afara geamurile tip hublou dau o nota interesanta designului, din interior acestea par subdimensionate. Necesita un pic de timp pentru adaptare. Pozitia la volan este corecta dar un pic cam inalta. In spate, suprafata vitrata este mai mult decat generoasa. Scaunele sunt modulabile putand fi glisate, pliate sau chiar scoase cu totul din masina. In schimb sezutul acestora este subdimensionat poate in ideea de a le face mai usor de manevrat. Calitatea materialelor este insa superioara si se apropie de cea folosita de VW pentru modelele sale.
Roomster este extrem de practic si in ceea ce priveste spatiul de incarcare. Hayonul este amplu si ofera un acces facil la portbagajul ce poate adaposti 530 litri. Daca nu este suficient, putem plia scaunele din spate sau le putem scoate extrem de facil din masina. Spatiul total eliberat este de 1780 litri. In Romania, Skoda Roomster este deja disponibila la vanzare, preturile pornind de la 10.320 euro CIP pentru versiunea 1.2 HTP benzina Style/Sport si ajung pana la 14.990 euro CIP pentru 1.9 TDI Comfort.
Roomster devine astfel al patrulea model al gamei Skoda alaturi de Fabia, Octavia si Superb. Este greu de definit carei clase apartine Roomster. Este un crossover de dimensiuni compacte cu veleitati de mini MPV. Accentul este pus pe confortul pasagerilor din spate care au la dispozitie trei scaune individuale. Dar, in acelasi timp, cel de volan este tratat cu atentie, postul de conducere fiind ergonomic. Interesant este cum a tratat Skoda cele doua zone ale automobilului. In fata avem Driving Room cu zone vitrate mici si decupate ce dau senzatia de cockpit de avion sau casca de pilot atunci cand masina este privita de afara. In spate este Living Room, cu geamuri de dimensiuni generoase ce permit luminii naturale sa patrunda in habitaclu si sistemul VarioFlex ce permite modularea spatiului interior dupa bunul plac. Platforma noului model Roomster este un mix intre elemente de la Fabia, vechia si noua Octavia si parti originale. Mixul este reusit, tinuta de drum fiind buna desi folosirea solutiei cu punte semi-rigida in spate in locul unei suspensii independente se simte. Chiar si asa, Roomster este incredibil de placuta la condus. Foarte relaxanta si confortabila, este exact masina de care are nevoie o familie tanara.
Am avut ocaza sa testam doua propulsoare din gama modelului Roomster. Ambele diesel. Primul a fost cel mai puternic propulsor diesel oferit pentru acest model: 1.9 TDI 105 CP. Cunoscut de pe modelele Octavia si Golf, acest motor este omogen si ofera un cuplu mai mult decat suficient pentru a face din Roomster o masina foarte zvelta. In schimb este zgomotos, propulsorul facandu-si simtita prezenta in habitaclu indiferent de regimul de rulare. Al doilea propulsor testat a fost dieselul de 1.4 litri in varianta de 80 CP. Acest motor cu trei cilindri este disponibil si intr-o varianta de 70 CP. Desi de cilindree mica, motorul este suficient de puternic pentru ca Roomster sa isi pastreze calitatile agile. Ceva mai lenes decat fratele de cilindree mai mare, 1.4 TDI PD contraatacta printr-o economie de carburant de invidiat. Consumul mediu anuntat de constructor este de 5.1 litri pentru 100 km. Modelul testat era in echiparea de top ce includea un plafon de sticla acoperit. Acesta are doua obloane semitransparente care lasa sa treaca o lumina difuza. Daca vrem, acestea pot fi indepartate si astfel avem cerul liber deasupra capului. Habitaclul devine astfel extrem de luminos si parca mai mare decat este in realitate. Viata la bord este placuta pentru cel de la volan. Plansa de bord este simpla si usor de citit, designul instrumentelor in stilul noii Skoda Octavia. Intre cele doua instrumente analogice se afla doua display-uri multifunctionale pe care sunt afisate informatii de la computerul de bord si sistemul audio. Acest display poarta denumirea de maxi-dot. Pentru variantele inferioare de echipare exista un singur display care ofera informatii digitale si despre cantitatea de combustibil. Pasagerul din dreapta are la dispozitie doua torpedouri, deci spatiu de depozitare din belsug. In ceea ce priveste vizibilitatea, daca de afara geamurile tip hublou dau o nota interesanta designului, din interior acestea par subdimensionate. Necesita un pic de timp pentru adaptare. Pozitia la volan este corecta dar un pic cam inalta. In spate, suprafata vitrata este mai mult decat generoasa. Scaunele sunt modulabile putand fi glisate, pliate sau chiar scoase cu totul din masina. In schimb sezutul acestora este subdimensionat poate in ideea de a le face mai usor de manevrat. Calitatea materialelor este insa superioara si se apropie de cea folosita de VW pentru modelele sale.
Roomster este extrem de practic si in ceea ce priveste spatiul de incarcare. Hayonul este amplu si ofera un acces facil la portbagajul ce poate adaposti 530 litri. Daca nu este suficient, putem plia scaunele din spate sau le putem scoate extrem de facil din masina. Spatiul total eliberat este de 1780 litri. In Romania, Skoda Roomster este deja disponibila la vanzare, preturile pornind de la 10.320 euro CIP pentru versiunea 1.2 HTP benzina Style/Sport si ajung pana la 14.990 euro CIP pentru 1.9 TDI Comfort.
Ne-a placut
- Model spatios si modulabil
- Spatii diferite pentru sofer si pasageri
Nu ne-a placut
- Design discutabil
- Suspensie spate
Ultimele teste
-
Metamorfoză -
Volkswagen Passat
Armă de seducere în masă -
Mazda 6
Japonia -
Ford Tourneo Courier
Autohton
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul ceh de automobile marchează 65 de ani de la debutul modelelor Octavia și Felicia. Ambele au fost prezentate în 1959, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. (Luni, 25 Martie)
-
Gama de modele cu zero emisii Skoda Enyaq a atins o bornă importantă: 200.000 de exemplare produse de la debut și până în prezent. (Joi, 22 Februarie)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat primele imagini și informații despre noua Octavia facelift. Pentru prima oară, modelul ceh poate fi echipat cu un display central de 13 inch, iar asistentul virtual cu inteligență artificială ChatGPT este integrat în sistemul multimedia. (Miercuri, 14 Februarie)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de schițe de design cu noua Octavia facelift. Debutul este programat pentru data de 14 februarie. (Marti, 06 Februarie)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat un nou teaser video cu viitoarea Octavia facelift. Debutul va avea loc "în curând", potrivit reprezentanților companiei. (Miercuri, 31 Ianuarie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (0)
Adauga un comentariu