Drivetest Toyota Corolla (2007)

Toyota Corolla (2007) zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 10.04.2009
Made in Japan
In testul de astazi vom vorbi despre un sedan care a luat nastere pe acest segment din ratiuni economice si de spatiu. Este vorba despre Toyota Corolla, o masina care se vede destul de des pe strazile din Romania. Modelul se pare ca a cucerit prin traditia constructorului japonez in domeniul fiabilitatii, prin dotarile generoase si prin spatiul oferit unei familii normale.

Motor / Transmisie

In cazul testului nostru am avut de a face cu o Corolla propulsata de un motor pe benzina de 1.6 litri, cel mai puternic propulsor de acest tip disponibil pe piata de la noi. Vorbim de o unitate pe benzina echipata cu tehnologia VVT-i, care livreaza o putere totala de 124 de cai la 6000 de turatii si un cuplu motor de 157 Nm resimtit destul de tarziu, abia la 5200 de rpm. Pentru o masina care cantareste 1300 de kilograme cei 124 de cai putere sunt suficienti pentru a imprima un comportament dinamic, singurul capitol la care Corolla sufera fiind cuplul motor, insuficient si mult prea tarziu resimtit. Resursele motorului sunt exploatate cu ajutorul unei transmisii manuale cu cinci rapoarte, care livreaza intreaga putere puntii fata. Relatia motor-cutie de viteze este foarte buna, treptele succedandu-se liniar, fara pierderi de forta. Numarul rapoartelor poate parea insa prea mic intr-o industrie in care majoritatea constructorilor adopta sase trepte chiar si pentru modelele din clasa mica. De aceea ar fi fost poate mai potrivit un numar mai mare de rapoarte care sa optimizeze si consumul de carburant. La acest capitol ajuta insa indicatorul de schimbare a treptei de viteze, care sfatuieste soferul sa creasca raportul atunci cand turometrul ajunge la 2200 de rpm.

Consum

O motorizare pe benzina nu se simte bine in orasele aglomerate, fie ca vorbim de un motor de 1.2 litri sau de unul de 1.6 litri. Orele petrecute intr-un trafic infernal, cum e cel din capitala, cu nenumarate semafoare prinse pe rosu si folosirea constanta a primelor trepte de viteza fac ca valorile indicate de computerul de bord sa fie putin diferite de cele anuntate de producator. Ne-am trezit astfel cu un consum urban de 9.5-10 litri/100 de km in conditiile in care fisa tehnica promite 8.4 litri/100 de km. In mediul extraurban insa, daca pedala de acceleratie este exploatata cuminte iar viteza de rulare nu sare de 120 de km/h consumul va poate uimi cu o valoare de 6.7 litri/100 de km, adica cu putin peste cei 5.7 litri/100 de km anuntati oficial de producator. Bineinteles, exista loc si de mai bine, Corolla promitand, se pare, o respectare a cifrelor oficiale daca pedala de acceleratie si rapoartele cutiei sunt folosite corespunzator.

Performanţe

Un sedan precum Corolla nu emite pretentii sportive. Japonezii au propus un motor care sa se achite cu succes de sarcinile de baza. Astfel, acceleratia de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 12.1 secunde, un timp destul de lung pentru cei care sunt adeptii adrenalinei. Viteza maxima ajunge insa pana la o valoare multumitoare, de 195 de km/h. In ciuda lipsei cuplului motor, care face din Corolla o masina banala, sedanul japonez ofera un suflu destul de bun in ultima treapta de viteza, la aproximativ 90 de km/h.

Interior

Japonezii si-au dat toata silinta pentru a da nastere unui model bine inchegat la interior. Materialele folosite la nivelul plansei de bord si a consolei centrale, desi nu au un aspect foarte prietenos, sunt de buna calitate, plasticul fiind moale la atingere. Volanul imbracat in piele, asemeni levierului schimbatorului, amplifica senzatiile placute. Nemultumeste insa folosirea plasticului de slaba calitate la nivelul portierelor. Folosirea a doua culori la nivelul plansei de bord anima habitaclul modelului japonez, asemeni afisajului digital al instrumentelor de bord, iluminate intr-o culoare portocalie, calda. Scaunele nu au o sustinere laterala foarte buna si nu sunt chiar atat de confortabile pe cat ne-am dori la drumuri extrem de lungi. Spatiul interior oferit de Corolla este unul normal pentru o masina din acest segment, pasagerii de pe locurile din spate, trei la numar, fiind capabili sa calatoreasca in conditii bune, multumita spatiului pentru picioare. Arcuirea plafonului poate insa sa deranjeze persoanele mai inalte care calatoresc pe locurile din spate. In ceea ce priveste portbagajul, el este unul destul de incapator, capacitatea acestuia de incarcare fiind de 450 de litri in conditii normale.

Preţ de achiziţie

Toyota Corolla pleaca de la un pret de 15.394 de euro pentru versiunea de baza echipata cu un motor VVT-i de 1.4 litri benzina. Daca va doriti insa o unitate mai puternica, este bine de stiut ca propulsorul de 1.6 litri pe benzina testat de noi pleaca de la 17.580 de euro, cu TVA inclus, in varianta de echipare mijlocie, Luna. Si pentru ca tot este la moda diesel-ul, merita sa mentionam si faptul ca versiunea entry-level pe motorina 1.4 litri D-4D pleaca de la 17.240 de euro cu TVA inclus, in timp ce varful de gama va scoate din buzunarul clientilor exact 21.941 de euro. Valorile sunt destule de mari pentru un sedan din aceasta clasa, in acest moment pe piata fiind disponibile modele mai ieftine decat Corolla. Totusi exista si exceptii, o serie de rivali ai Toyota Corolla fiind pozitionati peste japoneza ca pret, desi calitatea nu este superioara modelului din Tara Soarelui Rasare.

Siguranţă

Toyota a incercat sa nu faca compromisuri la capitolul siguranta si sa echipeze Corolla cu acele elemente care pot salva vieti in situatii limita. Sedanul japonez vine in dotarea standard a versiunii de 1.6 litri cu airbaguri frontale pentru pasager si sofer, airbaguri laterale, airbaguri cortina si airbag pentru genunchii soferului. In plus, acestor elemente li se adauga sistemele ABS, EBD si centurile de siguranta pretensionate, cu prindere in trei puncte. Un alt detaliu pe care vom pune accent, pentru ca si cei de la EuroNCAP o fac, este modul de avertizare a dezactivarii airbagului frontal pentru montarea unui scaun de copil in dreptul pasagerului. Aici Toyota a incercat sa faca aceasta functie cat mai vizibila si a reusit.

Ţinută de drum

Pentru ca este un sedan destinat familiilor cu venituri medii, Corolla nu promite artificii tehnice nici la acest capitol, prioritatea principala fiind confortul pasagerilor sai. Astfel, a luat nastere o suspensie destul de confortabila, care incearca sa ofere cat mai putine detalii pasagerilor despre suprafata de rulare "gaunoasa". Avand in vedere ca infrastructura din tara noastra lasa de dorit, suspensiile Corollei sunt binevenite. Atunci cand rulati in oras, la viteze relativ mici sau efectuati manevre in parcare, directia este foarte usor de manevrat. La viteze mari insa, directia devine mai rigida, feedback-ul fiind cu mult imbunatatit. Rezultatul este o stabilitate buna la viteze mari. In viraje, Corolla simte putin din dezavantajele cumularii a doua functii (tractiune si virare) pe aceeasi axa fata.

Vizibilitate

Atunci cand ai in masina sotia si cei doi copii incerci sa fii precaut si sa rulezi in siguranta. Toyota Corolla te ajuta in acest sens oferindu-ti o vizibilitate buna. Soferul nu va scapa nimic din vedere multumita oglinzilor laterale proportionate corect in raport cu dimensiunile masinii. Oglinda retrovizoare centrala este insa prea mica pentru a incadra toate detaliile care au loc in spatele tau. Suprafata vitrata este insa destul de mare. Pe timp de noapte, vizibilitatea este buna chiar daca nu vorbim despre faruri cu xenon.

Tehnologie

Versiunea de echipare testata de noi nu se putea lauda cu foarte multe accesorii, masina fiind insa echipata cu toate dotarile de bun simt, fara alte gadget-uri de ultima generatie. Confortul este asigurat de aerul conditionat automat si radio CD-ul cu MP3. Celelalte elemente care ii vor usura viata soferului sunt senzorii de ploaie, proiectoarele si oglinzile laterale reglabile electric. Un element care ii va bucura cu siguranta pe soferi va fi insa pozitionarea functiilor audio si pe volan, usurand operarea sistemului in timpul mersului.

Design

Exceptand modelele sportive, Toyota nu a excelat la capitolul design. Corolla nu face exceptie, desi linia frontala, trasata de blocurile optice ascutite si grila pronuntata ofera o doza de agresivitate. Partea posterioara insa, nu pastreaza acelasi ton agresiv, Corolla aparand ca o masina banala. In cazul versiunii testate de noi singurele elemeente de design importante au fost barele de protectie vopsite in culoarea caroseriei alaturi de manerele portierelor si de carcasele oglinzilor retrovizoare. Exteriorul este finisat intr-o nuanta de albastru metalizat combinata cu un set de jante de 16 inch cu capace din tabla si pneuri de 205/55.

Ultimele teste

Comentarii (46)

  • mica
    pentru 1,75 cm inaltime cat am eu daca stau la volan si pe urma ma duc in spate ,nu este loc suficient........pacat.......mie mi-a placut cand a aparut.......am tinut-o si pe desktop un timp.............si e destul der scumpa fata de concurenta
    1 7
  • abia amu testati o masina care a aparut amu aproape 2 ani pe piata????!!!!!!!!!jalnic!!!!!!promotor si autoshow sunt mult peste voi!!!!
    4 2
  • x
    made in turkey?
    1 9
  • LauCalin
    Corolla
    Acum 2 ani am fost la SIAB de la Timisoara pana la Bucuresti cu fosta generatie Corolla sedan fabricatie dec 2006. Proprietarul nu a stiut ca la o luna dupa ce a cumparat-o urma sa se lanseze varianta asta. Si cand a fost la SIAB a intrebat daca se poate face ceva, eventual sa o dea la schimb + ceva diferenta pentru noua Corolla. Si se pare ca nu a fost nevoie, pentru ca directorul de vanzari de la Toyota Romania i-a zis ca nu are niciun rost, pentru ca versiunea anterioara a fost mai bune construita. Cica e mai inchegata si mai robusta.
    Si sincer inclin sa cred ca a avut dreptate. La actuala Corolla imi place mai mult plansa de bord, in rest nimic. Problema la ultima versiune e ca are acelasi motor ca versiunea anterioara si e mai grea si consumul e mai mare, performantele mai slabe si in plus si pretul e ceva mai mare. In maxim 2 ani o va vinde si deja se cunoaste viitorul proprietar :p
    pt X: da, made in turkey. Auris-ul e facut in Anglia
    2 5
  • Toyota Corolla Sedan
    Corolla Sedan nu se mai produce in Turcia. S-a produs in trecut, in prezent la uzina Toyota din Turcia sunt produse modelele Auris si Corolla Verso ( http://www.toyotatr.com/eng/models.asp ) . In Anglia sunt produse Avensis si Auris, in Franta Yaris iar in Cehia Aygo . In prezent Toyota Corolla Sedan se produce in Japonia, Canada, Africa de Sud si in mai multe locatii Toyota de pe mapamond . Nu stiu sigur unde sunt produse versiunile importate in Romania, insa daca ne luam dupa titlu este posibil sa fie produse in Japonia .
    6 1
  • Lexas
    Am un tovaras...care are o multime de probleme cu aceasta masina...tot felul de mici chesti...nepermis..pt Toyota..mai ales..noua...mai ales..pt un motor pe motorina...urat...f urat..
    1 5
  • Silviu
    discutii
    Sunt unii care vorbesc doar din auzite! Pt x si LauCalin: Noua Corolla NU SE FABRICA IN Turcia, ci in Africa de Sud. Primele modele livrate in Romania (echipate cu anvelope Yokohama) erau produse in Japonia. Dupa deschiderea uzinei din Afirca de Sud Noua Corolla pt Romania se aduce de acolo (echipata cu anvelope Dunlop SP01/Michelin HP Primacy)..asta ca sa stii daca vezi una noua parcata de unde e :)))
    Cat despre cei 1,75m ai lui dogy ma cam indoiesc ca nu e spatiu. Eu am 1,83 si nu am probleme nici in fata (oricum scaunul soferului este reglabil) dar nici in spate.
    Am cumparat varianta SOL cu cutie MultiMode anul trecut in iunie, am pana acum 9800km (am fost cu ea si in concediu in Grecia) si nu a avut nicio problema. Consuma 7-8 afara si 10 in oras. E o masina sigura (am doi copii si asta a fost unul din criterii cand am luat o masina noua) si stiam ca Toyota produce auto fiabile. Sper sa se comporte la fel si de acum incolo.
    Bafta tuturor!
    9 0
  • Toybota
    Cum sa pui motor de 1,4 pe o caroserie de 1300 kg? Asta mi se pare o prostie la fel de mare ca si Skoda Octavia de 1,4 sau Fabia si Astra G de 1,2...nu-i de mirare ca e consumul mare, pentru ca este cel mai bun exemplu de submotorizare.

    Offtopic: De ce nu faceti un clasament cu toate masinile testate de voi si punctajele obtinute? Sa putem face o comparatie intre ele, si sa vedem care este cea mai buna....
    1 5
  • ludovic
    design
    arata o masina de 50 000 e dupa parerea mea,jetta cat ia daca corolla a luat 6?
    3 0
  • ludovic
    calitate/pret
    ba e cam scumpa ca sunt modele mai ieftine ,ba este bine ca sunt modele si mai scumpe ,cumva tot o fi !!!
    1 0
  • ludovic
    consum
    este mult dar defapt daca o utilizezi cum trebuie consuma cat sa spus oficial ,eu asa stiu ca vvt-i e mai buna decat un tdi. Un tdi cat ia daca consuma mai mult 5 ,6?
    0 1
  • silviu
    golful de exemplu, care este in aceeasi clasa ( compacte ) cu corolla are mai mult spatiu,chiar si loganul are mai mult spatiu in spate,iar tu nu esti obligat sa ma crezi si nici nu conteaza ce crezi tu............pur si simplu mi-am exprimat o parere si atat
    1 4
  • Silviu
    spatiu
    Nu poti compara dimensiunile de la Golf V sau VI (o compacta) cu Noua Corolla (o compacta sedan). Lipsa portbagajului face ca designul sa permita o inaltime mai mare pentru locurile din spate la masina germana. La un sedan, pentru a obtine linii fluide trebuie coborat spatele masinii, comparatia putand fii facuta intre noua Corolla si Jetta. Golful il poti compara cu Auris.
    Cat despre Logan..nu vreau sa fiu rautacios dar e o masina "cubica" fara niciun design asa ca e spatiu cam peste tot :))
    Nu vreau sa se interpreteze insa...am avut Logan si am fost multumit de masina.
    4 1
  • Posesor de Corolla 2007
    La cei 15.000 de km afisati pe plansa din bord : consum mediu 6,7 l / 100 km. N-am avut pana acum nicio problema. Are un raport pret / performante SUPER.... Aviz rautaciosilor..... A mea a fost produsa in Japonia iar acum se mai face si in Africa de Sud, Canada, SUA, Mexic si India...... Am anvelope Michelin SP01 SPORT iar pentru o familie cu 4 persoane merita banul din plin ! OBS. Aceasta generatie nu se produce in Turcia ....
    9 0
  • Silviu
    @ACE
    Salutare ACE si felicitari pentru masina :)
    Mai citeste odata ce scrie pe anvelope. SP01 Sport sunt produse de Dunlop :))) Michelin are doar Energy, Primacy, Primacy HP si Pilot.
    Si din punctul meu de vedere raportul calitate/pret este imbatabil. La 20.000 eur cat am dat pe masina puteam sa iau alt sedan si ramaneam si cu bani (Megane Sedan, Astra Sedan) ca sa nu pun aici low costurile (Logan, Aveo, Linea etc). Insa cum spunea cineva "suntem prea saraci sa ne luam lucruri ieftine". Si cum japonezii sunt recunoscuti pentru calitatea finisarilor si fiabilitate am preferat Toyota.
    4 0
  • Corectie - pt. Silviu
    Adevarat, anvelopele sunt Dunlop si nu Michelin.... o mica eroare, din fuga....merci.....si tu s-o stapanesti sanatos pe-a ta... Iar la garantie de 3 ani fata de nemtesti 2 ani Corolla chiar isi merita pretul.....
    4 1
  • Made in the Republic of South Africa, este bine?
    "japoneza" ha! ha! ha!
    0 4
  • LauCalin
    Corolla sedan
    Imi cer scuze pentru confuzie, stiam ca se fabrica in Turcia insa se pare ca m-am inselat. Totusi, eu nu inteleg care ar fi logica. Adica e mai scump sa aduci masina in Europa din Africa de Sud decat din Turcia.
    Iar in privinta fiabilitatii, persoana despre care v-am zis a avut o singura problema in 25 000 de km: se facea condens la farul stanga fata si se aburea. Din cate stiu s-a dat farul jos, s-a curatat si s-a schimbat o garnitura, totul pe garantie. In rest nimic. Asa cum a mers in prima zi asa merge si acum :)
    3 1
  • @x
    Ha!ha!ha!
    Chiar e japoneza este asamblata in Africa de Sud. Important este ca se respecta standardele Toyota. Cat la suta din componente sunt fabricate in Africa de Sud? Mai intereseaza-te mai hahahaha!!!!
    2 1
  • andrei
    si?
    si ce daca se fabrica in africa de sud sau turcia? ca tot toyota este.
    si sunt si eu curios, dogy, 1,75 sau 2,75? ca la 1,75, cu scaunul dat de tot in spate nu ajungi la pedale. sau am inteles eu prost si era vorba de altceva
    2 0
  • Proprietar de Corolla
    Detin o Corolla de mai putin de un an la fel ca cea din test de 1.6. Intr-adevar ii cam lipseste a sasea viteza si parca 124 CP sunt cam putini la drum lung. Dar in oras nu prea se observa. Ce ma mira e raportul calitate/pret care eu il consideram mai bun. Cand am cumparat-o am stat si am cautat si putine modele am gasit care stateau mai bine la pret. De asemenea de ce are asa scor mic la tehnologie?
    1 1
  • Chiar asa?
    Vedeti ca la toyota.ro au strecurat o greseala fatala, timpul corect pentru 0-100 este 10.4s pentru transmisia manuala, 12.1s pentru automata - acolo e invers. La Auris care are exact acelasi motor timpii sunt pusi bine. De-aia n-o inghit pe aia cu adrenalina nici sa ma pici cu ceara! Iar aia cu cuplu pe care il simti la 5200rpm iar e aberatie, adica are 0Nm pana acolo si dup-aia vuuuuuum racheta?? Daca ati fi avut un pic de bunavointa, pe site la toyota intr-o brosura e si graficul cuplu-turatie unde se vede clar ca ai 140Nm la 2000rpm, suficient cuplu sa urci dealurile cu a 4-a cu 4 oameni in masina! Plus ca - nene Bogdane, e o benzinara, ce naiba vrei, e aspirata, n-are turbina, de unde cuplu de 2-300Nm ca "gipanele" TDI ?? Sau numai alea iti plac.... Si da, am un Auris cu acelasi motor si stiu ce spun, in afara de consumul un pic cam mare performantele dinamice sunt exceptionale, nu sunt foarte multe masini pe sosea cu motoare mai puternice! Dar sa stii sa il exploatezi, nu sa te duci cu a 5-a la 70 si sa zici ca nu trage.....
    5 1
  • jijiman
    vvt-i vs tdi
    @ ludovic

    VVT-i este motor pe benzina iar TDi este motor diesel, asa ca nu incape termen de comparatie.

    @ all
    Iar vis-a-vis de Turcia, acum un an sau doi a luat locul I pentru calitate intre toate fabricile Toyota worldwide. So, terminati cu ideile astea preconcepute fata de Turcia, Africa de Sud si altele. In orice companie care isi respecta numele si renumele, exista un sistem de control al calitatii care se respecta la sange, indiferent de pozitia pe glob a fabricii.
    5 0
  • jijiman
    Dual VVT-i
    @ Bogdan Mirica

    Corolla 1.6 este Dual VVT-i, ceea ce inseamna ceva mai mult decat VVT-i, care este doar la motorizarea 1.4. Un pic mai multa atentie la redactarea unui drive-test facut oricum tardiv.
    4 0
  • razzmatazz
    pentru pareri alternative
    http://www.club-toyota.ro/forum/showthread.php?p=43075#post43075
    3 0
  • corolla E12 vs. E15
    pentru LauCalin si restul -
    am avut corolla E12 (modelul 2002) facuta in turcia si acum am corolla E15 (model 2007) made in japan. nicio diferenta, amandoua sunt la fel de robuste si de inchegate. pe E12 am tinut-o 4 ani si 50,000km si am schimbat doar stergatoarele si maciulia de la schimbator pe garantie ca oxidase de la transpiratie. cu asta am 20,000km si merge shnur, nimic de criticat.
    in ceea ce priveste scorurile, ati subevaluat cel putin la perfomante si tehnologie. va spun ca un om care a testat orice pe piata in clasa asta pentru jumatate de an inainte de a se decide tot la corolla. si daca m-am decis tot la corolla, probabil ca spune ceva.
    2 0
  • asdfgh
    Automarket loveste din nou
    Stimate domn Bogdan Mirica, inainte sa afirmi unele lucruri ar fi bine sa te documentezi.

    "motor pe benzina de 1.6 litri, cel mai puternic propulsor de acest tip disponibil pe piata de la noi" - este o afirmatie de om care isi da cu parerea....

    In gama toyota, pe avensis, exista un motor de 1.6, 132CP, 160Nm
    In gama Kia, pe Proceed, exista un motor de 1.6, 126CP, 154Nm

    Automarket e inca un site de amatori...
    2 0
  • serbanica
    @dogy
    @dogy:

    Ia uite ca eu am 1.80 si se poate sta in spatele meu fara nici o problema.

    @autorii articolului:

    In Bucuresti consuma si 12 l /100 km daca mergi cu ea sportiv. 9,5 - 10 l /100 km ia cand schimbi ca taximetristii. Si oricum la cat de bine suna motorul peste 3500 rpm e si pacat sa schimbi la 2000.
    4 0
  • Cristian
    Toyota are probleme
    Dupa ce in anul fiscal 2008-2009 gigantul japonez a pierdut 5 miliarde $, duminica 12.04.2009 cotidianul nipon Nikkei a anuntat ca in anul fiscal 2009-2010 pierderea inregistrata de Toyota va depasi 5 miliarde $. Aceste pierderi se datoreaza prabusirii pietei americane, piata care contribuia cu 80% la profitul anual inregistrat de Toyota. Iata ca dupa foarte multi ani in care piata americana a permis concernului Toyota sa castige zeci de miliarde de $, in prezent a devenit calcaiul lui Ahile pentru gigantul japonez.
    2 2
  • cam scump totusi
    sa dai 18 mii E pe carutza asta numita toyota
    0 11
  • Silviu
    @gabi
    Probabil tu ai Bentley sau Rolls. Felicitari!
    9 0
  • pt silviu
    tu care ai dat 20 de mii pe o corolla? =)))
    Dupa un an nu mai iei nici 10 mii pe ea.
    In fine, fiecare stie cat valoareaza banul lui
    0 10
  • Hoinar
    Performanta
    Legat de capitolul performante:
    Corolla si Auris cu motorul de 1.6 fac 10.4 s pana la 100 kmh pt cutia manuala si 12.1 s pentru cutia automata. E un timp bun pentru o compacta de cca 120 CP.
    Cam acelasi timp e obtinut si de o masina din clasa medie de cca 140 de CP si atunci e considerat ca fiind o buna performanta (vezi testul lui Cruze) :).

    Eu zic sa aratati mai multa constanta in aprecieri ;).
    Succes.
    4 0
  • Silviu
    @gabi
    20k nu este mult pentru o masina ca Toyota. Stii ca de obicei cat dai pe o masina atat face. Am avut mai multe masini si nu simt acum ca Toyota e carutza. Poate ne spui si noua de ce crezi una ca asta. De aceea am zis ca ai Bentley. Numai asa Toyota putea sa ti se para caruta.
    6 0
  • CATALIN
    INFORMATII DUPA URECHE
    In primul rind New Corolla (E15) este fabricata in Japonia din seria caroseriei (dar trebuie sa sti sa citesti) JTNBC............... unde J este tara de provenienta a fabricii. La 1.73 s-ar putea sa te pierzi in spate ca si in fata. Testul este facut jenant la un singur drum de un berbec care nu a primit spaga. Nu este o masina stralucita (vorbesc ca posesor) dar in 76000 Km nimic grav.
    3 0
  • d-4d
    eu am d-4d 2.0 de 2 ani si 50k km.nu am nimic de comentat la masina decat ca nu are 300CP,si nu-i sportiva.ca nu are ea super stabilitate,ca nu are superconsum...ca apar greierasi..whatever..nu ma intereseaza.conteaza ca n-am avut nici o problema cu ea.da absolut nici una..si nu o menajez deloc..gropi,macadan,asfalt,ca animalu merg cu ea.asa o conduc de parca as vrea sa crape,dar..rezista excelent.apropos de fabricatie;ii exact cum spunea cineva mai sus:dupa seria caroseriei nu dupa gume..eu am sp sport 01 si ii fabricata in japan..seria incepe cu J.. nu-i super extra lux sau o finete intruchipata masina...dar sta bine la capitolul frane si rezistenta.cel putin a mea.si eu am vaut alte alternative cand am luat-o.am ramas la ea..si nu regret..cel putin deocamdata..plus ca imi dau garantie din bara in bara.asa mi-au zis baietii..si is seriosi-deocamdata-.si eu am vrut honda civic sau mazda 3 dar erau mai scumpe.asa ca pana la 100k km sper ca o duce tot asa.tapana si rezistenta.sa nu-mi crape nimic.iar legat de pretul de revanzare cum scria cineva pe aici..apoi draga amice scuza-ma:decat sa iau bmw sau merc sau audi si dupa 2 ani s aajunga juma de pret,mai bine o toyota care dupa 2 ani nu ajunge la juma de pret..chiar pe criza asta.treaba cu 1.80 si nu ai loc,ii blabla.sa vina respectivul sa se urce in a mea si pe urma sa spuna ca nu are loc.ceaules
    5 0
  • Sorescu
    pentru gabi
    gabitza tata, dar tu ai masina ? ... oi avea un cazan de Logan ca de aia nu ai 20jda mii sa dai pe o corolla :P ... uite io nici de-al drq nu imi iau masina facuta de nazistii aia ( tot Corolla am) si urmatoarea ( peste vro 2 ani) o sa fie tot o japoneza dar 4x4 un Mitsubishi sau un LC sa moara de ciuda aia care zic ca daca nu ai TDI si nu bagi cate un litru de ulei la 100 de km nu ai masina ... :P
    2 0
  • gabriela
    corolla verso
    buna tuturor am o toyota corolla verso de un an si jumatate pot spune ca este dezastru dea a trebuit sa-i schimb injectoarele acum are segmenti si alte prostii sunt f dezamagita asa ca din punctul meu de vedere nu recomand toyota
    1 5
  • Am Corolla 1.4 si nu e deloc submotorizata. O masina foarte buna, calitate pret.
    Ar fi bine sa conduceti inainte sa vorbitzi. Toyota sunt nr 1 mondial, asta va spune ceva?
    2 1
  • moritz
    Am avut Auris 1,4 D-4D. Extraordinara. N-am ce sa-i reprosez. N-am descoperit niciun incovenient/dazavantaj cat timp am avut-o. Nu facea minuni, dar era exact ce m-am asteptat.
    Pt oamenii cu un comportament normal la volan - nu veti regreta achizitia ei.
    Pt cei care vor sa fie in capul coloanei, sa depaseasca orice - luati-va un motor mai mare.
    4 1
  • sile12
    salut
    salut tuturor am o toyota corolla din 2007 1,4 cu 16 valve si sint foarte multumit fie cai original fie ca nu dar merge bine se comporta foarte bine si e masina super decit logan disel
    1 0
  • vasile GL
    ce se intimpla daca i pun g p l pe un motor de 1,4 cu 16valve e bine ce fac sau nu va rog sa mi dati o parere va multumesc
    0 0
  • Corola model anterior & nou
    Consum exagerat raportat la performante, stabilitate manevrabilitate sub asteptari, izolare fonica f buna, confort la volan pe distante lungi nesatisfacator, comportament impact frontal excelent, as zice un logan asiatic doar cu pretentii de Mercedes vis a vis de pret!
    7 3
  • consuma ulei
    Am o Corolla 2007 consuma ulei ,cei de la reprezentanta bat campii,realitatea este asta-la sfarsit de leasing cad toate.
    0 1
  • Foarte buna
    Am o Corolla 2007, fabricata in Japonia, am dat 16500 E, doatrea de mijloc, motor 1,4.
    Sunt foarte multumit. Am 35 000 km si am schimbat doar gumitele de la stergatoare. Cele 12 sec de la 0 la 100 de km/h nu sunt de laudat, dar Corolla cu motor de 1,4 a fost conceputa pentru oras, permite viteza a 5-a de la 55 km/h. Eu care nu tin sa fiu in capul coloanei can plec de la semafor ma incadrez in consumul dat de constructor. Este bine legata, inchegata, insonorizata, nu suna, nu zdrangane. Costul reviziilor chiar mititel. Directia foarte buna.
    Ce nu-mi place: comenzile pentru calculatorul de bord puteau fi pe parghia stergatorului, de exemplu, nu unde sunt acum; montantii din fara cam grosi (de... sa obtina 5 stele) care cam impiedica un pic vizibilitatea; la viraje nu este chiar foarte, foarte, din cauza suspensiei care este mai moale, deci mai confortabila in oras, dar si a scaunelor care nu au aripioare laterale, nici macar mici.
    La cumparare am testat serios piata: Golf, Jeta, Honda Civic, Mazda3, Astra etc. Luand in calcul: pretul, siguranta, fiabilitatea, costurile cu revizii, consumul, am ramas la Corolla. Chiar si acum sunt convins ca am facut alegerea corecta.
    0 0
  • ovidiu
    am o corolla e 12 din 2006 motor 1.6 120 cai si sunt foarte mulmumit de ia.o am de jumatate de an si nu am facut nimic la ia.sunt foarte multumit de ia.puteam sa-mi iau un golf ceva dar am vazut ce probleme fac si am preferat o corolla si comfortul dintre corolla si golf sunt aceleas
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru