Toyota Hilux este, fără îndoială, unul dintre cele mai populare și longevive pick-up-uri de pe piață. "Cel mai robust pick-up din lume", cum îl alintă cei de la Toyota, a debutat în 1968, iar acum a ajuns la a noua generație. Așa cum spuneam, marea noutate este că Hilux va fi disponibil și într-o versiune pur electrică.
Dar să le luăm pe rând și să vorbim, înainte de toate, de designul exterior. Construit după filozofia "Tough and Agile", noua Toyota Hilux propune o parte frontală revizuită, cu faruri înguste unite de o bandă din plastic, care integrează numele constructorului nipon.

Versiunea pur electrică renunță la grila convențională, iar jantele vor fi unele specifice, cu profil aerodinamic. Pentru un acces mai facil în spate, Toyota propune un prag nou. Și pragul lateral a fost redesenat.
O SINGURĂ VARIANTĂ DE CAROSERIE
Odată cu noua generație Hilux, clienții vor avea la dispoziție o singură variantă de caroserie și anume Double Cab.

Pentru interior, echipa de creație s-a inspirat de la SUV-ul Land Cruiser. Pe lângă materiale și finisaje care inspiră calitate, noul Hilux vine cu un instrumentar de bord complet digital, de 12.3 inch, și un display central de până la 12.3 inch. Oferta mai include o zonă de încărcare wireless și porturi USB pentru pasagerii din spate.
Versiunea electrică este echipată cu un schimbător de viteze shift-by-wire. De asemenea, în premieră, Hilux este echipat cu o direcție asistată electric.

În funcție de piața pe care este comercializată, noua Toyota Hilux propune o listă generoasă de sisteme de asistență, inclusiv Low Speed Acceleration Supression, Proactive Driving Assist, Emergency Driving Stop System, Blind Spot Monitor, Safe Exit Assist și Driver Monitor Camera.
ÎN PREMIERĂ, VERSIUNE PUR ELECTRICĂ
A 9-a generație Hilux este prima care poate fi comandată într-o versiune pur electrică. Configurația body-on-frame a fost păstrată, astfel că mașina va fi foarte capabilă în off-road. Cel puțin asta transmit reprezentanții companiei. Pentru asta au fost luate măsuri pentru protejarea bateriei, iar adâncimea vadurilor pe care le poate traversa este egală cu a modelului termic (700 mm).

Noul Hilux electric este echipat cu o baterie de 59.2 kWh, punți controlate electronic (eAxles) pentru o tracțiune integrală permanentă. Cifrele de pre-omologare indică faptul că mașina poate căra o încărcătură de până la 715 kilograme și poate tracta până la 1.600 de kilograme. Totodată, autonomia ajunge până la 240 de kilometri.
În primăvara anului 2026, Hilux va primi și o versiune hibrid care are la bază motorul de 2.8 litri. Puterea de tractare va fi de 3.500 kilograme.

Motoarele cu combustie internă au fost păstrate, în special pentru piețele din estul Europei. Unitatea de 2.4 litri diesel a fost înlocuită cu cea de 2.8 litri, în timp ce motorul de 2.7 litri, pe benzină, rămâne la datorie.
În 2028, noua Toyota Hilux va putea fi comandată și într-o versiune echipată cu pile de combustie pe hidrogen.
via Toyota

































Mai in gluma mai in serios, Toyota sunt cam singurii care abordeaza electrificarea la modul corect, in pasi mult mai mici care pot fi absorbiti de piata.
Dar se poate vedea la G Wagon unde cele 4 motoare sunt mult superioare oricărui sistem de diferențiale, și oferă oportunități de manevrare imposibile cu un 4x4 termic.
Greutatea și autonomia rămân probleme majore, deocamdată.
Nu cred că acest Hilux electric se va vinde bine.
Imi este imposibil sa cred ca nu puteau mai mult sau ca cineva, constient, a tras concluzia ca pe segmentul asta piata cere 240km range.
Testeaza piata cu o investitie relativ mic.
Probabil ar fi putut pune 200kwh+ ca pe Silverado dar nu ar fi mers cu sasiul actual. Asa ca s-au limitat la ce s-a putut face cu investitie minima pentru ca si vanzarile vor fi probabil minime indiferenta daca ar avea baterie de 120 sau 60kwh.