Feedback

DrivetestFord Fiesta

1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Titanium 5 usi
4.3
Test drive Ford Fiesta zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 24.07.2017
Secretele succesului

Un copil într-un magazin de ciocolată. Părinții îi spun că dacă rezistă tentației și nu se atinge de sutele de bomboane umplute cu fructe, cu alune sau cine știe ce alte minuni, va putea lua acasă câte vrea. Rezistă copilul tentației?

Iar acum vă rog să vă imaginați un jurnalist auto român, care merge la Koln în septembrie 2016 pentru a vedea noua generație Fiesta. Cu o singură condiție: să păstreze secretul vreme de câteva luni. Și uite așa, cu telefonul confiscat și o promisiune sfântă, am văzut cum arată noua generație Fiesta cu mult înainte ca mașina să apară în primele imagini oficiale.

Am ținut secretul și acum, la aproape un an de la prima întâlnire cu mașina la Koln, Fiesta mi s-a arătat din nou. De această dată în carne și oase, în cadrul testului internațional, desfășurat în Spania, la Valladolid.

Am pus mâna chiar și pe nivelul de echipare ST Line, însă am preferat o abordare mainstream și m-am raportat la un Titanium pentru a vă povesti ce s-a schimbat la noua generație.

Ford Fiesta
1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Titanium 5 usi

  • Pret de pornire 12.400 €
  • Pret model testat 18.250 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am condus pe drumurile sinuoase din Valladolid un Ecoboost de un litru și 140 de cai putere, dar pentru că unitatea se lasă așteptată pe piața din România, o să vă povestesc cum a fost testul cu cea de-a doua motorizare testată în Spania: un TDCi de 1.5 litri și 120 de cai putere, cel mai puternic diesel instalat vreodată pe Fiesta. Atât de puternic că abia i-am găsit un rival pe măsură în segmentul modelelor de clasă mică.

Chiar dacă toți pun la zid motoarele diesel, Fiesta reprezintă o alegere extrem de inspirată fix în această versiune. De ce? „Pentru că resurse” și „pentru că eficiență”. Cei 270 de Nm care pleacă la roțile față începând cu 1750 de rotații fac din Fiesta o alegere extrem de vivace, cu un potențial bun pentru orice situație neprevăzută: bagaje prea multe, pasageri grei, depășiri, plecări rapide de pe loc.

Plaja de cuplu maxim se termină pe la 2500 de rotații, însă gâfâielile motorului de 1.5 litri se simt abia după 3200 de rotații. Tot acolo dieselul devine ceva mai zgomotos.

Pentru cei mai zgârciți dintre voi, există și un mod Eco, gata să anestezieze capacitățile motorului diesel, de dragul unui consum mai mic.

Unitatea cu patru cilindri este asociată unei transmisii manuale cu șase rapoarte, etajată bine și cu o timonerie destul de scurtă și precisă. Este o alegere bună pentru tradiționaliștii care încă își mai doresc o manuală pe o mașină care se va plimba mai mult prin oraș.

Consum

Ideea unui diesel pe o mașină de clasă mică poate părea extremă. Nu și pentru cei mai pragmatici clienți, care vor maximum de autonomie, chiar și în acest segment. După forțări îndelungi pe autostrăzile și drumurile naționale aproape părăsite din Valladolid, Fiesta noastră a bifat un consum de numai 6.3 litri/100 de kilometri. Și ar fi continuat să scadă dacă nu abuzam de pedala de accelerație sau dacă am fi apăsat butonul Eco.

Consumul oficial anunțat de Ford este de numai 3.5 litri în ciclu combinat. Raportată la concurență, valoarea este destul de bună, mai ales că aproape toți rivalii oferă ceva mai puține resurse.

Este un consum mai mic decât al lui Citroen C3, Opel Corsa și Peugeot 208, și similar cu cel al lui Renault Clio și Skoda Fabia. Volkswagen Polo și Nissan Micra sunt insesizabil mai eficiente, dar au și mulți cai în minus.

Performanţe

La capitolul performanțe, cei 120 de cai putere îl ajută pe Fiesta să lase în urmă cam toți rivalii din segment. Singurul model cu care poate fi comparat în materie de resurse este Peugeot 208, care are și el o versiune de 120 de cai.

Însă, acestuia îi ia cam cu o secundă în plus să ajungă la 100 de km/h. Mai exact, Ford Fiesta atinge această viteză în fix 9 secunde, iar 208 în 9.9 secunde.

Ceilalți rivali enumerați la capitolul consum, e drept cu puteri ușor mai modeste, nu reușesc să se apropie de modelul Ovalului Albastru. La fel se întâmplă și la capitolul viteză maximă, unde Fiesta poate ajunge la 195 de km/h.

Interior

Odată cu noua generație, Ford a făcut curățenie în interiorul noului Fiesta. O primenire binemeritată, menită să scape modelul de clasă mică de o ergonomie defectuoasă la nivelul planșei de bord. Prin urmare, au dispărut butoanele care aglomerau experiența utilizării sistemului multimedia, iar totul a devenit mult mai simplist. Implicit operarea climatizării este acum mai intuitivă.

Chiar și așa, lucrurile par să se fi aglomerat pe volanul cel nou, frumos desenat, unde și-au făcut apariția numeroase butoane care trebuie să vină la pachet cu o perioadă de acomodare.

Instrumentele de bord au devenit mai lizibile, iar între cele două ceasuri și-a făcut apariția un computer de bord color, preluat de la frații mai mari din gamă, ușor de folosit.

Materialele noului Fiesta se apropie destul de mult de cele pe care le-am găsit pe noua generație Ibiza. E drept că pe planșa de bord există un plastic ceva mai moale. În rest, un plastic tare pe portiere, consola centrală și părțile inferioare ale bordului. Finisajele sunt și ele perfectibile.

Ford ne asigură însă că materialele sale au o durabilitate mult mai mare decât cele regăsite pe vechiul model. Un robot special s-a așezat de 25.000 de ori pe scaunele modelului pentru a verifica rezistența lor, iar specialiștii au îmbrăcat volanul într-o piele care rezistă la loțiuni solare și creme.

Spațiile de depozitare s-au înmulțit și ele. Avem spații pentru pahare pe consola centrală, inclusiv un spațiu gândit special pentru căni și mânerul lor. Buzunarele laterale ale portierelor nu sunt foarte încăpătoare: intră doar o sticlă de 0.5 litri și câteva mărunțișuri. Torpedoul, în schimb, este foarte generos, la fel ca și spațiul de depozitare a telefoanelor mobile, amplasat la baza planșei de bord.

Cât privește spațiul pentru pasageri, Ford Fiesta rămâne o mașină de clasă mică, fără alte pretenții, chiar dacă spațiul pentru picioare a crescut puțin pe locurile din spate. Chiar și așa va fi dificil de călătorit pe distanțe lungi pe bancheta spate dacă sunteți un adult de aproape 1.80 metri. Din fericire, spațiul la nivelul capului este ceva mai mare.

Vești bune dar la fel de timide și în portbagaj, unde capacitatea a crescut cu numai doi litri și a ajuns acum la 292 de litri. Este departe de ce oferă Dacia Sanderp, Seat Ibiza și viitorul Volkswagen Polo. Din fericire, gura de încărcare a devenit puțin mai mare, iar portbagajul a primit o podea dublă.

Și fiindcă tot suntem la interior, n-aș vrea să uit de izolarea fonică a habitaclului. La viteze mari, Ford a reușit să estompeze foarte bine zgomotul de vânt. Acesta apare abia pe la 130 de km/h și nu este deranjant. Aș putea spune că Fiesta este, în acest moment, cel mai bine antifonat model din segmentul mic.

Cere ofertă
Vrei un Ford Fiesta?

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Preţ de achiziţie

Noul Ford Fiesta are un preț de pornire de 11.900 de euro pe piața din România, însă dacă vă gândeați la un diesel, trebuie să căutați ceva mai adânc în buzunar. Prețurile pornesc de la 14.000 de euro pentru dieselul de 85 de cai și ajung la 18.250 de euro pentru versiunea testată de noi: cinci uși, echipare Titanium, cutie manuală.

Un Citroen C3 cu un motor ceva mai modest (99 cai putere), cutie cu 5 trepte și nivel de echipare Shine este mult mai accesibil: 15.300 de euro. Mult mai aproape de Fiesta este noul Nissan Micra în versiunea 1.5 dCi de 90 CP și echipare Tekna, care costă 17.500 de euro. Opel Corsa este și el aproape de această etichetă, cu un preț de 17.300 de euro pentru versiunea 1.3 CDTi de 95 CP și nivel de echipare Cosmo.

Modelul cu care Fiesta poate fi cel mai bine comparat, adică Peugeot 208 1.6 BueHDi de 120 CP și nivel de echipare Allure costă 17.400 de euro. Cel de-al treilea model francez din segment, adică Renault Clio, în versiunea 1.5 diesel de 110 CP și echipare GT Line, este ceva mai accesibil decât un Fiesta la 16.300 de euro.

Nu același lucru putem spune și despre Skoda Fabia, care costă 18.100 de euro în versiunea 1.4 TDI de 105 cai putere și echipare Monte Carlo. Lucru valabil și pentru actualul Volkswagen Polo, care costă 18.000 de euro în versiunea de 105 cai putere și echipare Highline.

Prin urmare, dacă tragem linie, vedem că noua generație Fiesta este ușor cam piperată în comparație cu rivalii săi, chiar dacă ținem cont de faptul că vine cu cel mai puternic diesel din segment.

Siguranţă

Vechea generație a fost testată în anul 2012 și a obținut cinci stele. Noul model nu a ajuns încă pe bancul de teste EuroNCAP, unde punctajele sunt acum ceva mai stricte și unde ștacheta este destul de ridicată după cele cinci stele obținute de noul Seat Ibiza. Prin urmare, Ford Fiesta are o misiune grea.

Americanii promit să o ducă la bun sfârșit cu un arsenal de sisteme de siguranță. Fiesta beneficiază de frânare automată de urgență și de un sistem de anticipare a coliziunilor, inclusiv cu funcție de recunoaștere a pietonilor care ar putea să se intersecteze cu mașina.

Funcția de recunoaștere a pietonilor merge chiar și pe timp de noapte (o premieră în segmentul mic). Fiesta folosește două camere video, trei radare și 12 senzori cu ultrasunete pentru a scana în permanență tot ce se întâmplă în jurul său pe o distanță de 130 de metri.

Pe lista sistemelor de siguranță se mai află recunoașterea semnelor de circulație, păstrarea benzii de mersi cu intervenție asupra direcției și monitorizarea unghiului mort.

Ţinută de drum

Mi-a fost teamă că Ford va uita de acel aspect care a făcut din Fiesta unul dintre cele mai bine vândute modele din Europa, la bătaie cu legendarul Volkswagen Golf. Mă refer aici la ținuta de drum, o caracteristică apreciată de-a lungul generațiilor de fiecare proprietar de Fiesta. Din fericire, inginerii Ford au fost conștienți de moștenirea pe care o au în spate și au pregătit un șasiu menit să-ți ofere o combinație ideală.

În primul rând, suspensia a devenit mai puțin zgomotoasă și pare să absoarbă destul de bine neregularitățile asfaltului. Cât privește pofta de a se înșuruba în viraje strânse, Fiesta a rămas la fel. Suspensia asigură o aderență bună, ruliul există dar nu este deranjant, iar precizia direcției este una dintre cele mai bune din segment.

Dacă optați și pentru o versiune ST Line, atunci senzațiile vor fi și mai plăcute. Suspensia este mai rigidă, coboară garda la sol cu 10 mm și se lipește și mai bine de asfalt.

Vizibilitate

De cele mai multe ori, designul face ca unele aspecte practice ale mașinilor să fie lăsate pe locul doi. N-aș folosi însă explicația asta pentru oglinzile laterale ale noului Fiesta. Nici frumoase nu sunt, iar practice cu atât mai puțin. Sunt destul de mici și aproape rotunde, așa că vizibilitatea posterioară nu va fi printre cele mai bune.

Luneta este bine proporționată, însă ultimul rând de montanți este ceva cam mare și va încurca vizibilitatea. La fel și în cazul primului rând de montanți.

Tehnologie

Din fericire, Ford Fiesta s-a scuturat de urmele vechilor sisteme multimedia Ford și a primit un proaspăt SYNC3. Asta ajută mult mașina când vine vorba despre împrietenire cu proprietarul și pasagerii săi.

Oglindit pe un ecran de 6.5 sau 8 inch, sistemul multimedia este intuitiv, complex și destul de ușor de folosit. În plus, funcția tactilă răspunde acum la comenzi și nu mai are întârzierile din trecut. Ford susține că este cel mai luminos ecran din segment, cu 20% mai mult decât ceilalți rivali. Poate de aceea se și încinge foarte tare, o caracteristică pe care am semnalat-o la tot mai multe mașini de nouă generație, inclusiv la noul Seat Ibiza.

Pe lângă conexiunea Apple CarPlay și Android Auto, Fiesta mai oferă și Bluetooth, două USB-uri, comenzi vocale mult mai ușor de rostit („I need a coffee” sau „I am hungry”) și un sistem audio dezvoltat împreună cu specialiștii de la Bang&Olufsen.

N-am mai auzit de mult o mașină care să sune așa de bine în segmentul modelelor de volum. Fiesta are 10 difuzoare și un sunet atent elaborat, după ce inginerii au ascultat 5000 de melodii, de la Jay-Z până la Adelle. Capacitatea totală a sistemului este de 675W.

La toate acestea se pot adăuga parbrizul încălzit, volanul încălzit, camera de marșarier cu o calitate a imaginii destul de slabă, senzorii de parcare, asistentul de parcare, senzorii de ploaie și lumină.

Design

E bătaie mare în segmentul mic atunci când vine vorba de design. Fiesta se lansează într-un moment în care principalii rivali germani au pregătit și ei linii atrăgătoare pentru Seat Ibiza și Volkswagen Polo. Nu mai vorbim despre Renault Clio care arată bine în echiparea GT Line. Prin urmare, este doar o chestiune de gust.

Cert este că spre deosebire de vechea generație, care devenise ușor masculină după facelift, noul Ford Fiesta pare să revină la liniile sale mai cuminți, care se adresează publicului feminin. Nu și versiunea ST-Line, care păstrează un aspect sportiv și o agresivitate pe care o găsești de obicei în segmentul hot hatch-urilor.

Prin urmare, Fiesta poate avea o adresabilitate mare și poate fi pe placul unei mase mari de oameni. Chiar și fără o ofertă de personalizare așa de bogată ca a rivalilor din segment. 

Nu ne-a placut

  • Plasticul tare
  • Vizibilitatea oglinzilor laterale
  • Spațiul pe locurile din spate
Date tehnice - Ford Fiesta 1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Titanium 5 usi
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
n/a
Lungime mm
4040
Putere maxima CP (rpm)
120 (0)
Latime mm
1783
Cuplu maxim Nm (rpm)
270 (0)
Inaltime mm
1476
Viteza maxima km/h
195
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
9.0
Ampatament mm
2493
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
292
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Fiesta

Ultimele teste

Comentarii (30)

  • 11 17
  • Nu inteleg cum poti optine un consum de tocmai 6.3 cu un diesel pe o masina de clasa mica, asa consum se poate obtine usor cu o benzinara sau un Diesel pe clasa superioare
    32 11
  • Slafciu ciprian: Check engine workshop fault. Ma puteti ajuta? Raspunde
  • Consum de aproape 5 stele???
    Clasa mica, diesel si 6,3%? Aproape dublu fata de 3,5% oficial? Daca erau 4 persoane si 2 bagaje, 35 de grade Celsius si se grabeau pe un traseu de deal-munte? Consum de aproape 5 stele??? Cu asta nu pot sa fiu de acord.
    29 7
  • marian
    Eu nu mai inteleg nimic din testele voastre d-lor de la Automarket. Sistemul vostru de punctaj si felul cum trageti concluziile este extrem de confuz. De cate ori vad un punctaj de peste 4 stele ma apuc si citesc si surpriza : masina in cauza e cam praf la toate capitolele, numai ca deh, are o sigla arhicunoscuta , are (sau a avut ) multi fani si am impresia ca va e cam frica sa le dati note mai slabe . Poate e doar impresia mea dar.. Pai cum i-i dai la masina asta 4,3 stele daca are un consum aberant pt. o masina de clasa mica cu un motor diesel (pai 6,5 l consuma vechea mea Skoda de 2 l si 140 cai ) , spatiu interior mic /porbagaj f. mic, calitate materiale slaba, vizibilitate slaba, design sters fara nimic special, iar pretul ...ce sa mai zic (personal cred ca trebuie sa ai o problema sa dai banii astia pe un Fiesta). Pai i-i dam 4,3 stele fiindca are directie buna (in conditiile in care toate Fordurile au si au avut asta) si 120 cai ? Pai atunci sa puna bai frate toti motoare si directii de la BMW si gata ...am rezolvat problema...dai un ban dar stii ca ai motor potent si cea mai cea directie ca daia stam toti in varful dealului si facem serpentinele zi de zi...de dragul masinii. N-am nimic cu Fiesta, din contra ,am avut una model 2007 si am fost f.multumit ea dar pe atunci Ford cred ca stia sa-si vada lungul nasului, nu era nici-un Fiesta peste 15.000 euro decat probabil ST-ul. Acum alergand dupa mirajul concurentei cu Polo cred ca si-a cam pierdut directia, din ce vad eu aici nu sta bine la nici-un capitol in afara de cele la care statea bine dintotdeauna :performante motor si directie agila , dar a ajuns sa coste cat un Focus. Si totusi i-i dam 4,3 stele !!!
    21 14
  • Am criticat la randul meu de mai multe ori anumite inexactitati strecurate in articolelele de pe Automarket, ins cei care se mira de consumul mentionat ar face bine sa citeasca mai bine textul ... "După forțări îndelungi pe autostrăzile și drumurile naționale aproape părăsite din Valladolid, Fiesta noastră a bifat un consum de numai 6.3 litri/100 de kilometri. Și ar fi continuat să scadă dacă nu abuzam de pedala de accelerație sau dacă am fi apăsat butonul Eco".

    Ce nu e clar? In conditiile unui condus sportiv, care presupune schimbarea trebpelor de viteza la turatii inalte, consumul indicat de autor este unul perfect normal. Cel care spune ca acest consum s-ar fi putut obtine cu un benzinar probabil ca se refera la un stil de condus linistit ... Insa nu stiu ce benzinar ar scoate consumul asta condus asa cum sustine Dl Mirica ca a condus ...

    In rest si eu as alege oricand Polo si Golf in fata inghesuitelor Fiesta si Focus.... Insa daca ar fi sa aleg intre Mondeo si Passat, as opta pentru Mondeo....
    23 4
  • @Marian @Cyrus

    Așa cum bine a precizat și @Mishaitzev, consumul este obținut în condiții de rulare sportivă. În cadrul testelor internaționale nu prea se pot face teste de consum, iar condusul economic nu este inclus în program. Cei 6.3 litri sunt o valoare foarte bună având în vedere regimul de condus sportiv.
    18 3
  • @bogdanm, din contra, am 2 exemple concrete
    Am mers atat cu masina mea, Honda Civic EJ 9, motor benzina 1.4 90 CP, traseul Iasi-Cluj dus si intors, condus sportiv, consumul a fost sub 6%
    In alta ocazie am mers ca pasager intr-un Audi A6 din 2012, motor 2.0 TDI 177 CP, cand am ajuns in Cluj consumul a fost putin peste 6, iarasi masina a fost fugarita tot drumul
    Poate si cei din redactie ar trebui sa adopte un stil de condus mai eficient, ca sa obtina niste cifre mai apropiate de realitate. Masinuta asta intradevar ar trebui sa aiba un consum la redus
    13 11
  • * mai redus
    4 2
  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    Un consum ca la carte la un diesel nou începe să apară cam după primii 20.000 km și cu condiția de a circula în limita vitezelor legale.
    9 3
  • parcă ford erau renumiți prin costul mic al opționalelor. Au pierdut acest atu?
    7 1
  • @bughy
    Au pierdut avantajul de mult. Acum te pune sa iei optionale de care nu ai nevoie (ca deh, e pachet) care duc pretul foarte sus si nu mai poti selecta doar o anumita optionala.
    7 6
  • Am vazut ieri doua teste facute cu aceasta masina de jurnalisti moldoveni si romani. Masina este foarte buna,in momentul de fata nu exista masina in segment care sa se apropie de noua Fiesta. Giurgea&Bratu spuneau ca Fiesta este mercedesul clasei mici. Versiunea st-line 1.0 de 140cp are reprize si tinuta de drum ce se apropie foarte mult de un hot-hatch veritabil.
    15 6
  • PROFI-TERM S.R.L.: Buna ziua Sunt interesat sa achizitionez una sau doua autoutilitare noi.... Raspunde
  • Clar una dintre cele mai bune optiuni in clasa mica in momentul de fata. Clar peste noile Micra si Ibiza (se va reflecta si in vanzari) ca ergonomie, dotari si motorizari.

    Probabil ca doar viitorul Polo va depasi Fiesta in ceea ce privesc dotarile si materialele utilizate, insa nu cred ca nu se va vinde asa de bine. Plus ca Polo va avea niste preturi de-a dreptul nesimtite odata ce vei incepe sa pui motorizari si dotari mai de Doamne-ajuta.
    11 7
  • kim_vl
    @manu
    Unde crezi ca se situeaza noua Ibiza fata de noul Fiesta ?
    4 6
  • Cand va mai mirati de pretul unor modele premium, amintiti-va ca Nissan Micra 1.5 dci Tekna, 18.132 euro, Ford Fiesta tdci Titanium 18.250, Seat Ibiza 1.0 Tsi 15.000. Uite asa devine foarte interesant un Sandero 1.0 Sce, 9.200 euro, stiti voi " de banii astia imi cumpara cateva Dacii"...in cazul de fata doua:).

    Totusi, cand au devenit modelele clasei mici atat de scumpe, acum 10 ani iti cumparai clasa compacta cu 18 000 , dotate mediu, in ritmul asta vor sari de 20 000 la urmatoarele generatii.
    17 1
  • @dan_grc
    Te contrazic, la banii astia iti cumparai clasa compacta dotata PESTE medie.
    18 0
  • @@dan_grc

    Asta este si mai grav.
    10 2
  • Cu tot respectul pentru modelul Ford Fiesta nu trebuie să cădem în plasa de PR pentru că este o mașină bună...dar mult supraevaluată. La clasa sa sunt modele mai indicate a fi alese din multe puncte de vedere Polo, Ibiza, Yaris, Mazda 2 și Rio au per total mai multe atuuri.
    Oricum viitorul acestor produse va fi total umbrit...de clasă mini/mică a SUV care în scurt timp le vor lua locul într-o proporție foarte mare
    17 9
  • neaNelu
    3 10
  • Am condus Focus cu acelasi motor. Daca conduci legal, consuma extraurban 4 l/100 km. Insa am avut si consumuri de peste 8 l/100 km. Depide foarte mult de viteza de deplasare si de stilul de condus. Daca mergi cu peste 180 viteza de croaziera si schimbi vitezele numai la rosu, nu exista masini economice.
    Nu va mai uitati la pretul de lista al unei masini, e irelevant. Daca va intereseaza o masina mergeti in showroom si o sa vedeti ca la prima strigare obtineti discount-uri destul de mari. Pretul de lista e facut de departamentul de marketing, pretul de tranzactie e facut de cerere si de capacitatea de productie.
    6 5
  • @Coco Mazda 2 e invechita din toate punctele de vedere. Yaris-ul e in aceeasi situatie, singurul avantaj fiind hibridul, care intr-adevar merita in cazul flotelor. Polo e la final de generatie.

    Rio si Ibiza merita intr-o oarecare masura, insa Fiesta e peste ele doar uitandu-ne la motorizari si ergonomie. Plus ca sta mult mai bine pe sosea.
    9 12
  • kim_vl
    Ibiza dispune si ea de un motor 1.0 TSI de 115 cai (si 200 Nm fata de 170 Nm la Fiesta), cu frane pe disc pe spate. La ergonomie am inteles ca Ibiza este peste Fiesta; dispune de un spatiu interior si un portbagaj mai mari.
    E adevarat ca Fiesta are suspensie independenta pe spate ?

    @Andy
    Ce inseamna ca Fiesta sta mai bine pe sosea ? Ca doar n-o fi masina de F1 !
    4 1
  • necula simion: Nu mai pot schimba de la caldura la rece. Ma puteti ajuta? Raspunde
  • i-am dat, mi-a placut nu mi-a placut, asta-i telenovela nu test. Un test presupune niste incercari bine definite care sa reduca cat mai mult subiectivismul, cea ce se traduce in masuratori facute cam in aceleasi conditii. Unde sunt reprizele, decibelii, dimensiunile (a lua in consideratrie volumul unui portbagaj fara a puncta lungimea lui e irelevant) , etc.
    Ca descrieti senzatiile avute intr-o masina e una, a si puncta chestia asta este cu totul altceva, chestie asta poate influenta opiniile anumitor persoane pe considerente pur subiective.
    Ce-i mai tragic ca nici macar nu-i vina redactiei, asa face toata lumea,
    am impresia ca am ajuns sa traim cu toti intr-o poveste in care realitatea a devenit optionala.
    2 2
  • Să răspund la aspectele ridicate pentru a lămuri cele postate și să lămurim datele comparative.
    @neaNelu
    Nu doresc să vă uimesc...dar atuurile sunt evidente și chiar pot fi deduse printr-o documentare fără probleme. Câteva dintre ele - new Polo și new Ibiza platforma net superioară, confort, organizarea, 200 Nm ( față de 170 la Fiesta ) consumul, spațiul interior mai ales în spate, calitatea materialelor, vizibilitatea, portbagaj, posibilitate de dotare. Yaris facelift și Mazda 2 - prima prin sistemul hibrid, fiabilitate , valoare de revânzare, perioadă de garanție iar cea de a doua prin motorizare, cost de utilizare per total, ergonomie, consum, design, suspensii și stă mult mai bine pe șosea, iar pe circuit mult mai rapidă.
    @ Andy
    Mazda 2 este la maturitate iar raportat la segmentul de adresabilitate că tip de mașină ( mai mult pentru șofer ) iar tehnologia este de ultimă oră nu un refresh tehnologic.
    Yaris - evident hibrid, care merită în orice element de comparației
    new Polo și new Ibiza ( la ele fac referire ) - net superioare, cel puțin new Polo joacă în altă liga ( mai aproape de compacte cu evidente avantaje )
    Rio - peste Fiește la orice capitol tehnic comparativ cu excepția motorizărilor, cea mai mare garanție și cel mai bun raport preț/calitate, fără a vorbi de fiabilitate, la care Kia excelează că marcă iar Ford suferă rău.
    10 11
  • @Coco, cand afirmi ca Rio este mai buna la toate capitolele decat Fiesta, iti cam dai cu firma peste cap.
    Fiesta este cea mai vanduta din clasa ei. Ma gandesc ca cei care au cumparat-o au spreciat ceva la ea si ca nu este atat de proasta precum o descrii tu, nu? Dar na, tu stii mai bine, cred ca deja le-ai condus pe toate.
    Btw, ce varsta ai?
    6 5
  • kim_vl
    Eu nu inteleg de ce este tendinta asta la noile modele aparute, de a elimina manerele de sprijin din plafon (fiind inlocuite doar cu un carlig pt. a agata o haina): nu are nici Fiesta, nici Ibiza, nici Micra, nici Ignis si parca nici Swift. Pasagerii din spate ce fac la o curba abordata mai in viteza sau la un drum foarte virajat ? Se dau cu capul de geam ?
    1 4
  • 7 12
  • Degeaba sariti in sus unii cu 6.3 consum pe masina de clasa mica. Cum au mai zis si ltii care citesc cu atentie articolul, masina a fost 'alergata', cel mai probabil cu retrogradari multe de trepte, dupa cum o cere zona aia. In plus, e un motor cu cateva mii de km la bord cel mult, se stie ca se mai 'lasa' consumul.
    Si nu mai mintiti pe-aici ca a-ti mers cu nu stiu ce masini pe nu stiu unde de au consumat mai putin. Mers la 120-140 nu inseamna neaparat alergat, daca e mers constant in treapta a 5 a sau a 6 a. Normal ca un A6 2.0 tdi de 177 de cai consuma poate sub 6 la 130 in a 6 a. Dar da-te putin pe niste serpentine cu el in a 2 a si a 3 a si iti ia 10 l lejer.
    Cat despre masina, e clar e evolutie, design-ul e subiectiv oricum, ca parere personala putea fi putin mai agresiv. In rest e o masina foarte buna pentru clasa ei, ca n-are plastice de S clas in anumite zone nu cred ca e determinant pentru publicul clasei. Apropo, nici Polo n-are plastice de S clas.
    4 4
  • Coco las-o moarta ca se vede de la o posta ca nu suporti marca Ford. Cum sa zici ca Rio este peste Fiesta? :) mai uita-te si tu la niste teste facute chiar de nemti, unde cam toti lauda Fiesta din majoritatea punctelor de vedere, cea mai buna tinuta de drum din clasa ei, sa nu vorbim si despre rafinament, unde Rio mai are de baut apa pana sa se compare cu Fiesta. Crezi ca lucrurile sunt intamplatoare? nu sunt, masina asta, in varianta anterioara nu a fost degeaba cea mai bine vanduta masina din Europa. E un model cu multa istorie in spate, care s-a maturizat si perfectionat de la o generatie la alta. Rio cine e? nu ai argumente prietene. Poate sa ofere un raport bun calitate/pret, poate sa fie o masina ok, nu zice nimeni ca nu e asa, dar nu e peste Fiesta. Inca ceva, nu ne mai aburi pe-aici ca Ford sta prost la fiabilitate si Kia ar fi peste ca te faci de ras :)
    6 4
  • 3 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru