Drivetest Toyota GT86 (2012-2015)

2.0 Drift auto
Toyota GT86 (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 06.09.2012
Drifter

Mi-am dorit să conduc acest model încă de când auzit că va intra în producția de serie. Mircea a fost să îl testeze la lansarea internațională și concluziile lui, pe care le puteți citi AICI, m-au intrigat și mai mult. Toyota a adus relativ repede la noi în țară coupe-ul GT86, în timp ce Subaru încă meditează dacă are rost să vândă așa ceva pe piața românească. După cum bine se știe, acest model a fost dezvoltat de Toyota și Subaru în cadrul unui proiect comun. Scopul a fost construirea unui automobil sport coupe, dar fără sute de mii de cai putere. Un automobil simplu, tradițional cu motor față și tracțiune spate care să reînvie plăcerea de a conduce. Să fie distractiv, ușor de tunat și foarte controlabil. Rezultatul: un coupe compact cu motor boxer cu patru cilindri de 200 CP și două modele-surori: Subaru BRZ și Toyota GT86. 

Toyota GT86 (2012-2015)
2.0 Drift auto

  • Pret de pornire 32.800 €
  • Pret model testat 35.857 €
  • Taxa auto 413 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul folosit de Toyota GT86 este un propulsor cu patru cilindri dispuși orizontal. Cilindreea acestui motor boxer dezvoltat de Subaru este de 2.0 litri, iar puterea furnizată este de 200 CP la 7.000 rpm. Cuplul motor maxim este 205 Nm, dar este disponibil la turații mari între 6.400 și 6.600 rpm. Acest lucru afectează comportamentul motorului la turații joase, când pare destul de anemic din cauza lipsei cuplului. Toyota GT86 este disponibilă cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte, dar opțional se poate pune și transmisie automată. Mașina noastră de test a venit cu o asemenea cutie automată cu șase trepte și comandă manuală cu clapete amplasate pe volan. Nu este cea mai fericită combinație pentru acest gen de automobil gândit pentru plăcerea de a conduce, dar probabil Toyota s-a gândit și la cei mai comozi dintre noi. 

Personal sunt un fan al cutiilor de viteze automate. Dar, în cazul modelului GT86, cutia automată este inutilă. Îți permite să rulezi confortabil în oraș, însă dacă vrei să te distrezi și să faci câteva drifturi controlate, lipsa ambreiajului va ridica câteva probleme. Să ne înțelegem: cutia automată este inutilă pe un GT86 pe care vrei să-l încerci sportiv, dar nu este însă rea, își face treaba excelent, schimbările fiind suficient de prompte. Dar am simțit lipsa unei cutii manuale pentru a aprecia la maxim acest automobil. Așadar, sfatul nostru este alegeți o Toyota GT86 cu cutie de viteze manuală. A, și ca detaliu picant, sunetul motorului este absolut normal, cu un discret mârâit sportiv. Personal, mi-aș fi dorit sunetul specific motoarelor boxer.

Consum

Oficial, Toyota GT86 are un consum mixt de 7.1 litri pentru 100 km parcurși. Pentru un motor boxer de 2.0 litri asociat cu o cutie de viteze automată, consumul raportat este mai mult de cât ok. Concurența formată din modele ca Peugeot RCZ, Hyundai Genesis Coupe sau Audi TT au consumuri relativ asemănătoare între 7.1 și 7.3 litri/100 km. Singurul care iese în evidență este Hyundai-ul cu un consum mixt raportat de 9.5 l/100 km, deși motor are tot 2.0 litri cilindree. 

În viața reală, GT86 înregistrează un consum de benzină ce variază între 8 și 10 litri/100 km în funcție de stilul de condus și de cât de mult vrei să te distrezi în ziua respectivă.

Performanţe

Trebuie spus de la bun început că Toyota GT86 nu te va impresiona cu perfomanțele sale. Pentru că nu acesta este scopul pentru care a fost creat acest automobil. Când Toyota și Subaru și-au unit forțele pentru a crea acest "Toyobaru", ideea de la care s-a plecat a fost aceea de automobil fun. Un coupe sportiv simplu care să îți pună zâmbetul pe față. De aceea accentul nu s-a pus de motoare excesiv de puternice, ci pe o ținută de drum impecabilă și un control desăvârșit în viraje. De aceea, dacă privim cifrele ce reflectă perfomanțele acestui automobil nu vom fi impresionați. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 8.2 secunde în cazul versiunii cu cutie de viteze automată, iar viteza de top este de doar 210 km/oră. Ca termen de comparație, un Audi TT Coupe 2.0 TFSI de 211 CP, accelerează până la 100 km/oră în 6 secunde și atinge o viteză maximă de 245 km/oră. 

Interior

Interiorul Toyotei GT86 este un mixt interesant de senzații și materiale. Avem și lucruri bune, dar și lucruri de calitate îndoielnică. În primul rând, este un loc colorat, designerii japonezi alegând culori aprinse, iar volanul cu două zone roșii este spectaculos. Remarcăm și faptul că pe volan nu există sigla Toyota, ci logoul special GT86. Majoritatea materialelor sunt de bună calitate, dar avem și zone cu un plastic foarte tare, iar display-ul tactil al sistemului multimedia contrasteză cu ceasul digital old school cu butoane mici, mărunte și urâte. 

Turometrul este plasat în centrul planșei de bord, împreună cu un vitezometru digital care îl dublează pe cel analogic. Butoanele de pe consola centrală arată foarte bine, însă, din nou, păcat de calitatea plasticlului. Partea bună sunt scaunele. Au un profil sportiv, și oferă suficientă susținere laterală pentru viraje abordate viteaz. Combinația de materiale și culori este mai mult decât reușită. Iar la drum lung, scaunele nu îți asasinează spatele, dovedindu-se a fi chiar confortabile. 

Toyota GT86 oferă patru locuri, iar portbagajul are un volum mai mult decât decent: 243 litri.

Preţ de achiziţie

Din păcate, Toyota a greșit un aspect foarte important: prețul de achiziție. Un GT86 costă 32.800 euro (TVA inclus). Acesta este prețul de bază. Modelul nostru de test cu cutie de viteze automată plus încă câteva opționale ajunge la peste 35.000 euro (TVA inclus). Mult prea mult. Mașina oferă multe, este poate una dintre cele mai distractive mașini sport din câte există, dar prețul este enorm. Dacă ar fi costat 25.000 euro, situația ar fi stat altfel, iar mașina ar fi putut fi văzută ca una relativ accesibilă.

Dacă ne uităm la concurență vom constata că un Peugeot RCZ de 156 CP costă 28.800 euro, un Hyundai Genesis Coupe 28.500 euro, iar un VW Scirocco 28.200 euro. Nu discutăm aici de Audi TT sau Porsche Cayman, automobile cu alt target de public.

Siguranţă

Toyota GT86 nu a fost supusă testelor EuroNCAP, dar nu sunt motive pentru a nu ne aștepta la un scor maxim. Nu mai puțin de șapte airbaguri sunt oferite pe lista de dotări standard a automobilui, inclusiv un airbag pentru genuchi. Urmează apoi o listă lungă de sisteme electronice de asistare a celui de la volan, dar vom menționa doar faptul că sistemul de control al stabilității VSC are o setare care își permite să te joci pe viraje fără a face vreo greșeală de începător. Sistemul permite punții spate să derapeze câteva grade, iar apoi își corectează traiectoria. Mai trebuie spus că Toyota GT85 este dotată și cu diferențial Torsen LSD, adică diferenția cu alunecare limitată.

Ţinută de drum

Ei bine, aici au vrut japonezii să exceleze. Și au reușit. Suspensia este rigidă, dar nu genul hardcore. Poți folosi mașina fără probleme în traficul urban zilnic, fără a-ți rupe spatele la fiecare trecere peste liniile de tramvai. Însă adevăratul loc unde un GT86 se simte ca peștele în apă este pe șoseaua de munte. Sau pe circuit, dacă am avea așa ceva la noi în țară. Suspensia și ținuta de drum au fost gândite pentru a oferi un maximum de satisfacție celui de la volan. Direcția precisă și motorul exploziv în zona cu ture multe fac ca fiecare viraj să fie foarte distractiv. Dacă te simți stăpân pe calitățile tale de pilot, electronica poate fi decuplată, și atunci GT86 se transformă într-un automobil ideal pentru drift. Este foarte mnevrabilă și ușor de controlat, iar la finalul zilei vei avea un zâmbet lățit pe toată fața, în ciuda facturii pentru două anvelope noi pentru puntea spate. 

Vizibilitate

Fiind un automobil sport, stai foarte jos la volan în comparație cu alte automobile. Vizibilitatea nu pune probleme în față, dar nici în spate. Oglinda retrovizoare din interior este amplă și ca detaliu de design, nu are ramă, oferindu-i celui de la volan o bună perspectivă asupra lucrurilor ce se petrec în spatele său. Nici manevrele de parcare nu ridică mari probleme, GT86 având dimensiuni compacte ce sunt ușor de învățat și apreciat.

Tehnologie

Toyota GT86 nu este un automobil burdușit cu tehnologie. Japonezii au încercat pe cât posibil să păstreze lucrurile simple. De exemplu, nu există sistem Start-Stop. Avem însă un sistem multimedia bun cu un display touch de 6.1 inch. Grafica este bună, iar cele șase difuzoare asigură o ambianță muzicală plăcută. Ca de obicei, există mufă USB și AUX pentru a conecta diverse device-uri electronice. Mai avem cruise control, navigație și chieie inteligentă cu pornirea motorului de la buton. Pentru confort avem climatizare cu zonă duală și cam atât. Simplu și la obiect.

Design

Designul acestgui model a stârnit multe discuții în contradictoriu. Să nu uităm că există, practic, două modele aproape identice, dar care fiecare marcă a trebuit să își păstreze câte ceva din identitate. Pe Subaru nu am apucat să îl vedem de aproape, însă Toyota arată foarte bine în realitate. Fața este agresivă, spoilerul este profilat, iar capota lungă. În spate avem două evacuări simetrice de dimenisuni generoase. Per total, linia este de coupe autentic, cu un profil discret și alură dinamică. Singurul reproș este poate că nu este mai clar din simbolistica prezentă pe mașină cu ce model avem de-a face pentru cei mai puțini cunoscători. În timpul testului am fost întrebat de două ori ce model de Toyota este acesta. Logo-ul GT86 este prezent doar pe aripile laterale și este oricum puternic stilizat.

Nu ne-a placut

  • Lipsa sunetului de motor boxer
  • Cuplu prea mic la turații joase
Date tehnice - Toyota GT86 (2012-2015) 2.0 Drift auto
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Boxer
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
4240
Putere maxima CP (rpm)
200 (7000)
Latime mm
1775
Cuplu maxim Nm (rpm)
205 (6400)
Inaltime mm
1285
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
1262
Acceleratie 0-100 km/h s
8.2
Ampatament mm
2570
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
243
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota GT86 (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • O masina decenta ca performante dar adsurda ca pret. Un GTI o spulbera la toate capitolele!
    Doar pentru fanii marcii!
    36 30
  • Arata bine, insa e cam scump...cred ca mai bine un Scirroco, ori Megane RS
    36 24
  • Ivanoff
    Ma astup cand vad ce se mai scrie pe aici (intodeauna cand se compara o japoneza cu o europeana) legat de pret atat de catre redactie cat si de catre "comentatori"...in contextul in care sistemele de echipare si dotari sunt total diferite intre aceste marci!!!
    Ne este la indemana tuturor sa configuram orice masina (Ex. Scirocco) cu toate elementele de dotare pe care GT-ul le are in STANDARD si ajungem la acelasi pret
    ( http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_ro/ICC3/VW!ro!!!V!!!/ )
    Fara sa mai pui nivelul infinit superior de fiabilitate sau garantia mai mare...
    21 34
  • Da mă sIVW_83 GTI rulzz!!! Si Bugatti Veyron tremură în fața lui VW GTI.
    14 28
  • subscriu la comentariile anterioare referitor la pret... mi se pare exagerat de mare.

    @ivanoff - nu mai ridica in slavi fiabilitatea japonezelor si mai citeste noutatile relativ la recallurile masive ale toyota...
    27 14
  • Vilmos
    Stau si ma intreb de ce este asa de scump? In SUA pretul modelului de baza incepe la aprox $25,000 la fel si Subaru BRZ care este "fratele geaman a lui GT86" dar de la o mama diferita :) :)
    Ptr cei ce compara un GTI cu un GT86 dau de inteles ca probabil in viata lor nu au condus o masina cu tractiune pe spate.
    Nu-i usor sa compari mere cu portocale....dupa parerea mea
    29 6
  • zarnesteanu
    Una din cele mai slabe oferte de pe piata la ora actuala. Performante slabe, clasa zero, pret urias, atractivitate nula... dezastru pe toata linia. Nici nu mai are rost sa incep comparatii cu ORICE alta masina din clasa asta.

    Tobaru, un repetent cu certificat stampilat si parafat. Urmatorul ...
    25 28
  • Ivanoff
    Merci "Redactie", sunteti cu adevarat niste profesionisti lipsiti de subiectivitate si nepartinitori...

    Am atasat un Scirocco configurat identic ca dotari cu GT 86 (exceptie cateva lucruri ce nu puteau fi puse ca de ex diferentilul LSD intalnit numai pe Veyron poate) la pret similar si voi ati sters commentul.

    De ce?...
    Trebuie neaparat sa se ramana cu ideea ca e scump?...
    27 20
  • Masina anului!
    6 16
  • Bogdan
    Aspect exterior ok, pozitie la volan ok, dar mie mi se pare destul de lenta pentru pretul ei si pretentiile sport, trebuie sa fii la peste 4000/r pentru ceva "zvac"
    11 1
  • Principalul avantaj este tractiunea spate, nu gasesti masini mai ieftine si la fel de performante cu tractiune spate.
    Dar...... Modelele hot-hatch disponibile pe piata ofera performante/calitate superioare la un pret asemanator.
    Nu cred ca va avea succes in Europa la acest pret!
    13 4
  • cine face comparatii ale acestui concept cu variatii ale clasei Golf sau 308 este intr-o grava eroare in privinta pasiunii pentru pilotajul auto.
    @Vilmos diferenta de pret provine datorita unor aspecte strict legate de politica de vanzari, in SUA se pot vinde cateva zeci de mii de bucati, iar in Romania cateva zeci de bucati.
    10 9
  • gargara slaba .... toyota nu stie sa faca masini "cool" .... le face oricum dar nu asa. acum s-au aliat cu subaru dar dupa mine nu au prea reusit ce si-ar fi dorit. daca vreti de la japonezi ceva mai "cool" uitati-va in curte la nissan, 350 / 370 Z, ala e si mai frumos si mai "dur", cu "propulsie" cum spun americanii si cu o tinuta de drum stil european (ce sa mai vorbim de sunetul esapamentului !!!) ... etc. de aia si se vinde de ani si ani ! fiind acum la a doua generatie; ca sa nu ne luam de gt-r ....
    2 6
  • Vilmos
    Articol gasit intr-un magazin auto din SUA.....deoarece si GTI -ul a fost inclus mi sa parut interesant ....

    http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1207_high_performance_two_door_comparison/viewall.html
    3 2
  • Vilmos
    http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1207_high_performance_two_door_comparison/viewall.html
    2 2
  • Ieri am facut un drive test cu GTul si sincer sa fiu ma impresionat din toate punctele de vedere.Asa cum ati spus si voi capitolul la care exceleaza este suspensia.Masina sta excelent in viraje si te indeamna ca fiecare viraj sa il abordezi mai tare decat precedentul(sigur ca nu am riscat lucrul acesta).Motorul nu da senzatia de aspirat,iar la capitolul consum,dupa 15km de mers numai 5000-7000rpm am ajuns inapoi la showroom cu un consum de 18l\100km.
    2 2
  • adrian
    mi se pare scumpa. dar nu prin comparatie cu europenele ci raportat la pretul unui genesis. motor turbo dar performante asemanatoare. este singurul concurent direct. tot tractiune spate, marca fara pretentii de premium etc
    0 0
  • Am citit razand comentariile contra acestui model , si nu ma pot opri sa nu remarc cat sunt pline de subiectivism , asta denota faptul ca articolul a fost citit si inteles doar cum s-a vrut .
    De la bun inceput acest model a fost anuntat ca fiind unul pur sportiv , distractiv .
    Si atunci comparatia cu GTI nu isi are sensul , pt. ca GT 86 are un motor boxer fata si tractiune spate , motor boxer care costa ceva banuti si unii producatori doar viseaza sa il aiba .
    Alt lucru esential remarcat si de Ivanoff este faptul ca are diferential spate LSD ( doar pt cunoscatori )
    De asemenea in comparatia cu Scirocco , Hyundai ,RCZ , raportul este de 160cp/tona , mai mare decat la oricare dintre modele amintite mai sus , centrul de greutate este atat de jos incat doar 2 modele unul de la Porsche si unul de la Ferarri intrec aceste performante .
    Cat despre pretul lui Scirocco , draga redactie e departe de ce ati scris in articol , configurat cu toate dotarile lui GT 86 depaseste 36000
    eur . Dar ne-am obisnuit deja cu toate aceste comentarii ale unor asa zisi experti priceputi la masini .
    P.S. Am testat varianta cu cutie manuala , si este genial , singurul lucru ca l-as reprosa ar fi poate ca franele sunt putin subdimensionate .
    Toate cele bune .
    14 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru