Vă deranjează adevărul așa-i?
Mă bucur că ați aflat sursa curentului în România, Europa era avansată-n 2020?
”In 2020, the energy mix in the EU [...]: petroleum products (including crude oil) (35 %), natural gas (24 %), renewable energy (17 %), nuclear energy (13 %) and solid fossil fuels (12 %).[...] More than half of energy available in Estonia (53 %) and 41 % in Poland comes from solid fossil fuels.”
https://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/energy/bloc-2a.html
După ce gazul rusesc a-nceput să fâsâie, sunt curios cât cărbune arde Germania în 2022.
Acum că ne-am lămurit cu energia electrică cea curată (17% regenerabile în Europa, da?) să ne uităm și la combustibilii sintetici. S-a găsit glumețul să dea căutare pe wiki și vine ca argument cu tentativele germanilor de la 1913, cam de când au dat chix aceleași mașini electrice lăudate acum.
A propos de habarnism cras, în articol e vorba de Lamborghini, firmă deținută de VAG, care ce să vezi ce proiect are.
https://www.autocar.co.uk/car-news/business-environment-and-energy/porsche-breaks-ground-synthetic-fuel-plant-chile
Și mai sunt și alte căi de a obține combustibil sintetic mai curat decât curentul actual:
https://www.reuters.com/business/sustainable-business/tokyo-gas-begins-synthetic-methane-trial-using-green-hydrogen-2022-06-24/
https://www.austrade.gov.au/news/media-releases/australia-delivers-on-green-hydrogen
Până una alt singura fabulație e curentul curat, mai ales în Europa.
Și da, în oraș electrica e cea mai potrivită.
Dacă are șine, captator și scrie STB pe ea.
Dar din curentul ăla generat cu muuuult cărbune nu ”iasă” noxe?
Acel mult clamat ”zero emisii” merge deturnat ”la țeavă” pentru electrocare dar pentru benzinare cu sintetic nu?
Mare mai e ipocrizia!
Ce ne făceam fără elucubrațiile demne de o materie cenușie pate și piftie.
Iese fum de putoare premium (și musai cu stele verzi ncap) de atâta zeflemea de talcioc scremută.
Ca de obicei argumentele se ascund ca gândacii sub voturile multiple. Ce ne mai distrăm....
Prețul daciilor este în continuare mai mic decât al concurenței, chit că grila scorurilor auto crește accelerat, mulțumită restricțiilor UE, pandemiei și acum inflației.
Renault speculează și crește prețurile Dacia cât își permite să aibă vânzările bune pe care le vedem.
Acuma fiecare decide (preferabil după nevoi nu aspirații), dacă vrea un langoș simplist care-l poate scoate și-n afara asfaltului sau o gogoașă pseudo SUV glazurată cu brizbrizuri costisitoare.
Ultimele comentarii
884 in total