De fapt vizita lui Olaf Scholz în Canada a avut multe alte teme de discuție, pe lângă cea legată de materii prime pentru baterii.
Cealaltă temă se referă la acordul de furnizare de hidrogen. Verde intens, dacă electricitatea e considerată pe-aici verde.
https://www.g4media.ro/canada-si-germania-alianta-transatlantica-pentru-hidrogen.html
”VW Passat 2.0 TDI a doborât un nou record de autonomie. Modelul german a parcurs 2617 km cu un singur plin, înregistrând un consum de numai 2.8 litri/100 km. ”
https://www.automarket.ro/stiri/record-de-autonomie-vw-passat-a-parcurs-2617-km-cu-un-singur-plin-44595.html
Ce se vede pe străzile noastre e expresia de netăgăduit a meltenismului cvasi generalizat.
Probabil cu cât a fost foamea proprietarului mai mare în trecut, cu atât trebuie să arate mai multă opulență și să creeze invidie achiziția cât mai ”premium”. De-aia e inundație de vapoare de clasă medie sau suvoaie, expandate ca exemplele lui Buhnici, sh-uri care-și arată poleiala de lux la exterior dar și-ascund droaia de probleme care vin cu prețul de dumping ce le-a eșuat în estul avid de imagine.
A nu se confunda deci oferta în general cu năravurile românilor amatori de sh-uri afumătoare premium.
A-nviat Edi Miliard, și repetă aceleași minciuni până le crede cineva. De fapt ”bomba” e cu litiu și arde ca alea cu napalm:
”Two passengers died in April 2021 after a driverless Tesla veered off the road, struck a tree and burst into flames. The battery ignited and burned for four hours, requiring 30,000 gallons of water to extinguish the fire [...]. Another Tesla Model S in Frisco, Tex., shot out flames “like a flamethrower” after its owner pulled off the road upon hearing odd sounds coming from the car.
Such incidents have led some carmakers to recall thousands of electric vehicles over fire concerns.
Extinguishing a Tesla battery can take as long as 24 hours and about 3,000 to 8,000 gallons of water “applied directly to the battery.
[...] The amount of water needed to extinguish battery fires could be closer to 20,000 or 30,000 gallons. The lithium-ion batteries found in electric vehicles can be difficult to extinguish because they continue burning until all stored energy is released.”
Îți mai dau o dată link-urile alea cu hidrogen și electroliză din eoliene (Haru Oni) și cu australienii care deja fac hidrogen din biomasă?
Culmea ne$imițirii, să consideri hidrogenul dublu poluant dar să susții troace de zeci de mii de euro care vor trimite la gunoi zeci de kg de chimicale de baterie și care ard în anumite țări (Germania, Polonia, Estonia) curent generat mai mult din cărbuni.
Uzina Haru Oni, ”plantă” agramată, e un proiect pilot și se realizează unde are condiții favorabile.
”The purpose of the Haru Oni project is to use Chile's strong winds in the Magallanes region to generate climate-neutral fuel. Due to the excellent wind conditions and the resulting low cost of electricity, Chile has very high potential for the production, export and local use of green hydrogen, compared in an international context.”
Iar în Japonia se vorbește de metan sintetic, nu ”metanul ala care elimina gaze de sera”.
”Methanation converts hydrogen and carbon dioxide (CO2) into synthetic methane, an alternative for the main component in natural gas. [...] It plans to install a water electrolysis device from Britain's ITM Power (ITM.L) and use renewable-based hydrogen to produce synthetic methane by March.”
Se pare că nici articolele simple nu mai sunt așa de ușor de priceput pentru unii chiar dacă au impresia că romgleza îi ajută.
Dar am înțeles, scopul e cât mai multă gălăgie, care să acopere orice glas care cutează să nu laude inutilitățile astea cu baterii.
Ultimele comentarii
884 in total