@PMC: Le zici bine, dar eu aș remarca și Vmedie a lui Herr E-Golf :-) de numai 56 km/h, cu aproape jumate din km. parcurși... la pas probabil pe autostradă !
Ca practician al e-mobilității (peri)urbane -- spre deosebire de alți e-extaziați teoretic din zona AM -- constat că autonomia practică a power-e-scooter-ului meu trece acum un pic de jumate din aia declarată (nota bene, cu baterii noi, de calitate = LG coreene).
Cu alea inițiale (tot LG) autonomia era sub jumate din cifrele oficiale, deci un progres oarecare se poate confirma.
...Dar nu vreunul epocal-bulversant, cum încearcă să ne convingă e-știrile.
E-știri care curg într-un tsunami pentru care nu AM trebuie criticat, ele venind dintr-un *pool* bine coordonat de știm-noi cine, de unde rezultă 90% știri *electrice* pentru 1-2% vânzări BEV-uri.
Trăim deci vremi gradual :-) mai distopice... și ăsta-i doar începutul.
"You Ain't Seen Nothing Yet" , vorba trupeților Bachman-Turner Overdrive.
50% în 3-4 ani ori 20% în 5 ani?! Unul din doi clar minte... de-ngheață apele, cu +/- 300% procentual
...Pe cine ați zice voi să cred totuși?
Fiindcă nu doar simulez o dilemă, ba chiar Musk nu-mi mai pare un măscărici când privesc defilarea sutelor de sateliți Starlink lansați - coincidență stranie - în plină plandemie...
În rest, mă abțin de la comentarii ref. la (semi)țeapa previzibilă încasată de eco-sectanți, care ar fi fost însă hiper-țeapă dacă nu era finanțată și din e-pomenile statale.
@Green_Alex: Sub un anumit număr de mașini (de ordinul miilor) importate / vândute, penalizarea CO2 NU se aplică.
Iar TRX-ul se va vinde confindențial... și nu în toate țările UE (exclusă Franța de ex. cu malus-ul ei de 20.000 € care s-ar adăuga la vreo 100K € preț listă.)
Și oricum FCA s-a fofilat deja *cumpărând* destule indulgențe CO2 :-) de la Tesla, pe miliarde.
Ca de obicei așadar, legile rămân stricte pentru cățeluși, dulăii mari fentându-le grațios.
De aord cu utilitatea aproape de zero, dar fiți convinși că decizia importării exotismelor astea se ia doar după sondaje serioase ale dorințelor amatorilor de senzații tari.
Pe șosea ori în offroad (cazul RAM TRX), da-n orice caz bănoși.
Prea lung n-ar fi comparativ cu Ford Ranger Raptor (+3 cm) da-i clar prea lat (2,24 m) așa că doritorii ar trebui să-și rezerve un loc dublu de parcare. :-)
P.S.1. Casele de marcat ale taxatorilor UE vor clicăi oricum fericite (TVA, malus, accize benzină, impozite uriașe etc.)
P.S.2. Nu știu cum s-o zic ca să nu ating sensibilități electrice, dar afirmația că niște e-pickup-uri care încă nu există / rulează se bucură de o mare popularitate îmi pare... uriașă, :-) vorba amicului PMC.
@DLP: Normal că cine are +50K € de cheltuit pe nostalgii nu-i prea afectat de 2K € impozit anual.
Și de fapt scriam că NU doar impozitul mare m-ar determina să aleg motorul mic.
Problema-i însă de principiu -- mai clar, absurditatea înzecirii impozitului pentru o cilindree dublă (nemții au de ex. o abordate mai logică a Steuer-ului, raportat la puterea motorului).
Ca să nu mai zic de aspectul subliniat de @Tatraurs, la care încerc să subscriu și concret, cotizând cât mai puțin posibil la fondurile deurnate en-gros de abstracțiunea parazitară numită Stat, condusă de găști infracționale cu aparență legală.
P.S. Clarificări strict ontopic -- pe puntea-față a versiunii *banale* 2.3 Ecoboost, motorul apasă cu 81 kg mai puțin ca V8-ul de 5,1 l, de unde rezultă o manevrabilitate mai bună, chiar dacă nu-i nici ea 100% sportivă.
Nu mai zic că statul (cam degeaba :-)) se bucură la fiecare litru de benzină sorbit în plus de V8, fiindcă accize.
Fiecare rămâne însă cu alegerile lui dictate preponderent emoțional sau rațional, dar n-o mai lungesc pe tema asta că m-aș repeta (am mai atins-o la precedentul test-drive, unde prezența lui @inexo a fost într-adevăr ...catalizatoare.)
Ultimele comentarii
2333 in total