Elon Musk, deși ocupat lately cu lansarea de sateliți Starlink en-gros (prietenii știu de ce... chiar în perioada asta ;-)), citește sigur comentariile stimabilului ACE dacă bagă charger (și) la Craiova.
Sau, în fine, plănuiește să bage -- inițiativă bună, aș fi cârcotaș aiurea să contest. Dar hai să presupunem că vom avea 3 (trei) Superchargere la finele anului, versus 6.500 chinezii.
Proporțional, România ar trebui să aibă vreo sută.
Raportul de forțe... electromagnetice arată deci clar așteptările slăbuțe ale e-promotorilor pentru zona asta.
Nu surprinde însă pe nimeni lipsa Transilvaniei din planurile Tesla ?! Ei, asta se circumscrie după mine altor (geo)strategii și culoare de forță... electrică, dar nu mai presupun nimic fiindcă mi-s prea mic și nu știu mai nimic,
@AM: O mică inexactitate -- fostul e-bonus nemțesc de 4.000 € era valabil doar pt. BEV-uri de max. 60K € fără TVA (motiv pt. care am mai scris p-aici că Merc EQC e mai ieftin la ei ca la noi.)
Altfel, UE=vagoanele locomotivei Germania în principiu, așa că sunt de așteptat măsuri similare peste tot.
Că-s bune teoretic, dar injuste practic n-are rost să mai repet -- doar dacă ne-ar citi Jean-Claude Juncker și poate nici atunci.
Atenție AM -- Picanto vine și cu *aspiratul* 1.2 de 84 CP, identic cu cel de pe noul Hyundai i10 (și care înlocuiește fostul 1,25 l de 87 CP).
În rest, mă surprinde lipsa de comentarii=interes pentru a doua cea mai vândută citadină pe planeta Terra, :-) după un Suzuki indisponibil în Europa, dar câtă frunză și iarbă prin Asia.
De fapt nu prea e o surpiză, mașinuțele de segment A fiind treptat înghițite de tsunami-ul isteriei electrice și în curs de abandonare de către majoritatea producătorilor europeni (nu și de coreeni însă, bravo lor.)
UE-managerii susțin că A-urile nu le aduc destul profit și d-aia cred că nu numai oferta urmează cererea, ci și cererea e *modelată* insidios de fabricanți... și de presa auto.
Ontopic, Picanto a fost dintotdeauna ok calitativ, dar cam scumpă și la noi, practic la fel ca Rio și... prea îngustă (1,59 m) raportat la înălțimea de 1,49m
Nu mai zic nimic de farurile alea prelinse până-n parbriz, că unii ar putea să le adore (nevesti-mii sigur îi plac. :-))
Versiunea GT-Line e chiar vioaie cu motorașul 1.0 TGDI de 100 CP, un test italian relevând performanțe peste cele anunțate oficial (0-100 în 9,6 s și nu doar 10,1 s plus Vmax 187 km/h vs. 180 anunțați.)
Nici consumul mediu nu e exagerat -- puțin peste 6 l/100 km.
Ideală pentru oraș, dar nu numai?! -- Desigur, însă tot SUVurile au mai mult trend-appeal, cu varianta mega-SUV dizăl pentru *bazați*.
...Sau PHEV ori full-electrizat pentru *progresiștii* la fel de bănoși, care vor fi ajutați sărăcuții din taxele fraierilor să-și tragă și un al doilea Up-Citigo-etc. electric la juma de preț.
Înclin să cred că ecranele au ajuns să-i coste pe producători mai puțin decât o pădure de butoane / clape / manete / cadrane cu toată mățăraia electromecanică aferentă.
Ref. la statistica JDPower util adusă la rampă de @UnAlex, un grad de relativitate e totuși inevitabil când se cuantifică gradul de satisfacție al posesorilor doar pe număr de probleme la suta de mașini, fiindcă:
1. așteptările diferă în funcție de cât bănet dai pe mașină
2. gravitatea problemelor diferă mult...
3...ca și costul remedierii lor.
Interesante oricum ultimele 6 locuri, ocupate de Fiat și JLR (nicio surpriză aici), dar și de... celebra triadă teutonică !!!
20, Mercedes
21. Land Rover
22. Jaguar
23. Audi
24. Fiat
25. BMW
@PMC: Normal că adevărul e rareori pur și niciodată simplu, deci ai și tu un 49% dreptate. :-) Mda, apropo de d-cazanele importate, care-s după ochio-statistici proprii 80% din parcul auto și Euro 4-5 majoritatea, în satul meu cel puțin.
Și fumegă, miros urât, grohăie horror etc.
Știi însă sigur (posedând simțul nuanțelor/umorului) că nu-s vreun anti-dizăl taliban baban, deși n-am avut ever vreun diesel personal.
Am și povestit cândva impresiile (pozitive spre euforice :-P) după un drum de +800 km prin Nemția c-un E-Klasse Coupe... diesel cu care am avut norocul/ocazia să-mi plimb fizicul de la Frankfurt la Hamburg.
De fapt pt trasse d-astea pe autobanD :-) și nu prin orașe rămân imbatabile MAC-urile. Implicit nu și-n aglomerata Japonie, unde tot legislația le faultează (asta fiind cauza împrumutării motoarelor diesel de la europeni, dar nu trebuie subestimate nici unele MAC-uri nipo-proprii f. reușite, cum ar fi 1.6 D-ul Honda.)
În fine, e posibil să am și vreun complex psiho-freudian anti-dizăl după ce destule TDI-uri banale m-au depășit conducând ex-Swiftul meu tot pe Autobahn, oricât de Sport se dădea el... :-)
Ultimele comentarii
2333 in total