@PMC - Indubitabil saltul tehnologic al fumegatoarelor, vizibil mai ales la bavareji (primul lor MAC L6 din 1983 scotea 115 CP / 210 Nm din 2.443 cmc și făcea din E28-ul 524td cel mai rapid sedan dizăl din lume, cu... 180 km/h și suta-n 12,9 secunde !!! :-))
Și totul, la +7 l/100 km consum mediu.
Nu mai zic de 524d aspirat cu 86 CP / 152 Nm lansat mai târziu, cu astronomica viteză de 164 km/h și suta prinsă-n 18 s...
Repet însă, mie ce puțin prețul plătit îndeosebi pt. respectarea normelor anti-poluare (complexitate terifiantă și fiabilitate implicit problematică) NU-mi pare să justifice avantajele de randament pt. vehicule non-comercial-industriale.
Suficient să bagi o geană pe (deseori idioatele) cereri de sfaturi întru depanare d-aici și o să afli că procentul zdrobitor vine de la dizăl-fani -- subliniez, peste procentul oricum majoritar de posesori mioritici diesel vs. benzinare.
Inutil deci să închei iar cu *Zi de zi, Diesel dedesubtul tuturor !!!* :-)
3,2,1, și... start la bârfa grilei-griloi !!! :-)
Sincer, nu mi se pare chiar hidoasă și placa numărului parcă o mai *diluează* (la Alfa Romeo pare mereu un corp străin.)
Și mega-prizele de aer tip hârciog cu oreion sunt în definitiv armonizate cu grila -- care în orice caz nu are nimic în clin-mânecă cu a lui 3.0 CSi sau 328 Coupe (F30?)
Dimensiunile de Serie 5 nu prea vechi îmi par totuși exagerate, dar excesul de reliefuri ale spatelui a devenit deja un gen de normalitate BMW, așa cum va ajunge sigur și noua grilă.
În rest, amicul PMC rânjește cred mulțumit fiindcă dizălul bavarez n-a murit odată cu stafidirea foștilor rinichi. :-)
Cu Alpine e ceva mai încurcată situația, fiindcă vânzările scăzuseră alarmant cu mult înainte de plandemie.
Cea mai logică explicație e că nostalgicii ex-celebrei berlinette au cumpărat noul A110 la lansare, dar numărul lor e limitat (inclusiv de doamna cu coasa :-)) și noua generație mai digi-bănoasă nu e tentată de o marcă cvasi-necunoscută.
...Fiindcă și f. puțin (re)mediatizată de Renault -- eroare fatală de marketing a francezilor, care au crezut că A110 se va vinde de la sine și n-au pedalat pe diverse acțiuni de PR (sponsorizări / prezentări / lecții de pilotaj pe la raliuri de epocă etc.)
În fine, după mine au mai zbârcit-o și-n alte direcții, cum ar fi:
- oferta exclusivă cu c.v. automată
- renunțarea la vechea formulă 2+2 locuri și *totul spate*
- zona de preț prea apropiată de consacrate gen Porsche Cayman.
Oricum, se pare că A110 va mai fi produs timp de 2-3 ani, chiar dacă în pierdere și-n ritmul deja scăzut de 5-7 mașini săptămânal.
Fie și doar pentru beneficiul de imagine adus, o eventuală decizie de ghilotinare imediată a redutabilei - și unicei - sportive franceze mi s-ar părea greșită.
Nu știu alții cum sunt, dar eu nu mă omoram după... penultimele tendințe ale designului Audi.
Ultimele lor creații (inclusiv noul A3) par însă o cotitură în bine, greu explicabilă dacă nu cumva i-o fi trăznit vreo baterie defectă :-) -- v. e-tron Concept GT, cu o cuantă și peste Porsche Taycan după mine:
https://www.audi.com/en/experience-audi/models-and-technology/concept-cars/audi-e-tron-gt-concept.html
Artemis ăsta nu prea văd cu ce-are putea veni în plus, dar merită urmărit, la fel ca versiunea de serie e-tron Concept GT anunțată pt finalul lui 2020, dacă nu s-o fi virusat și ea.
Hai să-mi dau cu părerea (chiar dacă-n gard poate :-)) pe tema Mitsubishi -- un gigant industrial hiper-capabil în 1001 domenii (produce de la navete spațiale și jet-fightere la hiper-trenuri sau mega-cargouri), dar care a luat-o în freză lately pe felia auto.
IMHO le-a lipsit nu doar o strategie deșteaptă, ci și niște designeri inspirați plus ceva experți în trenuri de rulare, care nu le lipseau deloc în... secolul trecut.
Și utilizați nu doar în divizia raliuri (inutil de rememorat FTO, 3000 GT, Lancer Evo-urile fără număr sau Pajero-Dakar-istele lor imbatabile.)
Scurt exemplu: cu câțiva ani în urmă am probat, de curiozitate, limitele economiei de benzină fezabile cu un mic Space Star (Mirage / Attrage în alte piețe) -- și am oscilat pe șosea în jurul a 3,5 l/100 km (!!!) -- n.b., cu motorul tricilindru *mare*, de 1,2 l MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system)...
Reversul medaliei: design neinspirat exterior (deși f. aerodinamic cu Cx=0,27... v. Vmax 180 km/h la doar 80 CP) și un interior total demodat de la lansare.
Plus o direcție *letargică*, suspensii moi și dizarmonice-n viraje, insonorizare mediocră, scaune la fel etc. (TopGear i-a dat parcă nota 2 din 10, chiar dacă tailandezii l-au cadorisit cu 18 din 20...)
Ultimele comentarii
2333 in total