Presa britanică: Alpine va deveni un brand 100% electric al grupului Renault

de Paul Cosma
Duminica, 31.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alpine va deveni un brand 100% electric, aceasta fiind singura soluție de “supraviețuire” în cadrul grupului Renault, potrivit informațiilor din presa britanică. “Trebuie să ne gândim foarte serios la viitorul Alpine și la cum poate acest brand să aducă valoare adăugată grupului,” a spus președintele Renault.

Renault a resuscitat marca sportivă Alpine la începutul anului 2017 prin prezentarea modelului A110 echipat cu un motor turbo de 1.8 litri și 252 de cai putere. Ulterior, francezii au lansat diverse versiuni derivate din noul model, iar planurile pe termen lung vizau lansarea a cel puțin încă două modele.

Primul pe listă era un SUV care ar fi urmat să lupte în segmentul lui Porsche Macan, însă surse din cadrul constructorului au dezvăluit că "pentru moment, proiectul a fost îngropat".

În contextul planului de reorganizare de la Renault, singura soluție pentru Alpine este să se transforme într-un brand 100% electric, potrivit informațiilor publicate de presa britanică.

“Trebuie să ne gândim foarte serios la viitorul Alpine și la cum poate acest brand să aducă valoare adăugată grupului, a spus președintele Renault, Jean-Dominique Senard.

Oficialul Renault susține că “lucrurile nu pot continua ca până acum”, iar decizia finală în cazul Alpine va fi luată de noul CEO Luca de Meo, al cărui mandat la cârma grupului francez va începe în luna iulie.

Via Autocar

Comentarii (8)

  • @Alpine_77

    Am vrut sa scriu mesajul asta la articolul cu CL55 AMG dar pentru ca a intre timp Automarket a postat exact despre Alpine, o s-o fac aici.

    Mai mult ca sigur ca stii despre canalul asta, Ammo NYC :):). Ma uitam zilele trecute la frumusetea aia de Corvette si la un moment dat a flash-uit pe ecran un Alpine si m-am gandit imediat la tine. Fii atent la minutul 1:37 :):)

    https://www.youtube.com/watch?v=NpDFjD1FVgM

    Pe toata durata verii, in fiecare marti seara, la mine in sat se strang colectionarii de masini retro intr-o parcare de la un mall. Sunt masini europene si americane pe care nu le-am vazut de cand eram mic, in conditii impecabile. Vin familii cu copii de peste tot si discuta cu proprietarii lor, fac poze, se deapana istorii, etc. E foarte foarte fain. Acum cu virusul asta, s-a taiat si asta de pe lista lucrurilor frumoase care le traiam inainte.
    13 3
  • @zarnesteanu-arata a S1600 Gr.3. Foarte rare si din ce in ce mai scumpe. Am condus unul acum multi ani in urma. Acum ar fi foarte greu sa intru in unul la 1.94 si 120kg. Chiar daca nu am burta mare :). Sper sa faca un model cu personalitate chiar si electric decat sa inchida brandul din nou.
    18 0
  • @zarnesteanu-arata a S1600 Gr.3. Foarte rare si din ce in ce mai scumpe. Am condus unul acum multi ani in urma. Acum ar fi foarte greu sa intru in unul la 1.94 si 120kg. Chiar daca nu am burta mare :). Sper sa faca un model cu personalitate chiar si electric decat sa inchida brandul din nou.
    7 0
  • Ar fi intersanta lansarea unei marci 100% electrice si care sa nu fie direct asociata cu numele Renault. Sa ofere modele cu performate dinamice deosebite la activarea optiunii " ludicrous" si care sa isi justifice pretul de achizitie. O buna ocazie de a planui un concurent pentru viitoarea oferta Tesla.
    8 4
  • someone
    au reusit sa faca una din cele mai vi si manevrabile masini moderne ( gordon murray a zis asta despre noul alpine in timp ce cauta un reper de manevrabilitate pt T50 ), si renault vrea deja sa il ingroape?
    15 2
  • Andrei
    @someone: daca nu faci bani, evident ca il opresti din dezvoltare sau ii inchei productia. Poti sa ai un product tehnic foarte bun, dar care sa nu faca vanzari, pentru ca ii lipseste ceva (imagine, materiale, retea, motoare sau orice altceva) sau pentru ca pur si simplu concurenta ofera mai mult.
    Se anunta vremuri grele la Renault, iar in astfel de conditii modelele exotice si cu vanzari mici dispar primele.
    10 6
  • someone
    @ andrei: oare asa a zis si vw despre veyron? stiu ca situatia nu e aceeasi, dar formula ta nu e valabila in general, ci doar in caz particular
    5 0
  • Cu Alpine e ceva mai încurcată situația, fiindcă vânzările scăzuseră alarmant cu mult înainte de plandemie.
    Cea mai logică explicație e că nostalgicii ex-celebrei berlinette au cumpărat noul A110 la lansare, dar numărul lor e limitat (inclusiv de doamna cu coasa :-)) și noua generație mai digi-bănoasă nu e tentată de o marcă cvasi-necunoscută.

    ...Fiindcă și f. puțin (re)mediatizată de Renault -- eroare fatală de marketing a francezilor, care au crezut că A110 se va vinde de la sine și n-au pedalat pe diverse acțiuni de PR (sponsorizări / prezentări / lecții de pilotaj pe la raliuri de epocă etc.)

    În fine, după mine au mai zbârcit-o și-n alte direcții, cum ar fi:
    - oferta exclusivă cu c.v. automată
    - renunțarea la vechea formulă 2+2 locuri și *totul spate*
    - zona de preț prea apropiată de consacrate gen Porsche Cayman.

    Oricum, se pare că A110 va mai fi produs timp de 2-3 ani, chiar dacă în pierdere și-n ritmul deja scăzut de 5-7 mașini săptămânal.
    Fie și doar pentru beneficiul de imagine adus, o eventuală decizie de ghilotinare imediată a redutabilei - și unicei - sportive franceze mi s-ar părea greșită.
    15 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru