@inexo: Grație legii lui Murphy, ai nimerit exact clipul cu cel mai idiot posesor de Lada Niva din galaxie. :-) Că nici măcar șofer nu poate fi numit, darămite pilot...
Adică fără habar de ales trasa ideală, cu unicul neuron comandându-i să bracheze amplu în rampă, cu diferențialul central neblocat plus cu pneuri de șosea ș.a.m.d.
Repet, am birjărit destule Nive -- binișor echipate/ preparate ce-i drept -- prin toate văgăunile (de obicei la schimb de senzații dure cu fostul meu Suzuki Jimny) și afirm fără rețineri că e cel puțin egala niponei, care-i și mai ușor de răsturnat de altfel.
@Catalin: Că tot veni vorba de Jimny (noul) stai liniștit că l-am disecat atent, ba l-am și testat toamna trecută, bătându-mă oarecum gândul să mă re-virusez offroad.
...Dar tot minuscul rămâne, proiectat fiind de japi ca *kei-car* din start. Și utilizabil doar de 2 persoane dacă ai și un minim de bagaje.
Aștept oricum cu interes reeditarea duelurilor hârtopiste :-) tip David vs. Goliat și cu noul Defender vs. Jimny sau NIva... ori cu Panda 4x4, pe lângă multe altele mai echilibrate (cu Wrangler de ex.)
@Andrei: Zici bine și d-aia mulți așteaptă apariția unei versiuni Defender mai spartane, dar și aia va fi peste 40K €.
JLR e însă în mare foame de bani, așa că mai durează. Până atunci britanicii preferă clienții care comandă accesorii pt. câini, corturi, scări, canistre, generatoare, vinciuri sau folii anti-zgâriere de multe jdemii.
ps-erată: Clar că voiam să zic Defender, nu Discovery, dar subconștientul dictează cred văzând rezultatul final -- adică un fel de Discovery mai baban și mai capabil în off-road dificil.
În fine, dacă tot reintrai prin zonă: ca potențial client de 4x4 *adevărat* (nu SUV !), oferta globală actuală îmi pare ori prea pișpirie (Jimny... cât o mai exista și el în eco-marxistoida dictatură UE), ori prea gigantomană și cu prețuri nesimțit de mari.
...Sau prea depășit-primitivă (da, de Lada Niva zic, încă redutabilă pe felia ei însă prea gurmandă și cu întreținere intensiv-extensivă.)
Cred că trebuie să mă mut pe altă planetă. :-)
@inexo: Adevăr grăiești stimabile despre interioarele luxo-britanice (și implicit meseriașii care încă le mai migălesc artizanal) și e clar mai plăcut să aștepți depanarea în ele. :-)
La gabaritul meu redus (1,70 m) m-aș simți oricum în noul Discovery ca-n catedrala St Paul's, dar cei 2 m lățime + tot atâția înălțime ar fi probabil ideali pentru alții mai bine-crescuți. :-P
Și al treilea scaun-strapontină din față e un gimmick interesant pentru nepoții mai aventuroși.
Cred totuși că s-a lăbărțat peste targetul lui originar-spartan și încalecă periculos de mult teritoriul lui Range Rover -- chiar dacă bordul monobloc din magneziu ori caroseria ultrarigidă din aluminiu plus toate reductoarele și diferențialele posibile l-ar recomanda ca un demn urmaș al fostului *Daktari-Mobil*.
Rămâne de văzut dacă și prețul umflat, și intervalul nepermis de lung dintre generații nu-i face pe pasionații modelului să-l șteargă din listele cam demult ocupate de G-Klasse ori mai ales de Wrangler.
...Ca să nu mai zic de... da, ați ghicit, 4WD-urile nipone preferate în ultimele decenii și de majoritatea ONG-urilor, trupelor ONU, Crucea Roșie etc.
Eu nu garantez nimic, dar statisticile vânzărilor dizăloase-n State vorbesc de la sine. Debile adică pre-dieselgate și infime post-.
O zi la fel de bună și ție... și, să nu uit, Diesel zi de zi dedesubtul tuturor !!! :-)
Ultimele comentarii
2333 in total