P.S. Am scris simultan cu @dany -- QED, dar nu mor oricum de grija ălora din vârful lanțului trofic, sau mai precis a șoferilor lor.
n.b.: BMW declarase totuși de curând că V12-ul va rămâne în producție cel puțin până-n 2023.
Posibil și ca din 2024 s-o radă de pe planeta muribundă cei 0,001%...:-P
Subscriu la eco-distopia aplicată și putreziților cu mega-mălai, dar ce ne facem cu N74B68, V12-ul bavarez în versiune 6.8 litri introdus din 2018 sub capota *britanicului* Rolls-Royce Phantom-VIII ?!
Și ulterior pe Rolls-Royce Cullinan, SUV-ul aberant care folosește aceeași platformă??
Ceva mă face să cred că Rolls nu va produce totuși e-cubulețe autonome pentru tartorii cu bici în echipare de serie. :-)
Erată: +9 l/100 km ar rezulta de fapt din calcule mai atente.
Și, ca să nu fiu luat drept hater PSA, Peugeot e și la noi receptiv-operativ cu rezolvarea defectelor -- zic de alea apărute în garanție, clar.
Pe de altă parte, garanția nu e de 5-6-7 ani ca la alții cu ochii ceva mai oblici... ;-)
...1,3 l/100 km? Aștept și 0,13 l/100 km, fiindcă hârtia suportă orice.
Aritmetic vorbind, cei 5 l/100 km văzuți de Bogdan pe computerul de bord (reali 5,3-5,4) după 65 km rulați din care 10 km electrici înseamnă un consum mediu conducând *relaxat* de 8 l/100 km doar cu propusie ICE.
Nu e rău pt 2 tone deplasate, dar nici epocal de puțin. Bine că (aproape) toată lumea e mulțumită, în frunte cu ipocriții birocrați UE.
În rest, mașina e încă trendy și se vinde în draci nu doar în Franța, deși fiabilitatea ei șchioapătă și la versiunile normale (evident că mai simple). Mai rar e vb de hibe catastrofice, dar cele enervante și repetate tip *bord brad de Crăciun* apar frecvent în statistici.
Concluzie strict personală: chiar dac-aș fi eco-virusat și cu bani de aruncat, PHEV-urile PSA nu mi-ar face cu ochiul.
Inutil să mai adaug: jos cu dizălu și japonezele deasupra tuturor !!! :-)))
@zărne: Tre-să recunosc că progrese SE FAC și încă mari -- vezi ce bun e Musk la proiectare (din linkul lui @Edikkk- îl văzusem, da-i interesant oricum) dacă are ceva liniuțe + whisky la bord ?! :-)
...Și ce simple sunt mașinuțele cu baterii ?! (asta, ca să se hlizească un pic și amicul PMC...)
Fără glumă acum, la termo-managementul bateriilor și sisteme de pompă de căldură proiectanții Tesla (și nu Musk, un front-man bine ales oricum de... cine trebuie) sunt cu mult înaintea altora și nu doar fiindcă octovalva aia produsă prin forjare din aluminiu semi-solid ar fi o premieră absolută.
Problemele BEV-urilor sunt însă altele -- inclusiv unele ecologice, culmea ! -- dar oi reveni la ele altă dată, deși ecoul ea fost practic nul și la explicațiile f. logice ale colegului @ignis..
Până atunci mă mir doar de unele contra-performanțe Tesla pe felia designului (interior mai ales, dar nu numai - v. Cybertruck dar și Y, după mine un semi-rateu.)
Până atunci, urez o duminică electrizantă tuturor !!! (și lui @Edikkk, da...)
Ultimele comentarii
2333 in total