Tesla amână lansarea noului Roadster cel puțin până în 2022: "Model Y, Cybertruck și Semi sunt mai importante"

de Daniel Popescu, Foto: Tesla
Vineri, 08.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk a anunțat că Tesla va amâna lansarea noului Roadster cel puțin până în 2022, întrucât noile priorități ale constructorului sunt creșterea producției lui Model Y și lansarea pick-up-ului Cybertruck și a capului-tractor Semi.

La sfârșitul anului 2017, Tesla a prezentat un nou Roadster, practic a doua generație a sportivei electrice care a fost produsă inițial între 2008-2012.

La vremea respectivă, Tesla a susținut că Roadster va avea o autonomie de 1.000 de kilometri și că va deveni cel mai rapid model de serie din lume, cu numai 2.1 secunde necesare pentru intervalul 0-100 km/h.

Startul producției a fost planificat pentru anul 2020, însă între timp prioritățile Tesla s-au schimbat radical. CEO-ul Elon Musk a anunțat acum că pentru Tesla este mai important să producă pick-up-ul electric Cybertruck și capul-tractor Semi.

"Are mai mult sens să facem întâi Cybertruck. Prioritățile noastre acum sunt creșterea producției lui Model Y, noua uzină de la Berlin, extinderea uzinei din China, producția lui Semi și producția lui Cybertruck", a explicat el.

Planurile actuale ale Tesla prevăd că Cybertruck va intra în producție la sfârșitul anului 2021, în timp ce startul producției lui Semi a fost amânat pentru 2021.

Prin urmare, producția lui Tesla Roadster va începe cel mai devreme în cursul anului 2022.

Cu toate acestea, Tesla acceptă în continuare pre-comenzi pentru Roadster prin plata unui avans de 39.000 de euro pe piața europeană.

Între timp, agenția de presă Bloomberg susține că Tesla a oprit brusc producția la uzina pe care o deține la Shanghai, cel mai probabil din cauza unor probleme de aprovizionare de la furnizorii de componente.

În contextul în care uzina din Statele Unite este închisă din cauza pandemiei de coronavirus, uzina de la Shanghai are o importanță majoră pentru Tesla în această perioadă pentru a comercializa mașini, chiar dacă acestea sunt vândute doar pe piața locală.

Via Electrek, Bloomberg

Comentarii (6)

  • Ceva mă face să cred că Musk realizează c-a sărit calu cu promisiunile SF ref. la Roadster-2 și mai așteaptă 2-3 ani să apară niște baterii-minune. Ori oamenii lui mai au de lucru la ele, tot aia.
    Adevărul e că un hipercar din ăsta monstruos cu sau fără baterii ar / va umfla mai mult imaginea decât conturile Tesla.

    Repet, nu-s BEV-hater și nici Tesla-apocaliptiker, însă 1.000 km autonomie cu +1.000 CP sub pedala din drepta par imposibil de atins fără să te târâi cu hipercarul prin oraș sau p-afară cu 90-100 la oră.
    Oricum, se confirmă vorba că tot ce-i mișto ori e ilegal, ori îngrașă, sau se amână...
    24 3
  • Uite asa tesla intra incet incet in linia producatorilor de volum. Cand esti mic si vrei sa te afirmi trebuie sa directionezi resurse catre proiecte sonore care sa "umfle imaginea"asa cum scrie @Kiro.
    Pe de alta parte cand esti deja activ in piata trebuie sa te uiti si la produsele care genereaza venitul, si atunci mai tai din resursele pentru wow factor si le bagi in cresterea productiei de masini mai putin interesante.
    Asteptam sa vedem ce o sa vina, ca anul trecut nimeni nu credea ca o sa stea atat de mult pe acasa.
    15 3
  • @kiro, si daca s-ar tara cu 90-100km/h, sa ai o autonomie de 1000km ar fi fabulos. Uneori, mi se pare ca doar discutam si de fapt progrese prea mari nu se fac. Concepte si teorii sunt garla, dar produse finale competitive, prea putine. Dar ... nici Moscova nu s-a construit in 3 zile, cum zice rusul, deci hai sa mai luam o gura de rabdare.

    Deocamdata, Tesla Roadster, chiar si pe hartie, arata bomba. Daca o scot cu parametrii astia pe piata, o sa fie un salt urias. Gandeste-te doar cum a fost primul lor roadster, bazat pe Lotus :) Astazi sunt pe punctul sa-l produca singuri de la cap la coada, cu performante de la cer la pamant. 20 de ani nu sunt multi, dar nici putini in istoria auto.

    Daca ne gandim la istoria umanitatii, vorbim de fapt de mijolace de locomotie. Automobilul a aparut si s-a dezvoltat intr-o "clipita". Acum avem automobile electrice. Chiar credeti c-o sa ne oprim aici? :):)

    Daca Tesla Roadster vine un an-doi mai tarziu, e nesemnificativ. Important este c-o sa vina. Si daca ar fi sa ne luam dupa Musk, intre timp o sa primim de fapt ceva mult mai strategic decat o decapotabila: transporturile medii si grele ... pe electric :) Hmm. I'll take that.
    13 1
  • Edikkk
    Tesla Roadster se vinde, se va vinde extrem de bine, dealtfel oameni care au dat 39.000€ şi să aştepte 3-4 ani, zice multe

    Dar cel mai important acum este profitul mare, de volum, Cyber truck primul, pentru că încarcă în acelaşi reţea cu Tesla S, X etc
    şi apoi Tesla semi truck unde profitul este mult mai mare dar chargerele trebuie instalate, şi sunt mega chargere nu super chargerele normale

    Ca vă spuneam de TEHNOLOGIE şi saltul model Y cu octovalva, aici explică cineva care are o foarte mare experienţă în domeniu şi are multe episoade cu explicaţii despre părţi din Tesla model Y, foarte multe
    darrrrr la octovalva a spus clar că NU VA EXPLICA COMPLET pentru că în parte rămâne SECRET funcţionarea acesteia

    https://youtu.be/eGffUODWWSE

    Restul, dinozauri.
    8 6
  • Viitorul e electric. (aaahahahahahaaa! :)))))

    Pana atunci, zi de zi DIESEL!, deasupra tuturor!
    10 8
  • @zărne: Tre-să recunosc că progrese SE FAC și încă mari -- vezi ce bun e Musk la proiectare (din linkul lui @Edikkk- îl văzusem, da-i interesant oricum) dacă are ceva liniuțe + whisky la bord ?! :-)
    ...Și ce simple sunt mașinuțele cu baterii ?! (asta, ca să se hlizească un pic și amicul PMC...)
    Fără glumă acum, la termo-managementul bateriilor și sisteme de pompă de căldură proiectanții Tesla (și nu Musk, un front-man bine ales oricum de... cine trebuie) sunt cu mult înaintea altora și nu doar fiindcă octovalva aia produsă prin forjare din aluminiu semi-solid ar fi o premieră absolută.

    Problemele BEV-urilor sunt însă altele -- inclusiv unele ecologice, culmea ! -- dar oi reveni la ele altă dată, deși ecoul ea fost practic nul și la explicațiile f. logice ale colegului @ignis..
    Până atunci mă mir doar de unele contra-performanțe Tesla pe felia designului (interior mai ales, dar nu numai - v. Cybertruck dar și Y, după mine un semi-rateu.)
    Până atunci, urez o duminică electrizantă tuturor !!! (și lui @Edikkk, da...)
    16 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru