Ceva mă face să cred că Musk realizează c-a sărit calu cu promisiunile SF ref. la Roadster-2 și mai așteaptă 2-3 ani să apară niște baterii-minune. Ori oamenii lui mai au de lucru la ele, tot aia.
Adevărul e că un hipercar din ăsta monstruos cu sau fără baterii ar / va umfla mai mult imaginea decât conturile Tesla.
Repet, nu-s BEV-hater și nici Tesla-apocaliptiker, însă 1.000 km autonomie cu +1.000 CP sub pedala din drepta par imposibil de atins fără să te târâi cu hipercarul prin oraș sau p-afară cu 90-100 la oră.
Oricum, se confirmă vorba că tot ce-i mișto ori e ilegal, ori îngrașă, sau se amână...
Ar fi frumos ca Citroën să redevină ce-a fost -- adică o marcă inovatoare, originală, cu mașini confortabile și luxoase pentru pretențioși, dar și cu oferte popular-accesibile în alte segmente.
Noul C4 e o șansă care n-ar trebui ratată (mai mult decât C5 zic eu), dar nu știu dacă silueta de ex-GS întrevăzută-n pozele-spion va fi de ajuns dacă rămân la standardizarea tip (e)matrionușka previzibilă -- profitul să trăiască.
Cu ciudata politică PSA de până acum (care a făcut din Citroën un gen de sub-marcă Peugeot) pare cam grea trezirea, dar putem spera...
Una caldă pt fanii Skodaq: portbagajul are 585 litri.
Și alta rece pt pentru haterii mărcii nemțești (scuze, cehești): frânele sunt cu tamburi pe spate.
...Deși van-ul (pardon, e-SUV-ul... ba nu, e-crossover-oiul) Enyackq are +două tone în versiunile cu baterie mai serioasă.
@Moldovean -- Corect, asistăm la un VAG episod Star-Trek = Rezbelu Clonelor ID.
Pozitivă (în raport cu și mai hidoasa Tesla-X) îmi pare non-aderarea la cursa puterii excesive, deloc în acord cu clamata e-ecologie.
Cel mai forțos Enikaq non-RS sprintează deci de la 0-100 în vreo 8 secunde, RS în 6.2 s, dar X-ul ăl mai Musk_ulos în 4 s.
Oximoronul BEV util urban / e-SUV masiv (în fine, break mare un pic înălțat și care, btw, căntărește două tone !!!) rămâne totuși un mister, pt mine cel puțin.
P.S. Prețul versiunii bazice anunțat pe la francezi îmi pare fantezist... de mic (32.000 € înainte de alte bonusuri) -- om trăi și l-om vedea.
@andrei: (la capitolul consum) - *Între XCeed și HIBRIDUL Toyota C-HR nu e o diferență atât de mare pe cât v-ați aștepta.* -- case closed, vorba ex-celebrului comisar Șoric. :-)
Nu mai zic de ne-luarea în calcul decât a vechiului hibrid C-HR (acum săltat peste 180 CP)...ahm, și nu CH-R.
@fanel: Da, destulă imprecizie pt impresia artistică, dar lui Bogdan îi iese bine și d-aia i-o ierți (alt exemplu -- europenii NU AU VOIE să facă publicitate comparativă în marxista UE, nu că n-ar avea curajul.)
Ontopic, mașina e OK per total și are credit-appeal cu orice dobândă, :-) chiar dacă designul ei nu mă dă pe spate. Cu riscul înroșirii de pălmuțe, susțin deci că sud-coreenii încă n-au depășit faza imitativă, prin care au trecut și japii la vremea lor.
P. Schreyer i-a cizelat vizibil în raport cu era Sephia, A.Biermann le-a mai încordat suspensiile-direcția, dar simpla paralelă din test cu stilul nemțoaicelor premioumm spune destule.
Aș mai zice că aduce a săpunieră... la fel ca GLA, dar aș deveni persona non grata (și) pt amicul @zărne așa că mă abțin.:-)
Ceva mai serios, și prețurile Kia-Hyundai au devenit aproape teutonice -- motivate de calitatea nu doar percepuă, dar și de garanția aia lungă, care nu vine gratis (a se citit totuși atent și paragrafele alea microscopic tipărite-n contract...)
Ultimele comentarii
2333 in total