@multe-cifre :-) -- M-ai cam ghicit, și eu stau pe gânduri deocamdată, sau pe gard (on the fence) cum zic englezii, spre disperarea dealerilor probabil, dar trebuie să recunoască și ei că nu-s vremuri de cumpărat mașini, mai ales noi.
Posibil să mă rezum la două roți și doar când plouă-ninge să rechiziționez ;=P (tot micuța dar mai slăbuța) japoneză a nevestei, dar la fel de bine poate să mă lovească damblaua vreunui credit pentru cai-verzi irezistibili (sub 20K € în orice caz, că mai mult am ajuns la convingerea că nu merită.)
Darrr, ca să doarmă liniștit amicul PMC, nu-i exclus să-mi trag un diesel vechi fără computere-n mațele lui, cu care să pot merge pe ulei comestibil prin munți -- dar numai când/dacă vin apocalipsurile. :-)
@PMC: Fiecare cu stolul lui de păsărele, că obiectivă nu prea e motivația mea: pur și simplu cred că nici BMW+diesel nu *rimează*, nu doar Porsche+diesel.
Pe de alt stol, :-) deși conștient de avantajele dizălurilor moderne, nu suport deloc zgomotul = grohăielile lor, ca să nu mai zic de duhoarea motorinei.
Vibrații hai să recunosc că nu (prea) mai au.
Dar tre-să le bagi acum uree, bleah.
Nici costurile eventualelor reparații gen dpf-egr-injectoare nu-mi fac cu okiu (nu-s genul care să țin mașinile doar cât au garanție.)
Și, argument suprem: micuțele japoneze nu (mai) sînt dizăl.
...De ce? Fiindcă sînt zi de zi deasupra tuturor !!! :-)
@zărne: Te-am *pălmuit verzui*, dar numai pentru stil literar. :-)
La conținut nu subscriu deci, din simplul motiv al aberației (hiper)sportivelor electrice de sute-mii CP în stadiul actual al bacteriilor.
Pe de altă parte, cine are mormane de $ de azvârlit pe ele e liber să se bucure de 2-3 demaraje-fulger pe zi.
Nici e-SUV-urile de 4-500 CP și 2,5-3 tone nu par de fapt logice în același context, dar hai să admitem că pot fi utilizate și mai domol.
P.S. Deși nu interesează pe nimeni, mărturisesc că sînt chiar fan electrice... dar nu aici și nici acum.
Ba chiar mă distrez în timpul ceva mai liber acu (stați acasă! :-)) cu proiectarea (nu doar desenarea) unui ipotetic BEV sportiv *după mintea mea*. Adică unul pe care chiar l-aș cumpăra, dar... ia-l de unde nu-i din păcate.
Mai clar; sub o tonă, nu mai mare decât Mazda Miata, ba chiar ceva mai mic și -- cel mai important -- nici mai puternic (sub 180 CP.)
...De ce nu îl produce Smart însă deja, ca e-Roadster redivivus? - poți întreba. Ete d-aia, că nu ar fi *cerere* cică.
Asta, după Frau Winkler -- soră de marketo-vrăjitorii cu Mrs Mary Barra, doar că și mai falimentară ca GeMista adorată de @inexo. :-)
@fan_skodaq: Da, 1724 CP, din care 1.417 sunt *electrici* (+1.000 Kw).
...Dar stai, că bateria Gemerei e de 16,6 kWh...
De unde rezultă un scenariu SF (mai clar, ești la volanul K-egg pe o autostradă nemțească și îi dai forjă la blană).
...Cât timp? - Păi APROAPE un minut... :-)))
Ultimele comentarii
2333 in total