Feedback

Ford prezintă Mustang Cobra Jet 1400: prototipul electric dedicat întrecerilor pe sfertul de milă va avea 1.400 CP și aproape 1.500 Nm

Publicat Joi, 23.04.2020
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 13
Ford prezintă Mustang Cobra Jet 1400: prototipul electric dedicat întrecerilor pe sfertul de milă va avea 1.400 CP și aproape 1.500 Nm - Poza 1
Ford prezintă Mustang Cobra Jet 1400: prototipul electric dedicat întrecerilor pe sfertul de milă va avea 1.400 CP și aproape 1.500 Nm - Poza 2
Ford prezintă Mustang Cobra Jet 1400: prototipul electric dedicat întrecerilor pe sfertul de milă va avea 1.400 CP și aproape 1.500 Nm - Poza 3
Ford prezintă Mustang Cobra Jet 1400: prototipul electric dedicat întrecerilor pe sfertul de milă va avea 1.400 CP și aproape 1.500 Nm - Poza 4
Ford Performance a prezentat noul Mustang Cobra Jet 1400, primul prototip electric al diviziei constructorului american gândit pentru a concura în cursele de drag. Acesta va fi echipat cu un singur motor electric capabil să livreze 1.400 de cai putere.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Mustang Cobra Jet 1400. Acesta este primul prototip electric al diviziei Ford Performance dezvoltat pentru a concura în cadrul întrecerilor pe sfertul de milă.

Conform reprezentanților Ford, prototipul încă nu a fost finalizat, iar prezentarea acestuia ar putea avea loc în cadrul SEMA Show din Las Vegas.

Noul Mustang Cobra Jet 1400 ar urma să folosească un singur motor electric amplasat pe puntea față capabil să livreze 1.400 de cai putere și aproape 1.500 Nm. Resursele vor fi gestionate de o transmisia secvențială și vor fi livrate către puntea spate. Producătorul american își dorește ca viitorul Mustang Cobra Jet 1400 să parcurgă sfertul de milă în doar 8 secunde.

Totodată, oficialii Ford au menționat că noul prototip este considerat un tribut adus versiunii Mustang 428 Cobra Jet din 1968.

"Ford a mizat întotdeauna pe motorsport pentru a demonstra tehnologiile noi pe care le dezvoltă. Sistemele electrice de propulsie ne oferă un nou tip de performanță, iar Cobra Jet 1400 este o demonstrație pură a noilor tehnologii împinse la limită", a declarat Dave Pericak, directorul global Ford.


Comentarii (13)

  • ...Cu 1.400 cai nu-i moare bateria pe la jumatea sfertului de milă ?! :-P
    19 3
  • fan skoda
    WOW !
    1400 cp si 1500 nm ?!

    Koenigsegg Gemera are 1.724 de cai putere și 3.500 Nm.

    In curand peste 2000 de cai si peste 4000 Nm.
    6 8
  • Andrei: La un Ford kuga 2011, 2.0 diesel 4x4 când se face distribuita, e curea sau... Raspunde
  • @fan_skodaq: Da, 1724 CP, din care 1.417 sunt *electrici* (+1.000 Kw).
    ...Dar stai, că bateria Gemerei e de 16,6 kWh...

    De unde rezultă un scenariu SF (mai clar, ești la volanul K-egg pe o autostradă nemțească și îi dai forjă la blană).
    ...Cât timp? - Păi APROAPE un minut... :-)))
    17 0
  • Bai ce tradatori imputiti si astia de la Ford!!! Pai cum tata sa bagi tu electric pe Mustang? Si inca sa te dai la performante peste motoarele cu dinozauri? Nah, io cred ca e propaganda- nare cum!
    10 1
  • someone
    transmisie secventiala? asta inseamna mai mult de o treapta...hmmm, oare rezista la asa cuplu enorm si inca cuplu aproape instant electric ? daca da, respect ford si ma inclin pana la pamant in fata ta
    7 0
  • @zărne: Te-am *pălmuit verzui*, dar numai pentru stil literar. :-)
    La conținut nu subscriu deci, din simplul motiv al aberației (hiper)sportivelor electrice de sute-mii CP în stadiul actual al bacteriilor.
    Pe de altă parte, cine are mormane de $ de azvârlit pe ele e liber să se bucure de 2-3 demaraje-fulger pe zi.
    Nici e-SUV-urile de 4-500 CP și 2,5-3 tone nu par de fapt logice în același context, dar hai să admitem că pot fi utilizate și mai domol.

    P.S. Deși nu interesează pe nimeni, mărturisesc că sînt chiar fan electrice... dar nu aici și nici acum.
    Ba chiar mă distrez în timpul ceva mai liber acu (stați acasă! :-)) cu proiectarea (nu doar desenarea) unui ipotetic BEV sportiv *după mintea mea*. Adică unul pe care chiar l-aș cumpăra, dar... ia-l de unde nu-i din păcate.
    Mai clar; sub o tonă, nu mai mare decât Mazda Miata, ba chiar ceva mai mic și -- cel mai important -- nici mai puternic (sub 180 CP.)

    ...De ce nu îl produce Smart însă deja, ca e-Roadster redivivus? - poți întreba. Ete d-aia, că nu ar fi *cerere* cică.
    Asta, după Frau Winkler -- soră de marketo-vrăjitorii cu Mrs Mary Barra, doar că și mai falimentară ca GeMista adorată de @inexo. :-)
    16 0
  • @kiro, daca e sa facem o analogie cu motoarele cu ardere interna, nici cele de drag nu sunt facute sa tina o vesnicie. Din contra, uzura e enorma si trebuie refacute sau aruncate dupa cateva sute, maxim mii, de km.

    Ferrari, Lambo, Mercedes Project One, au motoare care trebuie refacute dupa max 50,000 km. De ce ar tine bateriile de pe Mustang mai mult de cateva ture pe pista?

    Costurile pe cursele de drag/racing? Pai asa nici sa schimb un set de anvelope la fiecare luna nu pare sa aiba rost. Si totusi, se practica.

    PS In ce proiectezi? (CAD)
    7 1
  • Am lucrat la viața mea cu AutoCAD, ProE, NX și mai ales Catia (greoaie, dar obligatoriu de învățat în ind. auto - versiunea IV e cea mai tembelă oricum :-))...
    Cu Rhino doar amatoristic, dar la ce mi-am propus acu apelez la un amic cu SolidWorks (doar n-oi da 4-5K $ pe el sau 1K annual subscription)
    E bun-logic deși nu simplist, are și extensii CAM deci posibilități de post-modelare pe imprimantă 3D, dar trebuie băgate-n el, ca întotdeauna, idei bune materializate anterior-răbdător pe hârtie... cu mânuța proprie.
    Face bine la stil = design, proporții, altfel se aplică *garbage in -- garbage out*. :-P

    P.S.: O fac ca hobby și atât -- deși mă bătea la început gându să îl propun cuiva din industrie (că mai am relații amicale cu unii)... m-am sucit, nu merită lupta cu morile de vânt ale sistemului, care-i mai feudal-orgolios-hachițos decât cred mulți din afara ind. auto.
    Posibil însă ca, la pensie, chiar să produc un prototip cu oarece sponsorizare (deloc simplu, dar nu imposibil.)
    Gata, ies că mă trage cățelu de mână să-l scot - toate cele bune !
    12 0
  • @Kiro

    De ce nu bagi un ochi peste hotare? Bine, acum e cam seceta si la ei. Joburi de ani de zile sunt puse sub semnul intrebarii. Mai ales in automotive, dar dupa ce trece valul poate....

    Poti lucra exclusiv in SW dar daca ai, asa la 30'j de ani de proiectare asistata si inca (combinati) de 10 pe planseta.

    Rhino e o jucarie daca e sa il comparam ci pleiada de softuri pe care le-ai enumerat sau chiar cu cu Max (foarte user frendly) ori mai vechea Maya (pentru animatie facauta profi dar cam dificila in unele "sectoare")

    Succes
    6 0
  • @vianu (scuze, fanel :-)) - Mulțam de sfaturi, bune în principiu, dar n-am ras-o din ind. auto (germană, n.b... însă taman d-aia n-o mai am la inimă) ca să mă re-angajez acu eventual la Titu Technocentre, la șaij-de anișori. :-P
    Nici măcar ușurica presă auto-moto nu mă mai ispitește ca pe vremuri (cu seriale de design moto egal înjurate și admirate dar fără vreo finalitate), că altfel mă bewerbuiam la AM cu vreo rubrică de design/istorie auto măcar... care nu se cere oricum în consumismu orb actual care nu mai vrea altceva decât să vândă cu orice preț.

    E pur hobby e-proiectul ăsta, repet -- din n motive *ilogice* sau nu prea, da-n orice caz ajută la dezmorțirea neuronului.
    Nu mai intru în profunzimi metapsihice :-) da-n orice caz creația fără presiunea deadline-urilor sau a nevoii *recunoașterii* altora îmi pare acum preferabilă.
    Toate cele bune, spor în ce faci și tu, cu sau fără auto... motive ! :-)
    11 0
  • @Kiro

    Nu vorbeam de companiile mari. Inertie mare...Ma refeream la companiile mici, alea de dau anunt "in ziar". Work from home...e o afacere de ani de zile fara "ajutorul" lui virusache. Daca esti pe felie te mai cheama astia la o discutie lunara/bianuala si se poate ajunge la necesitatea prezentei pe saptamani-luni de zile la sediul companiei.

    Am inteles care iti este situatia (varsta isi spune cuvantul)...dar tineretul din ziua de azi, culmea e de o ignoranta si de un neprofesionalism incredibil. Si ma refer la tineretul lor nu la al nostru.

    Merci si spor si tie!
    6 0
  • Oare si-o cumpara Edick?
    6 0
  • Alin: Am scos flansa de la bujie si e ulei Raspunde
  • @kiro, pai tu ai lucrat in mai multe soft-uri decat mine :) Cred ca o singura data am pus mana pe Catia si Unigraphics doar vazut la altii. Daca as sti Catia, ar fi niste joburi fantastice langa mine in Aerospace, la vreo 4 km de casa. Aia e, nici macar student version nu poti s-o ai.

    La SW poti sa-l cumperi si daca nu platesti licenta anuala, nu mai poti sa ai versiunea urmatoare si suportul de help/service, dar cred ca il poti folosi legal. In plus la Solidworks, poti lucra online pe SW Student , dar nu poti comercializa ceea ce faci.

    Oricum, felicitari maxime pentru creativitate. Intr-adevar, exercitiul mintii ajuta enorm la pastrarea facultatilor mintale intacte pana in ultima clipa :) Bafta maxima si daca ai nevoie de o mana de ajutor, cred ca suntem cativa pe-aici la nevoie :) Nu ma dau mare mester, ca nu sunt, dar macar asa, niste linii sau desene, pot :)
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru