Maşina-i de excepţie şi standard, dar "Superleggera" îmi pare o exagerare pentru cca. 1,8 tone...
La banii mei, aştept însă mai bine o ediţie specială Lada Niva Tupolev. :-)
Tu-144, evident, nu fără motiv supranumit "Concordski".
Cine-l vinde -- tot Balzac ăla de punea gaj la bănci Ferrari-urile clienților? (scuze, Bazac, ex-ministrul supranumit și Bazat. :-P)
Întrebați-l voi vă rog când treceți p-acolo dacă primește și bonuri de masă.
Eu n-am timp, că stau de ieri la o coadă -- se dau lângă mine bormașini cu discount în șaorme. :-)
@PMC: Din (prea) lunga-mi viață, măcar o chestie statistică am dedus: 51% din oameni au cap doar ca să nu-i plouă în gât. :-)
Restul de 48% -- consensualii adaptabili la orice --, deși par să aibă toate țiglele pe casă și neuronii-n dovleac, n-au și mintea la ei, că alții gândesc pentru ei.
...Cine anume? Clar că restul de 0,99%, botezați și *the doers*. Unii doar tupeiști-oportuniști, vânturând preponderent iluzii (ca-n politică, PR sau media), dar alții chiar ingenioși-inteligenți, ca-n R&D, cercetare, producție, sănătate, educație, dar și cultură/artă pe bune etc.
Declarațiile de genul ăsteia (sau a lui H. Diess, și mai derutant-contradictoriu cu fiecare ocazie când nu-i tace melița) aparțin din păcate unei noi specii de clovni ipocriți botezați în continuare *manageri*.
@inexo... în episodul aviator din păcate, stimabile, fiindcă taman ăia 0,01% aparent uitați merită comentarii mai atente, în contextul unor schimbări (de Sistem) pe care totuși le văd imperios necesare.
...Și care-s convins se vor întâmpla, chiar dacă nu le-oi apuca.
@inexo: Ca să mai azvârl alte pietricele ideatice conexe "cyber-ştirilor":
" Urmărit cu interes disputa stimabililor @inexo-zărne, demnă de tomuri doxologice. ;-)
...Cam prea obosit acu de disecat conexiuni "vinculoide" a la Giordano Bruno dintre natura umană şi cea divină, mai pot adăuga doar:
Tehnologia e bună -- dar numai până când ne tentează să dăm concediu neuronilor şi procură cu drepturi nelimitate siliconilor. :-)"
... ar trebui să tastez cu mult peste limita răbdării mediu-ponderate, dar şi a capacităţii de afişare AM.
Pe f. scurt totuşi, trebuie să fim conştienţi (egal dacă resemnaţi sau entuziaşti) că "e-tranziţia" va avea loc conform "ordinului pe unitate" planetar, inclusiv pe felia truck-urilor.
Urmată însă clar, deşi la un orizont temporal mai lung, de autonomizarea "in corpore" a mobilităţii, în paralel cu alte şuste având target metamorfozant structural-(in)uman.
...Şi aici e hiba majoră pe care n-o prea sesizează nimeni ca perspectivă a controlului absolut prin constrângeri aidoma, chiar dacă acceptate gradat-benevol fiindcă insidios introduse.
Pun stop aici însă, că-ncepe să-mi vibreze şi mie tărtăcuţa :-) doar la gândul apropiatelor updates-uri "over-the-air" ale viitorilor semi-cyborgi, semi-fericiţi fiindcă total VR-conectaţi şi confortabil nanobotizaţi. :-P
...Nu degeaba sugera Elon că scopul "lor"-Neuralink-ilor e păstrarea conştiinţei umane spre infinit ..."in the machines".
Şi într-un alt gen de realitate iluzorie decât cea dată De-Mai-Sus --- tot simulată pare-se, dar incluzând destul liber-arbitru din proiect ca să ne putem construi Raiul sau Iadul propriu dintr-o viitoare viaţă "pe bune" inaccesibilă altfel.
...(aplauze, urale, ovaţii) :-)))
...
Ultim update strict ontopic, după o relativă liniștire a apelor post-cea-mai-șocantă prezentare de nou model EVER.
Sarcina utilă (max. payload) a Teslei rezultă deci că-i de 1.580 kg însumată=totală, adică în benă și-n cabină.
...Mai mari oricum ambele decât ale trio-ului concurenței principale clasice, F-150 / RAM 1500 / Chevy Silverado, cu dimensiuni exterioare similare; Rivian RT1 e-n orice caz mai scurt cu 35 cm, în altă clasă de pick-up-uri, *4-foot-bed*. Plus că va fi mai scump, de la vreo 75.000 $ (dar 750 CP, 0-60 mph în 3,2 s.)
Masa proprie estimată -- min. 6000 lbs, adică +2.700 kg cu baterii de 150-170 kWh (tot estimate), rezultînd vreo 4,3 tone total rulant (oricum peste cele 3,5 t admise cu permis categ. B.)
Și capacitatea de tractare e de record (vreo 6 tone), dar mica... mare problemă rămâne autonomia în regim de tractare.
Fiindcă proprietarii de Model-X (tancul ovoid cu uși-fluture pe spate) raportează consumuri specifice de 2-3 kWh/milă, adică 120-150 kWh / 100 km când trag după ei rulote...
Autonomia de 800 km ar cam intra deci la apă spre 100-150 km în condiții dure.
Laturi pozitive totuși, după câteva scurte test-drives efective:
- spațiul interior e suficient și-n spate, inclusiv pt pasageri de +1,90 m.
- scaunele sînt f. confortabile, ca și supensia de altfel, fără să fie *barcă pe valuri*
- accelerațiile-s de nivel Model-3 Performance, adică fulminante
- caroseria din inox nevopsit (cost-saving factor) nu prea se îndoaie sau zgârie
- bena e accesibilă doar prin spate, dar multiplele *șine* vizibile ca linii paralele permit montarea a nenumărate cârlige-mufe-șufe :-)
- nu are oglinzi exterioare, ci retro-camere ascunse -- pt unii poate fi o hibă însă.
Ar mai fi și altele, de genu *Nu bate, cloncăne sau troncăne*, dar le las pentru samsarii anului 2033. :-)
Care prevăd că vor lăuda și bateria *ca nouă, frate*, folosită de o bătrânică americancă mai mult ca să-și alimenteze foehn-ul. :-P
Ultimele comentarii
2333 in total