@AHa: Deşi francezii :-) sînt într-adevăr mai secretoşi, e plin netul de Sandero-3 camuflat, pozat recent de spanioli prin Andaluzia.
Nu-i oricum vreo lovitură de imagine silueta, dar parcă-i ceva mai puţin dizgraţios "dospită" deasupra aripilor ca actualele Sandero-Logan.
Clar deci că şi-acum e INTENŢIONAT mai urâţică decât verişorul Clio-5, iar motoraşul 1.0 TCe 100 CP va fi "nec plus ultra" din acelaşi motiv al evitării canibalizării cu liderul segm.B în Europa.
...Tot e bine că-i cu injecţie indirectă de benzină (fără filtru particule), spre deosebire de versiunea cu 117 CP de pe Micra+Juke.
@Green_Alex: Cum să nu urce Renault pe invizibila... dar atât de clamata scară a "poziţionării"??
Mercedes-Benz A-Klasse ştiam doar că-i premioummum. :-)))
@Edikkk: Să știi că nu bunghisem avantajul valabil și pentru europeni -- mai ales la Cercul Polar, în însorita Norvegie. :-)
Serios acu”, încercam doar să subliniez din nou că Cybertruck NU e gândit pentru piața europeană...
@zărne: ...Și nu negam beneficiul celor 15 mile / 24 km autonomie moca zilnic (sau eventual 30-40 mile = 48--64 km cu panouri pliabile.)
Dar negam veridicitatea teoriei... regiei întru PR-advertisment negativ, că-i bun și ăla.
Ideea panourilor fotovoltaice nu-i oricum nouă, dar Tesla are deja statutul care-i permite... tupeul aplicării ei la un BEV de serie.
Vorba vine de serie, că s-a contaminat văz și Musk de la virusul VAG aburitor al prezentării de mașini cu 2-3 ani înainte de termen.
(n.b.: Aici Toyota-Lexus merită apreciați cu *BEV-inerția* lor de numai 2-3 luni, ca să nu mai zic de stilul net superior al designului lor actual... și viitor -- un salt surprinzător și pt. mine.)
Repet deci, comanditarii Tesla (și nu Musk, care contrar aparențelor de guru e doar o figură simbolică necesară oricărui... cult :-P) a adoptat cea mai ieftină soluție (panouri fotovoltaice plane), de la care s-a continuat cu designul general pur funcțional, deși aparent straniu -- și NU invers !!!
Cum mai ziceam p-aici (ca să n-adorm :-)), pe traiectul Rimac-Porsche-Pininfarina... și mai urmează, va profita nu doar Audi de ultimul răcnet tehnologic pe felia EV (care nu ține doar de baterii... dar nu mai dezvolt, c-ar trebui s-o facă AM.)
Furnizorul croat de subansamble pretențioase -- mic, dar nu tocmai minuscul -- nu degeaba a fost stimulat (povestea-i lungă) să devină *leading edge*-ul EV-tech european.
...Taman de către marile corporații stimulat, care-s conștiente că-s prea rigid-greoaie pentru unele sarcini specifice R&D.
Strict la tema C-Two, clar că-i vorba doar de o *vitrină tehnologică* (la fel ca viitorul Tesla Roadster) cu rol de imagine, dar și EV-prozelitism de-a dreptul prin vectorul *fascinație*.
...Fiindcă timpii sprintului 0-100 km/h, irelevanți oricum în traficul actual sub 5-6 secunde, induc unora prosternație... :-P
Și-atunci hop la dealer -- ba nu, pe site-ul BEV-mărcii -- să-mi trag și eu un Zoe-Leaf-etc., că-i p-aproape.
@Andrei: Da, pe traiectul Rimac-Porsche va profita sigur și Audi de ultimul răcnet tehnologic pe felia EV (care nu ține doar de baterii... dar nu mai dezvolt, c-ar trebui s-o facă AM.)
Furnizorul croat de subansamble nu degeaba a fost stimulat (povestea-i lungă) să devină *leading edge*-ul EV-tech. Taman de marile corporații,care știu că-s prea rigid-greoaie pentru unele sarcini specifice.
@q: Glumești cred -- chiar dacă P. Schreyer (ex-Audi) e de ani buni designer șef la coreeni, e-tron GT e la ani-lumină ca stil. Poate chiar cel mai reușit design de coupe cu 4 uși EVER (peste Porsche Taycan după mine.)
Prin însorita Californie sau Floridă, ar fi posibilă absorbirea a 5-6 kWh zilnic, la cât de mare-i hărăbaia. La un randament *ochiometric* al panourilor fotovoltaice de +25% în orice caz, dar e posibil
...Panouri PLANE care -- bingo! -- vor fi mult mai ieftine decât cele *mulabil-flexibile*..
Cea mai importantă-i deci deducția că formele straniu-piramidale ale prototipului vor TREBUI să fie transpuse și-n producția de serie.
OK, mici diferențe vor fi inevitabile, dar fie și doar din motivul ăsta teoria designului hidos-funcțional în scop de publicitate cu orice preț (inclusiv prin înjurare :-)) NU stă deloc în picioare.
Ultimele comentarii
2333 in total