@V.V.-- Așa-i cu ”vechiul” motor EA888 (L4 cu inj. indirectă+directă), care - atenție AM - scotea doar 200 CP pe GTI-ul mai sobru ante-facelift (suta-n 6,7 s.)
Cam prea multe sistemele de conducere de școală ajutătoare, :-) dar nici diferențialul (pseudo)autoblocant XDS nu-i vreo atracție.
Cutia exclusiv DSG poate-l convinge totuși pe Edikkk să-l comande, ca să nu mai mestece-n ritm de sârbă 3-pedalieră în mațele Polo-ului său roșu cu 362.000 km rulați, în care a intoxicat și mama urșilor planetari.
(Din cauză de remușcări cred că ne ține predici electrizante.)
Bune remarcile tale, @nsrei. Ca să le completez însă (și fiindcă tot mi se prelungește încărcarea trotinetei offroad – electrică, Ediche !) încerc să creionez pe scurt ce ar trebui să conțină o adevărată analiză a evoluției / involuției mărcii Opel – dar care, din păcate, nu va apărea vreodată în presa auto.
Da, noua Astra va fi un 308 mai ieftinache și ceva mai consensual ca stil, la fel ca duo-urile Corsa-208, Mokka-2008 etc.
Ca fost proprietar… mulțumit de Opel (am avut Rekord și Omega-n anii 90), aș fi preferat păstrarea individualității actualei Astra vs. Pejo 308, compacta din Russelsheim fiind ultima mohicancă Opel 100%, inclusiv cu motoarele tricilindrice 1,2-1,4 l dezvoltate din era GM.
...Unele fără vibrații și mai economice decât Puretech-urile hexagonale, plus cu cuplu mai bun.
Paradoxal, vânzările-s totuși slabe în ciuda discounturilor - inexplicabil după mine, dar mă opresc din despicat fire-n șaișpe pe tema foamei de pseudo-noutăți consumeriste la nivel vizual și eco-marxisto-progresist.
Taman d-aia nu exclud să-mi trag o Astra… încă Opel (cu c.v. manuală, non-hibriz-brizată) cu discount maxim, adică exact înainte de lansarea ”noutății stelare” = fâs sclipicios.
Pare ultima șansă de luptă… prin ferecarea portofelelor contra direcției standardizării eco-austere tip Stellantis, bătută-n cuie nu doar la Opel.
Cauzele aparentului rateu al GM cu Opel / Vauxhall merită însă un pic de atenție, totul fiind de fapt o mega-mangleală contabilă a transnaționalei GM, care a încărcat R&D-ul Opel cu dezvoltarea mai tuturor modelelor mici/medii vândute la nivel global (Chevrolet-ex-Daewoo, Holden, Buick etc.)
...Cu costuri enorme, imposibil de recuperat prin ce vindea (bine totuși) Opel în Europa.
La Rüsselsheim, în anii ”90, funcționa probabil cel mai baban centru european de R&D automotive, dar ”pe datorie” și grangurii GM au fost nevoiți în final să abandoneze dugheana, după nenumărate ”suveici”.
Adică după așa-zise ”optimizări” ale optimiștilor fiscali :-) care-s de fapt mega-manevre mafiote cu aparență legală – doar legile-s ghidonate de lobby-ul megacorporațiilor.
Chestii-trestii gen ”Stellantis N.V. is a multinational automotive manufacturer headquartered in Amsterdam, Netherlands” pe bobor nu-l interesează de fapt, anesteziat fiind de circărelile TV-politico-fotbalo-manelistice.
...La fel e și gașca Reno-Nissan-Mitsu-Dacia, tot ”olandeză” ca să poată sifona profiturile spre binecunoscutele, deși niciodată REcunoscutele paradisuri fiscale.
”Follow the money” ar trebui să fie deci cărarea de investigare majoră și-n domeniul auto -- inclusiv a sifonărilor electro-bonusurilor aberante.
...To be continued însă și asta în vreun episod aviator, ăla promis pe tema lanțului-lesă. :-)
Poate ar fi bine să nu derapăm prea mult offtopic (deși-s tentat s-o fac după o scurtă plimbare c-o Octavia 2.0 TDI recentă, surprinzător de bună la toate capitolele, cu zvâc aproape de hot-hatch și consum de scuter.)
Retorică sau nu prea, întrebarea mea e deci una și bună: cine-l pune pe Herr Klaus ăsta, ca și pe alții, să-și ia conștiincios angajamente ca de pionier fruntaș??
Parcă-s toți în transă eco-hipnotică -- iar așa-zisă presă auto nu poate fi mai zdravănă ca ei.
Evident că-i trasă la indigo și buimăceala de la etajul superior: pe birocratițele inepte de la UE cine-i pune ...să-i pună pe alți șefi de sub ei etc.? - că ”alegătorii” lor în niciun caz nu.
Oi reveni însă mai pe larg la dilema verigilor lanțului ăsta de comandă planetară (la propriu lanț=lesă) - nu ca să conving vreun Edikkk irecuperabil, ci doar să mă (auto :-))conving că nu visez și coșmaru-i călare pe noi, pe bune.
Vorba lui Gh. Dinică din "Filantropica" – mâna întinsă care nu spune o poveste nu primeşte pomană.
OK, Rolls-Royșii îi zic ”marjă de profit”, dar bravo lor că-i prostesc pe triliardari cu povești despre motoare de avioane.
@Liviu: Stau bine hibrido-supercar-urile, fii liniștit, că doar motorișca V6 scoate singură 663 CP.
Fiindcă niște zecimi de secundă +/- nu cred că-s observabile-n viața reală.
Cu PHEV-urile așa-zis ”doar” sportive (PSA are de ex. câteva pe țeavă) e însă mai sesizabilă înmuierea vreascului cu bacteria stoarsă.
Ce mă miră pe mine e însă plasarea lui 296GTB în categoria modelelor ”entry-level” de către PR-ul fierarilor.
Conform evoluției kafkiene a lumii noastre, probabil că 830 CP vor fi prea puțini f. curând, cu viteza max. limitată la 90-100 de la cei 130-140 km/h de-acum.
Ultimele comentarii
2333 in total