@Volzvagăn: Ete că Mazda de ex. nu prea face compromisuri... și încă respiră. :-)
Serios acu, nu trebuie pus botu la meme-urile lansate de guriștii diletanți numiți ”presă”, fiindcă problematica-i mult mai complicată apropo de cauzele aparentului rateu al GM cu Opel / Vauxhall.
Totul de deci de fapt o mega-mangleală contabilă a transnaționalei GM, care a încărcat R&D-ul Opel cu dezvoltarea mai tuturor modelelor mici/medii vândute la nivel global (Chevrolet-ex-Daewoo, Holden, Buick etc.)
...Cu costuri enorme, imposibil de recuperat prin ce vindea (bine totuși) Opel în Europa.
La Rüsselsheim, în anii ”90, funcționa probabil cel mai baban centru european de R&D automotive, dar ”pe datorie” și grangurii GM au fost nevoiți în final să abandoneze dugheana, după nenumărate ”suveici”.
@eu: Cu repetarea-n prosti(r)e a știrilor (a unora adică, așa, mai curentate :-)) le zici bine.
Nu și cu similitudinile Astra-308, care se apropie de zero, compacta din Russelsheim fiind ultima mohicancă Opel 100%, inclusiv motoarele dezvoltate din era GM.
...Unele f. eficiente încă (consumă mult sub râșnițele hexagonale și trag mai bine - pot veni cu cifre din rarele teste serioase, dar n-are rost).
Totuși, vânzările trenează în ciuda discounturilor - inexplicabil după mine, dar mă opresc din despicat fire-n șaișpe, direcția standardizării austere tip Stellantis fiind bine bătută-n cuie nu doar la ei.
R.I.P. Opel deci -- pentru mine cel puțin. :-(
P.S. Probabil cel mai complet articol pe tema pomenită mai sus:
http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/fonctionnement-d-une-auto/s-1751-amortissement-citroen-advanced-comfort.php
...în care se și compară în detaliu actualul sistem Citroën *Advanced Comfort* cu fosta suspensie hidropneumatică *Hydractive*, net superioară.
...Dar mai scumpă de produs și necesitând anumite operațiuni de întreținere periodică -- de unde au rezultat unele foste reproșuri ref. la fiabilitatea slabă, nejustificate însă (doar poate pentru habarniștii neglijenți.)
Morala: și originalitatea... funcțională costă deseori, dar sacrificarea ei de dragul economiilor e o soluție riscantă, cu rezultate istorice nu tocmai pozitive (și) pentru Citroën.
...Care văd că joacă doar pe extreme-n ultima vreme, de la rolul de sub-marcă PSA/Peugeot cu tendințe low-cost la treziri d-astea spre lux aparent gen C5X.
@Adrian: Absolut corect apropo de ambiguitatea mărcii franceze, dar nu și pe tema suspensiei, care NU este ”veritabila” soluție hidropneumatică de pe ex-DS, CX, SM, XM, GSA ori Xantia (fenomenală dezvoltare a sistemului Citroen, am condus așa ceva și e incredibilă-n viraje):
https://www.autoplus.fr/citroen/xantia/la-citroen-xantia-activa-v6-1996-plus-rapide-qu-une-mclaren-au-test-de-l-elan-208590
...ci un ersatz ieftinache, botezat ”suspensions à butées hydrauliques progressives” - am mai scris p-aici despre ele, așa că nu mai bat câmpii din nou.
@someone23: Așa e, dar eu in locul citronezilor i-aș fi dat în judecată pe japi pentru folosirea acronimului CX (Citroen realmente de excepție, btw.)
@pipo: N-am nici timp, nici spațiu, nici chef mai ales :-) să demonstrez că cererile ”pieței” sunt atent modelate de forțe cu interese obscure, omulețus consumatorius ”cerând” de multe ori obiecte inutile, dar intens promovate.
Ochiometric vorbind ai însă dreptate, ultimul trend fiind cel al pseudo-SUV-urilor ”aplatizate” ca să aibă un consum cât de cât acceptabil.
Nu însă și cu tracțiune integrală, din același motiv de norme / protocoale / standarde emise, cum altfel, de aceleași birocratițe experte de talia Ursulei Von der Leyden.
...Predestinată cred prin nume să salveze urșii poluari. :-)
Ultimele comentarii
2333 in total