Lucrurile merg mână în mână. Nu te poți aștepta ca rețeaua sa se dezvolte când vânzările sunt slabe, și invers. În vest vânzările și studiile despre cerere au condus la dezvoltarea rețelei.
Ca sa vorbesc doar de UK, unde locuiesc. Pe toate autostrăzile sunt încărcătoare rapide, de la 50 la 350 de kWh. Asta toate sunt private. Adică niște firme au considerat că e pâine de mâncat în zona asta.
De curând am avut nevoie de un top-up ca sa ajung acasă. Mai aveam 17% baterie și mi-ar fi trebuit minim 30. Am oprit pe autostradă la un service foarte popular. Sunt vreo 10 încărcatoare Ionity cu 350kWh și 6 Gridserve care au AC și două tipuri de DC cu max 50kWh. De obicei merg la astea pentru ca mașina mea nu accepta 350 kWh și nu are sens sa le blochez pe alea. Dar 4 din 6 nu erau funcționale și celelalte doua erau ocupate. Se mai întâmplă.
In zonele de reședință multe încărcătoare sunt în instalate cu bani publici, din taxele locale. Sau consiliile oferta ceva ajutor unor firme, discount-uri, terenul, acces la rețeaua electrică etc.
In orășelul mic in care locuiesc erau de mult niște încărcătoare AC in centru. Acum au montat mai multe, atât AC cât și DC (50 kWh) in cartierul unde locuiesc, lângă un Co-op. Momentan sunt mai multe decât e necesar, mai ales că marea majoritate a locuințelor sunt case. Nu le-am folosit niciodată dar am văzut mașini care încarcau. Majoritatea sunt libere mai mereu.
Cred ca Mercedes nu se adresează celor care au fobii cu căutat ore în șir stații de încărcare la fiecare 200km.
Pentru voi sunt mașinuțe de jucărie la....Bălăceanca.
Depinde de piață. Britanicii sunt obsedați de manuală, au impresia ca au mai mult control. Au rămas blocați în anii 90 când nu puteai schimba manual și automata era mai tot timpul în treapta greșită.
Iar sa o oferi optional creste costurile chiar și pentru cei care nu selectează opțiunea.
Ultimele comentarii
720 in total