@////
Eficienta in laborator e una, omologata pentru strada e alta. Procente bune din consum se duc pe reducerea emisiilor. Dar intr-adevar, chinezii baga tare cercetare si pe ICE. Anuntasera de curand si un diesel compact cu 53% eficienta.
Ultima data cand m-am uitat pe o analiza serioasa, BEV-urile trecusera de 30% cota de piata lunara. Impreuna cu PHEV-uri trecusera de 50%. Deasemenea tot pe analiza serioasa , cresterea la BEV-uri era de 20% si la PHEV-uri era de 80%.
China istoric raporteaza BEV-urile si PHEV-urile la un loc iar lumea care pare ca se naste cu cateva ore inainte de a scrie pe net, continua sa se umezeasca si sa considere ca gata, China e 100% BEV. E pe la 30% bev cu semne de plafonare pentru sector.
PHEV nu e BEV.
Dacia face vanzari de 0.5 mil practic cu 2 modele Duster si Sandero (cu declinarile Logan si Jogger). Spring e aproape inexistent anul asta.
VW 1.25 mil cu vreo 7-8 modele termice distincte si vreo 3-4 electrice. Super performanta. Managementul merita din plin niste bonusuri babane anul asta.
Salariu mediu 526 euro. Probabil in auto nu se munceste pe linia de productie cu mai putin de 350-400 euro. Si chiar daca se munceste si pe mai putin de atat, tot nu cred ca se ajunge la 50-100$ pe luna.
@ds
Costul cu forta de munca reprezinta 10-15% din costul unei masini si in mare parte reprezinta asamplabre. Restul sunt materii prime, prelucrare, procesare, energie, logistica, vanzare, R&D etc. Daca dai afara toti oamenii si ii inlocuiesti cu roboti economisesti 10-15% pe care probabil ii spargi mai apoi pe automatizarea extrem extrem de complexa a proceselor pe care oamenii le fac lejer cu ochii inchisi dupa cateva zile de lucru la acelasi model.
Iar la 5$ pe zi nu mai lucreaza nimeni nici macar in India.
Ultimele comentarii
1371 in total