UE le oferă producătorilor de mașini mai mult timp pentru a atinge țintele de reducere a emisiilor de CO2

de Tiberiu Safta
Vineri, 09.05.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025.

Parlamentul European a votat în favoarea unei propuneri din partea Comisiei Europene de a relaxa noile restricții cu privire la reducerea emisiilor de CO2 ale mașinilor noi. Propunerea a trecut cu 458 de voturi pentru, 101 voturi împotrivă și 14 abțineri.

Cu această propunere, producătorii de automobile au acum mai mult timp la dispoziție să atingă noile ținte de reducere a emisiilor medii de CO2. Mai exact, aceștia vor avea timp până la finalul lui 2027 să atingă nivelul mediu de emisii, care este de 93.6 g/km de CO2.

Începând din 2030, Uniunea Europeană va cere producătorilor să atingă o țintă și mai mică, de doar 49.5 g/km. Bineînțeles, planul de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2035 rămâne în vigoare.

Însă chiar dacă Uniunea Europeană vrea ca numai mașini electrice să fie vândute începând din 2035, motoarele termice vor putea fi comercializate în continuare, cu condiția ca acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici.

via Motor1

Comentarii (19)

  • Banuiesc ca hotararea a avut la baza sanatatea oamenilor, nu profitul companiilor :))
    Hai cu DIZAL-urile!
    7 8
  • George Simion
    in 2035 in china vor fi doar masini electrice si 8G, in europa se vor manca gandaci parliti la dizal.
    5 9
  • George Simion
    nu uitati: esti ceea ce mananci, ce bei si ce respiri!
    7 5
  • Pai daca s-a creat un precedent si acum merge cu pasuire 2 ani, peste 2 ani mai merge cu inca 2 si din 2030 va fi obligatoriu diesel daca nu sunt toti cu plamanii la pamant si dependenti de medicamente si vaccinuri.
    Dintre votantii pro amanare sunt convins ca TOTI sunt implicati in productia de masini si interesul a fost banul sa curga, ca nu ne intereseaza ce inghit oamenii.
    La fel si cu DIESELGATE!
    Doar un bolnav mintal ar accepta poluare pe Paine!
    12 9
  • @ Vali
    Nu înțeleg, având în vedere ca duduie vânzările de electrice si-n câțiva ani vor ingropa termicele, care este problema ? Apoi, ce pondere are industria auto in poluarea generală ? 99% după capul vostru de cercopiteci, pur și simplu nu înțelegeți ca nu se poate in câțiva ani sa se schimbe radical toate industriile și toată economia globală, sunteți de o ignoranța și limitare înfiorătoare.
    10 9
  • nu se poate in câțiva ani sa se schimbe radical toate industriile și toată economia globală.

    adevarat.

    insa e o imbecilitate pura sa nici nu vrei sa o apuci in directia asta doar pe motiv ca "nu se poate".

    ba se poate, orice se poate, doar sa vrei.
    4 1
  • @Dorel: poluarea in orase, sau aglomeratiile urbane cum li se mai zice, e clar datorata vapoarelor, avioanelor, uzinelor.
    Tu cand simti miros puternic de Diesel, sa stii ca la semafor in ambuteiaj e un vapor sau un avion care asteapta sa se faca verde si sa inainteze 2 metri.
    Dupa mintea voastra, poluarea de care sunteti direct afectati se datoreaza altor surse, nicidecum troacelor diesel sh de care scapa vesticii.
    3 2
  • Chiar ca troace de cercopiteci aveti strumfitelor.
    1 4
  • George Simion
    cum sa vanda ei mizeriile de suv si sa se incadreze in emisii?

    masini cat mai dulapuri si fraierii sa respire otravurile.
    3 3
  • Fie că unii sunt direct implicați în industria auto sau indirect prin simplu fapt că tot ce se produce și se consumă inclusiv servicii au nevoie de transport și în consecință de câte ori consumăm ceva (orice) poluăm. Cel care consumă și faptul că alege în funcție de preț este poluatorul în majoritatea cazurilor. Dacă oricare ar găsi pe un raft pufuleți cu un preț X, iar lângă, aceeași pufuleți produși ECO dar cu 30% mai scumpi… ce ați alege? (nici în anonim nu scăpăm de ipocrizie). BEV-urile nu se pot utiliza de majoritatea utilizatorilor și asta este de ce nu se pot impune, cel puțin nu în momentul de față. În general ne “doare” doar de astăzi și poate mâine, faptul că o suferim din cauza poluării fără nici un dubiu este o frică și o preocupare secundară pentru mulți inexistentă. Nu este obezitatea, dependența de multe chestii nocive pe care le consumăm și le spunem hrană. Normele nu pot impune că nu mai sunt bani… nu mai avem “luxul” să ne îngrijorăm de consecințele poluării, trist dar adevărat. La ce creaturi se întrevăd la butoane… uuuuf, va fi “distractiv”.
    PS hai să trecem peste înjuri și restul conversațiilor goale… nu știm deja de mult ;)
    Avem mai toți perspective diferite, suntem în contexte diferite, deci absolut normal să avem păreri diferite, si dacă nu ar fi așa ce sens mai are să “comentăm”.
    3 4
  • Elektrikkk
    A influenţat mult şi tarifele şi Trump, astfel încât producătorii europeni de maşini au nevoie de un respiro.

    Oricum în SUA şi China, se vând maşini electrice ca niciodată (chiar dacă nu mai conduce Tesla)
    2 1
  • Elektrikkk
    https://www.gsp.ro/sporturi/auto/hyundai-ioniq-5-coreea-de-sud-baterie-801115.html
    6 1
  • @cocalar hAUR
    Hopa, a ieșit gherțoiul din hibernare!
    6 3
  • @cocalar.securist
    vezi ca duminica rebuie sa emigrezi la soros!
    3 8
  • doar atat zic:

    in Bucuresti ti se inneaca respiratia de atata combustibil ars, iar in Viena e un aer ca de munte. avem jeg si praf peste tot, trotuarele sunt maro, impregnate cu tarana care se transforma in noroi la fiecare ploaie, pe cand in Viena cu greu poti reprosa ceva curateniei.

    de ce acolo se poate si la noi nu? chiar atat de neputinciosi sa fim incat nici macar sa copiem ce fac altii nu suntem in stare?
    7 1
  • @cocalar hAUR
    Visezi la bulibașă, porumbelule?
    5 0
  • https://evz.ro/regula-noua-pentru-soferi-se-modifica-viteza-maxima-in-oras.html
    Tu ce zici, o electrica polueaza mai mult fonic decat un DIZAL obosit?
    Si ce parere ai despre personajul asta:
    https://youtu.be/7gNLSpnU0_g?si=cQ0P4jVidq91tfda
    Face reclama destul de buna la M???
    Fix ca voi toti care ne tineti noua lectii de bun simt de la volanul BMW-ului.
    Aceeasi marlani obositi, agresivi si care iti arata degetul mijlociu in loc sa isi ceara scuze ca a parcat cacatul lui de M coupe ca un bou!
    In conditiile in care multe orase se confrunta cu poluarea din trafic, astia amana normele de poluare si mai dau unii si vina pe avioane si vapoare.
    1 1
  • Reducerea emisiilor din orase se poate face si cu niste banale hibride care elimina benzina arsa aiurea la semafor si mai recupereaza ceva la franare.
    O decizie mult mai fireasca ar fi fost interzicerea diin 2030 a masinilor fara nici un fel de hibridizare ceea ce ar fi fost muklt mai usor acceptat si de public si de producatori. Si legarea emisiilor si de greutatea masinilor nu bagat totul la pausal. Da ce stiu eu despre legile fizicii de la brucsel
    2 2
  • @alex cu creier mic
    Tu nu știi nimic despre legile fizicii.
    A, pardon... poate principiul lui Bernoulli când face șoșocuța baie în mare.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru