Vremurile în care poți să închiriezi o mașină cu motor termic ar putea deveni istorie peste 5 ani. Asta pentru că Uniunea Europeană ia în considerare să le interzică firmelor de închirieri auto să mai pună la dispoziție vehicule cu motoare cu ardere internă începând din 2030, potrivit unor informații apărute în publicația germană Bild.
Dacă planul va fi aprobat, atunci toate firmele de închirieri auto vor putea să pună la dispoziție numai mașini electrice începând din 2030. Acest lucru ar ajuta, teoretic, și la o trecere mai rapidă către vânzarea exclusivă de mașini electrice în Uniunea Europeană. Îți amintim că vânzarea de mașini noi cu motoare termice alimentate cu combustibili fosili va fi interzisă începând din 2035.
În prezent, vânzările de mașini către firmele de închiriere auto reprezintă o cincime din înmatriculările totale de mașini noi în Europa.
Deocamdată, Uniunea Europeană nu a confirmat dacă acest plan de a avea numai mașini electrice de închiriat va fi pus în aplicare.
via Carscoops
Totuși, călătoresc destul de mult, atât ca turist dar mai ales în interes de business. De obicei închiriez masina la destinație și invariabil merg pe cea mai ieftina, pentru ca nu am nevoie de lux, putere. Singura excepție e când sunt cu familia și îmi trebuie mai mult spațiu.
Întrebarea e cât vor creste costurile?
Altfel, măsura ar ajuta nu doar la vânzări, în general, dar mai ales la infrastructură. Din experiență, în multe zone turistice, infrastructura EV momentan nu ar face față deloc dacă toate mașinile închiriate ar fi electrice.
Apropo, cum mai merge treaba cu inarmarea UE? Montam eoliene si solare pe de o parte si pe cealalta ardem carbuni ca sa topim otel sa turnam tancuri, tunuri si bombe? Asta e calea spre viitorul verde al UE?
Trebuie să fie mișto să-ți petreci vremea vărsându-ți fietea pe unde apuci, TikTok, Facebook, AM și probabil multe altele, și sa observi cum caravana trece în ciuda lătratului cu bale.
Alex, aproape că te invidiez. Tu sigur nu te plictisești niciodată.
https://www.autoexpress.co.uk/news/367398/roll-over-diesel-evs-are-now-doing-big-mileage-uk
New data has also shown that the average EV is now covering almost the same distance annually as its diesel counterpart and more than the average petrol car.
Research from the RAC Foundation shows that the average electric car under three years old will rack up 10,054 miles per year. That’s much more than the equivalent petrol car, which will typically only cover around 7,585 miles annually.
When you compare EVs with diesel cars there’s very little difference. Diesels cover 10,728 each year on average and while this remains slightly ahead of EVs, it’s worth pointing out that ten years ago, most electric cars tended to rack up less than half the mileage of the equivalent diesel.
Eram o Rep Moldova ceva mai ce, dar tot săraci
Toţi se plâng de viaţă și bogaţii din SUA, vorba lui Ion Ţiriac... Întrebat cum îi merge... şi el " Mno, mmmm, mmmm "
2) cine a avut maşină nu se mai întoarce la căruță, cine a avut automată nu se întoarce la manuală, cine a avut electrică nu se mai întoarce la termică
Simplu. Dar unii invidioşi sadea că strugurii nu sunt buni.
EV sunt clar foarte bune şi nu au absolut nici o problemă. Decât poate preţul, dar azi şi termicele sunt scumpe.
Deci, te-ai dat jos din avion si te duci unde ai treaba. Business sau particular. Vii inapoi, predai masina si ai plecat acasa. Intrebarea cheie e urmatoare. Unde incarci in timpul scurt de 1-2 zile (sau saptamani) cand esti intr-un oras necunoscut, intr-o tara straina, etc. Ai toate aplicatiile necesare? Ai timp de pierdut la chargere? Daca trebuie sa pui cateva mii de km in timp scurt, cat pierzi la incarcare? E absolut normal sa preferi un ice, cand timpul si accesibilitatea benzinariilor sunt critice. Cati au timp si energia necesara sa se uite din timp pentru statii de incarcare? Altii nici macar nu-si pun problema, si dau cu capul de realitate cand li s-a golit bateria.
La privat, cand esti acasa, e alta treaba. Esti pe teren familiar, poate nici n-ai treaba cu charger-ele, dar asta e cu totul alta mancare de peste.
UE ar face bine sa stimuleze productia si tehnologia bateriilor, optimizarea consumatorilor etc
Asta cu câteva mii de km în timp scurt e "for the birds", nu face nimeni asta in Europa. Poate curierii și transportatorii dar eu nu merg cu mașina închiriată.
La fel și cu "aplicațiile" - plătești cu cardul.
Până acum n-am auzit de pana prostului la electrică. Paradoxal, la termice, da. Poate ne subestimezi?
Exagerările astea nu ajuta decât pe cei cărora le place să li se confirme preconcepțiile.
Eu închiriez mașină destul de des și de cele mai multe ori merg la benzinărie doar o dată, la final, pentru că de cele mai multe ori o iei plină și trebuie să o returnezi plină.
"Poate curierii și transportatorii dar EI nu merg cu mașina închiriată."
Ăia 100-200 km zilnic îi acoperi uşor cu electrica.
2) Foarte bun punctul cu firma Americană care a luat Tesla şi apoi au renunţat.
Acolo firma Hertz au făcut o enormă greşeală aplicând acelaşi business process ca la termice.
Dar Hertz încă au Tesla în 2025 la închiriere. Şi Sext au electrice.
E ridicol cum incearca unii sa distorsioneze realitatea doar ca sa se muleze pe credinta lor ca, mai ales departe de casa, te descurci cu un BEV la fel precum te-ai descurca cu o masina careia ii faci plinul in 5 minute.
"E ridicol cum incearca unii sa distorsioneze realitatea" :)))
Un EV rulat la viteză de autostradă îi ia 25 kwh / 100 km, adică ăia 262 km îi trebuie 65,5 kwh pe zi (deci cel mai negru scenariu)
La staţii de doar 150 kw încarci 65,5 kwh în 26 de minute.
Deci îţi trebuia la EV să încarci 26 de minute pe zi, dar real cu 18 kwh consum şi staţii de 200 kw ajungi la 14 minute pe zi.
Deci poţi face acelaşi lucru cu un EV.
" pe credinţa lor "
Când îi dai cu credinţa acolo unde puteai să afli " realitatea " cu regula de 3 simplă ....
E grele, nu ?
Repet Z E R O.
Pentru că nu dormi lângă staţia de încărcare, lângă priză.
La orice hotel am fost, de la cele mai putin ieftine, nu am vazut unul singur macar care sa aiba chargere in parcare.
Sunt milioane de oameni care aterizeaza in San Francisco si bat toata coasta de Vest pana in Alaska sau Grand Canion, Vegas, samd in 1-2 saptamani. Ideea e ca indiferent de mediu, urban sau in salbaticie, la inchiriere nu ai timp de incarcat masina. Cel putin, eu nu. Desigur ca sunt si EV la rentals. Dar la viteza de incarcare din ziua de azi, accessibilitatea chargerelor si increderea ca le gasesti libere sau functionale, sunt foarte putini care se incumeta la asa ceva.
1) toate firmele de rent pot FOARTE UŞOR să aibă la bază chargere şi vor da clienţilor EV cu bateria deja full
2) firmele renting BUNE îşi dau seama uşor că nu pot pretinde să vină EV cu "rezervorul plin" ci doar intră online pe maşină şi îţi bagă în cost câtă energie mai trebuie până la full
3) dacă tot vorbeşti de SUA, reţeua Tesla este foarte bine pusă la punct şi pot încarca şi maşinile non Tesla, dacă nu are la hotel oricum poţi încarca pe traseu.
Toate maşinile electrice serioase au deja în navigaţie care e traseul şi timpul şi cu timpul de încărcare inclus.
Orice maşină electrică o poţi încarca practic şi real LA ORICE PRIZĂ simplă !!!!
Sunt o sumedenie de cazuri, vezi Youtube, unde se duc cu EV şi spun la hotel iar hotelul le dau un prelungitor şi rezolvă problema.
Tu ai expus doar o poveste plină de ură şi fără creier.
262 km pe zi - 14 minute pe zi de încarcat -- dacă nu eşti în stare, atunci da, nu meriţi EV, stai la tractorul tău poluant şi împuţit.