UE ar putea interzice închirierea mașinilor cu motoare termice din 2030

de Tiberiu Safta
Marti, 22.07.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor informații apărute în presa din Germania, Uniunea Europeană ia în considerare să interzică firmelor de închirieri auto să mai aibă mașini cu motoare termice începând din 2030. Aceste firme ar urma să fie obligate să cumpere doar mașini electrice peste 5 ani.

Vremurile în care poți să închiriezi o mașină cu motor termic ar putea deveni istorie peste 5 ani. Asta pentru că Uniunea Europeană ia în considerare să le interzică firmelor de închirieri auto să mai pună la dispoziție vehicule cu motoare cu ardere internă începând din 2030, potrivit unor informații apărute în publicația germană Bild.

Dacă planul va fi aprobat, atunci toate firmele de închirieri auto vor putea să pună la dispoziție numai mașini electrice începând din 2030. Acest lucru ar ajuta, teoretic, și la o trecere mai rapidă către vânzarea exclusivă de mașini electrice în Uniunea Europeană. Îți amintim că vânzarea de mașini noi cu motoare termice alimentate cu combustibili fosili va fi interzisă începând din 2035.

În prezent, vânzările de mașini către firmele de închiriere auto reprezintă o cincime din înmatriculările totale de mașini noi în Europa.

Deocamdată, Uniunea Europeană nu a confirmat dacă acest plan de a avea numai mașini electrice de închiriat va fi pus în aplicare.

via Carscoops

Comentarii (7)

  • Andrei
    Am doua electrice și nu ma voi mai întoarce niciodată la termice.
    Totuși, călătoresc destul de mult, atât ca turist dar mai ales în interes de business. De obicei închiriez masina la destinație și invariabil merg pe cea mai ieftina, pentru ca nu am nevoie de lux, putere. Singura excepție e când sunt cu familia și îmi trebuie mai mult spațiu.

    Întrebarea e cât vor creste costurile?

    Altfel, măsura ar ajuta nu doar la vânzări, în general, dar mai ales la infrastructură. Din experiență, în multe zone turistice, infrastructura EV momentan nu ar face față deloc dacă toate mașinile închiriate ar fi electrice.
    4 2
  • Daca merge in directia si ritmul actual, s-ar putea ca UE sa fie nevoita sa interzica pana in 2030 mersul pe strada in grupuri mai mari de 2 persoane.
    Apropo, cum mai merge treaba cu inarmarea UE? Montam eoliene si solare pe de o parte si pe cealalta ardem carbuni ca sa topim otel sa turnam tancuri, tunuri si bombe? Asta e calea spre viitorul verde al UE?
    13 7
  • @alex cu creier mic
    Mai degrabă interzice suveraniștii balenei spurcate.
    8 8
  • O bună parte din trompetele anti-EV sunt și trompete anti-UE. Pe principiul: dacă tot te-ai lovit la cap măcar să te doară și burta.

    Trebuie să fie mișto să-ți petreci vremea vărsându-ți fietea pe unde apuci, TikTok, Facebook, AM și probabil multe altele, și sa observi cum caravana trece în ciuda lătratului cu bale.

    Alex, aproape că te invidiez. Tu sigur nu te plictisești niciodată.
    6 4
  • In lumea caravanei care nu se sinchisește de lătratul potăilor:
    https://www.autoexpress.co.uk/news/367398/roll-over-diesel-evs-are-now-doing-big-mileage-uk

    New data has also shown that the average EV is now covering almost the same distance annually as its diesel counterpart and more than the average petrol car.

    Research from the RAC Foundation shows that the average electric car under three years old will rack up 10,054 miles per year. That’s much more than the equivalent petrol car, which will typically only cover around 7,585 miles annually.

    When you compare EVs with diesel cars there’s very little difference. Diesels cover 10,728 each year on average and while this remains slightly ahead of EVs, it’s worth pointing out that ten years ago, most electric cars tended to rack up less than half the mileage of the equivalent diesel.
    4 4
  • Măi Matei, dar tu chiar crezi că dacă faci apologia mașinilor electrice, oamenii se vor îmbulzi să cumpere.

    Păi cu ce bani, domnule?
    Imediat trebuie să începem războiul, de aia ne înarmăm.

    Fondurile UE se vor aloca diferit. Sclavii carne de tun din Estul Europei vor primi bani pentru înarmare, iar sclavii din sudul Europei vor primi bani pentru integrarea invadatorilor chemați să mai coloreze un pic demografia prea albă a Europei.

    UE vrea să "reconvertească" industria automotive la industria de armament, asta era ultima "idee".

    Exact cum au convertit minerii din vala Jiului la antreprenori, în anii 90.

    Tu nu vezi că UE face eforturi împotriva pieței, vrea să schimbe structura economică a mobilității în numele unei "idei" ?

    Și pentru asta produc pentru mase "narațiuni științifice" produse de "oamenii de știință britanici".

    Știi cine a mai făcut așa? Comunismul.

    Mai devreme sau mai târziu, lucrurile se reglează, mai liniștit sau mai violent.

    Nu are rost să mai dezvoltăm aici problema electrificării. În viitor, omul obișnuit (care nu fură și nu e un sclavete sponsorizat) nu o să-și mai permită niciun tip de mașină.

    Dacă-ți dai cu părerea și arăți cu cifre bubele din deciziile UE, ești automat etichetat ca putinist, fascist, anti-UE etc.

    Nu poți să critici "narațiunea" oficială. Exact ca pe vremea comunismului. Ștați liniștiți la locurile voastre, tovarăși, UE gândește pentru voi.

    Dacă spun eu ceva greșit și ai argumente, spune cu subiect și predicat cu cifre, cu fapte.

    Eu nu mă supăr când cineva mă contrazice și îmi dovedește că are dreptate.
    1 4
  • https://youtu.be/naXa7UxMyHc?si=4tL4Iq8_xRjlOYhU
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru