Nu va mai minunati de (contra)performanta motoarelor miniturbo. O sa asistati in perioada imediat urmatoare la detonarea marii bombe/tepe numita downsizing+turbo. Toata lumea a stat si a asistat si multi chiar au imbratisat minunea infratirii dintre turbina si micromotoare cascand gura la marketingul marilor producatori care astfel "salvau planeta". Desi de multi ani , adevaratii experti atrageau atentia ca acestea nu aduc nici economia promisa in consum , iar emisiile sunt de fapt mai mari in exploatarea reala. Nu mai amintesc aici si de zecile de piese/subansamable care vin o data cu turbina si care toate sunt predispuse defectelor . In prezent , producatorii sunt obligati de noile reglementari WLTP ( care sunt ceva mai apropiate de exploatarea reala) care intra in vigoare sa anestezieze puterea si performantele acestor motoare . Mai mult, deja stiu ca o sa primeasca amenzi ( fiindca nu o sa se incadreze per total companie , cu tot cu pleiada de hibride cretine , in target emisii ) si ei deja au introdus amenda in pretul masinii. Stati sa vedeti cand WLTP-ul o sa se transforme si o sa apara alte reglementari si mai drastice , si mai aproape de realitate . Deja multe modele nu se mai gasesc in oferta unor producatori ( vezi de ex. Ford 1,5 ecoboost) , multe motoare au fost modificate "nejustificat" in ultimii ani , etc. Ma rog , asta e , dar acum stam si suferim toti uitandu-ne cu stupoare la preturile noilor modele cu motoare de drujba si performante de acum 10-15 ani.
Ar fi mult de discutat despre decizia americanilor de a folosi legendarul nume Mustang aici . Dar eu doar vreau sa mentionez ca nu pot in ruptul capului sa inteleg de ce ti-ai dori monstruozitatea aia de televizor in masina , daramite atarnata in mijlocul bordului ! Nu pot intelege aceste solutii de design si pace . Sa fie la ei . Oricum pt. mine Mustang a murit. Sper doar ca nu o sa apuc sa vad si vreun Challenger SUV ( deocamdata la stadiul de zvon/schite ), ca atunci chiar o sa-mi crape pitpalacu'.
Sunt curios cum vor arata modelele Seat in viitorul apropiat daca tatuca VW a dat ordin ca Skoda sa fie perceputa clar ca si "cenusareasa" familiei. Si de fapt sunt mai curios cum se vor pozitiona ca si preturi . Deja sunt 2 dealeri care mi-au confirmat ca din informatiile lor o Octavia Style 1,5 tsi va costa in jur de 25.000 euro. Pai am dat banii astia pe Octavia L&K , e adevarat acum peste 10 ani , dar vorbim totusi de tot ce aveau mai bun atunci ( piele ,2.0 tdi, materiale/ornamente speciale, jante speciale, suspensie multilink spate, xenoane,etc) . Cum sa dai aceiasi bani acum pe un Style 1,5 tsi ? Da, modelul pare foarte dezirabil , dar pt. multi clienti ( si mai ales persoane juridice) cred ca au/vor depasi o limita , iar Scala nu este si nu va fi o optiune pt. cei care ar vrea Octavia dar nu-si mai permit . Succes...
@vianu / f : ala ne-ar mai trebui , portul Constanta upgradat, iti dai seama cum ar fi pe celebrele noastre autostrazi ?
Auziti , dar la avioane nu pun astia limita ? Tot 100 /h ar trebui , ca la ce trafic e pe deasupra Olandei cred ca ar contribui ceva la scaderea poluarii , nu stiu cum de nu s-au gandit la asta !!! Sau sa opreasca motoarele ...vii tare cu 7-800 km/h ..pac- opresti motoarele si..planezi ..si pana sa ajungi jos gata Olanda ...si pac - dai drumul iar la gaz . Pai !? Decat sa lasi oamenii pe drumuri asa ,fara locuinte auzi !!
Ultimele comentarii
674 in total