Olanda va limita viteza maximă legală la 100 km/h pe timpul zilei, inclusiv pe autostrăzi: reducerea poluării va permite reluarea construcției de locuințe

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 13.11.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Olanda a anunțat că va limita viteza maximă la nivel național la 100 km/h în timpul zilei, ceea ce va avea ca efect reducerea emisiilor și reluarea construcției de locuințe.

Olanda se confruntă de mai mult timp cu o serie de probleme majore din cauza poluării, ca urmare a faptului că emisiile de oxid de azot depășesc cu mult normele stabilite de Uniunea Europeană.

Cei mai mari poluatori sunt industria auto și industria construcțiilor, motiv pentru care justiția olandeză a blocat toate proiectele de construcție de locuințe din țară.

Guvernul olandez a decis acum să adopte o măsură dură prin care va limita viteza maximă legală la nivel național la 100 km/h pe timp de zi, între orele 06:00 - 19:00. Măsura se va aplica inclusiv pe autostrăzi, acolo unde viteza legală este în prezent de 120 km/h sau 130 km/h. Cel mai probabil, măsura se va aplica începând din anul 2020.

Premierul Mark Rutte afirmă că nu este în favoarea acestei măsuri, însă insistă că aceasta a fost necesară pentru a permite o reducere a emisiilor de oxid de azot și o reluare a lucrărilor de construcții. "Nimănui nu-i place, dar sunt interese mai mari la mijloc.

Trebuie să încetăm să blocăm Olanda și să pierdem locuri de muncă", a declarat el.

Autoritățile centrale susțin că noua măsură va permite construcția a circa 75.000 de locuințe pe parcursul anului viitor. Vestea este una bună pentru locuitori, în condițiile în care lipsa locuințelor noi a generat o creștere semnificativă a prețurilor la locuințe și la chiriile percepute de proprietari.

Noua regulă ar putea avea un impact benefic și asupra revenirii Olandei în calendarul competițional al Formulei 1 începând din 2020. Cursa programată în luna mai a anului viitor este în dubiu ca urmare a faptului că organizatorii nu puteau primi autorizațiile necesare pentru modernizarea circuitului de la Zandvoort ca urmare a deciziei justiției de a bloca proiectele de construcții.

Via NOS, DutchNews

Comentarii (35)

  • Stiu ca mark rutte e minoritar sexual deci e bolnav psihic dar e si ilogic,cum dracu limitarea vitezei la 100km/h pe autostrada are ca efect "reluarea construcției de locuințe" si deblocarea Olandei si aparitia de noi locuri de munca? Sa ai printre cele mai bune autostrazi,majoritar cu 3 benzi si sa limitezi viteza la 100,asta inseamna sa fii mafiot.e
    34 19
  • 100 km/oră
    Aviz celor cere-și închipuiau că politicienii sunt idioți numai în România.
    Mai vreți o țară ca afară?
    30 14
  • Niste nebuni.
    Dau bani pe masini electrice, au autobuze electrice, ferry electrice, sunt printre primii la educatie, nivel de trai, fericire, intr-o tara scoasa de sub ape.
    Au cele mai bune drumuri din Europa, au cele mai multe si adanci parcari subterane din UE...
    Au putine accidente mortale comparativ cu media Europeana
    Si in aceste conditii, se trezesc unii destepti din Romania ca sa ii critice ca le pasa de tara lor si fac ceva.
    Voi oare unde va grabiti? Sa or votati pe Dancila??? :)
    Ramaneti in Romania sa conduceti pe drumuri cu 50km/h
    23 18
  • @tartraurs @100km/ora
    sunteti prea prosti...
    12 17
  • Pai la noi cu 150-200 in oras,ce sa mai zic pe sosele
    5 6
  • Olanda va cunoaste in urmatori ani o depopulare masiva...toti olandezii vor veni in Romania unde vor putea circula cu ce viteza vrea muschii lor....200 pe autostrada, 150 pe europene, 100 in localitati
    19 9
  • Nu poti sa nu te bucuri cand vezi cum planeta verde din mintea socialistilor, gargaunii eco si amenintarile cirezilor de oameni de stiinta produc efecte nebanuite intotdeauna asupra oamenilor de rand. Asta e din cauza spiritului de turma si a obedientei gretoase din Occident.

    Masura asta tampita n-o sa duca la constructia de locuinte, e absurda toata povestea, dar in schimb o sa aduca mult mai multi bani la buget din amenzi. Olandezii au cele mai bune drumuri din lume. Viteza actuala de 120 kmph e oricum una foarte mica. Sa obligi oamenii sa mearga si mai incet o sa aiba rezultatul ca o sa-i scoata din minti si o sa-si bage picioarele. Deja, in Olanda sistemul e asa facut sa iti vaneze orice mica greseala si sa te amendeze pana-ti trece cheful de viata. Se pare ca e extrem de profitabil, asa ca guvernantii e normal sa se prevaleze de marota cu incalzirea globala ca sa scoata si mai multi bani de pe prosti. Si eu nu pot sa spun altceva decat ca bine fac. Cand te lasi calcat pe cap, ti-o meriti cu prisosinta.
    21 19
  • Rudolf D.
    Nu vianu, nu vor veni in Romania. E sufficient sa treaca granita in Germania si sa-i dea blana acolo. Ceea ce faceau oricum si inainte.
    Iar la cat de mare e Olanda aceasta masura chiar nu cred ca va avea mare impact asupra duratei calatoriilor, (cel mult va calca pe nervii soferilor) ci doar asupra autonomiei masinilor electrica cu baterii mai slabe care nu vor mai consuma atata.
    13 2
  • Since nu ma asteptam ca Olanda sa propuna asa ceva....
    Nu stiu cum vor reactiona olandezi la stirea asta comunista
    16 6
  • Unii vorbesc fara sa faca o pauza de 1 secunda.
    Articolul explica destul de clar care este legatura intre viteza si constructia de case.

    Va explic eu una din posibilitati:
    1. intr-o zi au masurat ce nivel de poluare au. Si s-au intrebat de ce.
    1. asa au identificat ca masinile si constructiile polueaza cel mai mult.
    3. cum nu puteau opri circulatia, au oprit al doilea factor de poluaare. Altfel riscand (exagerez putin) poluare similara cu cea din Anglia din timpul revolutiei industriale
    4. Intre timp le-a picat fisa: nu cumva o masina polueaza considerabil mai mult cand merge tare? Ia sa masuram
    5. au masurat si s-a confirmat.
    6. Apoi s-au intrebat: limitam viteza -> scade poluarea la normal -> putem da iar drumul la constructii sau nu facem nimic si murim inecati, in ciuda opiniei experte a lui Tatra?

    Ce ziceti, face sens?
    23 15
  • Decizia asta e data putin "cu manta"... adica e pentru electrice, dar camuflata frumos.
    Noroc ca olandezii sunt baieti destepti si vor circula doar pe inserat, ca tot vine iarna si se intuneca tot mai devreme , fapt ce va tine pana la primavara (cand se va da o alta lege).
    13 6
  • someone
    @ calingura: chiar ma intrebam care draq sa fie legatura intre viteza si constructii, dar explicatia ta m-a lamurit. logica, doar daca asta e adevaratul motiv. insa d-nii olandezi dau dovada de o ipocrizie la maxim reducand poluarea doar din viteza masinilor pe autostrada si lasand la fel celelalte surse poluatoare din tara. ce zici, poluarea vaporaselor de pe canale de ex, toate cu motoare diesel ( unele in 2 timpi ) si cred ca nici unul cu catalizator, nu contribuie la poluare si la oprirea constructiilor?
    ce zici tu are sens....are si ceea ce zic eu?
    14 2
  • @Calingura
    Crezi ca peste 5-6 ani nu va mai fi poluare??
    ce ne vom face prin 2025 cand legile astea vor deveni draconice....limitam viteza la 80km/h??70km/h??
    Lumea se industrializeaza tot mai mult.....de oprit nu ne vom opri asta sigur...
    Cu toti poluam dar nimeni nu planteaza un copac.....
    Autoritatiile ar trebui sai oblige pe constructori ca la fiecare masina(produsa!!!)sa planteze macar 5 copacei pe undeva prin mediul urban sau prin apropiere...
    12 3
  • @nam,merci. Am ajuns la concluzia ca industria carnii de vita e cea mai poluatoare. De maine,ca sa scad poluarea si sa fac sa creasca numarul de locuinte Anl,voi da un decret sa se reduca consumul de carne pe cap de locuitor de la 120gr pe luna la 100gr. Va promit ca reduc masiv si poluarea.
    13 4
  • @tzenu_bmw nici eu nu m-as bucura. Eu doar le explicat celor care nu intelegeau legatura dintre viteza si case.

    Evident ca va mai fi poluare. Ca urmare probabil incet incet vor disparea motoarele cu combustie si daca in anumite tari va fi atat de rau, va trebui sa alegem raul mai mic.

    Copacii sunt buni dar banuiesc ca efectul lor se vede in ani, in timp ce disparitia masinilor ar scadea poluarea instant.

    Fac o paranteza: nu stiu cum si de ce, dar in Berlin se circula foarte relaxat. La ore de varf orasul e aglomerat doar in centru. Zi de zi am observat acest fenomen, timp de 2 saptamani. Bulevarde largi si lungi, cu doar 5-6 randuri de masini la semafor. Fantastic. Cumva au gasit o solutie.
    6 5
  • @AM - va rog frumos de tot, puneti un edit; nu sunt capabil sa scriu corect din prima. Punem noi mana de la mana. Sau macar explicati-ne si noua de ce nu vreti sa faceti asta. Macar sa radeti cu noi, nu de noi.
    11 2
  • sunt convins ca obisnuitii forumului AM si in acelasi timp criticii masurii de limitare a vitezei sunt olandezi din tata'n fiu
    8 7
  • tc1900
    fck socialism @ PC@ SJW
    6 3
  • Asa, se reduce poluarea! Din pacate poluarea creierelor creste an de an. populatia din vest, crescuta in puf, si-a pierdut vigilenta si acum tot felul de cretini incearca s-o incalece in fel si chip. Si si reuseste dupa cate vad.
    9 5
  • Ne indreptam spre nimica din pacate ! Toata politica asta a UE nu aminteste decat de socialism masuri idioate, inutile exact ca alea luate de Ceausescu cand oprea curentul 2 ore pe zi la populatie sa faca economie . In conditiile in care la vremea respectiva aveai in casa doar becuri un frigider eventual un radio la curent restul ... televizorul era de decor . Unde era economia ? Asa si la astia o masura ca va ajuta la FIX nimic . Ce ma ingrijoreaza cel mai mult este lipsa de reactive a populatiei se comporta ca niste sclavi pe plantatie care iau sfaturi de la fatuca aia de o plimba ecologisti pe la mitinguri . Pai chiar asa am ajuns ca un copil care nu a ajuns la varsta pubertatii sa ne invete ce avem de facut ?
    14 6
  • Activitatile economice produc poluare, opriti activitatea, se reduce poluarea, simplu, ce atatea discutii.
    11 3
  • Prin Bucuresti au existat la un moment dat cateva puncte de monitorizare a calitatii aerului; nu mai functioneaza de ceva ani buni, probabil ca s-au infundat sondele de la poluare.

    Diferenta este ca la olandezi se masoara si se incearca luarea unor masuri (proaste zic eu); la noi nu se masoara nimic deci nu avem nici o problema; doar povestea taxei Oxygen a duamnei firea, ce va fi aplicata fara nici un studiu de circulatie sau vreo analiza a impactului - acei cetatei "poluatori" cu ce vor circula, ce alternative au? Nimic nou, nu cred ca in 30 de ani a fost prelungita vreo linie de troleibuz cum s-ar putea face (de ex.) dn Colentina (zona Fundeni) pana la Metro Voluntari ca e mai ieftin decat varianta tramvaiului....sau prin prelungirea Ghencea. Sau macar sa fie finalizata centura (cu pasaje nu cu giratorii) ...nimic.

    Oricum cred ca in Olanda, la orele de varf, prin MANAGEMENTUL de trafic sunt impuse restrictii de viteza, unele chiar sub 100km/h...
    9 2
  • Ce nu pricep moronii e ca acest timp de restrictii si de constrangeri deschid drumul spre dictatura, spre vointa celor putini care va fi impusa celor multi.

    Acum suntem obligati sa mergem incet sa protejam planeta. Apoi vom fi constransi sa mancam mai putina carne ca sa protejam planeta. Apoi sa folosim mai putina apa si sapun, ca sunt daunatoare pentru? ati ghicit, pentru planeta. Apoi o sa ne oblige sa stingem lumina mai rapid, pentru ca sa protejam planeta. Apoi o sa ne oblige sa iesim din casa mai rar, ca sa aiba loc toata lumea, in numele binelui comun, sa nu ne inghesuim pe strazi si sa nu poluam, ca sa protejam planeta si sanatatea tuturor. Bine-nteles, Dieselul, o tehnologie ieftina si fiabila nu mai e buna, pentru ca nu genereaza profituri tot mai mari pentru nesatuii din industria auto si pentru guvernanti, tot mai flamanzi dupa venituri tot mai mari din TVA si taxele din combustibil, din nou, toate astea din teama insuflata ca fac copiii cancer si alte asemenea bazaconii, chit ca nu exista nicio singura dovada ca un singur individ s-a imbolnavit de cancer din cauza Diesel-ului.

    Dupa cum spuneam si alte dati, prostii nu vad ca incetul cu incetul "masurile" luate pentru "binele comun" transforma de fapt stilul nostru de viata al tuturor dupa bunul plac al unor activisti guralivi pe care ii intereseaza binele comun cat negru sub unghie, in schimb cauta sa aiba putere si influenta cat mai mare. Pe cand se prind moronii e prea tarziu. Guralivii au devenit mult prea puternici ca sa-i mai poata cineva scoate de la butoane.

    Revenind la masini, tzinta finala e automobilul personal, proprietatea privata, asta urmaresc. Masurile care restrang tot mai mult libertatea individuala in ce priveste locomotia privata tzintesc tot libertatile individuale in cele din urma. Vor sa transforme automobilul intr-o chestie paria care dintr-o data e BOOO!, e CAH!, e naspa. Dupa care vor sa ne vada pe toti incolonati la coada si inghesuindu-ne in transportul comun, docili si obedienti pana la anihilarea oricarei asperitati a personalitatii individuale. O sa ne ofere bine-nteles si transport personal in masini inchiriate cu minutul, evident, la preturi absurde. Tot asa cum absurde sunt si preturile masinilor cu baterii, prezentate ca nu stiu ce inovatii, desi tehnologia e veche de zeci de ani.

    Unde-am mai vazut noi asta cu masina personala cu care poti circula in zilele cu sotz sau fara sotz ca sa protejam planeta, sa nu poluam?
    Ah da! IN VREMEA LUI CEAUSESCU!
    10 4
  • Numai experti pe aici prin Romania, nu stiu de ce descultii aia de olandezi nu ne asculta si an de an tot scad din toate punctele de vedere pana vor ajunge ultimii in lume, iar noi ne indreptam spre locul 1 mondial, vom domina planeta in curand.

    Serios acu: tot o dati in sus si in jos cu masuri socialiste si comuniste...am mai discutat subiectul: daca fiecare ar avea constiinta sa lase de la el (orgoliu, confort, orice) spre binele comun, toti per ansamblu, ca societate, si apoi prin efect fiecare individual am duce-o mai bine. Nu reusim sa facem asta, pentru ca avem in fata zidul asta de netrecut al individualismului (confort personal, orgoliu, si restul belelelor). Masurile astea care par impuse cu forta de o autoritate si pe care voi (romanii, nu toti desigur si oricum nu va afecteaza) le numiti socialiste si le primiti cu ostilitate sunt menite sa suplineasca lipsa de constiinta individuala despre care vorbeam mai sus. Stati linistiti ca olandezii nu se vor basica asa ca voi si inteleg si rostul masurii. Nu inseamna ca sunt sclavi sau turma sau alte epitete, inseamna ca au constiinta.

    Totul tine de increderea fiecaruia in tot ce-l inconjoara.
    6 11
  • Asta e buna cu olandezii care au constiinta ! Ce insemna cand mai zilnic iti este impusa o noua regula care iti ingreuneaza libera circulatie cu un bun propriu cum este automobilul ? DEMOCRATIE ? Mie imi miroase a comunism dar poate am eu nasul infundat ca nu trag atatea pe nas ca olandezii .
    10 3
  • @Spiridon_Teo
    Nu, inseamna doar ca nu intelegi democratia, pe care o ai intr-o forma primitiva de cativa ani doar.

    Dar se poate remedia: mergi si traieste acolo o perioada si o sa vezi ca nimeni nu simte vreo ingradire.
    3 7
  • mircea badea
    mai intai sa baneze barcile etc plus masinile diesel. astea dau nox mult la orice viteza.
    4 3
  • @unu

    se spune ca tot patitu'i specialist, asa si cu unii dintre colegi. Scopul lor e sa sufle in iaurtul vecinului sa fie pavaza valorilor occidentale scutul vietii vesticului caruia i-au cazut outzele si diminuat vigilenta ca traieste, nesimitu', ca in puf.

    pff...istoria se repeta, romanii la granita extrema a vestului cu peptul dezgolit in fata migratorilor, a turcilor, a rusilor si acum si a ideilor maxist-progresiste
    3 3
  • Limita de viteza redusa va creste emisiile! Limitarea de viteza va creea ambuteiaje (in special in jurul oraselor) iar statul pe loc sau mersul la ralenti va genera mai mult CO2. well done NE
    8 2
  • ....nu zic jegurile alea de politicieni nimic de trans-containerele care descarca in Roterdam care nu respecta nicio norma de poluare.
    Principalul motiv pentru care Olanda nu vrea Romania in Shengen este fix portul Constanta care ar prelua mult din veniturile Olandei
    Nu zic ca nu se reduce poluarea daca mergi mai incet dar sa nu zici nimic de cei mai mari poluatori (vapoarele) e chiar aiurea
    9 2
  • @f

    da, le furam painea de la gura...intram in shenghen si vor navali transportatorii in Constanta,un oras subdezvoltat cu specialisti lipsa si legat de o Romanie cu o infrastructura de mare viteza (autostrazi ori cale ferata) la pamant

    de aia nu intram noi in shenghen
    5 3
  • e exact invers....vitezele mai mici reduc ambuteiajele
    3 6
  • @vianu / f : ala ne-ar mai trebui , portul Constanta upgradat, iti dai seama cum ar fi pe celebrele noastre autostrazi ?
    Auziti , dar la avioane nu pun astia limita ? Tot 100 /h ar trebui , ca la ce trafic e pe deasupra Olandei cred ca ar contribui ceva la scaderea poluarii , nu stiu cum de nu s-au gandit la asta !!! Sau sa opreasca motoarele ...vii tare cu 7-800 km/h ..pac- opresti motoarele si..planezi ..si pana sa ajungi jos gata Olanda ...si pac - dai drumul iar la gaz . Pai !? Decat sa lasi oamenii pe drumuri asa ,fara locuinte auzi !!
    8 2
  • Pe bune? Eu stau zilnic in trafic pe autostrada si vad ce spatii se creeaza intre masini la o limita de 80KM pusa pe o autostrada in FR fix pt acelasi motiv (cat a fost la 110 se circula mult mai bine). Odata creat ambuteiajul lumea incepe sa stea pe telefon, se lasa spatii f mari intre masini .. o frana mai puternica se traduce in oprire pe loc 10 masini mai in spate cam asa https://www.youtube.com/watch?v=L45HwjzMu0g
    6 0
  • Victor
    am citit comentariile si mi se pare total aiurea sa faci down-vote la comentariile perfect pertinente ale unora care nu sunt spalati pe creier de toata idiotenia asta globala anti-poluare, anti-automobile diesel, in general tot ceea ce face consumatorul de rand vinovat ca a cumparat si foloseste un bun pentru confortul propriu.
    Multi si-ar dori sa fie UE un nou URSS, dar stiti ce, noi astia care am trecut prin comunism, mirosim de la o posta besinile astea globaliste, trans-umaniste si chipurile-ecologiste .. Imi pare rau ptr voi astia spalati pe creier... Mai cititi un Soljenitin tovarasi..
    cat despre masini, ma bucur cat pot de masina mea cu 320 cai diesel euro 6..si chiar respect viteza legala.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru