Mie imi place foarte mult ideea asta, de mastodont electric. Ajungi in natura si nu mai imputi cu fum de diesel si zgomote tampite de taran retard. Nu sunt ecologist mai mult decat trebuie si decat este de bun simt. Da, stiu, este o masina grea si distruge solul pe unde calca. Dar daca o tii pe drumurile forestiere sau traseele special amenajate, chiar nu vad nici o problema. E loc pentru toata lumea pe pamantul asta.
Nu mai zic Bravo GM :):) samd, dar imi place foarte mult. E un exemplu clar de evolutie de la epoca victoriana cu corsete si crinolina la lumea anului 2021. Cu bune si rele :)
In foarte multe domenii, o oferta prea bogata descurajeaza clientii. Vanzarile bune se fac cu produse putine si de calitate.
Reducerea motorizarilor ajuta la focalizarea clientilor si vor scoate mai usor banul din buzunar. Less is more.
Pe langa asta, pot redirectiona finantarile pe motoarele electrice, tehnologii noi pentru baterii, software, etc.
Motorul de pe E55 e cel de generatie mai veche, cu compresor. Un motor excelent, usor si solid. Puteai sa abuzezi de masina fara nici o grija ca iti pica ceva. De asemenea era foarte usor de modificat, pentru cei pasionati de asa ceva. Datorita comoresorului, aveai cuplu la greu la plecarile de pe loc. Plaja superioara insa era limitata, tot datorita compresorului.
Preferatul meu, de departe, este generatia urmatoare, motorul natural aspirat de 6.2L. Sunteul motorului ala e cel mai masculin posibil la o masina de serie. Sper ca intr-o zi sa pun mana pe un V8 cu compressor sau un V12.
Din pacate piata de second hand se duce in sus, de la un an la altul. Iar masina nu e prioritatea nr 1 acum.
Nu m-as mai intoarce niciodata de buna voie la o cutie manuala. Cand vin acasa si trebuie sa conduc masina alor mei e ok. In primele ore poate mai inec motorul de 2-3 ori si pe urma treaba merge brici. Dar in nici un caz nu e ceva ce-mi lipseste, sau imi ia placerea de a conduce :):)
Daca iti inveti cutia, poti sa schimbi vitezele foarte bine doar din acceleratie. Padelele de pe volan le folosesc extrem de rar. Poate iarna, cand cobor o panta cu gheata si fortez cutia sa nu sara mai sus de o anumita treapta de viteza. in 20 de ani nu stiu daca am facut-o de 5 ori. Chiar si asa tot este periculos. Daca e gheata pe jos si fortezi masina intr-o treapta prea mica, poate sa inceapa sa alunce pentru ca rotile nu se invartesc suficient de repede.
Vara, poate odata pe sezon mai dau din clapete sa mai vad daca mai functioneaza. In rest absolut deloc.
Mai sunt situatiile in care te mai iei in coarne cu cate unul pe strada si cutia intra automat pe modul sport si tine turatiile sus, gata de bataie :) Cand se linistesc lucrurile, calmez motorul de la levierul central prin cateva miscari la dreapta, sa fortez cutia sa schimbe in treptele superioare. In rest, niciodata n-am simtit nevoia sa mai mestec in mamaliga.
Fiecare cu viata lui ... :) Daca iti anticipezi corect miscarile, o talpa la podea e suficienta pentru computerul de bord sa stie ca motorul si transmisia trebuie sa se puna la treaba. Cand ai terminat repriza/depasirea, ridici piciorul de pe acceleratie si lucrurile isi reintra in normal.
Ultimele comentarii
1724 in total