Alonso: "Am pierdut titlul din cauza lui Grosjean"

de Daniel Popescu
Luni, 26.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso susţine că abandonul suferit la Spa-Francorchamps din cauza unui incident provocat de Romain Grosjean este principalul motiv pentru care a pierdut titlul mondial.

Campionatul a fost pierdut când Grosjean a zburat pe deasupra capului meu la Spa.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Fernando Alonso a terminat pe locul doi Marele Premiu al Braziliei, însă performanţa a fost insuficientă pentru a cuceri titlul mondial după ce Sebastian Vettel a ocupat locul şase.

Chiar dacă o victorie l-ar fi transformat în triplu campion mondial, pilotul Scuderiei Ferrari consideră că adevăratul punct de referinţă al sezonului a fost cursa de la Spa-Francorchamps. Spaniolul a abandonat în primul viraj al cursei din Belgia în urma unui accident în lanţ provocat de Romain Grosjean şi în care Lewis Hamilton a avut aceeaşi soartă.

"Campionatul nu a fost pierdut aici. Campionatul a fost pierdut când Grosjean a zburat pe deasupra capului meu la Spa sau când Vettel a primit în mod surprizator doar o mustrare după calificările din Japonia. În acest sezon au fost situaţii care te fac să te gândeşti la aceste trei puncte, dar acesta este sportul. Chiar dacă am terminat pe doi nu am primit nciodată atât de mult respect şi afecţiune din partea celor din paddock. Este pentru prima oară când piloţii, foştii piloţi, echipele şi fanii spun că am făcut cel mai bun campionat.

Mă simt grozav după 2012, de departe cel mai bun sezon al carierei mele", a declarat el.

OPINIA AUTOMARKET

Pe lângă incidentul de la Spa-Francorchamps, Alonso se referă şi la calificările de la Suzuka. Vettel a fost investigat de comisari la finalul calificărilor sub acuzaţia că l-a blocat pe spaniol într-un tur rapid de cursă. În cele din urmă, germanul a primit doar o mustrare scrisă, parţial şi pentru că în momentul infracţiunii erau fluturate steagurile galbene, astfel că Alonso nu putea pilota la capacitate maximă.

Poate că Alonso a pierdut titlul în Japonia, dar nu în calificări, ci în cursă. Spaniolul a comis atunci una dintre rarele sale greşeli de pilotaj şi s-a acroşat cu Kimi Raikkonen, fiind nevoit să abandoneze într-o cursă câştigată de Vettel. Rezultatul? Avansul lui Alonso în faţa lui Vettel s-a redus de la 29 la numai patru puncte.

Urmareste Automarket
Alonso a fost victima unei greşeli şi în Canada, dar de data aceasta vină a aparţinut Scuderiei Ferrari.
Alonso şi Vettel ocupau primele două poziţii cu pneuri uzate când au fost depăşiţi de Lewis Hamilton, aflat pe pneuri proaspete mult mai rapide. Vettel a decis să schimbe la rândul său pneurile, în timp ce Alonso a rămas pe circuit. Rezultatul?

În ciuda timpului petrecut la boxe, Vettel a fost rapid în ultimul stint, l-a ajuns din urmă şi l-a depăşit pe Alonso cu două tururi înainte de final, terminând pe locul patru. Astfel, Vettel a câştigat cu două puncte mai mult decât Alonso în loc ca situaţia să fie opusă, ceea ce înseamnă că Alonso a pierdut patru puncte la Montreal în faţa lui Vettel din cauza strategiei.

Comentarii (33)

  • mirobolantul de alonso a uitat sa spuna ca acelasi grojan si vettel i a facut cadou o victorie in valencia anul asta ,chiar la el acasa.dar aia nu se pune
    45 36
  • E o diferenta mare intre a abandona din probleme la monopost si alta sa abandonezi ca sa urcat un bou cu masina pe tine.
    42 18
  • corect alin.dar alonso invoca doar ghinionul si nu si norocul.vettel la valencia a luat 0 puncte ,iar alonso 25 ,iar la spa alonso a luat 0 iar vettel18.pana la urma astea sunt cursele ,alonso a plecat mai tot timpul in calificari pe locurile 6 7 8 si sunt sanse mari sa se intample asta ,asa cum i s a intamplat si lui vettel ieri.de fapt noi vorbim aici de o masina redbull care a castigat detasat titlu la constructori.pana la urma e greu si injust cu o masina mult mai slaba sa castigi titlu,iar ferrari a fost mult mai slaba ca redbull si chiar si ca mc larren.concluzie ,ieri doar minuni facea ca alonso sa castige titlu si nu date concrete ,realiste
    19 10
  • Cata dreptate are Alonso tîrîie broasca, dar uita sa spuna de cate ori a urcat nemeritat e podium anul asta din cauza abandonurilor lui Hamilton si Vettel, e nevoie sa mai spun de cate ori a urcat din cauza abandonurilor lui Webber? sau e nevoie sa mai spun ca aseara a tîrîit broasca pe locul 5 pana l-a scos Hulkenberg pe Hamilton, s-au ati uitat cand Hamilton a fost scos de Maldonado si tot Alonso tîrîie broasca a urcat pe podium, in plus RBR a procedat exemplar aseara cand i-a interzis lui Vettel sa mai accelereze, s-a lasat depasit de massa care era hotarat sa il elimine, Cand a fost lovit de bruno senna aseara a rulat peste 50 de m. cu spatele si nu a lovit un alt monopost, nimeni nu a reusit asa ceva sa te mentii pe ploaie liniar, sa nu lovesti masinile din fata cand rula cu spatele si sa ii evite pe cei ce veneau din spate, a pilotat cu 4 perechi de ochi si doar el stie cum a limitat pagubele, sareau bucati din monopost si a ajuns de pe ultimul loc pe 5, pai asta este adevaratul campion nu rusinea de alonso care sa trezit tot anul pe locul 3 fara sa faca o cursa speciala, Vettel a demonstrat universului ca merita sa fie campion si cine nu observa cursele si monentele sale fantastice de arta in pilotaj este un mare frustrat ferrarist, felicitari Vettel!
    36 22
  • Corect fgfg, dar iti dau eu cuvantul meu de onoare ca o va face cand voi si Vettel veti invoca ajutorul primit de la FIA (permiterea rularii monopostului cu un nas flexibil, depasirea pe steag galben, acordarea numai unei mustrari pentru blocarea unui pilot ce muncea in calificari s.a.).
    16 17
  • Urmaresc F1 de mai bine de 20 de ani. Nu este un sport al nobililor cum mulți ar fi tentați să creadă. Mai degraba este tărâm al razboiaielor politice ale marilor companii care investesc sume uriașe în aceste echipe. Un campion ajunge să câștige pe merit de puține ori. Cel mai des însă vedem jocuri de culise, tehnologii printre regulamente și oameni care nu au nimic în comun cu etica.

    Includ aici cam orice echipa din top 5 din ultimii 30 de ani. Sunt fan Ferrari dar cu toate astea m-am bucurat sa il vad pe M. Schumacher depasit cu un tur de Alonso pe vremea cand era pilot Renault. M-am bucurat sa il vad pe Hamilton subiect de discutie printre cei care nu credeau posibil ca un pilot de culoare să caștige un titlu la piloți. Am sperat sa il vad pe Massa campion pentru ca am crezut în el mai mult decat în Schumacher. Dominația Ferrari era atunci cusută cu ață albă însă poate într-o masură mai mică decat se întâmplă astăzi cu Red Bull.

    Apreciez însă Ferrari pentru faptul ca din 1950 este echipa care există în absolut fiecare pagină a istoriei acestui sport. Am avut chiar șansa să ajung pe Hungaroring în paddock-ul echipei în urmă cu câțiva ani și să cunosc o parte din oamenii din spatele a ceea ce vedem pe pistă. Există înainte de toate un cult pentru aceste mașini roșii.

    Apreciez echipe precum McLaren, Lotus/Renault, Sauber sau Williams pentru ca la rândul lor înseamnă istoria acestui sport. Am sperat în acesti ani să avem din nou Alfa Romeo în rândul acestor echipe. În primul rând pentru că Ferrari este moștenitoarea de drept a ceea ce a fost odata echipa de curse Alfa Romeo. DIn păcate deocamdată nu este loc pentru doua echipe în grupul FIAT.

    Nu pot însă aprecia echipe precum Red Bull, Toro Rosso, Brown GP sau oricare alte astfel de invenții ale politicilor de marketing. Nu le consider echipe ci pur și simplu niște campanii de comunicare. Dacă celebra băutură a epocii de aur românești, Brifcor, ar fi ajuns un brand internațional, cum ar fi arătat o echipă sub numele Brifcor F1 Racing Team?

    În consecință nu am cum să apreciez absolut nimic din ce reușește o astfel de echipă în F1. Datorează cam totul unor tehnicieni formați de echipele tradiționale și cumpărați cu bani grei de gigantul garbogazos. Când Red Bull investește sute de milioane de euro pe an in F1 pentru a avea 4 monoposturi pe pistă, regulamentele nu mai există decât pentru ceilalți. Poate cel mai relevant moment al cursei de duminică a fost atunci când Bernie Eccelstone și-a facut loc printre jurnaliști pentru a-l felicita personal pe Vettel în loc să pastreze momentul pentru mai târziu și să meargă mai întâi spre podimul Brazilian.

    Nu am nimic personal cu Vettel, ba chiar il simpatizez pe Webber (ca să nu creadă cineva că sunt un fananic). În consider pe Vettel un puși talentat, foarte răsfățat însă destul de departe de calitățile unor piloți precum Alonso, Massa, Hamilton sau Raikkonen. Ba este chiar mult mai departe de alți campioni precum Sena, Jack Villeneuve sau Nigel Manssel daca ma refer doar la nume din ultimii 20 de ani. Nu cred ca are rost o comparație cu alte personalități ale acestui sport din perioada anilor 50-70 pentru că atunci lucrurile stăteau cu totul altfel din perspectiva înplicațiilor comerciale.

    Vettel câștigă al 3-lea titlu. Red Bull îngenunchează numele mari din industria auto precum Ferrari, Mc Laren, Lotus sau Mercedes. Ceea ce sper este să ajungem în 2013 să vedem un campionat câștigat de o marcă de automobile și nu de oricine altcineva își permite în aceste vremuri să spele banii cu ajutorul unui britanic senil condamnat pentru evaziune fiscală.

    @automarket
    Daca a pierdut Alonso campionatul din cauza lui Grosjean sau daca Vettel l-a caștigat pentru că nu a fost penalizat la Suzuka ajung să rămână simple speculații tardive. Faptul că redactorul Daniel Popescu are opinii în numele redacției Automarket, în sesuri favorabile lui Vettel? Nu este chiar obiectivismul așteptat de la o astfel de publicație. Să nu fiu greșit înțeles totuși. Nu condam afinitățile "redacției" pentru echipa Red Bull cat gestul în sine de a exprima astfel de opinii, indiferent despre ce echipă ar fi vorba.
    43 32
  • Si Massa a pierdut titlu in 2008 din cauza ta si a lui Briatore ca l-ati pus pe prostul ala de Piquet sa provoace un accident. Foarte multi nu inteleg ca norocul sau ghinionul sunt parte integrata din acest sport. Sunt unii care-l blameaza si pun toate rezultatele pe seama masinii, dar ei uita ce a demonstrat Vettel in primul sau an in F1, cu o masina de mana a treia. A terminat pe locul 8 la general cu 35 puncte (si o cursa castigata) iar coechipierul lui , marele campion Bourdais a terminat pe 17 cu 4 puncte.
    20 6
  • eu_ferrari
    nu conteaza cine prince metode a castigat
    dc ar fi castigat Alonso lumea ar fi fost show pe el ...
    abandonurile si accidentele fac parte din carti ...

    ce credeti??? Senna, Prost, Piquet nu au castigat pe baza bandonului celuilalt ... Cum a pierdut Lauda titlul in 78 ... s-a oprit sinngur ...
    15 3
  • Tepes fan Senna
    @Firestarter
    Ai sintetizat perfect afacerea numita Formula 1. Pentru ca nu mai este un sport.
    Prea multi bani in mijloc. Valorile sunt eclipsate de puterea banului.
    Dupa parerea mea, incepand cu 1994 F1 a devenit o afacere.
    2012 a dovedint inca o data (daca mai era cazul) ca lupta se da in umbra.
    Revenind la cursa de ieri, Vettel este considerat (dupa mai multi analisti de la BBC sau Sky) principalul vinovat pentru acrosajul cu Senna. Apoi a avut o depasire efectuata pe steag galben. In plus, Koba a trebuit sa iasa de pe traseu pentru a-i face loc lui Vettel.
    Mai mult, regulamentul spune ca daca masina devine pericol pe traseu (masina lui Vettel se dezintegra efectiv), aceasta trebuie retrasa.
    Dar Berni vegheaza sa fie totul bine pentru jocul sau.......
    17 12
  • Cum am mai spus , Alonso a pierdut dtitlul in cauza unui disperat pe circuit (Gorsjean). Pacat, FIA a r fi trebuit sa-l elimine.
    18 21
  • Ma gandesc ce vor spune feraristii infocatii de mai sus cand Vettel va veni la Ferrari (pt.ca va veni) si va castiga macar un titlu mondial cu ei(pt. ca Alonso nu va castiga cu Ferrari nici un campionat la piloti)),probabil vor spune ca sau uitat degeaba 20 de ani la F1 si nu sunt in stare sa recunoasca un talent pur cum este Vettel(si aici il includ si pe Alonso si pe Ham)care a reusit 3 titluri cosecutive la 25 ani.Mai ganditi-va.
    13 17
  • GrosJan
    dar daca-l castigai? Era din cauza lui Massa?
    am luat acest nick (jan cel gros) fix dupa accidentul de la spa al lui Grosjean. Daca Alo crede ca Grosjean e cauza .... vai ce potrivire fericita.

    se vaita si el. Daca tot s-a apucat sa studieze ce s-a intamplat, atunci sa fie fair si sa ia in considerare tot, inclusiv ce au patit ham si vettel.
    15 15
  • ferrari 2012
    Imbecili precum Grojean nau ce cauta n F1.Vettel e mai tanar ca Grojean dar e mult mai matur.La Canada FFerrari au facuto de cacao,iar la Suzuka Kimi a facut pana lu ALONSO DARRRR aAlonso a castigat la Valencia din cauza ca a abandonat Vettel iar cele doua poluir din sezon pt ca Ferrari au cea mai buna masina pe ploaie.La anul Ferrari va mai slaba pt ca dezvolta noul motor v1.6 deci nici anul viiitor nu va fi al SCUDERIEI.
    8 10
  • Grosjean,

    Alonso a fost destul de obiectiv, iar ceea ce spui u nu are legatura cu subiectu. Sper ca la anul, ca FIA sa fie mult mai serioasa cu acest kamikaze ( Grosjean).
    13 8
  • Grosjean
    vai de mine, nu are lagatura cu subiectul. ŞI?
    Mai bine citeste articolul. Alonso a gresit in multe locuri iar altii au avut cu adevarat ghinion (probleme tehnice). Si locul 2 e prea mult pentru el.
    6 15
  • tare. oricum eu sper ca in anii ce vor veni tot asa sa termine alonso, pt k nu vreau sa ia niciun titlu cu ferrari. nu merita.
    11 13
  • E interesant cum Alonso incepe sa arunce cu noroi in stanga si in dreapta pentru ca a ratat titlul mondial. Adevarul e ca trebuie sa fie al naibii de frustrant sa stii ca tu il ai si pe coechipierul tau (omul de sacrificiu) care se lupta pentru tine mai ceva decat ar fi facut-o pentru el insusi si totusi sa pierzi... Stii Alonso? Totusi,undeva,e cineva care face dreptate! :)
    22 17
  • Ce nu intelegeti voi este ca Alonso se plange ca a pierdut campionatul din cauza unui obiect ale carui maini si picioare se misca mult mai repede decat este capabil creierul sa proceseze...... Un astfel de pilot nu are ce cauta in F1 si nici tizul lui bolnav cu capul pe automarket! Daca nu ar fi existat un gosjan poate altul era deznodamantul, poate tot vEttel era campion mondial dar lupta se purta cinstit fara interventia cretinilor care folosesc doar mainile si picioarele, creerul fiind plecat in delegatie la Montevideo!!! Abandonezi ca te lasa masina.... e vina ta, e vina echipei dar este absurd sa abandonez din cauza unui limitat care nu stie ce si pe unde merge!!!
    10 5
  • @ ferrari 2012. Ce treaba are departamentul R&D pentru motor cu restul echipei? Sau esti vreun glob magic in care prevezi viitorul?
    Sunt fan Ferrari iar anul acesta au fost mereu in urma cu toate eforturile, felicitari Vettel. Ne vedem la anul pe circuit. Forza Ferrari!
    6 6
  • @Firestarter . Ai scris mult si printre cateva adevaruri s-au strecurat mai multe rautati. Vettel prin palmares e in galeria marilor campioni. Red Bull va deveni istorie la fel ca McLaren, Lotus/Renault, Sauber sau Williams. Te uiti la F1 de 20 de ani degeaba. Eu ma uit de 30 ani si nu mi-as permite sa jignesc un triplu campion mondial. Vettel va fi apreciat pe viitor mai mult decat Alonso, Hamilton sau Raikkonen, Jack Villeneuve sau Nigel Manssel. Va fi in fata alaturi de Senna, Schumacher, etc.
    21 14
  • Vettel este un campion de plastic, jumate Newey. Cam asta va retine istoria.
    11 15
  • la suzuka un mare procent din vina abandonului i se atribuie lui Alonso. Ca cica a dat din picioare mai repede decat dicta creierul. Multe acrosaje pot fi evitate daca pilotul, oricare din ei doi, stie sa renunte pentru siguranta.
    6 5
  • Nu, istoria retine doar rezultatul direct. Vettel triplu campion mondial. Asa cum nici tu nu vrei sa iti mai amintesti ca Alonso a castigat doua titluri pe seama abandonurilor lui Kimi si Schumacher. E dabal ceampion si gata. Asta retine istoria. Si mai retine ca Alonso a venit cu mare tam tam la Ferrari, pentru 3 ani (initial) si 0 titluri.
    8 4
  • Mai mult ca sigur Kimi avea si atunci niste probleme, noroc a avut ca nu era uda pista, si-a baut vodca primita de la redfools, l-a executat pe alonso. I-a mai ramas o sticla si pentru Brazilia.
    4 8
  • alonso campion
    Nu stiu de ce invocati voi norocul lui Alonso. Ferrari in acest sezon s-a bazat pe o masina fiabila. Si numai cele doua accidente le-au stricat jocurile. Fara cele doua abandonuri Alonso ar fi fost campion mondial de la Austin sau chiar mai devreme. Vettel a facut curse bune. Dar piloti ca Alonso sau Kimi au fost constanti, au stiut sa puncteze bine si sa scoata totul din monopost.
    Pentru mine Newey este triplu campion mondial. Iar in 2012 Alonso merita de departe titlul de cel mai bun pilot. A mers perfect, a muncit mult, insa efortul nu i-a fost rasplatit din cauza unor jocuri de culise care au loc acolo unde e vorba de bani, iar F1 e un sport evaluat la miliarde.
    5 7
  • Nu stiu de ce nimeni nu spune absolut nimic despre punctele pe care Massa i le-a adus lui Alonso. Fara aceste puncte diferenta intre Vettel si Alonso era mult mai mare.
    SI sa fim cinstiti si sa recunoastem ca pe final de sezon Massa a fost superior lui Alonso. Si in calificari, si in cursa. Deci, nu masina a fost problema...
    10 2
  • GrosJan
    Dap, nu masina a fost problema. Asta le tot spun eu de la inceputul campionatului. Huh, ce-mi place sa-mi dea timpul dreptate. Dreptate in fata fanilor F1 care nu au nici cea mai vaga idee in evaluarea unui pilot ....

    Massa e inconstant (indiferent de motiv) ca sa fie un indicator pentru valoarea lui Alonso. Massa s-ar fi batut pentru castigarea cursei la Interlagos daca era lasat, dar Alonso a fost departe de prima pozitie cu tot cu safety car.
    6 4
  • andrey_1293
    Si acum bineinteles ca apar scuzele. Doar ce mai putea sa spuna... :)). Deja e de rasul lumii acest Alonso. Il consider un pilot bun, unul din cei mai buni de pe grila, dar faptul ca face aceste declaratii sunt absolut incredibile. Da, a avut ghinion ca s-a urcat Grosjean pe el dar chestia cu Japonia mi se pare penibila. Si mi se pare si mai jenant faptul ca la momentul respectiv, in Japonia, in cursa, l-a invinovatit chiar pe Raikkonen ca s-a incapatanat sa-si continue acolo trasa, chiar daca n-avea nicio sansa. Si Vettel a avut ghinion: in Valencia, dadea clasa la toti in cursa. Punea avans imediat intre el si urmaritori. I-a bubuit masina si aia a fost. Si Grosjean acelasi abandon l-a avut. Vettel a abandonat si in Italia, dupa penalizarea aia inutila care a luat-o. Malaezia la fel. Vettel pe 4, ii sta in cale "castravetele" de indian si ii face pana. Asta a fost sa fie. Perez putea sa-i dea clasa lu' Alonso daca nu gresea pe ploaie in Malaezia. Au fost multi de "DACA" in acest sezon. Asta a fost sa fie. Iar despre problema coechipierilor, nu cred ca se pune discutia. Webber a fost mult mai incapatanat in privinta lui Vettel decat a fost Massa cu Alonso. Au fost unele curse in care pur si simplu scenariul a facut ca faptele pe care le facea Webber in avantajau mai mult pe Alonso. Deci capitol incheiat. Fanii Ferrari-Alonso ati vrut ploaie, haos si probleme pentru Vettel in Brazilia, le-ati avut. Vettel v-a inchis gura, traiti cu asta pana la anul cand vom vedea ce se va intampla. Sa traiti
    6 2
  • Sunt fan Ferrari dar cred ca lista "vinovatilor" incepe din alta parte. Incerc sa sintetizez:
    1. Conducerea echipei
    2. Echipa tehnica
    3. Nenorocitul de tunel de vant
    4. Strategia "geniala"(a se vedea strategia din calificari cand parcurgeau doar cate un tur - care nu putea fi rapid sau strategiile din timpul curselor).
    5. Incidentele de cursa - dar de astea au avut parte mai multi
    6. etc...

    Ideea este ca Ferrari trebuie sa isi imbunatateasca masina, strategia si conducerea. Acum ca Massa a revenit, in sfarsit au doi piloti buni cu care pot lua campionate.
    In rest, pot intelege reactia lui Alonso... a incercat din greu sa btina un rezultat bun, dar care pana la urma nu a venit. Si ironia este ca mult asteptata ploaie l-a ajutat mai mult pe Vettel... asta este, anul viitor vor incepe din nou.
    6 0
  • Alonso a pierdut pentru ca nu are o echipa tehnica competenta precum Red Bull.In plus in aceasta etapa a fost pierdut,cu tot ajutorul acordat,in afara de start nu a aratat nimic- fata de Vettel care a fost un adevarat campion.Cu parere de rau dar Vettel a meritat titlul.Ferrari trebuie sa schimbe neaparat echipa tehnica si conceptia altfel va deveni o echipa de top -fara titluri,dar cu mindrie.Numai cu smecherii, strimbe si lucrari pe la spate nu mai merge...
    2 0
  • pinochio
    da, si astea. Dar sa nu scoatem din atentie faptul ca Alonso nu este un pilot foarte rapid. Cu toate ghinioanele celorlati si ale lui, daca era suficient de rapid pe final de campionat (ca massa a fost, deci se putea) titlul era al lui. Si Vettel a avut ghinioane, mai multe chiar. Dar Vettel e rapid. Vettel e in forma. Vettel a castigat, pe merit.
    2 2
  • Hm, totusi destul de nesportiv din partea lui Alonso sa arunce vina doar pe un singur ins...sunt convins ca si Alonso a cauzat accidente la viata lui.
    0 0
  • Respect pentru FIRESTARTER. Ai pus punctul pe i sa nu uitam ca au cumparat tot cea ce tine de tahnica de la celelalte echipe.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru